Gdzie centralka od pilota w Mazdzie2 ?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez wirustc » 19 wrz 2010, 20:29

Mazda2 rocznik 2009 ,1,3 benzyna.Drzwi z centralnym zamkiem otwierane tylko od kierowcy,w pozostałych zamkach brak wejścia na kluczyk.Kluczyk tylko jeden z imobilajzerem (zapasowy),Jak sprawdzić czy auto ma zamontowany system na pilota i gdzie szukać sterowania Co zakupić aby ewentualnie uruchomić otwieranie z pilota?
Ostatnio edytowano 21 gru 2010, 20:59 przez wirustc, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2010, 14:46
Posty: 42 (26/0)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 2 DE 1,3 63kW/87KM 2009 rok

Postprzez wirustc » 18 lis 2010, 11:39

Witam ponownie
Ciężko dowiedzieć się czegokolwiek o Mazdzie2.Nadal nie wiem gdzie ta centralka. Żadne nasłuchiwania nie pomagają-słychać tylko zamki w drzwiach.Zdemontowałem tapicerkę drzwi kierowcy ,jest tam podłączenie zamka.Które przewody odpowiadają za otwieranie i zamykanie? jak to sprawdzić?Co inny typ Mazdy to jest inaczej.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2010, 14:46
Posty: 42 (26/0)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 2 DE 1,3 63kW/87KM 2009 rok

Postprzez nynuch76 » 19 lis 2010, 21:19

Szukanie sterownika centralnego zamka w drzwiach to ''dobry pomysł'' każda mazda ma centralny zamek sterowany pilotem chcesz go uruchomić kup coś takiego http://allegro.pl/mazda-3-5-6-cx7-rx8kl ... 01715.html
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez wirustc » 20 lis 2010, 00:45

Czy to dobry pomysł to nie wiem,ponieważ nie mogę znaleźć tej centralki to postanowiłem kupić auto alarm. Dlatego też rozebrałem tapicerkę w celu wyszukania przewodów sterujących otwieraniem i zamykaniem.Niestety zaskoczyła mnie ich ilość-8 . w chwili otwarcia na przewodzie czerwono-czarnym pokazuje się impuls 12V, a w chwili zamykania ten impuls jest na czerwono-niebieskim.Czy to są przewody do podłączenia pod autoalarm?Na tym forum już jest o tym tyle wątków że boję się pytać-sterowanie jest plusem czy masą ?( o mazdzie 2 niestety nie znalazłem).A co do allegro ,przejrzałem różne kluczyki nawet na eBay i nikt nie zagwarantuje ci że pilot zadziała. Niestety do Krakowa mam daleko a o mazdzie2 nic gość nie wspomina.Odpowiedź kolegi nynuch 76 wiele pomogła ,ale jestem w stadium wyjściowym <płacze> dziękuję za zainteresowanie i walczę nadal.
Ostatnio edytowano 20 lis 2010, 01:02 przez wirustc, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2010, 14:46
Posty: 42 (26/0)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 2 DE 1,3 63kW/87KM 2009 rok

Postprzez nynuch76 » 20 lis 2010, 00:55

Wyjmij schowek znajdujący się przed pasażerem tam szukaj centralki czarna mała skrzynka kluczyk trzeba dobrać do twojego numeru nadwozia pilota się programuje i to połowa sukcesu ponieważ pozostaje jeszcze immo a to robota dla serwisu. <spoko>
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez wirustc » 20 lis 2010, 01:09

Za schowkiem znalazłem coś takiego podłączone trzy kabelki:
VDO Siemens
S180036011\c
TRV\LPD\2007\2
MR3528ANRT20
TA-2005\611
5WK49093
Australia
Po odłączeniu przewodów, centralny z kluczyka nadal działał
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2010, 14:46
Posty: 42 (26/0)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 2 DE 1,3 63kW/87KM 2009 rok

Postprzez nynuch76 » 20 lis 2010, 01:14

<jupi> <spoko> będzie działać z kluczyka bo to jest centralka zamykania pilotem.
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez wirustc » 20 lis 2010, 01:33

w związku z tym że znalazłem centralkę to czym mam się sugerować w poszukiwaniu pilota(kluczyka) ?
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2010, 14:46
Posty: 42 (26/0)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 2 DE 1,3 63kW/87KM 2009 rok

Postprzez nynuch76 » 20 lis 2010, 01:40

Numerem vin. jeśli chcesz prześlij mi go na PW postaram się pomóc . <ok>
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez wirustc » 27 lis 2010, 13:40

Jak już pisałem centralka -jest. Wychodzi z niej kostka z trzema przewodami.Po wypięciu kostki,na pinach jest tak:
Czarno niebieski ----- masa
Niebiesko pomarńczowy--- 12V
Pomarańowo-niebieski---- 12V
Jeśli chciałbym podłączyć auto alarm --http://www.maxicar.pl/man/schemat_586-786-1286.pdf
To które przewody podłączyć ?(Chodzi o otwieranie i zamykanie
<script src='http://img560.imageshack.us/shareable/?i=img1790o.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript>Obrazek</noscript>
<script src='http://img26.imageshack.us/shareable/?i=img1784r.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript>Obrazek</noscript>
<script src='http://img525.imageshack.us/shareable/?i=maxicar.png&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript>Obrazek</noscript>
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2010, 14:46
Posty: 42 (26/0)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 2 DE 1,3 63kW/87KM 2009 rok

Postprzez wirustc » 8 gru 2010, 09:13

Witam.Pomalutku drobnymi kroczkami,dzięki Waszej pomocy <nauka> ,brnę do przodu.Koledzy!!!to gdzie się podpiąć w drzwi?czy centralkę? Sterowanie plusem czy minusem?Ewentualnie jakim symbolemz centralki się sugerować przy szukaniu pilota.Czy ten da się zaprogramować?:
" part no. siemens 5wk 49365e, hp 433Mhz"
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2010, 14:46
Posty: 42 (26/0)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 2 DE 1,3 63kW/87KM 2009 rok

Postprzez jerry_skarbek » 10 gru 2010, 21:48

szukaj modułu za schowkiem, jak nie masz podobnego jak na poniższym zdjęciu to lipa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 04:48
Posty: 85
Skąd: Kraków
Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6

Postprzez wirustc » 12 gru 2010, 08:59

:) <uklon> <piwo> Tak,tak to jest właśnie ten moduł.Dzięki Jerry.Gdyby jeszcze zamiast "seo perfect" był "maxicar" to było by <jupi> (no tak,dać palec to chciałby całą rękę) I jeszcze ten kod <płacze> .A wogóle czy mogę się podpiąć w te miejsca prostszym(tańszym) autoalarmem jakim jest maxicar?
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2010, 14:46
Posty: 42 (26/0)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 2 DE 1,3 63kW/87KM 2009 rok

Postprzez jerry_skarbek » 12 gru 2010, 10:54

nie mam nic do maxicar, bo chyba maxi ma wlasne piloty? a M2 ma juz kluczyk z pilotem, wiec ...
albo olejesz maxicar'a, kupisz se kluczyk "scyzoryk" i zaprogramujesz wg. http://www.torontomazda3.ca/forum/showthread.php?12458-Flip-key-for-mazda-3 – wtedy nawet alarm nie jest potrzebny (jest immo)
albo mozesz podlaczyc wiekszosc przewodow adekwatnie do tego co na schemacie Seo, ale reszte sygnałow, tj. interfejs centralnego zamka – musisz sam poszukac ktore to kabelki...
powodzenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 04:48
Posty: 85
Skąd: Kraków
Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6

Postprzez wirustc » 14 gru 2010, 19:42

jerry_skarbek napisał(a): mozesz podlaczyc wiekszosc przewodow adekwatnie do tego co na schemacie Seo, ale reszte sygnałow, tj. interfejs centralnego zamka – musisz sam poszukac ktore to kabelki....
I właśnie tu jest cały problem.Jak podłączyć przewody z alarmu "maxi" czyli żółty i żółto-czarny do plusa czy minusa.I co do czerw-nieb i czerw-czarn w module mazdy.
A to jest ta moja <płacze> <faja> centralka.
<script src='http://img253.imageshack.us/shareable/?i=img1794c.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript>Obrazek</noscript>
Niby wszystko jest na schemacie od "Jerry' ale...no właśnie to ale....
pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2010, 14:46
Posty: 42 (26/0)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 2 DE 1,3 63kW/87KM 2009 rok

Postprzez wirustc » 21 gru 2010, 21:12

Ja rozumiem że podanie na ogólne forum podłączenie tego autoalarmu do mazdy to" odebranie sobie chleba od ust"Naprawdę zachowam to tylko dla siebie ;) Szepnijcie chociaż na PW. <płacze>
-------------Żartowałem ,bo tak ładnie szło i .....cisza-----------------
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2010, 14:46
Posty: 42 (26/0)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 2 DE 1,3 63kW/87KM 2009 rok

Postprzez Marek 161BD081 » 28 mar 2011, 11:52

Napisałeś na innym Forum:
Gdy zamykam i otwieram kluczykiem to raz na jednym raz na drugim przewodzie pokazuje się impuls 12V
w nawiązaniu do:
Czerwono-czarny otwiera, czerwono-niebieski zamyka

To co zmierzyłeś to są przewody zapewne do samego siłownika i takie pojawianie się tam napięć jest jak najbardziej naturalne.
Popatrz na pozostałych przewodach idących do siłownika – zapewne znajdziesz przewody (lub tylko jeden przewód) na którym napięcie będzie spadało do 0V podczas przekręcania kluczyka.
I w te przewody (lub jeden przewód) należałoby się wpiąć z sterownikiem alarmu.

Mazda 2 raczej nie jest aż tak popularna na chwilę obecną więc trochę trudno znaleźć więcej informacji.
Tak z ciekawości – podaj kolory przewodów z całej wiązki idącej w drzwiach do siłownika.
Nie ma tam przypadkiem przewodów: zielono-czerwony i zielono-biały ?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez lukasz.h2o » 19 kwi 2014, 18:40

Panowie reaktywuje pomocy! Mam ten sam problem- poradziliscie sobie z nim??
mazda 2 2008 rok
kolegojerry_skarbek, czy moglbys przeslac ten (z dn. 10 gru 2010, 21:48) schemat bardziej czytelny (wieksza rozdzielczosc)? mam taki sam w aucie
kolego wirustc czy poradziles sobie z tym problemem? do jakich przewodow w oryginalnym sterowniku mam podpiac moje wyjscia z nowego starownika? chodzi o przewody odpowiedzialne za sygnal otwarcia i zamkniecia drzwi?
kolego Marek 161BD081 wypowiedz sie rowniez jesli mozesz, w skrocie nie moge sterowac silownikami drzwi (nie wiem co za to odpowiada). wiem tylko ze zaznaczone na ww. schemacie przewody dostaja impuls +12V podczas otwierania i zamykania oryginalnym pilotem, ale samo podanie napiecia ze sterownika nie powoduje ruchu silownika?!

pozdrawiam i czekam
lukasz.h2o
 

Postprzez jerry_skarbek » 21 kwi 2014, 18:02

Proszę
Załączniki
SEO PERFECT podlaczenie.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 04:48
Posty: 85
Skąd: Kraków
Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6

Postprzez lukasz.h2o » 11 maja 2014, 12:54

witam serdecznie,
czy ktoś próbował już podpinać nowy, nieoryginalny sterownik centralnego zamka z pilotami?

zakupiłem sterownik, podpiąłem jego wyjścia kierunkowskazów pod zaznaczone na schemacie (schemat zamieszczony przez kol. jerry_skarbek ) wejścia 6/10 i 8/10 we wtyczce oryginalnego sterownika mazdy i działają jak należy, czyli gdy wciskam przycisk zamykania/otwierania na pilocie nowego sterownika, to kierunkowskazy migają odpowiednia ilość razy (pytanie, czy w ogóle podpinam się w odpowiednim urządzeniu, miejscu...?)
Ale prawdziwy problem pojawia się przy ryglowaniu drzwi. analogicznie jak powyżej podpiąłem wyjścia mojego nowego sterownika, odpowiadające za zamykanie/otwieranie siłowników (sygnały ~0,5 sek +12V) pod wejścia we wtyczce oryginalnego sterownika oznaczone na schemacie jako 3/6 oraz 4/6. Wybrałem te przewody na wtyczce EY, gdyż na nich oddzielnie pojawia się chwilowy impuls +12V podczas zamykania/otwierania drzwi oryginalnym pilotem. Problem jest taki, że wciskając przyciski zamknij/otwórz na nowym pilocie, siłowniki drzwi ani drgną.
Prześledziłem każdy przewód na wtyczce między słupkiem, a drzwiami pasażera i ww. to jedyne sygnały jakie pojawiają się podczas zamykania/otwierania drzwi oryginalnym pilotem (nie ma innych impulsów napięciowych, nie znalazłem także pojawienia się masy, gdyby miało być sterowanie masowe).

PROSZĘ O POMOC gdzie powinienem podpiąć przewody mojego nowego sterownika by móc zamykać/otwierać drzwi z użyciem nowego pilota?
czekam na jakieś pomysły nim rozbiorę drzwi pasażera w poszukiwaniu sygnału, którego nie udało mi się znaleźć.
Mam także partyzancki plan awaryjny jeśli nie znajdę rozwiązania, a mianowicie podpiąć się pod ręczne ryglowanie zamków przyciskiem w drzwiach kierowcy, ale nim to nastąpi chciałem zapytać, czy ktoś ma bardziej fachowe rady;)

pozdrawiam i czekam
lukasz.h2o
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121