Koło dwumasowe, FAP w 1.6 109PS a w 90PS ?

Postprzez phan » 19 lut 2013, 14:10

Witam !
Wyczytałem tutaj http://m.auto-swiat.pl/1-wszystko-o-dieslach-poznaj-wszystkie-wady-silnika-16-hdi/4 "warte polecenia są najprostsze wersje o mocy 90 KM, w którch nie ma turbosprężarki ze zmienną geometrią, dwumasowego koła zamachowego i filtra cząstek stałych FAP"

Czy to prawda że Mazdy 109KM mają dwumas, turbo ze zmienną geometrią i FAPa a 90 konne nie ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 lut 2013, 15:21
Posty: 22
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 2 (DE) SPORT 1.6 MZ-CD 90KM 2010r.

Postprzez BlackM3 » 19 lut 2013, 22:20

Tak, to prawda.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 13:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez widmo82 » 19 lut 2013, 22:32

Dla tych co sie boją dwumasy ... znam na forum dwa przypadki przypadek, że ktoś wymieniał. Nie znam szczególow ale chyba wymiana troche na wyrost jesli chodzi o przypadek pierwszy (motor 1.6). Drugi przypadek chyba dotyczył wersji MPS. Dwumasa w mazdach to raczej udane rozwiazanie na tle konkurencji.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 09:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez akostarek » 19 lut 2013, 22:36

W przypadku mazdy3, silnik 90 KM nie ma FAPA, ma turbo na stałej geometrii, MA dwumasę.

Co do mazdy2 i tego rocznika, podaj VIN jak chcesz być pewien, od 2009 obowiązuje EURO5 i nie wiem czy jednostka 90Km nadal daje radę bez FAPa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 10:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez phan » 20 lut 2013, 13:44

akostarek napisał(a):podaj VIN jak chcesz być pewien


Bardzo proszę: JMZDE146200297270 z góry dziękuje!
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 lut 2013, 15:21
Posty: 22
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 2 (DE) SPORT 1.6 MZ-CD 90KM 2010r.

Postprzez akostarek » 20 lut 2013, 21:06

Koło zamachowe: Y603 11 500, cena ~ 400 zł, więc na pewno nie jest to dwumasa :)
Turbina: Y605 13 700D, cena ~ 1500 zł, po czym wnioskuję, że jest z waste gatem (VNT kosztuje 2200 u dystrybutora)
Twoje turbo to 49173-07502 (Mitsubishi ?)
http://catalog.altoturbo.com/AdvancedWe ... WEBID=1928
widać, że to stała geometria
Obrazek

Jest mały intercooler

Co do filtra cząstek stałych, to jest mała zmyłka, ale wg mnie na 95% Twoj samochód ma filtr cząstek stałych, dlaczego:
1. W katalogu są czujniki temp spalin i czujnik różnicowy ciśnień – typowe do kontroli wypalania filtra
2. Sama obudowa z katalizatorem nazwana jest przetwornik (y613 20 50xb) i kosztuje 6000 zł, a to trochę za dużo na sam katalizator

Niestety przy baku nie znalazlem typowego dla filtr cząstek stalych FAP zbiornika na plyn katalityczny EOLYS, zacząłem węszyć i proszę:

Będąc na rocznym przeglądzie w ASO spytałem miłego pana z obsługi jakie będą koszty przeglądów w przyszłych latach i przy jakim przebiegu przewidziano dla mojego auta dolewkę płynu EOLYS. Pan poklikał, poklikał w komputerze i stwierdził, że u mnie zamontowany jest filtr nie wymagający dodatku. W tym momencie trochę skrzywiłem się trochę i zapytałem się czy jest tego pewny ? Przecież w focusach są filtry "fap" z płynem. On odpowiedział, że nie we wszystkich i w moim akurat nie ma. Pomyślałem, że jeśli tak stwierdził no to ok.

Ale ta myśl nie dawała mi spokoju i zacząłem drążyć temat. A to co znalazłem:
– w katalogu z salonu kiedy kupowałem auto było napisane, że auto ma silnik z filtrem cDPF. Ważna jest ta literka "c".
– w necie w artykułach sprzed 2 lat znalazłem info, że : "Ford przygotował nowe silniki zgodne z Euro V wyposażone w filtry cząstek stałych z powłoką katalityczną (cDPF)"
– dalej znalazłem w niektórych publikacjach bardziej "fachowych" sposób oznaczania filtrów aDPF i cDPF. aDPF (filtr mokry z dodatkiem katalitycznym). cDPF (filtr suchy z powłoką katalityczną).
– na etis.ford.com po wybraniu modelu 1.6tdci focusa i wybraniu przeglądu przy 60'000 km podawana jest informacja o uzupełnieniu płynu jeśli jest norma Euro IV. Nic nie ma słowa o normie Euro V – czyli tak, jakby nie trzeba by tego robić.

Wniosek:
Z informacji które uzbierałem wynika, że Ford zaczął stosować filtry suche w silnikach z EURO V.

@ http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=162429

W skrócie: turbo z waste gate (stała geometria), brak dwumasowego koła zamachowego, filtr cząstek stałych cDPF ("suchy" z powłoką katalityczną).

Pozdro.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 10:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez phan » 21 lut 2013, 13:23

Na wstępie dzięki wielkie akostarek za zaangażowanie <spoko>

akostarek napisał(a):Koło zamachowe: Y603 11 500, cena ~ 400 zł, więc na pewno nie jest to dwumasa :)
Turbina: Y605 13 700D, cena ~ 1500 zł, po czym wnioskuję, że jest z waste gatem (VNT kosztuje 2200 u dystrybutora)
Twoje turbo to 49173-07502 (Mitsubishi ?)
http://catalog.altoturbo.com/AdvancedWe ... WEBID=1928
widać, że to stała geometria


Brak dwumasa i stała geometria bardzo mnie cieszy (koszty) :)

BYŁEM DZIŚ W ASO, i powyższe informacje zostały potwierdzone :) :) :)

Gorzej z potwierdzeniem czy ma DPF czy nie ma. Po podaniu VINu wyszło że nie ma, nie było widać żadnych czujników, przewodów przy kacie czy też zbiorniczka na EOLYS (facet powiedział że oni zalewają AdBlue) – ??
Poszedł pytać na serwis gdy spytałem go czy jest pewny że nie ma DPFu na 100% bo chcę u niego kupić Dexelie i nie wiem czy zwykłą czy DPF, no to się zawahał i poszedł pytać na serwis.... wrócił i mówi jednak jest DPF ale taki [img]inny[/img] że płyn ma ale należy kupić zwykły olej. Ja zgłupiałem i pojechałem do drugiego ASO w moim mieście.

Tam znów podaje VIN facet sprawdza i mówi że nie ma DPFu i mi pokazuję rysunki, znów spytałem czy aby jest tego pewien i ... zbladł <lol> powiedział że mam zostawić numer bo ich mechanik spec gdzieś pojechał i jak wróci to się upewni (w między czasie kolega ze stanowiska obok podsłuchał temat i powiedział że jak diesel 2010 rok to euro V i powinien mieć DPF) serwis oddzwonił i powiedział że jak ma 90KM to nie ma DPFu !

Zamieszanie jest też dlatego że Mazda Polska nie ma w sprzedaży diesli w dwójce. I tak jak 1.4D jeszcze występują na rynku wtórnym i pojawiają się w serwisie to jednostki 1.6D oba serwisy nigdy nie widziały :]

Filtry czekają a ja nadal nie wiem jaki olej kupić, czy jak wejdę pod auto to zlokalizuję zbiorniczek (jeśli mam DPF tak jak na foto z tego tematu viewtopic.php?f=91&t=79080&start=60 z tym że to jest M6 07 rok. oraz czy ten DPF będzie osobną puszką z przewodami, rurkami czy też tworzy całość wraz z katalizatorem ?


akostarek napisał(a):W skrócie: turbo z waste gate (stała geometria), brak dwumasowego koła zamachowego, filtr cząstek stałych cDPF ("suchy" z powłoką katalityczną).


Dajmy na to że mam ten "cDPF ("suchy" z powłoką katalityczną)" to olej do DPFu trzeba ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 lut 2013, 15:21
Posty: 22
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 2 (DE) SPORT 1.6 MZ-CD 90KM 2010r.

Postprzez akostarek » 21 lut 2013, 18:08

Niestety nie mam czasu żeby się ustosunkować to wszystkich poruszonych spraw, ale na logikę, skoro wersja 90 KM spełniała ledwo normę Euro4 bez fapa (ledwo, bo 109 już nie spełniał), to w ograniczeniach Euro5 się raczej nie zmieści.
Pucha jest jedna z katalizorem, dodam że taka pucha dla 109 KM z FAP (Euro 4) kosztuje ~4000 zł.
Zbiorniczka żadnego nie ma – cDPF jest suchy.

Oleje low/mid saps stworzono specjalnie dla silników z filtrami cząstek stałych, aby pozostałości po spalonym oleju nie zapychały dodatkowo filtra. Olej low / mid saps jest ZAWSZE zgodny z normami wstecz (ACEA B), wiec nawet do swojego klekota (bez filtra cząstek stałych) mógłbym lać taki olej.
Ogólnie trochę chyba przesadzasz, mazda pewnie nadal nie ma w ofercie Dexeli mid-saps 5w30 – który idealnie pasuje do tego silnika :) (5w30 DPF jest klasy C1 – low saps). Wszystkie info o olejach są już w 1 temacie. Jak jesteś dociekliwy to poszukaj co zaleca FORD i francuzy do tych silników.

Więcej info na screenie
Załączniki
2de.png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 10:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez phan » 21 lut 2013, 21:14

1.Te przewody z lewej strony na foto to sondy L. a te rurki z prawej ? orientujesz się ?

Obrazek

2.Czyli kupić Dexelie DPF lub ELF SOLARIS FE 5W30 ? czy zwykłą lub EVOLUTION SXR 5W30 ?

3.Skąd masz takie ładne EPC Mazdy ? i to jeszcze po polsku. Jest gdzieś online ? czy na torrentach ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 lut 2013, 15:21
Posty: 22
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 2 (DE) SPORT 1.6 MZ-CD 90KM 2010r.

Postprzez akostarek » 21 lut 2013, 21:58

Co do oleju wszystko znajdziesz w temacie w tym dziale (przynajmniej dla Euro4 z FAPem)
To z prawej to przewody do różnicowego czujnika ciśnień
to z lewej i na górze to czujniki temp i coś jeszcze, może szerokozakresowa lambda, nie wiem

co do EPC viewtopic.php?f=139&t=104723&hilit=mazdaeur.com
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 10:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez phan » 22 lut 2013, 16:43

No nic dziękuję za zainteresowanie tematem i pomoc. Zastanawiałem się nad TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W30 a ELFem EVOLUTION SXR 5W30 i zdecydowałem się na Totala, jutro jadę kupić. Mam nadzieję że to dobry wybór bo na forum mazdy nikt nic o nim nie pisał.
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 lut 2013, 15:21
Posty: 22
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 2 (DE) SPORT 1.6 MZ-CD 90KM 2010r.

Postprzez BlackM3 » 23 lut 2013, 11:04

To praktycznie ten sam olej. Lałem jeden i drugi, na liczniku 230 tys, turbina dmucha jak należy, więc nie ma to wielkiego znaczenia jaki wlejesz. Byle zmieniać regularnie co 10 – 12 tys.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 13:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez Stramaz » 1 mar 2013, 15:13

Dwumas jest na pewno w tym silniku.
Zresztą, jest do silnik z Peugeota i Forda (m.in. z Focusa).
Filtr cząstek stałych można usunąć z samochodu.
Są firmy, które zajmują się tym profesjonalnie.
Początkujący
 
Od: 22 sty 2013, 14:26
Posty: 15
Auto: Mazda 323F BA Z5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 2 / 121