szarpanie podczas jazdy

Postprzez tomekk333 » 5 gru 2017, 21:29

witam wszystkich forumowiczów,proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu,który dotyczy mojej niedawno nabytej mazdki,otóż od pewnego czasu podczas jazdy trafiają się sekundowe szarpnięcia,po jakim czasie silnik wchodzi w tryb awaryjny,komputer stawia diagnozę błędu na pierwszym wtrysku,po skasowaniu jeżdżę jakiś czas i znowu błąd-błąd na I cylindrze,wymieniłem wtrysk-po kilku dniach znowu błąd na 1 cylindrze,zamieniłem wtrysk pierwszy z trzecim i jeździłem jakiś czas i znowu złapałem tryb awaryjny,komp pokazał błąd tym razem na 4 cylinrze-skasowałem błąd myśląc,że będzie po sprawie a tu znów po 2 tygodniach znów tryb awaryjny-diagnoza -błąd na 1 cylinrze-już teraz zgłupiałem.Wiem teraz ,że wtryski są w porządku ale gdzie teraz szukać awarii,co jest grane? bo już nie daję rady,a mechanicy co jeden to mądrzejszy,może ktoś pomoże!!! <płacze> pozdrawiam !
tomekk333
 

Postprzez darek191990 » 17 gru 2017, 16:23

Miałem to samo, wymiana wtrysku usuneła problem. Ten sam błąd pokazywał OBD.
Początkujący
 
Od: 4 gru 2016, 15:00
Posty: 5
Auto: Mazda 2 DE 2008 1,4 Diesel

Postprzez Luki12 » 8 lut 2018, 20:15

Sprawdź czy jest całe przyłącze zasilania wtrysków i świec takie okrągłe . Miałem uszkodzone zaczepy i podczas jazdy się wysuwała wtyczka i też łapał tryb awaryjny.
Początkujący
 
Od: 16 maja 2017, 15:03
Posty: 5

Postprzez Havot1998 » 8 sie 2018, 12:00

Mam ten sam problem już drugi mechanik rozkłada ręce, a samochód potrzebny z dnia na dzień coraz bardziej, czuje się jak bez reki :(
Początkujący
 
Od: 3 lip 2018, 13:56
Posty: 3 (2/0)
Skąd: Krakow
Auto: mazda II

Postprzez Grandzia » 31 sty 2019, 13:30

Czy poza tym błędem dzieje się coś jeszcze?
Początkujący
 
Od: 24 sty 2019, 14:22
Posty: 15
Auto: 323f

Postprzez Walek258 » 4 lut 2019, 10:18

Podobny problem pojawia się gdy nawala pompa, często gdy coś podobnego dzieje się z autem to ludzie zwalają winę na wtryski, a tutaj okazuje się, że pompa nawala :) Znalazłam coś takiego http://www.wtryskiwacz.com/aktualnosci/ ... iem-diesla może ci się przyda.
Początkujący
 
Od: 29 sty 2019, 08:56
Posty: 28
Auto: Mazda

Postprzez dmxpl » 2 lut 2021, 19:13

Witam, czy udało Ci się rozwiązać problem? Moja Madzia ma podobne objawy, zaczęło się od kilkusekundowych szarpnięć podczas przyspieszania przy prędkościach autostradowych tj. 120-140 km/h obr. 2500-2900. następnie wyskakiwał błąd żółte kolo zębate z wykrzyknikiem i spadek mocy do 2000 tys. obrotów, strasznie nierówna praca silnika. Zgaszanie silnika i ponowne odpalenie eliminowało problem i dało się jechać dalej. Po pewnym czasie objawy zaczęły się nasilać także przy niższych prędkościach. Po podłączeniu do Forscana wyszły następujące błedy:
===PCM DTC P1201:00-28===
Kod: P1201 – Obwód wtryskiwacza cylindra nr 1 otwarty/zwarty

Status:
– Wczesniej zapisany kod DTC – nieobecny w czasie wydania polecenia.
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

===END PCM DTC P1201:00-28===

===OBDII DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

===END OBDII DTC Brak===

===ABS DTC U3003:16-08===
Kod: U3003 – Napięcie akumulatora

Dodatkowe symptomy usterki:
– Napięcie w obwodzie poniżej wartości progowej

Status:
– Wczesniej zapisany kod DTC – nieobecny w czasie wydania polecenia.
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (Antilock BrakingSystem).

===END ABS DTC U3003:16-08===

===RCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł układu SRS

===END RCM DTC Brak===

===EPS DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Elektronicznie sterowany układ wspomagania kierownicy

===END EPS DTC Brak===

===BCM/GEM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł sterujący układami nadwozia / Moduł kontrolujący działanie instalacji elektrycznej

===END BCM/GEM DTC Brak===

===IC DTC U3000:41-0A===
Kod: U3000 – Modul sterujacy

Dodatkowe symptomy usterki:
– Ogólny błąd sumy kontrolnej

Status:
– DTC obecny w czasie wydania polecenia
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Tablica przyrządów

===END IC DTC U3000:41-0A===

Udało się usunąć błędy, lecz objawy po kilku dniach wróciły, ostatniego błędu nie da się skasować. Czy ma ktoś pomysł od czego zacząć i jak zinterpretować te błędy? Z góry dziękuje za pomoc.
p.s pacjent Mazda 2 DE 1.4 Y4, 155tys. przebiegu.
Początkujący
 
Od: 2 lut 2021, 18:27
Posty: 1
Auto: Mazda 2 2008 DE 1.4 MZ-CD 68KM (Y4)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 2 / 121