Czy w tym silniku ( 1.3 l i 86 KM ) reguluje się zawory?
W tej angielskiej instrukcji jest napisane , że co 120 tys. Dopytuje bo mam to auto na LPG i ta regulacja w przypadku LPG jest istotna
Regulacja zaworów – Pytania
Strona 1 z 1
Ostatnio edytowano 4 sty 2015, 18:54 przez Wojtek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Wydzielenie tematu
Powód: Wydzielenie tematu
Polska instrukcja dla silników benzynowych(nie ma oddzielnych tabel dla różnych jednostek) w kwestii luzów oznajmia:
"Sprawdzać słuchowo co 120 tyś. km. Jeżeli głośno pracują, wyregulować"
Nie wiem jaki masz rocznik dokładnie, może były jakieś małe zmiany, to jest instrukcja z 2010 r. np. ta https://www.mymazda.com/MusaWeb/pdf/man ... da2_OM.pdf jest z 2011 i nie ma niektórych rzeczy w porównaniu do mojej...
"Sprawdzać słuchowo co 120 tyś. km. Jeżeli głośno pracują, wyregulować"
Nie wiem jaki masz rocznik dokładnie, może były jakieś małe zmiany, to jest instrukcja z 2010 r. np. ta https://www.mymazda.com/MusaWeb/pdf/man ... da2_OM.pdf jest z 2011 i nie ma niektórych rzeczy w porównaniu do mojej...
- Od: 9 lut 2012, 19:25
- Posty: 50
- Skąd: Zabrze
- Auto: Mazda 2 1.5 sport 11'
ta moja mazda jest z 2008r. Fajne jest to określenie – " słuchowo ocenic " – w sumie bardzo rozsądnie , jak zacznie byc glosno to regulujemy
W angielskiej jest również napisane: "sprawdzić"
"Audibly inspect every 120,000 km (75,000 miles), if noisy, adjust"
"Audibly inspect every 120,000 km (75,000 miles), if noisy, adjust"
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
zaintrygowała mnie ta regulacja zaworów , gdzieś na forum znalazłem coś takiego jak poniżej , fakt , że dotyczy innego silnika w maździe .
"Postprzez RobertPi » 22 sty 2009, 21:10
Z zaworami jest tak. Nie ma hydrauliki, nie ma płytek ani śrub. Jako element pośredni pomiędzy popychaczem a trzonkiem zaworu jest tzw szklanka. Rozwiązanie podobno sprawdzone i działające bardzo dobrze w niektórych silnikach Mondeo i Fiesta/Fusion -1.25l. Zdaje się, żę ten silnik był stosowany również w M2. Konstrukcja jest tak pomyslana, że ewentualne powstające luzy pomiędzy zaworem a gniazdem i pomiędzy szklanką i popychaczem mają się w pewnym stopniu kompensować. Generalnie rozwiązanie ma być bezobsługowe, w normalnych warunkach klawiatura ma wytrzymać cały żywot samochodu i dlatego zalecane jest jedynie osłuchanie silnika po 120kkm. W razie czego wymienia się szklanki o odpowiednim nadwymiarze."
"Postprzez RobertPi » 22 sty 2009, 21:10
Z zaworami jest tak. Nie ma hydrauliki, nie ma płytek ani śrub. Jako element pośredni pomiędzy popychaczem a trzonkiem zaworu jest tzw szklanka. Rozwiązanie podobno sprawdzone i działające bardzo dobrze w niektórych silnikach Mondeo i Fiesta/Fusion -1.25l. Zdaje się, żę ten silnik był stosowany również w M2. Konstrukcja jest tak pomyslana, że ewentualne powstające luzy pomiędzy zaworem a gniazdem i pomiędzy szklanką i popychaczem mają się w pewnym stopniu kompensować. Generalnie rozwiązanie ma być bezobsługowe, w normalnych warunkach klawiatura ma wytrzymać cały żywot samochodu i dlatego zalecane jest jedynie osłuchanie silnika po 120kkm. W razie czego wymienia się szklanki o odpowiednim nadwymiarze."
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość