Bry,
ma ktoś może dostęp do jakiegoś programu serwisowego Mazdy lub innego narzędzia tego typu? Auto to M2 DE 1.3 75PS. Wystąpił jakiś problem z akumulatorem, alternator daje ponoć 13.6V – tato twierdzi, że to za mało i chce coś kombinować z regulatorem napięcia i alternatorem. Autodata podaje 13-15V, co jest IMO zbyt dużym zakresem. Zastanawia mnie co na to inne źródło i jak to u Was wygląda.
Przy okazji, akumulator 12V/55Ah, zgadza się?
pozdrawiam
Napięcie ładowania
Strona 1 z 1
Czy akumulator się rozładowuje? Czy są inne objawy?
Użyj ELM327 i jeden z poniższych programów:
– ScanXL z dodatkiem Mazdy
– ForScan
...albo jedź do ASO na serwisowy IDS
Jezeli się coś dzieje z aku, to będa błędy w systemie...
Użyj ELM327 i jeden z poniższych programów:
– ScanXL z dodatkiem Mazdy
– ForScan
...albo jedź do ASO na serwisowy IDS
Jezeli się coś dzieje z aku, to będa błędy w systemie...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Dziękuję za konkretną i rzeczową odpowiedź na zadane pytanie. Faktycznie, ELM327 udzieli mi odpowiedzi na pytanie jakie według producenta powinno być napięcie ładowania.
Brak mi słów...
Zadam pytanie raz jeszcze.
JAKIE WEDŁUG PRODUCENTA POWINNO BYĆ NAPIĘCIE ŁADOWANIA W TYM AUCIE?
Brak mi słów...
Zadam pytanie raz jeszcze.
JAKIE WEDŁUG PRODUCENTA POWINNO BYĆ NAPIĘCIE ŁADOWANIA W TYM AUCIE?
- Od: 23 sty 2011, 15:27
- Posty: 60
- Skąd: Wrocław
Poprawne ładowanie podczas jazdy powinno wynosić 14,4-14,6 ogólnie nie tylko w Magdalenie
-
NicoPM
Odpowiem troszkę inaczej niż poprzednik.
Powinno być właściwe dla akumulatora i zgodne z zaleceniami producenta baterii.
Niektóre akumulatory kwasowe-ołowiowe można ładować do wartości 2,7v/ celę czyli do 16,4V.
Napięcie ładowania nie powinno być niższe niż ok 13,5V, natomiast zalecane jest standardowo 14,4V.
To jakie jest faktycznie zależy od regulatora napięcia w alternatorze oraz stanu instalacji( zwłaszcza akumulatora) Notorycznie rozładowujący się akumulator lub taki ze stale zwartą celą poprzez pobór wysokiej wartości prądu automatycznie będzie obniżał napięcie w instalacji nawet podczas stabilnej pracy silnika i alternatora.
Proponuję podłączyć inny; sprawny i "pewny" akumulator i wykonać ponownie pomiar napięcia ładowania – może okazać się,że wynik będzie znacznie inny od opisanego na początku tematu.
Powinno być właściwe dla akumulatora i zgodne z zaleceniami producenta baterii.
Niektóre akumulatory kwasowe-ołowiowe można ładować do wartości 2,7v/ celę czyli do 16,4V.
Napięcie ładowania nie powinno być niższe niż ok 13,5V, natomiast zalecane jest standardowo 14,4V.
To jakie jest faktycznie zależy od regulatora napięcia w alternatorze oraz stanu instalacji( zwłaszcza akumulatora) Notorycznie rozładowujący się akumulator lub taki ze stale zwartą celą poprzez pobór wysokiej wartości prądu automatycznie będzie obniżał napięcie w instalacji nawet podczas stabilnej pracy silnika i alternatora.
Proponuję podłączyć inny; sprawny i "pewny" akumulator i wykonać ponownie pomiar napięcia ładowania – może okazać się,że wynik będzie znacznie inny od opisanego na początku tematu.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Prawidłowe napięcie ładowania powinno być powyżej 14V, czyli do 14,4V
Poniżej 14V do sprawdzenia najtaniej to akumulator czyli wyciągamy z auta podłączamy miernik z bocznikiem i po 7sek mamy odczyt.
Jeśli aku ok to wyciągamy alternator i do firmy co sprawdzają i regenerują ,ale!! przed tym sprawdzamy dokładnie masę silnika i na budzie,sprawdzamy też kabel plusowy co idzie z alternatora do rozrusznika a potem zapętla się do akumulatora czy jest styk!! ot co sprawa prosta,a wiec do pracy rodacy!..
Poniżej 14V do sprawdzenia najtaniej to akumulator czyli wyciągamy z auta podłączamy miernik z bocznikiem i po 7sek mamy odczyt.
Jeśli aku ok to wyciągamy alternator i do firmy co sprawdzają i regenerują ,ale!! przed tym sprawdzamy dokładnie masę silnika i na budzie,sprawdzamy też kabel plusowy co idzie z alternatora do rozrusznika a potem zapętla się do akumulatora czy jest styk!! ot co sprawa prosta,a wiec do pracy rodacy!..
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości