Wymiana oleju silnikowego w M2. Zalecana specyfikacja oleju
1, 2
kwazaar napisał(a):Może wypowie się ktoś z benzyną...
Dexelia ultra 5W30 lub Castrol Magnatec 5W30 – syntetyk,
ale ten do Forda, a nie do Opla...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
a jak wygląda sprawa z filtrem oleju? jaki tam jest jakieś dane jego znacie??
- Od: 6 lis 2011, 23:14
- Posty: 109 (0/1)
- Skąd: Mława
- Auto: Mazda 2 DE 1349ccm 86KM '08
3,9 litra podczas serwisu (wymiany oleju) wraz z filtrem oleju. Natomiast potrzebujemy 4,2 l gdy zalewamy suchy silnik... np. po remoncie
Jezeli chodzi o filtr oleju, to coś takiego:
http://allegro.pl/mazda-2-mazda2-de-07- ... 79551.html
Jezeli chodzi o filtr oleju, to coś takiego:
http://allegro.pl/mazda-2-mazda2-de-07- ... 79551.html
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Witam muszę zmienić olej w mazdzie 2 2008,1.3 benzyna jaki kupić jeden z tych ,
Dexelia ultra 5W30 lub Castrol Magnatec 5W30 – syntetyk,
poleca go ktoś pare postów wyżej czy jest coś bardziej typowego do mazdy 2?
Filtry planuję kupić boscha tylko mam problem z wyborem oleju.
Dexelia ultra 5W30 lub Castrol Magnatec 5W30 – syntetyk,
poleca go ktoś pare postów wyżej czy jest coś bardziej typowego do mazdy 2?
Filtry planuję kupić boscha tylko mam problem z wyborem oleju.
- Od: 17 wrz 2014, 17:43
- Posty: 12
- Skąd: Holandia
- Auto: mazda 2 2008 1.3 benzyna
justynamartyna napisał(a):czy jest coś bardziej typowego do mazdy2 ?
Te są najbardziej typowe...
Poważnie, to wszystkie oleje spełniające wymagania tych w/w producentów... Może być Comma, Mobil i wiele, wiele innych...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Wielkie dzięki Wojtek
- Od: 17 wrz 2014, 17:43
- Posty: 12
- Skąd: Holandia
- Auto: mazda 2 2008 1.3 benzyna
WItam, właśnie kupiłem samochód Mazda 2 1.5 103 km z 2007 r. Zabieram się za standartowe wymiana i w tym momencie zdordzilo sie pytanie co do wymiany oleju:
Czy po wymienia trzeba kasować jakiś błąd czy w ogóle trzeba ingerowac w komputer?
Dotąd jeździłem samochodami do 98r dlatego zanim wezmę sie za wymianę chciałbym być wszystkeigo pewien.
Czy po wymienia trzeba kasować jakiś błąd czy w ogóle trzeba ingerowac w komputer?
Dotąd jeździłem samochodami do 98r dlatego zanim wezmę sie za wymianę chciałbym być wszystkeigo pewien.
-
kaleto123
Pojemności układów dla silników benzynowych:
1.3 (2007 – 2015) [Petrol] (55 KW i 62 KW) silnik ZJ
3.9 l podczas serwisu
4.2 l podczas remontu
1.5 (2007 – 2015) [Petrol] (76 kW) silnik ZY
3.9 l podczas serwisu
4.2 l podczas remontu
1.6 (2010 – 2011) [Petrol] silnik Z6
3.9 l podczas serwisu
4.2 l podczas remontu
1.3 (2007 – 2015) [Petrol] (55 KW i 62 KW) silnik ZJ
3.9 l podczas serwisu
4.2 l podczas remontu
1.5 (2007 – 2015) [Petrol] (76 kW) silnik ZY
3.9 l podczas serwisu
4.2 l podczas remontu
1.6 (2010 – 2011) [Petrol] silnik Z6
3.9 l podczas serwisu
4.2 l podczas remontu
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
czytałem to wcześniej – tam nie ma konkretów ... w instrukcji do Mazda 2 rekomendowany jest olej 0W20 – no wiec jaki powinien być 5w30 czy 0w20 ? . Jaka klasa oleju ?. W jednym miejscu w internecie piszę się, że DEXELIA ULTRA 5W30 5 to ACEA A5/B5 w innym ACEA C2 ...
Ostatnio edytowano 18 paź 2015, 11:07 przez Wojtek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Nie należy cytować całego postu... zwłaszcza poprzedniego
Powód: Nie należy cytować całego postu... zwłaszcza poprzedniego
Napiszę tak:
Masz instrukcje obsługi auta?
Poproszę o zeskanowanie (może byc zdjęcie) jednej strony z zalecaną specyfikacją oleju...
Wtedy wytłumaczę...
Masz instrukcje obsługi auta?
Poproszę o zeskanowanie (może byc zdjęcie) jednej strony z zalecaną specyfikacją oleju...
Wtedy wytłumaczę...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Dla Europy Mazda zaleca trzy oleje: 5W-30, 5W-20 i 10W-40.
Ten ostatni przewidziany jest dla cieplejszych regionów Europy. W naszych warunkach dwa pierwsze, z tym że 5W-30 wydaje się lepszym wyborem bo lepiej radzi sobie w wyższych temperaturach od 5W-20.
Ten ostatni przewidziany jest dla cieplejszych regionów Europy. W naszych warunkach dwa pierwsze, z tym że 5W-30 wydaje się lepszym wyborem bo lepiej radzi sobie w wyższych temperaturach od 5W-20.
Wojtek napisał(a):Napiszę tak:
Masz instrukcje obsługi auta?
Poproszę o zeskanowanie (może byc zdjęcie) jednej strony z zalecaną specyfikacją oleju...
Wtedy wytłumaczę...
w sumie tu znalazłem odpowiedzi jak poniżej . Drążę temat bo chcę zmienić olej na millersa ( wyczytałem , że maleje zużycie oleju przy millersie ) i akurat dobrze się dzieje bo po lekturze jeżeli dobrze wszystko zrozumiałem będę mógł stosować do 2 aut ( mam też mondeo 4 ) ten sam olej . W Mondeo pomimo częstego stosowania prędkości autostradowych ( czasami nieco wyższych i pomimo prawie 170 tys. km nie dolewam ani grama oleju.
XF LONGLIFE ECO 5w30
Engine Oil (Fully Synthetic Longlife Oil)
Performance Profile
ACEA: A5 / B5
API: SL, CF
FORD: M2C913-D, M2C913-C, M2C913-B
Renault: RN0700
przez rymko » 12 sie 2010, 13:54
Oleje zalecane przez Mazdę
Dexelia Ultra 5W-30 odpowiada specyfikacji ACEA A5/B5
Dexelia DPF 5W-30 odpowiada specyfikacji ACEA C1
Są to jednak trochę inne oleje i może dla większej jasności przytoczę tu parę konkretnych informacji :
Połączone klasy jakościowe dla lekkich silników
Nowością wprowadzona przez Stowarzyszenie Europejskich samochodów jest także połączenie sekwencji jakościowej. Dotychczasowa klasa A (silniki benzynowe) i B (silniki Diesla) zostaje zastąpiona sekwencją A/B.
Aktualnie oleje są opisywane za pomocą czterech kombinacji: A1/B1, A3/B3, A3/B4 i A5/B5. Zauważmy, iż teraz nie mamy już klasy A2/B2 a A4 jest zarezerwowana dla silników benzynowych z bezpośrednim wtrysku benzyny (DI- z obiegiem Otto).
A1/B1 – oleje lekkobieżne (energooszczędne) zalecane do użycia w samochodach osobowych i dostawczych zasilanych jednostką benzynową, jak również Diesla. Charakteryzuje je niskie tarcie wewnętrzne, niska lepkość i wysoka odporność na ścinanie HTHS 2,6-3,5 [mPa s]. Zastosowanie tych olejów musi być zgodne z "Instrukcja obsługi samochodu" co do klasy i lepkości stosowanego środka smarnego.
A3/B3 – stabilny eksploatacyjnie i wysokiej jakości olej zalecany od użycia w silnikach benzynowych o wysokich osiągach, jak również w wysilonych vanach z jednostką Diesla, z wydłużonym okresem pomiędzy wymianami. Klasa lepkości SAE 0W-X, 5W-X, 10W-40, 15W-40, 15W-50 czy 20W-50 powinna być określona przez producenta silnika; HTHS 3,5 [mPa s].
A3/B4 – stabilny eksploatacyjnie i wysokiej jakości olej przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych o wysokich osiągach, jak również w motorach Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu DI, TDI lub common rail, gdzie wymagana jest lepkość na ścinanie HTHS 3,5 [mPa s]. Mogą być stosowane w motorach Diesla wymagających klasy B3.
A5/B5 – stabilny eksploatacyjnie i wysokiej jakości olej o niskiej lepkości i tarciu wewnętrznym, zalecany do użycia w wysoko obciążonych silnikach benzynowych i wysilonych vanach z jednostką Diesla wymagających wydłużonych okresów pomiędzy wymianami. Jest to olej energooszczędny o klasie lepkości SAE 0W-20, 0W-30 i 5W-30, jak również niskiej lepkości na ścinanie HTHS 2,9-3,5 [mPa s]; stąd może być nieodpowiedni dla niektórych silników.
Uwaga: obowiązkowo należy dokonać konsultacji z autoryzowanym serwisem danej marki.
Do silników Diesla, z układami oczyszczania spalin, jak i benzynowych z katalizatorami,
powstała nowa (nieistniejąca dotąd) kategoria ACEA C1-04/C2-04/C3-04 (kompatybilne z katalizatorami oleje do silników benzynowych ZI z obiegiem Otto oraz Diesla, zalecane do samochodów dostawczych i osobowych). Czytając nowe oznakowania warto pamiętać, że "C" oznacza kategorię, "1" klasę oleju, a "04" rok wydania.
C1-04 – trwały i wysokiej jakości olej (zwykle) w klasie ACEA A5/B5 przeznaczony do użycia jako najbardziej odpowiedni do silników Diesla z PDF i TWC, w samochodach o wysokich osiągach, jak również wysilonych vanach z motorami wysokoprężnymi i benzynowymi wymagającymi środka smarowego z unikalnymi dodatkami zmniejszającymi tarcie, o niskiej lepkości i "low SAPS".
Wymagana lepkość na ścinanie HTHS (High Temperature High Shear-rate viscosity) 2,9 [mPa s], zawartość siarki mniejsza niż 0,2%. Oleje te wydłużają żywotność filtrów cząstek stałych oraz katalizatorów trójfunkcyjnych, wpływają na oszczędność paliwa.
C2-04 – trwały i wysokiej jakości olej (najczęściej) w klasie ACEA A5/B5, stabilny eksploatacyjnie. Najbardziej odpowiedni do silników Diesla z PDF i TWC, w samochodach o wysokich osiągach. Zalecany również do wysilonych vanów i aut osobowych, z motorami wysokoprężnymi i benzynowymi wymagającymi niskotarciowych środków smarowych o niskiej lepkości, o średniej zawartości siarki (poniżej 0,3%) i fosforu typu "mid SAPS", gdzie HTHS 2,9 [mPa s].
Jego głównym zadanie jest przedłużenie działania filtrów PDF i katalizatorów TWC przy zapewnieniu niskiego zużycia paliwa.
C3-04 – trwały i wysokiej jakości olej, najbardziej odpowiedni do silników Diesla z filtrami PDF i katalizatorami TWC, w samochodach o wysokich osiągach, jak również w wysilonych vanach i samochodach osobowych napędzanych motorem wysokoprężnym z wtryskiem bezpośrednim, jak również jednostką benzynową najnowszej generacji (VW FSI/TFSI, Toyota D4, PSA HPI, Ford DiSI, Renault ide czy Mitsubishi GDI).
Przedłuża żywotność filtrów PDF i katalizatorów TWC. Charakteryzuje się HTHS 3,5 [mPa s], zawartość siarki mniejsza niż 0,3%, średnia zawartość siarki i fosforu tj. "mid SAPS" (Sulphated Ash, Phosphorus, Sulphur). Oleje te wykonane są w technologii "low-ash-technology" i spełniają wymagania opisane w najnowszej specyfikacji Daimler Chrysler 229.31 (np. Aral Tronic 229.31 SAE 5W-30 czy Fuchs Titan GT1 SAE 5W-30 zinc free).
Tak więc jak widać, różnice są dość spore, a skoro mazda poleca stosowanie konkretnych specyfikacji do swoich samochodów, warto chyba trzymać się tych konkretnych zaleceń, a nie opierać się na opinii znajomych, fachowców warsztatowych czy sprzedawców. Po co cudować !
Tak więc do diesla ACEA C1, poza Dexelią można śmiało kupić np. na "ale drogo":
Motul 8100 eco+clean C1 5W30
Millers Oils XF Longlife C1 5w30
Liqui MolyTop Tec 4500 5W30
Midland Axentum 5W-30
Do benzyny ACEA A5/B5, poza Dexelią, można stosować np.:
ELF EVOLUTION SXR 5W30
TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W30
CASTROL MAGNATEC A1 5W30
OLEJ MOBIL 1 5W30 ESP – ?? w innej specyfikacji ale podobno spełnia wymogi A5/B5
itd
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości