Rozrusznik czy akumulator?

Postprzez h_ubertus » 27 mar 2018, 23:15

Witam. Od niedawna mam mały problem że swoją Madzia. Silnik 1.5 103 konie benzyna.
Wcześniej auto po długich postojach, nawet w zimnych temperaturach odpalałona dotyk. Rozrusznik nawet nie kręcił. Pyk kluczyk i odpalone. Od jakiegoś czasu auto kręci tak z 2-3 sekundy a przy pozycji kontrolek słuchać cykanie. Dzieje się tak na zimnym silniku na ciepłym pali na dotyk. Dodam że wymieniłem akumulator na nowy. I dalej to samo. Czasami zdarza się tak że kręci i jak już chce cofnąć stacyjke żeby spróbować odpalić jeszcze raz silnik zaskakuje. Nie jest to może jakaś wielka usterka ale coś się zaczyna dziać. Podobno rozrusznik to najczęstszaawariaw silniku 1.5. A może to przez Nowy akumulator. Ktoś miał taki problem?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 lip 2016, 12:38
Posty: 4
Skąd: Dolnośląskie
Auto: Mazda 2 5D, 2009 rok, 1.5 Pb 103KM, Przebieg ~80.000km

Postprzez DonAspanu » 28 mar 2018, 13:25

Długo masz już ten akumulator? Sprawdź napięcie na min. Jak jest niższe niż 12,5V to może znaczyć, że jest już do wymiany.

Gdyby to był rozrusznik to by warczał pewnie. Jest trochę inny dźwięk – przynajmniej ja mam takie doświadczenia, ale nie z Mazdą
Początkujący
 
Od: 2 lis 2017, 19:18
Posty: 3
Auto: Mazda 2, 1.3 75km, 2014

Postprzez h_ubertus » 28 mar 2018, 18:54

Akumulator ma z 2-3 tygodnie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 lip 2016, 12:38
Posty: 4
Skąd: Dolnośląskie
Auto: Mazda 2 5D, 2009 rok, 1.5 Pb 103KM, Przebieg ~80.000km

Postprzez Andrzej414 » 30 mar 2018, 06:00

Jeśli rozrusznik kręci dynamicznie to znaczy że z akumulatorem jest w porządku. Jaki masz poziom paliwa w zbiorniku? Jest możliwość, że auto delikatnie gubi ciśnienie w układzie paliwowym i temu rozruch trwa nieco dłużej co nie jest oczywiście powodem do zmartwień.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez h_ubertus » 31 mar 2018, 03:34

Też rozważam taką opcję bo i rozrusznik i akumulator były sprawdzane. Ciekawe przez co to może być spowodowane
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 lip 2016, 12:38
Posty: 4
Skąd: Dolnośląskie
Auto: Mazda 2 5D, 2009 rok, 1.5 Pb 103KM, Przebieg ~80.000km

Postprzez Andrzej414 » 31 mar 2018, 09:15

Musiałbyś sprawdzić przewody paliwowe chociaż wątpię czy coś się uda znaleźć. Warto też sprawdzić czujniki położenia wałka rozrządu i wału korbowego. Być może są nieco przybrudzone. Trudno coś tak Tobie doradzić na odległość. Przy takim szukaniu że tak powiem dziury w całym to trzeba czasem przejrzeć dokładnie całe auto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez h_ubertus » 16 kwi 2018, 20:32

Wałek rozrządu odpada.
Wydaje mi się że jest to przekaźnik pompy paliwa lub regulator ciśnienia paliwa w najgorszym wypadku pompa paliwa.

W serwisie dostanę oryginalny przekaźnik? Jaka może być jego cena.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 lip 2016, 12:38
Posty: 4
Skąd: Dolnośląskie
Auto: Mazda 2 5D, 2009 rok, 1.5 Pb 103KM, Przebieg ~80.000km

Postprzez Andrzej414 » 18 kwi 2018, 08:31

Na pewno dostaniesz. A cena będzie kosmiczna. Jeśli chcesz iść tym tropem to zamontowałbym 'na krótko' zwykły uniwersalny przekaźnik za pięć złotych i sprawdził jak to się zachowuje. Moim zdaniem przekaźnik jak jest to szwankuje cały czas a tym bardziej gdy jest ciepły i cewka wtedy może szaleć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121