Głośne opony fabryczne (Toyo Proxes)
1, 2
Upewnij się, że to przez opony.
Ja na zimówkach najpierw słyszałem szumy przy 130km/h, potem już od ok. 90km/h. Zmieniłem na letnie i szumów nie było ---> zrobiłem zbieżność i wyszło szydło.
Ja na zimówkach najpierw słyszałem szumy przy 130km/h, potem już od ok. 90km/h. Zmieniłem na letnie i szumów nie było ---> zrobiłem zbieżność i wyszło szydło.
Ja wybieram sprzęty, a Żona kolorki :D
Ścibi85 napisał(a):Ja się zastanawiam czy nie spróbować wyciszyć samochodu matami i pianką. Niestety ale "17 trochę hałasują.
Należałoby, bo tu i ówdzie dołożyć materiałów wygłuszających, bo niestety Mazda na tym tle odstaje nieco od współczesnej konkurencji – miałem okazje zajrzeć tu i tam, porównać i słabo to wypada. Są miejsca, gdzie poskąpiono izolacji akustycznej – hałas pochodzący od kół to jedno z nich. Opony jakiś tam wpływ oczywiście na to mają, ale nie jest to główna przyczyna.
Torszeczkę niestety odstaje. Jak będzie czas i natchnienie to spóbuję wygłuszyć Chyba, że ktoś wcześniej zrobi fotorelacje to będę korzytsał z doświadczeń poprzedników
Nawiązując do tematu głośności opon Toyo R32....
Zmieniłem na Dunlop Sp Sport Maxx RT 205x50/R17 93Y, klasa wg UE: CA65 – auto trzyma się drogi jak przyklejone – albo opony trzymają albo asfalt się za bardzo do nich klei
Różnica w głośności jest zauważalna, na korzyść Dunlopa. Przypomnę, że producent podaje "metkę" dla Toyo Proxes R32 205x50/R17 89W – FC69
Podobno Dunlopy się szybciej zużywają... się zobaczy, na razie zrobiłem ok. 1000km i jestem zadowolony.
Zmieniłem na Dunlop Sp Sport Maxx RT 205x50/R17 93Y, klasa wg UE: CA65 – auto trzyma się drogi jak przyklejone – albo opony trzymają albo asfalt się za bardzo do nich klei
Różnica w głośności jest zauważalna, na korzyść Dunlopa. Przypomnę, że producent podaje "metkę" dla Toyo Proxes R32 205x50/R17 89W – FC69
Podobno Dunlopy się szybciej zużywają... się zobaczy, na razie zrobiłem ok. 1000km i jestem zadowolony.
Ja wybieram sprzęty, a Żona kolorki :D
Ja może nie mam tak nowego auta i opon jak wy ale miałem podobny "problem" otóż jeździłem na DUNLOP SP SPORT MAXX i nie było słychać toczenia, po zmianie na TOYO PROXES T1R szum jest słyszalny w przedziale między 65 a 100km/h. Myslę, że jedynym powodem tego szumu są opony.
-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
Na temat Toyo już wielokrotnie było pisane, że generalnie są twarde, na mokrym tragiczne i w ogóle be. Co do hałasu, to akurat nie Toyo są bardzo złe, tylko ten Dunlop wybitny Nie zmienia to faktu, że trójce, co gorsza jak się okazuje najnowszym modelom również, brakuje nieco w dziedzinie wytłumienia, m.in. nadkoli. Gdyby Mazda w końcu „lekcje odrobiła”, to zapewniam, że głośność opon nie miałyby w tej kwestii tak istotnego znaczenia.
Potwierdzam narzekania moich poprzedników na fabryczne ogumienie 3 BL i wyciszenie nadwozia. Trochę już pojeździłem różnymi autkami i na różnej jakości oponach, ale to co serwuje Toyo, to nawet na najgorszych Kormoranach nie udało się uzyskać. Co do trakcji, to na suchym nie mam zastrzeżeń. Producent podaje dość wysokie oznaczenia w klasie drogi hamowania i mokrej nawierzchni, ale moje subiektywne odczucia tego nie potwierdzają. Cóż, pozostaje dojeździć i założyć coś innego, przy czym nie spodziewam się znacznej poprawy akustycznej po zmianie tylko opon.
-
rysiules
Zmienilem mazde 6 2006 na mazde 3 2010 i halas w srodku podczas jazdy jest nie do zniesienia.Opony z przodu Avon zv5 i Toyo j48.Wnioskuje ze jest to wina opon ,halas zmienia sie w zaleznosci on nawierzchni.Moze ktos ma Mazde 3 bl z mojej okolicy WN5 z innymi oponami w celu porownania.
- Od: 30 paź 2011, 00:11
- Posty: 28
- Skąd: UK
- Auto: Byla Mazda 6 2.0 ts AT 2006r
Jest Mazda 3 2.0 ts2 AT 2010r
To może moja historia Dodam, że jestem "ciszofilem", na dodatek mam bardzo czuły słuch – słyszę dosłownie wszystko.
Kupiłem samochód w czerwcu, na kołach były Toyo J48 i miałem taki plan, by pojeździć do zimy, na zimę kupić zimówki (nie dostałem 2 kompletu), a na lato kupić nowe letnie – bo Toyo się kończyły, plan był taki, by od czerwca do listopada wykończyć Toyo.
Jak odebrałem samochód to od razu robiłem trasę do Niemiec i z powrotem, po tejże podróży wróciwszy w niedzielę ... w niedzielę zamówiłem nowy komplet opon. Te Toyo to masakra, tak głośnych opon jeszcze nie używałem.
Mogę polecić Dunlop Sport BluResponse, producent deklaruje 68dB (szukałem cichych), są ciche.
Kupiłem samochód w czerwcu, na kołach były Toyo J48 i miałem taki plan, by pojeździć do zimy, na zimę kupić zimówki (nie dostałem 2 kompletu), a na lato kupić nowe letnie – bo Toyo się kończyły, plan był taki, by od czerwca do listopada wykończyć Toyo.
Jak odebrałem samochód to od razu robiłem trasę do Niemiec i z powrotem, po tejże podróży wróciwszy w niedzielę ... w niedzielę zamówiłem nowy komplet opon. Te Toyo to masakra, tak głośnych opon jeszcze nie używałem.
Mogę polecić Dunlop Sport BluResponse, producent deklaruje 68dB (szukałem cichych), są ciche.
Widzę, że Sport Maxx RT dla mojego rozmiaru mają nawet lepszy wynik dB aniżeli BluResponse (67 vs. 68), co przy oponie od tego samego producenta (bo porównywanie dB różnych producentów, jeśli pomiary nie pochodzą z jednego źródła, jest trochę mało miarodajne) może świadczyć o tym, że Maxx-y mogą się jeszcze lepiej zachowywać.
W poprzednim samochodzie miałem zimówki Goodyear UG 8, które na etykiecie miały 69 dB. Porównując je z letnimi Dunlopa, które mam teraz, albo też z letnimi w poprzednim samochodzie – Vredestein Sportrac 3 z etykietowymi 68 dB ... jeśli chodzi o przeniesienie papierowych decybeli na własne odczucia, to Dunlopy są ciche, Vredesteiny też były ciche, UG 8 mnie trochę drażniły swoim hałasem, coś w stylu 72dB, na pewno były sporo głośniejsze niż letnie ... dlatego nie wiem jak z zaufaniem do EG, gdzie na etykiecie 68 dB ... ale ile to jest naprawdę ...
Ktoś może powiedzieć, że zimówki są głośniejsze ... no właśnie nie, bo dB to dB, to ten parametr określa hałas, dlatego jeśli jest letnia opona 68dB i zimowa 68dB to teoretycznie obie powinny tak samo hałasować. To tak samo jak z ... co jest cięższe? – kilogram puchu, czy kilogram żelaza
W poprzednim samochodzie miałem zimówki Goodyear UG 8, które na etykiecie miały 69 dB. Porównując je z letnimi Dunlopa, które mam teraz, albo też z letnimi w poprzednim samochodzie – Vredestein Sportrac 3 z etykietowymi 68 dB ... jeśli chodzi o przeniesienie papierowych decybeli na własne odczucia, to Dunlopy są ciche, Vredesteiny też były ciche, UG 8 mnie trochę drażniły swoim hałasem, coś w stylu 72dB, na pewno były sporo głośniejsze niż letnie ... dlatego nie wiem jak z zaufaniem do EG, gdzie na etykiecie 68 dB ... ale ile to jest naprawdę ...
Ktoś może powiedzieć, że zimówki są głośniejsze ... no właśnie nie, bo dB to dB, to ten parametr określa hałas, dlatego jeśli jest letnia opona 68dB i zimowa 68dB to teoretycznie obie powinny tak samo hałasować. To tak samo jak z ... co jest cięższe? – kilogram puchu, czy kilogram żelaza
Maxx RT są w indeksie do 300km/h. Pan w wulkanizacji powiedział, że im wyższy indeks prędkości tym cichsza opona. Nie wiem ile w tym prawdy Ale to nawet i logiczne
Dunlop SP SportMaxx RT 225/40R18 92 Y XL MFS V1
letnie obuwie POLECAM !
kleja swietnie, sa dosc miekkie wiec zobaczymy na ile mi starcza
co do dB nawet mnie to nigdy nie interesowalo... najmniej istotny parametr najwazniejszej "czesci" w aucie dla mnie
letnie obuwie POLECAM !
kleja swietnie, sa dosc miekkie wiec zobaczymy na ile mi starcza
co do dB nawet mnie to nigdy nie interesowalo... najmniej istotny parametr najwazniejszej "czesci" w aucie dla mnie
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Witam
Również drażni mnie szum fabrycznych Toyo.Czy ktoś przesiadł się na Goodyear efficientgrip 205/50 R17 (66dB)?Jeśli jest odczuwalnie ciszej ,to zdecydowanie kupuję. Wtedy zostanie jeszcze uporać się z popiskiwaniem z okolic zapalniczki i ....będzie bloga cisza
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Również drażni mnie szum fabrycznych Toyo.Czy ktoś przesiadł się na Goodyear efficientgrip 205/50 R17 (66dB)?Jeśli jest odczuwalnie ciszej ,to zdecydowanie kupuję. Wtedy zostanie jeszcze uporać się z popiskiwaniem z okolic zapalniczki i ....będzie bloga cisza
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Witam. A co sądzicie o Dębica Presto UHP (205/50/17)? Ma indeks 66 dB no i dość dobre opinie na portalach oponiarskich. Cena jest atrakcyjna. Mazdę kupiłem na oponach Toyo R32, obecnie mam Barum Bravuris2 i też jest głośno tak powyżej 70 kmh. Zastanawiam się czy zainwestować w opony czy poprawić wygłuszenie nadkoli przy okazji konserwacji podwozia. Myślicie, że przy wymianie opon jest zauważalna różnica?
- Od: 26 sie 2014, 20:43
- Posty: 46
- Skąd: Krasnystaw
- Auto: Mazda 3 BL 1.6
Wartości dB są wartościami producenta, także ta wartość nie jest jakoś bardzo miarodajna.
Zagadaj do ścibiego, bo ma te opony:
viewtopic.php?p=3145304#p3145304
A ja mogę Tobie polecić Nexen (Korea):
http://www.oponeo.pl/dane-opony/nexen-n ... #111170811
wyszukałem rok temu dla znajomej, cena była bardzo dobra, opinie też ... ma w rozmiarze 215/50/17 i są ciche, ale bym się nie zastanawiał między nimi a Dębicą.
Zagadaj do ścibiego, bo ma te opony:
viewtopic.php?p=3145304#p3145304
A ja mogę Tobie polecić Nexen (Korea):
http://www.oponeo.pl/dane-opony/nexen-n ... #111170811
wyszukałem rok temu dla znajomej, cena była bardzo dobra, opinie też ... ma w rozmiarze 215/50/17 i są ciche, ale bym się nie zastanawiał między nimi a Dębicą.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości