Witam chciałem sobie dziś sprawdzić ciśnienie w oponach i z tabelki wyczytałem to że ma być 2.3. Ale nie oto mi chodzi tylko że tam jest napisane R17. To auto z fabryki wyszło na 17 a ja kupiłem auto od Niemca na 16. Aktualnie mam 205/55 R16. Albo Niemiec sprzedał przed sprzedażą auta drugi komplet kół... Teraz to takie gdybanie sobie.
Naklejka ciśnienia a rozmiar koła
Strona 1 z 1
Nie musi wcale znaczyć, że masz nie takie koła.
Mazda 3 BL miała fabrycznie różne rozmiary opon:
P: Jakie są fabryczne rozmiary felg/opon?
O: Mazda fabrycznie oferuje:
6Jx15 / ET50 / 5x114,3 / 67,1 => rozmiar opony: 195/65R15 lub 205/60R15 – nie wolno ich stosować do pojazdów z silnikiem benzynowym 2.0, części pojazdów z silnikiem Diesla 2.2 oraz pojazdów w wersji MPS – hamulce się nie zmieszczą!
6,5Jx16 / ET50 / 5x114,3 / 67,1 => rozmiar opony: 205/55R16
7Jx17 / ET52,5 / 5x114,3 / 67,1 => rozmiar opony: 205/50R17
7,5Jx18 / ET52,5 / 5x114,3 / 67,1 => rozmiar opony: 225/40R18 (fabrycznie w wersji MPS)
R17 były na pewno w wersji Exclusive Plus. Jeśli masz "niższą" wersję wyposażenia, mogą być R16.
Comfort:
– podstawowa wersja wyposażenia, dostępna tylko z najsłabszym silnikiem benzynowym, najuboższa, oferowana w standardzie na stalowych felgach 15", manualna klimatyzacja, jedyną możliwą opcją za dopłatą do tej wersji był wybór lakieru metalic (mica).
Exclusive:
– wersja ta względem najuboższej ma już automatyczną klimatyzację, elektrycznie składane i podgrzewane lusterka w kolorze nadwozia, skórzaną kierownicę i gałkę lewarka, sterowanie radiem z kierownicy, oraz system audio z 6 głośnikami (vs 4 w Comfort), jako koła w stym standardzie oferowano 16-sto calowe alufelgi. W tym wyposażeniu można już było oprócz najsłabszej benzyny wybrać silnik Diesla, a za dopłatą wybrać lakier mica.
Exclusive Plus:
– zdecydowanie najpopularniejsza wśród klientów wersja, z możliwością wyboru wszystkich silników benzynowych i diesla (z wyjątkiem silnika z MPS). Opcjonalnie do tej wersji można było dopłacić do lakieru mica oraz reflektorów biksenonowych. W standardzie na 17-sto calowych kołach z lekkich stopów.
Sport:
– ta wersja wyposażenia dostępna jedynie z jednostkami o pojemności 2 litrów, oferowała wszystkie gadżety elektroniczne, rozbudowany system audio oraz dostęp bezkluczykowy.
Ponadto w ofercie jako osobna wersja (a raczej kategoria) wyposażenia dostępna była MPS:
– oprócz najbardziej charakterystycznej cechy w postaci silnika o pojemności 2.3 litra z turbodoładowaniem oraz wynikających z tego zmian wizualnych (wlot powietrza, wydech), w MPS można znaleźć wszystkie cechy wyposażenia Sport oraz tapicerkę pół-skórzaną. Auto standardowo oferowano na 18-sto calowych alufelgach.
Opisy pochodzą z viewtopic.php?t=159602&f=113
Mazda 3 BL miała fabrycznie różne rozmiary opon:
P: Jakie są fabryczne rozmiary felg/opon?
O: Mazda fabrycznie oferuje:
6Jx15 / ET50 / 5x114,3 / 67,1 => rozmiar opony: 195/65R15 lub 205/60R15 – nie wolno ich stosować do pojazdów z silnikiem benzynowym 2.0, części pojazdów z silnikiem Diesla 2.2 oraz pojazdów w wersji MPS – hamulce się nie zmieszczą!
6,5Jx16 / ET50 / 5x114,3 / 67,1 => rozmiar opony: 205/55R16
7Jx17 / ET52,5 / 5x114,3 / 67,1 => rozmiar opony: 205/50R17
7,5Jx18 / ET52,5 / 5x114,3 / 67,1 => rozmiar opony: 225/40R18 (fabrycznie w wersji MPS)
R17 były na pewno w wersji Exclusive Plus. Jeśli masz "niższą" wersję wyposażenia, mogą być R16.
Comfort:
– podstawowa wersja wyposażenia, dostępna tylko z najsłabszym silnikiem benzynowym, najuboższa, oferowana w standardzie na stalowych felgach 15", manualna klimatyzacja, jedyną możliwą opcją za dopłatą do tej wersji był wybór lakieru metalic (mica).
Exclusive:
– wersja ta względem najuboższej ma już automatyczną klimatyzację, elektrycznie składane i podgrzewane lusterka w kolorze nadwozia, skórzaną kierownicę i gałkę lewarka, sterowanie radiem z kierownicy, oraz system audio z 6 głośnikami (vs 4 w Comfort), jako koła w stym standardzie oferowano 16-sto calowe alufelgi. W tym wyposażeniu można już było oprócz najsłabszej benzyny wybrać silnik Diesla, a za dopłatą wybrać lakier mica.
Exclusive Plus:
– zdecydowanie najpopularniejsza wśród klientów wersja, z możliwością wyboru wszystkich silników benzynowych i diesla (z wyjątkiem silnika z MPS). Opcjonalnie do tej wersji można było dopłacić do lakieru mica oraz reflektorów biksenonowych. W standardzie na 17-sto calowych kołach z lekkich stopów.
Sport:
– ta wersja wyposażenia dostępna jedynie z jednostkami o pojemności 2 litrów, oferowała wszystkie gadżety elektroniczne, rozbudowany system audio oraz dostęp bezkluczykowy.
Ponadto w ofercie jako osobna wersja (a raczej kategoria) wyposażenia dostępna była MPS:
– oprócz najbardziej charakterystycznej cechy w postaci silnika o pojemności 2.3 litra z turbodoładowaniem oraz wynikających z tego zmian wizualnych (wlot powietrza, wydech), w MPS można znaleźć wszystkie cechy wyposażenia Sport oraz tapicerkę pół-skórzaną. Auto standardowo oferowano na 18-sto calowych alufelgach.
Opisy pochodzą z viewtopic.php?t=159602&f=113
@jfk@
Nie wiem jaką mam wersję auta bo mam różnie, pomiędzy exclusive a plus w jednym mam w drugim nie mam. Tempomat mam a on jest w plusie. W plus jest bluetooth a ja nie mam itp. RVM mam a on jest w pakiecie SOPRT, to mam pomieszane, może z kołami też tak było, może i dobrze że są 16 na nasze drogi polskie... Tylko jak czytałem to jak jest napisane na tej naklejce jest R17 to auto wychodziło z fabryki na R17 ;–)
Nie wiem jaką mam wersję auta bo mam różnie, pomiędzy exclusive a plus w jednym mam w drugim nie mam. Tempomat mam a on jest w plusie. W plus jest bluetooth a ja nie mam itp. RVM mam a on jest w pakiecie SOPRT, to mam pomieszane, może z kołami też tak było, może i dobrze że są 16 na nasze drogi polskie... Tylko jak czytałem to jak jest napisane na tej naklejce jest R17 to auto wychodziło z fabryki na R17 ;–)
Na każdej oponie masz określone maxymalne ciśnienie do jakiego może być pompowana..
Jeśli ustawisz takie jak dla 17" to myślę, że nic się nie stanie.
Ja u siebie zawsze mam trochę wyższe niż zalecane, może tracę trochę na komforcie, ale przyjąłem kiedyś zasadę, że lepiej mieć np 0,2 wyższe niż 0,2 niższe niż zalecane.
Najważniejsze, żeby w którejś oponie nie było znacznie obniżone w stosunku do reszty kół.
Poszukaj w książce pojazdu, albo instrukcji mazdy dla modelu jakie ciśnienie jest zalecane..
Jeśli ustawisz takie jak dla 17" to myślę, że nic się nie stanie.
Ja u siebie zawsze mam trochę wyższe niż zalecane, może tracę trochę na komforcie, ale przyjąłem kiedyś zasadę, że lepiej mieć np 0,2 wyższe niż 0,2 niższe niż zalecane.
Najważniejsze, żeby w którejś oponie nie było znacznie obniżone w stosunku do reszty kół.
Poszukaj w książce pojazdu, albo instrukcji mazdy dla modelu jakie ciśnienie jest zalecane..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
jeśli rozmiar jest taki sam, to i ciśnie to samo.
Zalecam sprawdzić wartość gdy średnie temperatury znacznie spadną od aktualnych.
Zalecam sprawdzić wartość gdy średnie temperatury znacznie spadną od aktualnych.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości