Kontrolka kontroli trakcji TSC ("auto w poślizgu") paląca się kilka sekund w trakcie jazdy
1, 2
A u mnie dziś coś się komputerowi porypało chyba... Wsiadam do samochodu, ruszam... i nie przyuważyłem od razu... ale pojawia się kontrolna DSC i się pali tocząc się na 2 biegu bez gazu... zatrzymałem się zgasiłem silnik i odpaliłem jeszcze raz. Kontrolka paliła się nadal... wiec chciałem sprawdzić, czy DSC działa... ale jak wystartowałem to nie działał... nie mrugał i nie odejmował mocy przy uślizgu kół... nagle zgasło i znowu przy dynamicznym ruszaniu kontrolka migała (tak jak powinna) i chyba ujmowało mocy... coś mu się rypneło czy to sugestia aby udać się do ASO ?
ZOOMik napisał(a):Na razie obserwuj...jak się będzie powtarzać to podjedź do ASO.
Dziękuję
Sprawa jest bardzo dziwna... od czasu kiedy wystapiła "usterka" zrobiłem trochę km... dziś też byłem w różnych miejscach... i dziś wyjeżdzając z pracy i jadąc tą samą droga w podobnym stylu (spokojnie pomalutku bo dziury) znowu się zapalił DSC! W tym samym miejscu! Kurde! Jakieś cieki wodne? Po zgaszeniu i odpaleniu samochodu kontrolka zgasła... ja nie wiem... jakieś pomysły?
Dzisiaj trochę popadało, i zdarzyła mi się dziwna rzecz. Po wyjeździe z zakrętu zauważyłem, że paliła się kontrolka trakcji (żółte auto w poślizgu). Zawsze migała, gdy koła traciły przyczepność przy ruszeniu na śniegu/lodzie, ze dwa razy na mokrym pod światłami. A tu paliła się ciągle około 3-4 sekund (a może zapaliła się chwilę wcześniej i nie zauważyłem). Było to jakąś minutę po rozpoczęciu jazdy. Przejechałem po tym zakręcie prosto może 60 metrów i zgasła. Jechałem spokojnie, nie było poślizgu (chyba, że mokro i ślisko w zakręcie?!). Wcześniej jechałem kilkanaście metrów po dosyć nierównej drodze osiedlowej – ale jeździłem tam wiele razy bez takich "efektów".
System TSC potem działał normalnie, dałem w gaz kilka razy na śliskim i kontrolka normalnie migała przy uślizgu napędzanych kół a moc była ogranicznana... Martwić się? Czy mogło się tak zdarzyć? Żadnych innych "złych objawów" nie odnotowałem...
System TSC potem działał normalnie, dałem w gaz kilka razy na śliskim i kontrolka normalnie migała przy uślizgu napędzanych kół a moc była ogranicznana... Martwić się? Czy mogło się tak zdarzyć? Żadnych innych "złych objawów" nie odnotowałem...
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Fakt, dzięki. Szukałem po TSC a nie DSC i dlatego nie wyłapałem. Skoro już dwie osoby odnotowały przypadłość to zrobiłem z tego wspólny wątek.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
od poniedziałku znowu pojeździłem i nic się złego nie działo z DSC. W różnych warunkach jeździłem, różnymi stylami i ok. W najbliższym czasie wybieram się w podróż 2500 – 3000 km to się zobaczy. Mam nadzieje, że sie to już u Nas nie powtórzy. Dalej nie mam koncepcji co to mogło być... w tym samym miejscy na drodze, 2 razy...
Dziękuję Konrad za połączenie wątku
Dziękuję Konrad za połączenie wątku
potwierdzam, to co pisze ZOOMik – u mnie też czasem po paruset metrach "szuterku"* takie ekscesy kontrolki owej mają miejsce i po chwili gładkiego asfaltu ustają bez żadnych skutków ubocznych
* – taki eufemizm w języku niektórych handlowców nazywa się droga, gdzie w zasadzie bez napędu na 4 nie należy się ładować
* – taki eufemizm w języku niektórych handlowców nazywa się droga, gdzie w zasadzie bez napędu na 4 nie należy się ładować
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
http://www.4kolkaszczescia.pl
ZOOMik napisał(a):Czasami jazda po wertepach może "Madzię" wyprowadzić z równowagi i daje nam w ten sposób znać, że tego nie lubi
U mnie wygląda to tak, że jadę ulicą, zatrzymuję się na ok godzinkę i wracam też tą samą drogą i wtedy po kilkunasty metrach zapala się kontrolka
ZOOMik napisał(a):I masz tak regularnie?
Narazie stało się to 2 razy... nie wiem czy można mówić o regularności. Wczoraj też jeździłem po nienajlepszych drogach i nic takiego się nie działo...
Nie no, pisząc o regularności miałem na myśli "za każdym razem" gdy tamtędy przejeżdżasz
Jak będziesz w ASO przy okazji przeglądu to zgłoś to, zresztą i tak "standardowo" sprawdzą błędy, więc jeśli coś masz nie tak to powinno wyjść, ale nie sądzę.
Jak będziesz w ASO przy okazji przeglądu to zgłoś to, zresztą i tak "standardowo" sprawdzą błędy, więc jeśli coś masz nie tak to powinno wyjść, ale nie sądzę.
W mojej madzi jest tak. że jeśli po uruchomieniu przejadę około 200-300 metrów wolniej niż 20 km to zaświeca się ta kontrolka trakcji i gaśnie samoczynnie po przejechaniu kilkunastu metrów lub przyśpieszeniu powyżej 30 km. Pytałem u serwisantów i jest to ponoć normalny test poprawności działania systemu. W innych okolicznościach kontrolka nie świeci. Pozdrawiam i sprawdź tą wersje.
-
graziutek
Zrobiłem 1000 km od tego czasu i się nic nie powtórzyło.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Mi się kontrolka znowu zapaliła, ale jak toczyłem się po gruntowej drodze. Bardzo powoli, bo bardzo nierówno. Zapaliła się, dodałem gazu i zgasła... ale było to już inne miejsce niż to o którym pisałem wcześniej. Daj Boże aby to był normalny objaw
problem z zapalającą się kontrolką DSC odp. mazdy:
"Informacja dla klienta: System DSC za każdym razem po włączeniu zapłonu przeprowadza funkcję elektronicznej autodiagnostyki, celem której jest zapewnienie jego prawidłowego i bezpiecznego działania. Funkcja autodiagnostyki prowadzona jest dwuetapowo. W pierwszej fazie zaraz po włączeniu zapłonu przeprowadzane są testy elektryczne mające na celu potwierdzenie, że wszystkie elementy elektryczne i elektroniczne wchodzące w skład układu DSC są sprawne pod względem elektrycznym. W drugim etapie, wykonywana jest autodiagnostyka dynamiczna. Polega ona na tym, że zaraz po rozpoczęciu jazdy sterownik DSC zbiera dane z wszystkich czujników wchodzących w skład DSC i porównuje otrzymane dane ze sobą i z parametrami wzorcowymi zapisanymi w pamięci. Warunkiem na zakończenie drugiego etapu autodiagnostyki jest ruch pojazdu z prędkością przekraczającą około 13 km/h. W skrajnej sytuacji, kiedy po włączeniu zapłonu i rozpoczęciu jazdy, prędkość pojazdu będzie utrzymywana poniżej około 13 km/h i auto będzie się poruszało po łukach (raz w lewo raz w prawo) to po wykonaniu serii powtórek autotestu drugiego etapu, system DSC może zapalić kontrolkę DSC sygnalizującą w tym przypadku brak spełnienia warunków pomyślnego zakończenia procedury samokontroli. W chwili, kiedy prędkość pojazdu przekroczy około 13 km/h układ ponowi drugi etap autotestu i po jego pomyślnym zakończeniu oraz niestwierdzeniu usterki automatycznie wyłączy kontrolkę na zestawie wskaźników"
"Informacja dla klienta: System DSC za każdym razem po włączeniu zapłonu przeprowadza funkcję elektronicznej autodiagnostyki, celem której jest zapewnienie jego prawidłowego i bezpiecznego działania. Funkcja autodiagnostyki prowadzona jest dwuetapowo. W pierwszej fazie zaraz po włączeniu zapłonu przeprowadzane są testy elektryczne mające na celu potwierdzenie, że wszystkie elementy elektryczne i elektroniczne wchodzące w skład układu DSC są sprawne pod względem elektrycznym. W drugim etapie, wykonywana jest autodiagnostyka dynamiczna. Polega ona na tym, że zaraz po rozpoczęciu jazdy sterownik DSC zbiera dane z wszystkich czujników wchodzących w skład DSC i porównuje otrzymane dane ze sobą i z parametrami wzorcowymi zapisanymi w pamięci. Warunkiem na zakończenie drugiego etapu autodiagnostyki jest ruch pojazdu z prędkością przekraczającą około 13 km/h. W skrajnej sytuacji, kiedy po włączeniu zapłonu i rozpoczęciu jazdy, prędkość pojazdu będzie utrzymywana poniżej około 13 km/h i auto będzie się poruszało po łukach (raz w lewo raz w prawo) to po wykonaniu serii powtórek autotestu drugiego etapu, system DSC może zapalić kontrolkę DSC sygnalizującą w tym przypadku brak spełnienia warunków pomyślnego zakończenia procedury samokontroli. W chwili, kiedy prędkość pojazdu przekroczy około 13 km/h układ ponowi drugi etap autotestu i po jego pomyślnym zakończeniu oraz niestwierdzeniu usterki automatycznie wyłączy kontrolkę na zestawie wskaźników"
-
megatron
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości