Witam
Posiadam m3 1.6 diesel mam problem ze skrzynią biegów a dokładniej z przełączeniem biegów wyższych na niższe np 3 na 1 i 2 . Biegi bardzo opornie wchodzą a szczególnie 1 tocząc się np 10 km/h nam problem ze wbiciem za pierwszym razem . Czy to normalna przypadłość czy może warto się udać do aso na przegląd poduszek silnika , sprzęgła idt.. dodam ze autko ma przejechane 44000 km
Problem z "zapięciem" biegów (1 i 2)
Strona 1 z 1
Nikt Ci nie odpisuje... Ja ze swojego doświadczenia z moim autem (1.6 benz.) mogę stwierdzić, że czasem faktycznie jedynka ma opór – zwłaszcza jak się auto toczy i chce się ją z luzu wbić – nie znam się na technicznych sprawach – ale to chyba może mieć związek z synchronizatorami (?!).
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Ja u siebie z jedynką przy 10km/h też raczej mam problem, wejdzie, bo wejdzie, ale z nieco większym oporem. Tak samo mam w Fordzie i u ojca w Zafirze podobnie. Sądzę, że tym nie bardzo jest się co przejmować. Jedynkę raczej powinno się wbijać na stojącym aucie, albo jadącym naprawdę bardzo wolno. Z dwójką nie mam natomiast żadnych problemów. A przynajmniej z takowymi się nie spotkałem.
W jakiej sytuacji ta dwójka Ci nie chce wskoczyć?
W jakiej sytuacji ta dwójka Ci nie chce wskoczyć?
MiastoGier.pl – Moja Praca :D
- Od: 11 sty 2012, 22:17
- Posty: 129
- Skąd: Skawina
- Auto: Mazda 3 2011 1.6 MZR
Aluminium Metalic
MOMO Corse
witam, z tym samym problemem zgłosiłem się do ASO w Warszawie.. stwierdzili, że linki są bez regulacji.. a koszt nowych to 1000 netto.. a zamienników brak
na allegro znalazłem używki w cenie do 250 zl.. ale ostatnio jakoś tak bezproblemowo biegi wchodzą wiec temat odłożyłem
powodzenia
kwiecień 2016 – jeszcze raz zdecydowałem się wstawić auto do ASO z problematycznym wbijaniem biegów (1-3)... ale chyba sam naprawiłem defekt... "UWAGA opis LAIKA"coś mnie tknęło i zajrzałem pod maskę.. i poziom zbiorniczka do płynu hamulcowego był poniżej minimum (taki z oznaczeniem DOT3) o dziwo po przejechaniu już 100 metrów problemy ustały całkowicie... biegi wchodzą bez problemów.. jak się okazało w instrukcji obsługi jest to zbiornik płynu hamulcowego oraz zespołu sterowania sprzęgłem....
a teraz smutna część... wcześniej w ASO w Warszawie.. oglądali auto, robili jazdy próbne i stwierdzili, że potrzebna jest wymiana linki.. za 1000 zł + robocizna...
na allegro znalazłem używki w cenie do 250 zl.. ale ostatnio jakoś tak bezproblemowo biegi wchodzą wiec temat odłożyłem
powodzenia
kwiecień 2016 – jeszcze raz zdecydowałem się wstawić auto do ASO z problematycznym wbijaniem biegów (1-3)... ale chyba sam naprawiłem defekt... "UWAGA opis LAIKA"coś mnie tknęło i zajrzałem pod maskę.. i poziom zbiorniczka do płynu hamulcowego był poniżej minimum (taki z oznaczeniem DOT3) o dziwo po przejechaniu już 100 metrów problemy ustały całkowicie... biegi wchodzą bez problemów.. jak się okazało w instrukcji obsługi jest to zbiornik płynu hamulcowego oraz zespołu sterowania sprzęgłem....
a teraz smutna część... wcześniej w ASO w Warszawie.. oglądali auto, robili jazdy próbne i stwierdzili, że potrzebna jest wymiana linki.. za 1000 zł + robocizna...
Ostatnio edytowano 7 kwi 2016, 14:57 przez bandi20, łącznie edytowano 4 razy
- Od: 5 maja 2013, 10:56
- Posty: 22
- Skąd: kraśnik / warszawa
- Auto: mazda 3, 2010r. 2.0 DISI Excl+ :)
mam pytanie czy skrzynia automatyczna w mazda 3 2012 2,0 150 przebieg 70 tys wersja europa to dobry wybór ?
-
rafek5
Poniżej krótki artykuł opisujący wrażenia z jazdy „dwulitrówką w automacie”. Jednak najlepiej gdybyś go sam przetestował, ponieważ to Ty będziesz tym autem podróżował i Tobie ma odpowiadać.
http://www.gp24.pl/apps/pbcs.dll/articl ... /931282108
http://www.gp24.pl/apps/pbcs.dll/articl ... /931282108
U mnie bardziej wsteczny po nocy, puszczam sprzęgło, wciskam jeszcze raz i wchodzi.
A z dwójką po nocy robię tak, że nie wrzucam bezpośrednio z 1 ... tylko zapinam poprzez luz, wtedy wchodzi gładko.
A po chwili już wszystko ok.
Z jedynką problemu nie zaobserwowałem.
A z dwójką po nocy robię tak, że nie wrzucam bezpośrednio z 1 ... tylko zapinam poprzez luz, wtedy wchodzi gładko.
A po chwili już wszystko ok.
Z jedynką problemu nie zaobserwowałem.
U mnie nie występują i nigdy nie występowały wyżej opisane problemy. Być może bardzo sporadycznie skoro nie kojarzę żebym jakiegoś biegu nie mógł wbić.
Jedyne to w zimie przy dużych mrozach rano cała skrzynia chodzi topornie do rozgrzania auta.
Ostatnio przy przebiegu 100k jak zaleca manual wymieniłem sobie olej w skrzyni biegów.
Jedyne to w zimie przy dużych mrozach rano cała skrzynia chodzi topornie do rozgrzania auta.
Ostatnio przy przebiegu 100k jak zaleca manual wymieniłem sobie olej w skrzyni biegów.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości