Mazda 3 bl 1,6 pb wymiana sprzęgła klimy
Strona 1 z 1
Witam od pewnego czasu hałasuje mi sprzęgło klimy i boję się że się rozsypie z stąd moje pytanie czy da się je wymienić bez wyciągania sprężarki i całej otoczki z nią związanej tj odzysk czynnika potem nabijanie klimy klimatyzacja chłodzi spoko .
- Od: 22 mar 2018, 19:07
- Posty: 6
- Auto: Mazda 3 BL 2010 1,6 Pb z6
Sprzęgło sprężarki wymieniałem w civicu. Nawet nie trzeba paska do tego zdejmować i tym samym koła pasowego sprezarki. Jeśli jeszcze sprężarka się załącza i szwankuje tylko sprzęgło to rób to szybko, jeśli sprzęgło będzie za bardzo ślizgać i będzie za duża odległość od koła pasowego to może dojść do spalenia cewki od sprzęgła.
Możesz mieć problem z odkręceniem sprzęgła bo czasami nie ma jak chwycić tej tarczy żeby odkręcić, u mnie przypasował klucz do dokręcania czy odkręcania tarczy w szlifierce kątowej.
Sprezarki wiele się nie różnią więc możesz mieć analogicznie jak w hondzie.
Ale jeśli hałasuje łożysko na kole pasowym to trzeba zdjąć pasek wielorowkowy jeśli nim jest napędzana sprężarka, odkręcić sprzęgło, odkręcić koło pasowe (u mnie śruba plus seger), odkręcić przewody cewki znajdującej się pod kołem pasowym i złożyć na odwrót. Z biegiem czasu kiedy wyciera się sprzęgło zwiększa się odstęp sprzęgła od koła pasowego. Dystansem tego są specjalne podkładki, zauważysz po ściągnięciu tarczy. Czasem wystarczy wyjąć jedna z nich (może być kilka na raz) i skontrolować odległość. U mnie zatarło się łożysko stanęła rolka i nawet pasek klinowy zjaralo. Źle to wspominam.
Możesz mieć problem z odkręceniem sprzęgła bo czasami nie ma jak chwycić tej tarczy żeby odkręcić, u mnie przypasował klucz do dokręcania czy odkręcania tarczy w szlifierce kątowej.
Sprezarki wiele się nie różnią więc możesz mieć analogicznie jak w hondzie.
Ale jeśli hałasuje łożysko na kole pasowym to trzeba zdjąć pasek wielorowkowy jeśli nim jest napędzana sprężarka, odkręcić sprzęgło, odkręcić koło pasowe (u mnie śruba plus seger), odkręcić przewody cewki znajdującej się pod kołem pasowym i złożyć na odwrót. Z biegiem czasu kiedy wyciera się sprzęgło zwiększa się odstęp sprzęgła od koła pasowego. Dystansem tego są specjalne podkładki, zauważysz po ściągnięciu tarczy. Czasem wystarczy wyjąć jedna z nich (może być kilka na raz) i skontrolować odległość. U mnie zatarło się łożysko stanęła rolka i nawet pasek klinowy zjaralo. Źle to wspominam.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość