Olej w skrzyni biegów (benzyna 1.6)
Strona 1 z 1
Witam, potrzebuję ustalić jaki ogólnodostępny zamiennik mogę użyć jako olej do skrzyni biegów (benzyna 1.6)?
Ostatnio edytowano 14 kwi 2016, 12:04 przez KMBak, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Wydzielenie, poprawienie... :-)
Powód: Wydzielenie, poprawienie... :-)
Wątek FAQ nie jest do zadawania pytań. Wydzieliłem twoje zapytanie jako osobny wątek.
Powinien być 75W90 GL-4 lub GL-5.
Np. http://www.topendpower.pl/p/pl/rd-50304 ... 0-94l.html
Ale niech się mądrzejsi wypowiedzą, bo wiem tyle co wyczytam w tej kwestii.
Powinien być 75W90 GL-4 lub GL-5.
Np. http://www.topendpower.pl/p/pl/rd-50304 ... 0-94l.html
Ale niech się mądrzejsi wypowiedzą, bo wiem tyle co wyczytam w tej kwestii.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Planuję zakup oleju VALVOLINE MAXLIFE MTF GL-4 75W80. Koszt ok. 34 zł za 1 litr.
Wymianę zrobię sam bo raczej nie jest to nic skomplikowanego podobnie jak wymiana oleju silnika. Może wrzucę jakąś małą fotorelację. Koszt wymiany we własnym zakresie to 130zł a w ASO 300zł (z olejem).
Wymianę zrobię sam bo raczej nie jest to nic skomplikowanego podobnie jak wymiana oleju silnika. Może wrzucę jakąś małą fotorelację. Koszt wymiany we własnym zakresie to 130zł a w ASO 300zł (z olejem).
Dzisiaj znalazłem trochę czasu i wymieniłem olej w skrzyni biegów. Oto mała fotorelacja
Co potrzebujemy:
-olej do skrzyni biegów 2,9 litra, według książki serwisowej 75W80 GL-4 (KMBak: 75W-90 był stosowany w poprzedniej generacji trójki) trochę poszperałem i się dokształciłem . Na alledrogo kupiłem VALVOLINE GEAR OIL 75W80 GL-4 (pełny syntetyk). Koszt to około 90zł za 3 litry
-z uwagi, że korek wlewu znajduje się z boku skrzyni potrzebny jest kawałek rurki gumowej i lejek
(rurkę kupiłem w castoramie za parę złotych 50cm wystarczy, średnica jej zewnętrznych ścianek nie może przekraczać 8-9mm- do tego w sklepie z artykułami domowymi dobrałem lejek za 5zł. (zestaw jak na zdjęciu)
-klucz nasadowy 23mm i 10mm
1. najpierw podnosimy auto od strony kierowcy (wcześniej można odpalić i parę minut rozgrzać żeby olej lepiej spływał)
2. odkręcamy plastikową osłonę od dołu jak na filmiku https://www.youtube.com/watch?v=IWGU3mJbUE0
(można odkręcić tylko z jednej strony-od kierowcy + 3 śruby od przodu)
3.najpierw odkręcamy kluczem nasadowym 23mm korek wlewu (ten zaznaczony na zdjęciu na zielono), uwaga aby nie zgubić aluminiowej podkładki
-następnie podstawiamy pojemnik na olej i odkręcamy (kluczem 23mm) z dołu korek spustowy (zaznaczony na czerwono), również uważając aby nie zgubić podkładki
-olej spuszczamy jakieś 15 minut, można opuścić auto aby się wszystko wylało
4.po spuszczeniu oleju zakręcamy (z czuciem aby nie przeciągnąć gwintu) korek spustowy z nakładką
5.Teraz bierzemy nasz lejek i wkładamy rurę do otworu wlewu i uzupełniamy olej (2,9l)
6.Zakręcamy korek wlewowy z nakładką i składamy osłonę plastikową.
7.Cieszymy się wymianą oleju i oszczędnością w porównaniu do usługi w ASO o jakieś 200zł.
Co potrzebujemy:
-olej do skrzyni biegów 2,9 litra, według książki serwisowej 75W80 GL-4 (KMBak: 75W-90 był stosowany w poprzedniej generacji trójki) trochę poszperałem i się dokształciłem . Na alledrogo kupiłem VALVOLINE GEAR OIL 75W80 GL-4 (pełny syntetyk). Koszt to około 90zł za 3 litry
-z uwagi, że korek wlewu znajduje się z boku skrzyni potrzebny jest kawałek rurki gumowej i lejek
(rurkę kupiłem w castoramie za parę złotych 50cm wystarczy, średnica jej zewnętrznych ścianek nie może przekraczać 8-9mm- do tego w sklepie z artykułami domowymi dobrałem lejek za 5zł. (zestaw jak na zdjęciu)
-klucz nasadowy 23mm i 10mm
1. najpierw podnosimy auto od strony kierowcy (wcześniej można odpalić i parę minut rozgrzać żeby olej lepiej spływał)
2. odkręcamy plastikową osłonę od dołu jak na filmiku https://www.youtube.com/watch?v=IWGU3mJbUE0
(można odkręcić tylko z jednej strony-od kierowcy + 3 śruby od przodu)
3.najpierw odkręcamy kluczem nasadowym 23mm korek wlewu (ten zaznaczony na zdjęciu na zielono), uwaga aby nie zgubić aluminiowej podkładki
-następnie podstawiamy pojemnik na olej i odkręcamy (kluczem 23mm) z dołu korek spustowy (zaznaczony na czerwono), również uważając aby nie zgubić podkładki
-olej spuszczamy jakieś 15 minut, można opuścić auto aby się wszystko wylało
4.po spuszczeniu oleju zakręcamy (z czuciem aby nie przeciągnąć gwintu) korek spustowy z nakładką
5.Teraz bierzemy nasz lejek i wkładamy rurę do otworu wlewu i uzupełniamy olej (2,9l)
6.Zakręcamy korek wlewowy z nakładką i składamy osłonę plastikową.
7.Cieszymy się wymianą oleju i oszczędnością w porównaniu do usługi w ASO o jakieś 200zł.
Przy jakim przebiegu wymieniałeś ten olej?
Pozdro
Pozdro
Książkowo po 100 000 km. Teraz przejechałem na nowym oleju około 4000km i skrzynia chodzi jak masełko, zresztą jak przed wymianą
Czy po zalaniu tych 2,9 l oleju wypływał on przez otwór wlewowy? Pytam bo ja też sam wymieniałem olej w skrzyni i jak zwykle zalałem do poziomu otworu wlewowego ale mi chyba weszło trochę więcej tak około 3,5 l I nie wiem czy teraz nie powinienem odlać te 0,6 l?
Przesadziłeś zalewając do wlewu, według książki wchodzi 2,9l i tyle wlałem. Oczywiście piszę o silniku 1.6 benzyna. Nie wiem o jakim Ty aucie piszesz bo w opisie masz M2.
Witam,
wymianiłem dziś olej w skrzyni biegów. Dla przyszłych ochotników wymiany, trochę faktów:
– oleju starego zlałem dokładnie 2.8 litra (po odkręceniu śruby wlewu, nie wyczuwałem poziomu oleju pod korkiem);
– wlałem nowego 2.9 litra (2.85 l podaje serwis manual) – zapewne 50-100 ml przepracowało i/lub zostało w układzie;
– śruby klucz 23: wlewu można odkręcić kluczem płaskim oczkowym, do spustowej zalecana nakładka;
– pod oboma śrubami jest aluminiowa podkładka, fi zew. 24 mm, fi wew. 18 mm
– tak naprawdę nie trzeba zdejmować platikowych osłon, śruba spustowa jest za plastikiem (zdecydowanie lepszy dostęp po podniesieniu strony kierowcy lub kanał); śruba wlewu dostępna od góry silnika;
– wlew za pomocą rurki i lejka, nie potrzeba strzykawki "po ciśnieniem";
wymianiłem dziś olej w skrzyni biegów. Dla przyszłych ochotników wymiany, trochę faktów:
– oleju starego zlałem dokładnie 2.8 litra (po odkręceniu śruby wlewu, nie wyczuwałem poziomu oleju pod korkiem);
– wlałem nowego 2.9 litra (2.85 l podaje serwis manual) – zapewne 50-100 ml przepracowało i/lub zostało w układzie;
– śruby klucz 23: wlewu można odkręcić kluczem płaskim oczkowym, do spustowej zalecana nakładka;
– pod oboma śrubami jest aluminiowa podkładka, fi zew. 24 mm, fi wew. 18 mm
– tak naprawdę nie trzeba zdejmować platikowych osłon, śruba spustowa jest za plastikiem (zdecydowanie lepszy dostęp po podniesieniu strony kierowcy lub kanał); śruba wlewu dostępna od góry silnika;
– wlew za pomocą rurki i lejka, nie potrzeba strzykawki "po ciśnieniem";
Witam, wczoraj zabrałem się za wymianę oleju w skrzyni biegów w mojej Mazdzie 3 BL 1.6 benzyna z 2009 roku. Spuściłem olej do misy, zakręciłem korek i zalałem nowego oleju 2.9 litra. Problem pojawił się na drugi dzień, gdzie postanowiłem przelać stary olej do butelek po nowym oleju a tutaj bam! Butelek brakło i okazało się, że oleju było około 3.4 litra Czy jest to możliwe, skoro producent podaje 2.9?
Jesteś pierwszym właścicielem auta? Jaki masz przebieg?
Może ktoś już wcześniej wymieniał olej (dużo ludzi po odkupieniu samochodu wymienia płyny) i mechanik wlał "pod korek", stąd taka różnica.
Ja wlałem książkowo 2,9l i po 25 000km wszystko ok, biegi chodzą jak na początku.
Kolega "powyżej" Ciebie wylał dokładnie 2,8l, a jeszcze ktoś wcześniej zalał pod korek, więc nie przejmuj się, bo wychodzi na to, że Twój poprzednik wymieniał olej i za dużo wlał.
Może ktoś już wcześniej wymieniał olej (dużo ludzi po odkupieniu samochodu wymienia płyny) i mechanik wlał "pod korek", stąd taka różnica.
Ja wlałem książkowo 2,9l i po 25 000km wszystko ok, biegi chodzą jak na początku.
Kolega "powyżej" Ciebie wylał dokładnie 2,8l, a jeszcze ktoś wcześniej zalał pod korek, więc nie przejmuj się, bo wychodzi na to, że Twój poprzednik wymieniał olej i za dużo wlał.
Możliwe, że ktoś wymieniał, bo pierwszym właścicielem nie jestem. Dzwoniłem do serwisu Mazdy, wyznacznikiem poziomu oleju jest korek wlewu. Więc w Ich teorii wylewa się = dobry poziom. Pozdrawiam
Zadzwoń do kilku. Na pewno otrzymasz kilka różnych wersji, tzn. ilości oleju jaki powinieneś zlać/wlać.
Ja wymieniałem osobiście i wylało się 2.8 litra, co odpowiada dokładnie instrukcji serwisowej (0.5 l różnicy) Wlałem 2.9 l i skrzynia nadal pracuje idelanie.
Ja wymieniałem osobiście i wylało się 2.8 litra, co odpowiada dokładnie instrukcji serwisowej (0.5 l różnicy) Wlałem 2.9 l i skrzynia nadal pracuje idelanie.
Dzwoniłem do dwóch, nikt nie dowierzał ilości oleju, którą zlałem ze skrzyni. Może ktoś przede mną wymieniał i mocno przedobrzył. Tak czy siak nawet więcej oleju Ich zdaniem nie zaszkodzi.
Odświeżam temat. Właśnie wlałem 3 litry i poziom jest daleki od korka. Skąd wiem – włożyłem w otwór wlewu kamere endoskopową, skierowałem w dół i lustra oleju nie widać. Zlany olej był czysty, ale głośno mi pracuje 5-ty bieg. Pomyślałem, że brakuje oleju, skoro go nie widać, ale zamiast dolewać pod korek, wymieniłem cały – jak pisałem – 3 litry i dalej go nie widać.
1. Czy jest możliwe, żeby mazda walneła się podając 2,9 l w instrukcji?
2. Czy ktoś miał problem gwiżdżącego 5-go biegu i po zalaniu oleju pod korek problem ustał?
3. Dlaczego ta strona: http://autosotua.com/oleje-przekladniowe/mazda/3.html podaje dla tej skrzyni specyfikację 75W90, a instrukcja 75W80?
1. Czy jest możliwe, żeby mazda walneła się podając 2,9 l w instrukcji?
2. Czy ktoś miał problem gwiżdżącego 5-go biegu i po zalaniu oleju pod korek problem ustał?
3. Dlaczego ta strona: http://autosotua.com/oleje-przekladniowe/mazda/3.html podaje dla tej skrzyni specyfikację 75W90, a instrukcja 75W80?
Witajcie, trochę odkopie temat. Chciałbym wymienić olej w skrzynii mojej BL, jednak obecnie na rynku jest tyle różnych olejów że ciężko się zdecydować co będzie OK.. W oko wpadł mi olej Ravenol MTF-2 75W80. Gdzieś szukając po sieci informaci o olejach znalazłem forum mazdy6, gdzie wiele osób go poleca. Czy w naszych 3 również ten olej byłby OK? Jeździ ktoś na takim? Jak wygląda praca skrzynii na tym oleju? Po wejściu na stronę producenta można znaleźć informacje, że olej ten spełnia klasyfikację GL-4, czyli taki jak zaleca instrukcja.
Jeżdżę na tym oleju od jakiegoś czasu, praca skrzyni biegów rewelacyjna jak to w maździe z tą różnicą, że teraz bieg wsteczny bardzo rzadko haczy, gdzie wcześniej prawie zawsze. Olej Ravenol jak najbardziej polecam
Co do ilości oleju to jest tak że te zalecane 2.9 l to taka minimalna bezpieczna ilość żeby te najniżej sięgające trybu ochlapywały komorę skrzyni biegów. Jeden mechanik mi to wytłumaczył. To nie jest tak że skrzynia ma pracować cała zanurzena w kąpieli olejowej. Olej ma ochlapywać tryby i je smarować. Tak że te 2.9 to tyle ile minimum powinno być a pod wylew czyli około 3.5 to maksimum konstrukcyjne. Tak że jak w tym przedziale jest oleju to jest ok. Z tym że skoro 2.9 wystarczy to po co przepłacać i wlewać więcej. Ja sam przy wymianie nie wiedziałem o tym i wlałem pod wylew. Nie odlewałem już i mineło kilka lat jazdy bez żadnych problemów.
Moim zdaniem powinno się wymienić na olej zalecany przez producenta, w ilości jak książka " mówi". Stwierdzenie, że skrzynia działa jak masełko jest mylące. Nikt nie nakręcił przekładni przed i po wymianę by stwierdzić czy jest lepiej, a właściwie czy nie jest gorzej. W moim przypadku tez dzialalo bez zarzutow przez kilka lat bez jakichkolwiek oznaków zużycia, po czy stanęło na autostradzie.
- Od: 19 gru 2020, 23:39
- Posty: 1
- Auto: 3 bk 2003
tomeq83 napisał(a):skrzynia chodzi jak masełko, zresztą jak przed wymianą
Raczej każdy pisze na forum o swoich odczuciach – takich subiektywnych..
kolesgit1 napisał(a):dzialalo bez zarzutow przez kilka lat bez jakichkolwiek oznaków zużycia, po czy stanęło na autostradzie
Skrzynie padają z różnych powodów – niekoniecznie przez brak oleju albo przez jego nadmiar czy niewłaściwy olej (wadomo, że skrajnie różny olej od zalecanego może zdegradować elmenty skrzyni i w efekcie ją zniszczy).
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość