Witam
Posiadam mazde 3 BL i jest to wersja z RVM. Ostatnio jechałem autostradą w nocy i nie było dużego ruchu. Przy prędkości 150-160 w lusterkach świecił symbol RVM a obok mnie nie jechało żaden samochód. Co może być przyczyną?
Ostatnio myślałem że ma to znaczenie jak może jest mokra droga i mgła która jest z tyłu samochodu powoduje zaświecenie, ale ostatnio jechałem i było sucho i też świeciło. I to tylko w lewym lusterku. Przy mniejszej prędkości działa wszystko ok.
Pozdrawiam
Układ monitorowania tyłu pojazdu
Strona 1 z 1
To powtarzające się zjawisko, czy narazie jednorazowo miałeś taki przypadek?
Mi w nowej trójce (BN) też kilka razy RVM zwariował i świecił, ale problem się nie powtarza.
Mi w nowej trójce (BN) też kilka razy RVM zwariował i świecił, ale problem się nie powtarza.
Powtarza się to. W przeciągu trzech miesięcy miałem dłuższą trasę ponad 1000 kilometrów i w czasie jazdy testowałem jak jechałem 160 to się świeciło puściłem gaz to zgasło i znowu jak dodałem to znowu świeciło. Ale jak jadę 120 to jest ok.
- Od: 11 lip 2013, 23:01
- Posty: 8
- Auto: Mazda 3 BK 2007 1.6 Y6
Miałem na myśli czy powtarza się np w ciągu miesiąca w podobnych warunkach, czy ile razy w ciągu roku a nie w trakcie jednej konkretnej jazdy.
Rozumiem
To przejedź się kiedyś 160 i daj znać czy problem się powtarza (chodzi mi o powtarzalność w skali dni-miesiąca-roku, a nie jednej jazdy) czy był jednostkowy.
Trzeba mieć na względzie, że obecne systemy bezpieczeństwa są czasami "ułomne" i jeżeli nie zawodzą na co dzień to opisana przez Ciebie obserwacja wadliwego funkcjonowania RVM według mnie jest pomijalna. To tylko czujniki i sztywny program do odczytywania zebranych danych z czujników.
To przejedź się kiedyś 160 i daj znać czy problem się powtarza (chodzi mi o powtarzalność w skali dni-miesiąca-roku, a nie jednej jazdy) czy był jednostkowy.
Trzeba mieć na względzie, że obecne systemy bezpieczeństwa są czasami "ułomne" i jeżeli nie zawodzą na co dzień to opisana przez Ciebie obserwacja wadliwego funkcjonowania RVM według mnie jest pomijalna. To tylko czujniki i sztywny program do odczytywania zebranych danych z czujników.
W razie gdyby ktoś nadal nie wiedział – czujniki martwego pola reagują czasami np. na metalowe barierki wzdłuż drogi. Ponadto wg instrukcji działają tylko powyżej prędkości 60 km/h, więc może stąd ta wybiórczość i "niewiadomoocochodzi".
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości