Cześć.
Mam M3 BL z 2010r i ostatnio musiałem ją awaryjnie otwierać, ponieważ zablokował mi się zamek.
Auto ma centralny zamek i dotychczas otwierałem je pilotem, ale ostatnio nie zadziałał i zamknąłem samochód mechanicznie kluczykiem. Po chwili okazało się, że auta nie da się otworzyć w żaden sposób. Po włamaniu się do auta przez drzwi pasażera i przetransportowaniu auta w bezpieczne miejsce zamek w końcu zadziałał z pilota.
Długo nie czekając rozebrałem drzwi w poszukiwaniu problemu.
Już wcześniej zauważyłem, że po zaryglowaniu drzwi kierowcy od środka ("przycisk" nad klamką) nie można otworzyć drzwi tym samym przyciskiem i działa tylko centralny z pilota, ale myślałem, że to normalne. Teraz już wiem, że w pozostałych drzwiach blokada działa normalnie i od środka można je zablokować i odblokować (bez siłowania się)
Wszystkie cięgna były zamocowane poprawnie i nie są uszkodzone, ale zauważyłem pewną zależność w zamku, w drzwiach kierowcy.
Gdy jest podłączona wtyczka zasilania do zamka, centralny z pilota działa normalnie, a kluczyk nie działa, tzn można zamknąć kluczykiem lub pilotem, ale już się nie otworzą kluczykiem, oraz nie da się odryglować ich od wew.
Gdy odłączę wtyczkę zasilania, to wiadomo centralny i pilot nie działają, ale mechanicznie działa poprawnie, czyli można zamykać i otwierać kluczykiem oraz ryglowaniem (i klamką) w środku.
W związku z tym uznałem, że jest uszkodzony zamek i kupiłem używkę. Wygląda na to, że w "nowym" zamku przy podłączonej wtyczce zasilania działa otwieranie kluczykiem i pilotem, ale dalej nie można odryglować od środka.
Dlatego zastanawiam się jak jest w innych M3 i proszę was o pomoc. Nie wiem czy dalej mam szukać innego sprawnego zamka? Czy normalnie można odryglować drzwi od środka (mechanicznie)?
Może to problem elektroniczny i elektromagnes nie chce puścić. Nie mam pomysłu.
Problem z mechanicznym otwieraniem zamka
Strona 1 z 1
pucz napisał(a):Czy normalnie można odryglować drzwi od środka (mechanicznie)?
Oczywiście – odryglować i zaryglować. Jeśli nie możesz ich w ten sposób otworzyć od środka (blokują się na amen), to wygląda na to, że z tym „nowym” zamkiem chyba też coś jest nie tak. Nie wiem czy w swojej Maździe masz fabryczną funkcję, tzw. „podwójnego ryglowania”, ale jeśli tak, to wygląda mi to na szwankujący mikroprzełącznik, który nie daje informacji „zamknięte” (podczas ryglowania tych drzwi) i dlatego za każdym ich zamykaniem aktywuje się wspomniane, tzw. „podwójne blokowanie” a wtedy drzwi nie można otworzyć od środka. Normalnie ta funkcja uruchamiana jest dopiero za drugim (w odstępie 3 s) naciśnięciem pilota lub przekręceniem kluczyka w drzwiach.
pucz napisał(a):Może to problem elektroniczny i elektromagnes nie chce puścić. Nie mam pomysłu.
Tam nie ma elektromagnrsu, lecz silniczek, ale problem, owszem, jest raczej elektryczny
Dziękuję za odpowiedź.
Nie wiem jak było na początku bo auto kupiłem używane, ale obecnie nic się nie dzieje po ponownym naciśnięciu przycisku zamykania drzwi. Natomiast w starym i "nowym" zamku dosyć głośno słychać uw mechanizm i głos z drzwi kierowcy dobiega jeszcze przez 1-2 sek od samego "kliknięcia" rygla centralnego zamka w pozostałych drzwiach.
No nic, wygląda, że trzeba sprawdzić inny zamek.
Wiesz może, czy da się wymienić ten mikroprzełącznik?
ZOOMik napisał(a): Nie wiem czy w swojej Maździe masz fabryczną funkcję, tzw. „podwójnego ryglowania”, ale jeśli tak, to wygląda mi to na szwankujący mikroprzełącznik, który nie daje informacji „zamknięte” (podczas ryglowania tych drzwi) i dlatego za każdym ich zamykaniem aktywuje się wspomniane, tzw. „podwójne blokowanie” a wtedy drzwi nie można otworzyć od środka. Normalnie ta funkcja uruchamiana jest dopiero za drugim (w odstępie 3 s) naciśnięciem pilota lub przekręceniem kluczyka w drzwiach.
Nie wiem jak było na początku bo auto kupiłem używane, ale obecnie nic się nie dzieje po ponownym naciśnięciu przycisku zamykania drzwi. Natomiast w starym i "nowym" zamku dosyć głośno słychać uw mechanizm i głos z drzwi kierowcy dobiega jeszcze przez 1-2 sek od samego "kliknięcia" rygla centralnego zamka w pozostałych drzwiach.
No nic, wygląda, że trzeba sprawdzić inny zamek.
Wiesz może, czy da się wymienić ten mikroprzełącznik?
No właśnie....Nie wiadomo do końca jaka była przeszłość, co tam "siedziało", co wstawiłeś a co co powinno. Modeli zamków trochę jest, więc pytanie czy dobry kupiłeś – takie same są numery części? Ciężko tak na odległość stawiać diagnozy, bo niewiadomych nie brakuje. Jedno można sprawdzić i to łatwo na początek...Czy masz "podwójne ryglowanie" fabrycznie żeby potwierdzić lub wykluczyć moje wcześniejsze przypuszczenia. Zamknij pilotem auto, tak jak pisałem dwa razy kolejno po sobie naciskając przycisk. Po tym sprawdź czy możesz otworzyć od środka, ale drzwi pasażera (zakładam, że ten zamek jest oryginalny i sprawny) a nie kierowcy, bo w tych nie wiadomo "co siedzi" a poza tym coś się z nim dzieje. Napisz, jaki przyniosło to efekt
Nie wiem czy można ten zamek łatwo naprawić, bo nie miałem okazji grzebać w Mazdowym – pewno łatwiej sprawny używany kupić, ale nie uprzedzajmy faktów. Daj znać. Zobaczymy....może ktoś mądrzejszy od nas, z doświadczeniem, coś jeszcze podpowie.
Nie wiem czy można ten zamek łatwo naprawić, bo nie miałem okazji grzebać w Mazdowym – pewno łatwiej sprawny używany kupić, ale nie uprzedzajmy faktów. Daj znać. Zobaczymy....może ktoś mądrzejszy od nas, z doświadczeniem, coś jeszcze podpowie.
Niezależnie czy kliknę raz, czy dwa razy to skutek jest ten sam. Drzwi się zamykają i ciągnąc za klamkę od środka nie można ich otworzyć, ale bez siłowania się można odryglować drzwi dźwignią nad klamką i otworzyć drzwi od środka. Oczywiście mówię o drzwiach pasażera. Wygląda na to, że nie mam tej funkcji, o której mówiłeś.
prawdopodobnie winny jest mikro przełącznik. Jeśli dasz radę spróbuj to rozebrać i złożyć. a nóż pomoże. Ja miałem podobną historię z zamkiem bagażnika, ale po właśnie demontażu i montażu oraz kilku km jazdy po tym zabiegu samo ustąpiło. Niemniej jednak w moim przypadku na gwarancji wymieniono cały zamek. Czy stary był uszkodzony czy nie tego nie udało się ustalić
Mysiak,
zamek bagażnika to inna bajka
Pucz,
No to już wiemy, że nie masz „double lock” i drzwi pasażera działają poprawnie. Zatem wracamy do drzwi kierowcy. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że zamek kupiłeś sprawny, ale niewłaściwy (z „podwójną blokadą”) a mając auto fabrycznie „bez” (co ustaliliśmy) to przy każdym zamknięciu aktywować się będzie w zamku wspomniany „double lock”. Wynika to z błędnie podanego zasilania (nie na te piny zamka co potrzeba). Zobaczymy czy ta hipoteza się sprawdzi. Podaj mi, jeżeli możesz, ile pinów (w złączu) ma zamek „stary” (wymontowany) a ile ten, który założyłeś.
zamek bagażnika to inna bajka
Pucz,
No to już wiemy, że nie masz „double lock” i drzwi pasażera działają poprawnie. Zatem wracamy do drzwi kierowcy. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że zamek kupiłeś sprawny, ale niewłaściwy (z „podwójną blokadą”) a mając auto fabrycznie „bez” (co ustaliliśmy) to przy każdym zamknięciu aktywować się będzie w zamku wspomniany „double lock”. Wynika to z błędnie podanego zasilania (nie na te piny zamka co potrzeba). Zobaczymy czy ta hipoteza się sprawdzi. Podaj mi, jeżeli możesz, ile pinów (w złączu) ma zamek „stary” (wymontowany) a ile ten, który założyłeś.
Nie wykluczone, ale tak naprawdę wystarczy mi sama informacja nt. do zamka, który kupił i zamontował – ja już będę wiedział czy właściwy. A o „stary” to bardziej z ciekawości pytam, żeby wiedzieć „co tam siedziało”
ZOOMik napisał(a):Nie wykluczone, ale tak naprawdę wystarczy mi sama informacja nt. do zamka, który kupił i zamontował – ja już będę wiedział czy właściwy. A o „stary” to bardziej z ciekawości pytam, żeby wiedzieć „co tam siedziało”
Ten, który kupiłem ma 8 pinów i jest z MPS, a w starym sprawdzę wieczorem.
Już idzie do mnie kolejny zamek i zobaczymy czy będzie działał.
Temat trzeba uznać za rozwiązany.
W końcu dostałem zamek z 7 pinami z Mazdy 5, który po podłączeniu działa normalnie. To znaczy można zamykać (ryglować) i otwierać drzwi kluczykiem, pilotem oraz od wewnątrz.
Poprzednie zamki miały 8 pinów i zachowywały się jak ten, który się zepsuł. Dodam że zepsuty zamek i wtyczka mają 7 pinów. Pewnie jak znajdę chwilę to rozbiorę stary zamek i spróbuje wymyślić co się zepsuło.
Dziękuje wszystkim za pomoc. Pozdro
W końcu dostałem zamek z 7 pinami z Mazdy 5, który po podłączeniu działa normalnie. To znaczy można zamykać (ryglować) i otwierać drzwi kluczykiem, pilotem oraz od wewnątrz.
Poprzednie zamki miały 8 pinów i zachowywały się jak ten, który się zepsuł. Dodam że zepsuty zamek i wtyczka mają 7 pinów. Pewnie jak znajdę chwilę to rozbiorę stary zamek i spróbuje wymyślić co się zepsuło.
Dziękuje wszystkim za pomoc. Pozdro
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości