Montaż zestawu glośno mówiącego i tempomatu

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez jafagnez312 » 4 sie 2014, 10:52

Witam wszystkich forumowiczów.

Chciałbym w mojej m3 zamontować zestaw głośno mówiący oraz tempomat. Na kierownicy nie mam oczywiście przycisków do tempomaty ani zestawu. Moje pytanie jest takie czy istnieje możliwość zamontowania i w jaki sposób i czy zakup nowej kierownicy by wystarczył?
jafagnez312
 

Postprzez ZOOMik » 4 sie 2014, 12:03

Witamy :)
Tempomat na bank, bo jest to opcja akcesoryjna – zresztą zdaje się KMBak zakładał to może sam napisze Ci o szczegółach. Jeśli zaś chodzi o zestaw głośnomówiący to nie wiem czy "przeszczep" fabrycznego jest możliwy – musiałbym poszperać w skarbnicy wiedzy, ale najprościej będzie jak wykonasz na początek tel. do ASO :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez KMBak » 4 sie 2014, 17:05

Zestaw odpuść. Nie warto i nie będzie to tak jak jest fabrycznie – przynajmniej tak mi ASO powiedzialo i google. Lepiej sobie Jabre kup. Znajdziesz w moim wątku. Tempomat zakładany był ASO. Zatem szczegółów technicznych Ci nie podam. Ale po zrobieniu jest tak jak normalnie wychodzi z fabryki. Tez fotki są w wątku. Cen nie pamiętam, ale około 1k.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez jafagnez312 » 4 sie 2014, 17:15

Bardziej mi chodziło o to czy jak zdejmę kierownice to czy będę miał kabelki do podpięcia tempomatu i zestawu (słyszałem że tak było zrobione w golfie 4) i czy coś w komputerze trzeba zmieniać.
jafagnez312
 

Postprzez ZOOMik » 4 sie 2014, 23:41

KMBak napisał(a):Tempomat zakładany był ASO. Zatem szczegółów technicznych Ci nie podam.

W takim razie może jednak słówko ode mnie ;)
jafagnez312, potrzebujesz zestaw akcesoryjny zawierający, m.in. przyciski sterujące przy kierownicy, których w swojej nie posiadasz – dołączono do niego szczegółowe instrukcje, więc pewno dałbyś radę i sam zamontować. Mija się to jednak z celem, ponieważ do działania wymagana jest „aktywacja” z poziomu serwisowego oprogramowania diagnostycznego Mazdy. W praktyce oznacza to, że jeśli chcesz mieć tempomat to jesteś zdany na łaskę ASO lub innego serwisu, który dysponuje odpowiednim sprzętem.
Co do zestawu głośnomówiącego to sprawdziłem i zapomnij o fabrycznym, ale nie ma czego specjalnie żałować.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez KMBak » 5 sie 2014, 00:13

ZOOMik napisał(a):zapomnij o fabrycznym, ale nie ma czego specjalnie żałować


O to właśnie chodzi...
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez tata1989tom » 3 lis 2014, 14:25

Również chciałem założyć tempomat do swojej 3 ale w Łodzi powiedzieli 1100 zl
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2012, 21:07
Posty: 74
Auto: Mazda 3 2010r. 1.6 105 km Sedan

Postprzez KMBak » 3 lis 2014, 14:32

Sprawdziłem swoją ofertę. Tempomat kosztował 809 zł a jego montaż coś koło 300. Więc wychodzi 1100. Dziś może miałbym trochę taniej.
Potarguj się. :>
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez tata1989tom » 3 lis 2014, 15:43

Poczekam na większy przypływ gotówki
Tempomat najbardziej przyda się przed wakacjami
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2012, 21:07
Posty: 74
Auto: Mazda 3 2010r. 1.6 105 km Sedan

Postprzez mysiak » 3 lis 2014, 19:53

to będzie z pewnością bardzo sensownie wydana kwota. moim zdaniem w tej cenie warto. na pocieszenie – dołożenie tempomatu do poprzedniej generacji (chyba) Audi A6 to koszt około 3 tysięcy
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 21:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez KMBak » 3 lis 2014, 21:26

Na pocieszenie dołożenie tempomatu w Hyundaiu i30 to około 2000 zł! <cisza>
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez emer » 10 lut 2016, 12:22

Kupiłem BL rocznik 2012 1.6 MZ-CD 115KM – sprowadzona z Belgii, wypasiona, ma prawie wszystko ... oprócz tempomatu. Poczytałem conieco o dołożeniu tempomatu w dziale dla BK, niektórym udało sie, ewentualnie wymiana czujnika stopu przy pedale, z dwupinowego na czteropinowy, no i oczywiściee wersja kierownicy z przyciskaami dla tempomatu.
U mnie w BL w/w czujnik jest chyba taki jaki powinien – zdjęcie realne poniżej.
Ponieważ mam inne – nie wyjasnione – problemy z magdaleną (nie działa sensor deszczu i nie ma wyświetlania aktualnego nr biegu i sugestii zmiany biegu miedzy licznikami prędkości i obrotów) , pomyslałem, że może pośrednik od którego kupiłem magde coś kombinował (lub sprzedający w Belgii) z tempomatem, pomyslałem ze może był tempomat oryginalnie, a w/w problemy to jakieś niekompatybilności w ECU.
Podmieniłem kierownice bez manetek na kierownice kupiona na alledrogo z przyciskami tempomatu (wymiana banalna).
Po załączeniu ON przyciskiem tempomatu, załącza się CRUISE na pomarańczowo, przyciskami SET+ lub SET- uaktywniam tempomat i napis CRUISE zmienia się na zielony. Generalnie wszystkie manetki tempomatu prawidłowo działają. Inne przyciski na kierownicy również działają tak jak powinny (zmieniona kierownica nie ma zbędnych dla mnie przycisków "telefonicznych", bo telefon/połączenia realizuje mi navi/radioTomTom).
No i na koniec jednak problem – tempomat niby działa, co objawia sie prawidłowym wyświetlaniem na konsoli i zmianami z pomarańcz na zielony i powrotnie, ale niestety nie trzyma prędkości – po zdjęciu nogi z "gazu" prędkość naturalnie, z braku naciskania "gazu" spada.
Przed wykonaniem zmian (założenie kierownicy z tempomatem), skontaktowałem się (a później telefonowano do mnie) z ASO Impex Lublin (rekomendowany przez naszego guru forumowego jako naprawdę dobre ASO). Wg nich VIN mojej magdaleny:

W systemie Mazdy brak jest informacji na temat dodatkowego wyposażenia z jakim wyprodukowany był dany samochód. Jeśli chodzi o wyposażenie w tempomat możemy zrobić to tylko z poziomu programu służącego do doboru części do numeru nadwozia, wg programu Pana samochód był wyposażony w tempomat.

Więc wg tych informacji powinno zatrybić – co mogłem pominąć, lub co mógłbym jeszcze sprawdzić/uruchomić prawidłowe działanie ?
Przepraszam za tyle literek, może ktoś dotrze do końca tej mojej pisaniny, a potrafi mi coś pomóc ?
Załączniki
IMG_20160209_130319.jpg
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:41
Posty: 101 (0/3)
Skąd: Galicja
Auto: 323F/2002/BJ/2.0DiTD/RF4F/101KM
Mazda3/2012/BL/1.6 MZ-CD/115KM

Postprzez KMBak » 12 lut 2016, 09:45

Po pierwsze kierownice w autach z tempomatem i bez są takie same. Dokłada się tylko te przyciski po bokach. Przykręcane na śrubki. Jeśli Twoje przyciski do obsługi telefonu w poprzedniej kierownicy działały to ja bym przełożył panel tempomatu.
Po drugie każdy (chyba) ma kontrolki tempomatu (napis Crusie) na zegarach.
Po trzecie wygląda na to, że wystarczy elektronika w przyciskach, która już gada z kontrolkami w zegarach, ale...
Po czwarte albo brakuje jakiegoś dodatkowego modułu tempomatu lub (może bardziej prawdopodobne) odblokowania jego opcji w komputerze pokładowym.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez emer » 12 lut 2016, 15:14

łatwiej i może nawet taniej jest kupić całą kierownice – looknij na alledrogo ;)
Co do przycisków "telefoniczno/blutoothowych" – pisałem że miałem, ale kompletnie nieprzydatne i nie działające, bo rozmowy telefoniczno/blutoothowe w moim przypadku realizuje. navi/radio TomTom (bardzo fajnie, wszystko na ekranie navi, nawet SMS-y mozna wyświetlać).
Co do tempomatu – chyba nic więcej hardware'owo nie trzeba, ale nie wiem dlaczego nie działa ... możliwe ze tylko uaktywnienie w komputerze magdy.
Przy okazji w ASO każe sprawdzić, bo chyba nikt inny nie potrafiłby pogrzebać w sofcie ?
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:41
Posty: 101 (0/3)
Skąd: Galicja
Auto: 323F/2002/BJ/2.0DiTD/RF4F/101KM
Mazda3/2012/BL/1.6 MZ-CD/115KM

Postprzez wolakm » 17 lip 2016, 21:47

Jestem właśnie po samodzielnym montażu tempomatu w M3 BL 1.6 Z6. Jak najbardziej da się to zrobić samemu :) Wystarczy kierownica z przyciskami, włącznik stop z 4 pinami i aktywacja niestety chyba tylko IDSem. Po zamontowaniu kierownicy i włącznika STOP zadzwoniłem do serwisu Mazdy w Krakowie czy mi aktywują tempomat. Uprzejmy Pan poprosił o nr VIN i po paru minutach oddzwonił z informacją, że się nie da. Postanowiłem kupić IDSa od Chińczyków i zrobić to samemu skoro serwis Mazdy nie potrafi. Po 3 tygodniach interfejs dotarł i aktywacja zakończyła się sukcesem :) Jakby ktoś miał jakieś pytania to służę pomocą. Koszt takiej zabawy to: kierownica 130zł (ideał skórzana), włącznik stop 50zł, IDS z Chin 340zł :D
Początkujący
 
Od: 12 cze 2016, 17:44
Posty: 9 (0/1)
Auto: Mazda 3 BL 1.6 Z6 2009

Postprzez f.i.l » 18 cze 2017, 00:10

Cześć,
Pozwolę sobie podpiąć się pod temat, ponieważ wpisuje się on idealnie w moje zapytanie.
Mianowicie również chciałbym doposażyć moją M3 BL 2009 1.6 w wyposażeniu exclusive w fabryczny tempomat i zestaw głośnomówiący.
Przeczytałem wiele tematów na różnych forach i z tego co widzę, nie ma większych problemów z aktywacją tempomatu samego w sobie: przeszczep kierownicy, czujnik stopu 4-pin, a na koniec aktywacja IDS'em.
I tu pojawia się pierwsze pytanie. Zakładam, że ASO nie będzie chciało współpracować. Czy taką aktywację są w stanie wykonać także serwisy trzecie, które ogłaszają się, że mają interfejs IDS lub magicy ogłaszający się na OLX? Kolega wolakm wspomniał o samodzielnej aktywacji chińskim interfejsem więc podejrzewam, że inni też tak mogą? Jak to wygląda w praktyce? Macie może jakieś doświadczenie z tego typu serwisami w okolicy Warszawy, które możecie polecić? Jest to cenowo kuszące rozwiązanie, o ile nie będę musiał kupować IDSu za 340zł :)
No i jeszcze kwestia bluetooth... kolega ZOOMik napisał, że nie da się dołożyć fabrycznego modułu bluetooth. Z czego to wynika? Nie będzie on działał w ogóle, czy tylko częściowo? Może też wymaga podobnej aktywacji? Mógłbyś podać więcej szczegółów w czym tkwi problem?
W mojej 3 są już zainstalowane mikrofony, co w pewien sposób zasugerowało mi, że jest to możliwe jako opcja. Zdaję sobie sprawę z kiepskiej opinii tego zestawu, ale samo wybieranie i wyświetlanie numerów nie jest dla mnie istotne. To co jest dla mnie ważne to odbieranie i rozłączenie połączeń z kierownicy oraz zintegrowanie tego razem z systemem audio (wyciszenie radia/CD w trakcie dzwonienia itp).
Jeśli byłoby to możliwe nawet w ograniczonym zakresie, wtedy poszukam kierownicy, która ma zarówno przyciski BT jak i tempomatu. Ale wolę się upewnić, zanim zakupię konkretny model.
Pozdrawiam,
Filip
Początkujący
 
Od: 14 cze 2017, 16:27
Posty: 1
Auto: Mazda 3 BL, 2009, sedan
1.6 dohc

Postprzez kriskros52 » 20 cze 2017, 00:19

Hej
Jestem już 2 lata po instalacji fabrycznego tempomatu.

Do całej operacji potrzeba:

-przycisków tempomatu na kierownicę (ja kupiłem całą kierownice na znanym serwisie aukcyjnym)
-czujnika pod pedał hamulca – czujnik musi mieć 4 piny w gnieździe
-aktywacja IDSem – ja pojechałem do autoryzowanego salonu mazdy w Warszawie przy ul Ostrobramskiej.

Sam zainstalowałem przyciski rozbierając kierownicę na części pierwsze – demontaż jest banalny – całe okablowanie jest fabrycznie z każdym samochodem. Okablowanie czujnika pod pedał hamulca również jest więc wystarczy wypiąć Nasz czujnik i wpiąć taki z 4 pinami. Następnie jedziemy do ASO i mówimy że chcemy aktywować tempomat. Operacja trwa 10 minut i kosztuje 140zł. Serwis bardzo chętnie Nam to aktywuje.
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2014, 20:36
Posty: 6 (0/1)
Auto: Mazda 3

Postprzez lama79 » 13 lip 2021, 17:56

Cześć.

Temat stary ale ma pytanie.
Czy po instalacji przycisków na kierownicę, a przed aktywacją w serwisie, kontrolka tempomatu zapala się?

Pytam bo już trochę głupieje.
Początkujący
 
Od: 13 lip 2021, 09:46
Posty: 1
Auto: Mazda 3 Bl 1.6 KIREI

Postprzez Swoop » 9 paź 2023, 20:48

Witam, sorki, że odgrzewam staroć ale zadzwoniłem do 2 ASO w Białymstoku i w Olsztynie i niestety, jak twierdzą, nie mogą aktywować tempomatu w aucie, które go nigdy nie miało.

Ktoś ma pomysł co zrobić aby go jednak aktywować?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 22:42
Posty: 302 (4/0)
Skąd: Ełk
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez PitrekT » 11 paź 2023, 16:43

Do aktywacji nie jest potrzebne ASO. Można to wykonać w modelu BL za pomocą Forscana.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2010, 17:58
Posty: 180 (17/2)
Auto: Mazda 3 BK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323