Spadek mocy / ostatecznie silnik przestał odpalać

Postprzez Li Mu Bai » 7 wrz 2013, 18:03

mastero, czy Twoje problemy rozpoczęły się od jakiś konkretnych znaków, które mogły zapowiadać to co stało się później, czyli zatarcie silnika? check engine, problem z odpaleniem, itp. czy pierwszym był właśnie spadek mocy na niskich obrotach ?
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 293 (14/16)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez maestro » 7 wrz 2013, 18:15

Li Mu Bai napisał(a):mastero, czy Twoje problemy rozpoczęły się od jakiś konkretnych znaków, które mogły zapowiadać to co stało się później, czyli zatarcie silnika? check engine, problem z odpaleniem, itp. czy pierwszym był właśnie spadek mocy na niskich obrotach ?


Ogólnie to padł pierwszy wtryskiwacz (podobno on jest odpowiedzialny za wtrysk na niskich obrotach ?).

Zaczęło się od utraty mocy w aucie w ogólne na całości obrotów. Na hamowni miałem około 120KM! (autko po chipie powinno mieć 185KM). Gdzieś te kucki więc odparowały...
Zabrałem się za DPF – o trafiłem, DPF padł (pewnie za bardzo go kąpałem w kałużach w maju jak powódź w Wawie byłą <diabełek> ). Okej wywalamy DPF. I sprawdzamy moc auta...
Moc odzyskana w górnej partii (od 2,8 – 3 tyś do czerwonych cyferek), coś dalej auto trzyma...
W 4 warsztatach sprawdzali... Nikt nic nie wiedział, w jednym z lepszych z Mazowsza warsztatów zaprowadziłem Madzię. Wszystko okej z autem, problem z elektroniką.
Uff, mechanicznie wszystko sprawne, to umawiamy się do mechanika... Dwa dni przed mechanikiem zatarłem silnik <płacze>
Ogólnie to wyświetlała mi się kontrolka oleju (w jednym warsztacie powiedzieli, że wina czujnika ciśnienia oleju, w innym że wszystko okej więc pewnie czujnik się wali i pokazuje i nie będzie problemem jak przejadę się po mieście (około 10 km) i potem do elektryka żeby sprawdził co i jak ? a może coś komputer wariuje?).

Żadnych check engine, nic nie było tylko kontrolka oleju która mnie zmyliła... Wtedy już dział się syf, pierwsze co powinienem zrobić to zdjąć miskę olejową i wyczyścić olej a potem wymienić podkładki i do dzisiaj byłby spokój, ale cóż los chciał inaczej.. Urlop na 2 tygodnie bez autka, i nowy silnik <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 20:31
Posty: 410 (0/2)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 3 2,2 MZR-CD (BL) 2009r.

Postprzez ZOOMik » 7 wrz 2013, 19:05

Kto jeździ ze świecącą kontrolką ciśnienia oleju i silnikiem mającym problemy z mocą?! <glupek2>
To przecież były wyraźne sygnały, że coś się dzieje niedobrego z autem. Mechanik, który je ignoruje i zamiast ustalić przyczynę pozwala Ci jechać, to skończony patałach i teraz powinien pokryć koszty zakupu nowego silnika. Swoją drogą, dobrze byłoby gdybyś te wszystkie odwiedzone firmy opisał w dziale „warsztaty i sklepy”...ku przestrodze.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Li Mu Bai » 7 wrz 2013, 19:47

120KM to nie tak źle, biorąc pod uwagę, że porównałeś do fiata 126p, bo zastanawiam się czy u mnie też coś podobnego nie ma miejsca, bo czuje lekki spadek mocy, ale nie aż taki do fiata.
W takim razie czeka mnie serwis, sprawdzenie i wymiana podkładek pod wtryskami i obym nie musiał powtarzać Twoich działań.

Kontrolki oleju nie mam, mam wrażenie że czuję lekki spadek mocy, no i ostatnio olej spryskał mi silnik i wybieram się z tym do serwisu /:
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 293 (14/16)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez ZOOMik » 7 wrz 2013, 20:04

Li Mu Bai napisał(a):ostatnio olej spryskał mi silnik

To jest bardzo dobry powód :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez maestro » 7 wrz 2013, 22:47

ZOOMik napisał(a):Kto jeździ ze świecącą kontrolką ciśnienia oleju i silnikiem mającym problemy z mocą?!

Ja jeżdżę <glupek2>...
Na swoje wytłumaczenie mam to że odwiedziłem kilka warsztatów i żaden nie mógł znaleźć przyczyny co się dzieje z autem. Do tego w jednym z polecanych warsztatów na forum który mi polecono, panowie sprawdzili auto i powiedzieli że wszystko okej (sprawy mechaniczne), tylko problem z elektroniką jest coś nie tak, a później auto zaciera się silnik za 200 km to chyba coś nie halo ??
A kontrolka oleju męczyła mnie od długiego czasu, raz gasła, raz dłużej świeciła i gasła, w kolejnym warsztacie powiedziano mi że mam uszkodzony czujnik ciśnienia oleju i kontrolka się zapala :)

Zobaczymy jak autko odbiorę czy wszystko wróciło do normy czy Madzię coś jeszcze będzie trzymało...

Li Mu Bai napisał(a):Kontrolki oleju nie mam, mam wrażenie że czuję lekki spadek mocy, no i ostatnio olej spryskał mi silnik i wybieram się z tym do serwisu /:


Czym prędzej się wybieraj do serwisu, jak zapali się kontrolka oleju to nie jeździj!

Ja teraz wiem, że jak kontrolka się świeci to wyłączamy silnik, zaprowadzamy auto do mechanika i karze przeczyścić miskę olejową, zmienić olej i zbadać stan wtryskiwaczy i uszczelek :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 20:31
Posty: 410 (0/2)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 3 2,2 MZR-CD (BL) 2009r.

Postprzez ZOOMik » 7 wrz 2013, 23:47

maestro, akurat siebie nie bardzo masz za co obwiniać, bo zrobiłeś co należało…o pomstę do nieba zaś woła to, co z autkiem działo później :| Mam nadzieję, że nowe "serducho po przeszczepie" przyjmie się i już wkrótce będziesz śmigać jak dawniej ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Li Mu Bai » 8 wrz 2013, 11:11

No to nie ruszam na razie auta, zamawiam olej, filtry podkładki i do serwisu, bo chyba mój przypadek opisany tutaj KLIK! nie wróży nic dobrego :)

Dobrze, że jeszcze mam niesprzedaną BJtkę, która nigdy nie zawodzi.
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 293 (14/16)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez Ścibi85 » 8 wrz 2013, 11:40

Chyba mnie to utwierdza w przekonaniu, że wybór benzyny był dobry...
Powodzenia chłopaki... 3mam kciuki aby było ok!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 22:53
Posty: 1288 (14/10)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Postprzez ZOOMik » 8 wrz 2013, 19:09

Ścibi85 napisał(a):Chyba mnie to utwierdza w przekonaniu, że wybór benzyny był dobry...

...zwłaszcza prostej "jak budowa cepa" <diabełek>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Ścibi85 » 8 wrz 2013, 21:40

ZOOMik napisał(a):...zwłaszcza prostej "jak budowa cepa" <diabełek>


A takie chyba Nasze są ? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 22:53
Posty: 1288 (14/10)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Postprzez Tytan » 9 wrz 2013, 15:02

prosta benzyna i system i-stop <diabełek>
Na szczęście diesel 1,6 jest dużo bardziej popularny w M3 niż 2,2 a do tego bardziej niezawodny i oczywiście tańszy w ewentualnych naprawach. Szkoda, że Mazda nie ma szczęścia do diesli własnej produkcji Najpierw 2.0 z nieszczęsnym DPFem a teraz 2,2 Podobno nowy diesel skyactiv to zupełnie inna bajka – czas pokaże.
A co do Kolegi maestro i jego przypadku to coś mnie się zdaje, że Kolega lubi się bawić w wizyty na hamownii i podnoszenie mocy swoich autek. Ja tutaj szukałbym przynajmniej części z powodów wspomnianej awarii bo mocy standardowej to tam chyba nie było <oczko>
Japan – the best producer in the world !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2011, 13:59
Posty: 200 (1/3)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 BL HB 1,6 MZ-CD Sand Speed

Postprzez maestro » 9 wrz 2013, 17:03

Tytan napisał(a):A co do Kolegi maestro i jego przypadku to coś mnie się zdaje, że Kolega lubi się bawić w wizyty na hamownii i podnoszenie mocy swoich autek. Ja tutaj szukałbym przynajmniej części z powodów wspomnianej awarii bo mocy standardowej to tam chyba nie było <oczko>


Zgadza się, moje autko było chipowane w październiku 2012 roku, problemy z brakiem mocy zaczęły się z autem tego dnia co zalało trasę Toruńską w Warszawie, byłem wtedy i "pływałem" trochę.

Ogólnie gdybym wiedział o tych podkładkach pod wtryskami, czyszczeniu miski olejowej to myślę że z autkiem byłoby ok. DPF padł od tego że się "kąpał" w wodzie lub od podkładki pod wtryskiem (chyba).


Nowe auta to nie to samo co Mazda 323 GB 1,7D – stała pod chmurką i odpalała po mroźnej nocy <spoko> i silniki nie do zajeżdżenia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 20:31
Posty: 410 (0/2)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 3 2,2 MZR-CD (BL) 2009r.

Postprzez ZOOMik » 9 wrz 2013, 19:56

Podniesienie mocy (chipowanie) nie ma żadnego związku z tą usterką.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez maestro » 9 wrz 2013, 21:19

ZOOMik napisał(a):Podniesienie mocy (chipowanie) nie ma żadnego związku z tą usterką.


Ja już sam nie wiem, jedni mówią że chiptuning nie szkodzi (zakładając spokojną jazdę), a drudzy że szkodzi autu...


Okej, Madzia testowana nowy silnik chodzi ciszej i równiutko. Z mocą auta nie wiem jak jest ale jeszcze do końca buta nie czuć... Do autka wsadzono silnik z rynku wtórnego, a cały osprzęt i reszta została z 84 tyś. km Madzi <jupi> Muszę chyba dotrzeć silnik by uzyskać moc auta?


Czy to prawda że nowe silniki w autach potrzebują "dotarcia" kiedy dopiero uzyskują moc ? Bo coś mi po głowie chodzi że nowa GH w rodzinie na początku okropnie muliła a dopiero po przebiegu 15 tys. km auto zaczęło przyśpieszać dynamiczniej :) Ktoś coś na ten temat wie jak to w Mazdach jest ?
Ostatnio edytowano 11 wrz 2013, 21:29 przez maestro, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 20:31
Posty: 410 (0/2)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 3 2,2 MZR-CD (BL) 2009r.

Postprzez KMBak » 9 wrz 2013, 21:44

Ponoć nowe auta są dotarte. Z drugiej strony w ASO zalecają pierwszych 2-3 tys. przejechać spokojnie. <oczy>
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Ścibi85 » 9 wrz 2013, 22:21

W jakimś magazynie motoryzacyjnym przeczytałem artykuł o teście długodystansowym Mazdy 3BL. Pisali tam o tym, że na początku testu sprawdzali osiągi samochodu w sprincie do 100km/h i po przejechaniu nie pamiętam ilu tysięcy km. Okazało się, że różnica wyniosła ok 1 sek. Po "dotarciu" silnika samochód przyśpieszał szybciej i mniej palił...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 22:53
Posty: 1288 (14/10)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Postprzez ZOOMik » 9 wrz 2013, 23:23

maestro napisał(a):Ja już sam nie wiem, jedni mówią że chiptuning nie szkodzi (zakładając spokojną jazdę), a drudzy że szkodzi autu...

Tobie na pewno nie zaszkodził ;) Nie przekroczyłeś nawet max fabrycznej mocy dla tego silnika, więc nie ma o czym gadać a że usterka się zdarzyła to już zupełnie inna historia.

maestro napisał(a):Okej, Madzia testowana nowy silnik chodzi ciszej i równiutko. Z mocą auta nie wiem jak jest ale jeszcze do końca buta nie czuć... Do autka wsadzono silnik z rynku wtórnego o przebiegu 800 km, a cały osprzęt i reszta została z 84 tyś. km Madzi <jupi> Muszę chyba dotrzeć silnik by uzyskać moc auta?


Czy to prawda że nowe silniki w autach potrzebują "dotarcia" kiedy dopiero uzyskują moc ? Bo coś mi po głowie chodzi że nowa GH w rodzinie na początku okropnie muliła a dopiero po przebiegu 15 tys. km auto zaczęło przyśpieszać dynamiczniej :) Ktoś coś na ten temat wie jak to w Mazdach jest ?

Obecnie auta nie wymagają docierania w dosłownym tego słowa znaczeniu. Mazda zaleca jedynie przez pierwsze ok. 1000km – ujmę to po swojemu – nie "pałować" silnika (szczegółowo czego nie należy wypunktowane jest w instrukcji obsługi). Moc jest rozwijana od samego początku – nie ma mowy o żadnym "muleniu" nowego silnika – natomiast osiągi, zużycie paliwa ulega niewielkiej poprawie wraz z przebytymi km.

Ścibi85 napisał(a):W jakimś magazynie motoryzacyjnym przeczytałem artykuł o teście długodystansowym Mazdy 3BL. Pisali tam o tym, że na początku testu sprawdzali osiągi samochodu w sprincie do 100km/h i po przejechaniu nie pamiętam ilu tysięcy km. Okazało się, że różnica wyniosła ok 1 sek. Po "dotarciu" silnika samochód przyśpieszał szybciej i mniej palił...

:)
Auto Motor i Sport:
http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/ ... st,12786,1
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Tytan » 10 wrz 2013, 08:42

ZOOMik napisał(a):Podniesienie mocy (chipowanie) nie ma żadnego związku z tą usterką.


Tego akurat nie wiemy i już się pewnie nie dowiemy. Celowo napisałem, że mogła to być częściowa przyczyna a nie główna bo tą wskazał maestro.
Przyzna Kolega chyba, że jeśli w silniku dzieje się coś złego w tym przypadku kończy się podkładka pod wtryskiem i zalewa DPF to napewno podniesienie sztucznie wydajności i tym samym obciążenia silnika wpływa na szybsze zużycie uszkodzonego elementu i przyspiesza czas zgonu.
Co do maksymalnej mocy przeznaczonej do tego bloku silnika to tylko część prawdy Przypominam, że akurat w Mazdzie 3BL wersja 150 km i 185 km nie różni się tylko wgranym softem ale turbiną, a być może nawet i wtryskami i innymi elementami. Nie porównywałbym więc podniesionych sztucznie parametrów turbiny czy pracy wtrysków z wersji 150 km z turbiną i wtryskami z wersji która z fabryki wyjeżdza z mocą 185 km. Bo tam te parametry są osiągane bez podkrecania własnych podzespołów.
Jedno jest pewne na 100 % żaden chiptuning nie wydłuża żywotności silnika, dobrze jeśli jest w miarę neutralny, ale szczerze w to wątpie, bo nie po to się podnosi moc żeby z niej ochoczo nie skorzystać <oczko>
Ostatnio edytowano 10 wrz 2013, 08:48 przez Tytan, łącznie edytowano 2 razy
Japan – the best producer in the world !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2011, 13:59
Posty: 200 (1/3)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 BL HB 1,6 MZ-CD Sand Speed

Postprzez bieski » 10 wrz 2013, 08:45

Tytan napisał(a): akurat w Mazdzie wersja 150 km i 185 km nie różni się tylko wgranym softem ale turbiną,

Tylko soft i turbo. Nic więcej.

viewtopic.php?f=421&t=118245

Przyczyna była opisana wcześniej:
viewtopic.php?f=421&t=156901
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323