Witam, wczoraj miałem mały problem z Mazdą.
Silnik jak wiadomo R2, 185km.
Jakiś czas temu zaświeciła się kontrolka oleju – sprawdziłem bagnecik i troszkę brakowało, dolałem zrobiłem ponad 1 tyś km i spokój.
Po jakimś czasie, w południe czyściłem sobie auto, uzupełniałem płyny do spryskiwaczy itp (wiadomo, ładna pogoda ), sprawdziłem olej, wszystko w normie i pięknie. 30 minut później chce jechać do miasta i następuje niespodzianka.
Po przejechaniu hmm 400-500m słyszę jakby delikatne stukanie metalu czy czegoś. Wyłączam radio oraz CB radio, zjeżdżam na pobocze. Dźwięk pochodzi z komory silnika. Odczekuje pare minut, sprawdzam olej, wszystko wporzo (jednak oświeciła się kontrolka oleju).
Wróciłem te pare metrów do domu jak ślimak na 2 biegu, 20-25km/h i tak:
Znów sprawdzam olej – jest tak jak być powinno, kontrolka zgasła. Zapalam silnik, żadnych niepokojących dźwięków nie ma, jednak kontrolka po jakimś czasie się oświeciła.
Mówię, skoro kontrolka mruga / świeci, to zły znak..
W przyszłym tygodniu jestem umówiony do mechanika (auto będzie tam dostarczone) i chciałbym poznać Wasze opinie i inne spostrzeżenie co by mogłoby być powodem.
Jedyne co mi przychodzi do głowy, to tak;
– podkładki pod wtryskami – nie były robione, a czytałem, że zużyte mogą stukać (w końcu są metalowe chyba)
– smog olejowy (skoro kontrolka się zapala, może być zalepiony)
– korek wlewu oleju, gdy silnik wyłączę i odkręce delikatnie się kopci i czuję delikatny zapach spalin.
Te 3 punkty które podałem, wynikają same z siebie. Proszę o pomoc i opinie.
Drobny zgrzyt, kontrolka oleju.
Strona 1 z 1
Ciężko cokolwiek powiedzieć.
jaki masz przebieg bo by podkładki były już w jakiś sposób poluzowane to musiał byś mieć troszkę KM za sobą.
daj znać co to było sam jestem ciekaw.
jaki masz przebieg bo by podkładki były już w jakiś sposób poluzowane to musiał byś mieć troszkę KM za sobą.
daj znać co to było sam jestem ciekaw.
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Co nie co się dowiedziałem, ale opiszę wszystko gdy auto już odbiorę, jeszcze pare dni
Swoją drogą zainteresowanie [tiiit].
Dopisano 19 kwi 2017, 16:50:
Wstępnie zrobione.
Tak jak przypuszczałem po cichu – zaklejony smok.
Moja szybka reakcja przyczyniła się do uratowania silnika. Kompletnie nic nie ucierpiało
Aktualnie silnik na nowo zalany olejem na 1k km i potem znów kontrola
Pytanie czy wcześniejsze wymiany były regularne co 15k czy więcej stąd tak się zakleiło. Czas pokaże.
430 zł cała zabawa. Czyszczenie, nowe uszczelki, nowy olej, nowy filtr.
Swoją drogą zainteresowanie [tiiit].
Dopisano 19 kwi 2017, 16:50:
Wstępnie zrobione.
Tak jak przypuszczałem po cichu – zaklejony smok.
Moja szybka reakcja przyczyniła się do uratowania silnika. Kompletnie nic nie ucierpiało
Aktualnie silnik na nowo zalany olejem na 1k km i potem znów kontrola
Pytanie czy wcześniejsze wymiany były regularne co 15k czy więcej stąd tak się zakleiło. Czas pokaże.
430 zł cała zabawa. Czyszczenie, nowe uszczelki, nowy olej, nowy filtr.
- Od: 28 sty 2017, 15:39
- Posty: 10
- Skąd: Rybnik
- Auto: Mazda 3 BL 2009r
2.2 MZR-CD 185 km
Spaliny spalinami, u mnie też czuuć troszkę.
Od naprawy zrobiłem dobre 6 tyś km i kompletnie nic się nie dzieje.
Ostatnio profilaktycznie zrobiłem sobie czyszczenie wtrysków + podkładki + nowa uszczelka wiadomo no i do tego regulacja dźwigienek zaworowych.
Olej mam czyściutki jak nowy po tych 6k km
co do zarąbanego sitka:
wystarczy, że jakiś buc przed Tobą robił na oleju 30k km i efekt bedzie ten sam, że się zalepi
edit. zapomniałem dodać, przy czyszczeniu wtrysków okazało się, że jeden był naciągnięty przy wyciąganiu i 3 mikrony – wymiana na nowy na koszt warsztatu.
+ okazało się, że na 2 wtryskach były przedmuchy – zrobione.
Od naprawy zrobiłem dobre 6 tyś km i kompletnie nic się nie dzieje.
Ostatnio profilaktycznie zrobiłem sobie czyszczenie wtrysków + podkładki + nowa uszczelka wiadomo no i do tego regulacja dźwigienek zaworowych.
Olej mam czyściutki jak nowy po tych 6k km
co do zarąbanego sitka:
wystarczy, że jakiś buc przed Tobą robił na oleju 30k km i efekt bedzie ten sam, że się zalepi
edit. zapomniałem dodać, przy czyszczeniu wtrysków okazało się, że jeden był naciągnięty przy wyciąganiu i 3 mikrony – wymiana na nowy na koszt warsztatu.
+ okazało się, że na 2 wtryskach były przedmuchy – zrobione.
- Od: 28 sty 2017, 15:39
- Posty: 10
- Skąd: Rybnik
- Auto: Mazda 3 BL 2009r
2.2 MZR-CD 185 km
rozmiem ze podkladki pod wtryski a uszczelka, jaka uszczeleke wymieniales? Ja wymienia olej tak co 10-12k caly czas i tak jest zasyfiony wiec tak naprwde to czekam kiedy znowu bede musial odtykac smog olejowy. Wali tez mi czarnym dymem z rury wydechowej ale podejrzewam ze to kwestia remappingu i jade pod komputer w piatek zobaczyc. Widze ze jest troche obeznany moze dalbys mi pare rad zeby doprowadzic moja "madzie" do swietnosci pozdrawiam
Uszczelka przy pokrywie zaworowej + miska olejowa .
Tak podkładki wymieniłem przy robieniu wtryskow.
Co do oleju ja 10-15k robię, ale mój po 6k jest czysty tak jakbym świeży wlal.
Czemu dymi na czarno ...
– Brak dpf ?
– co z katalizatorem ?
– koniec turbo ?
– koniec wtryskow ?
Możliwości multum. Podlaczysz pod kompa to co nie co się dowiesz np po doładowaniu turbo jakie jest itp.
Daj znać co ustalisz.
Tak podkładki wymieniłem przy robieniu wtryskow.
Co do oleju ja 10-15k robię, ale mój po 6k jest czysty tak jakbym świeży wlal.
Czemu dymi na czarno ...
– Brak dpf ?
– co z katalizatorem ?
– koniec turbo ?
– koniec wtryskow ?
Możliwości multum. Podlaczysz pod kompa to co nie co się dowiesz np po doładowaniu turbo jakie jest itp.
Daj znać co ustalisz.
- Od: 28 sty 2017, 15:39
- Posty: 10
- Skąd: Rybnik
- Auto: Mazda 3 BL 2009r
2.2 MZR-CD 185 km
Sorry ze dopiero odpisuje ale nie mialem czasu... Podlaczylem go pod kompa i generalnie wszystko jest OK! znaczy tak; katalizator zostal usuniety razem z DPF takze to jest powod dla ktorego dymi na czarno. poza tym remap jest dobry. Rozmaiwalem z mechanikiem i zwrocil uwage ze jak na 2.2 to glosno pracuje. Podejrzewam ze prosi o service ale jakbys mial jakies sugestie to tez chetnie wyslucham. Pozdrawiam
Bekasone napisał(a):katalizator zostal usuniety razem z DPF takze to jest powod dla ktorego dymi na czarno.
no i masz powod.
Nie trzeba nic szukac.
DPF jest bardzo dobry w tym egzemplarzu... kompletnie nic sie z nim nie dzieje zlego jak ktos odpowiednio uzywa auto.
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości