check engine- moduł FACM
Napisane: 5 lip 2018, 21:53
Wtam
Cześć wszystkim.
Mam problem z kolegi Mazdą 3 z 2009 roku, silnik 1.6 Y6. Zapaliła mu się kontrolka check engine- pojechał do jakiegoś mechanika, on stwierdził że kończy się płyn katalityczny i dolał do pełna i chciał skasować błędy i tu problem, nie da się skasować błędów. Na tym pległ. Teraz auto trafiło do mnie błędy jakie są to w silniku P2584 (fuel additive control module MIL request), do tego w module FACM P1927 (fuel additive level too low/empty), P1932 (fuel additive level low), P1922 (fuel additive level circuit). Próbując kasować błędy P2584 wraca po około 2 minutach pracy silnika, tak samo P1932. Reszta nie daje się kasować. Płyn sprawdzałem jest full. Próbowałem resetować licznik płynu (fuel additive tank refill) poszło ok. Przy włączeniu trybu "fuel additive system prime" pompka startuje i podaje płyn (po ściągnięciu wężyka pluje płynem). Czujnik przy klapce wlewu paliwa działa.
Do zbiornika z płynem dochodzi wtyczka 4 pin z kolorami kabli:
1. niebieski z żółtym paskiem- plus na pompę 5V
2. czerwony- masa
3. żółty- czujnik?
4. fioletowy – czujnik?
Na pompie piny:
1-2 opór 8 ohm
3-4 przerwa
Wg części opinii w zbiorniku nie ma czujnika poziomu płynu, wg innych jest tam czujnik. Wg autodaty jest tylko kolory kabli inne. Po podpięciu rezystora 2kOhm pod piny 3-4 zero poprawy.
Gdzie szukać dalej?
wymiana zbiornika, wiązka uszkodzona, uszkodzony FACM?
Auto jeździ normalnie, jednak ciągle pali się check engine i to jest główny problem. Na forach polskich rozwiązanie to wycięcie FAP EGR, na angielskich auto idzie do serwisu i nikt nie chce napisać co było nie tak.
Może wy poratujecie
Cześć wszystkim.
Mam problem z kolegi Mazdą 3 z 2009 roku, silnik 1.6 Y6. Zapaliła mu się kontrolka check engine- pojechał do jakiegoś mechanika, on stwierdził że kończy się płyn katalityczny i dolał do pełna i chciał skasować błędy i tu problem, nie da się skasować błędów. Na tym pległ. Teraz auto trafiło do mnie błędy jakie są to w silniku P2584 (fuel additive control module MIL request), do tego w module FACM P1927 (fuel additive level too low/empty), P1932 (fuel additive level low), P1922 (fuel additive level circuit). Próbując kasować błędy P2584 wraca po około 2 minutach pracy silnika, tak samo P1932. Reszta nie daje się kasować. Płyn sprawdzałem jest full. Próbowałem resetować licznik płynu (fuel additive tank refill) poszło ok. Przy włączeniu trybu "fuel additive system prime" pompka startuje i podaje płyn (po ściągnięciu wężyka pluje płynem). Czujnik przy klapce wlewu paliwa działa.
Do zbiornika z płynem dochodzi wtyczka 4 pin z kolorami kabli:
1. niebieski z żółtym paskiem- plus na pompę 5V
2. czerwony- masa
3. żółty- czujnik?
4. fioletowy – czujnik?
Na pompie piny:
1-2 opór 8 ohm
3-4 przerwa
Wg części opinii w zbiorniku nie ma czujnika poziomu płynu, wg innych jest tam czujnik. Wg autodaty jest tylko kolory kabli inne. Po podpięciu rezystora 2kOhm pod piny 3-4 zero poprawy.
Gdzie szukać dalej?
wymiana zbiornika, wiązka uszkodzona, uszkodzony FACM?
Auto jeździ normalnie, jednak ciągle pali się check engine i to jest główny problem. Na forach polskich rozwiązanie to wycięcie FAP EGR, na angielskich auto idzie do serwisu i nikt nie chce napisać co było nie tak.
Może wy poratujecie