Problem z wiatrakiem w zimie
Strona 1 z 1
Cześć wszystkim, zauważyłem niedawno w swojej mazdzie pewien problem. Sprawa dotyczy wersji 2009r, 1.6 diesel 109 KM, ten sam co w starszej siostrze jeszcze. Problem polega na tym, że jest zima i wiatrak moim zdaniem nie powinien się odpalać, co za tym idzie komputer pokazuje mi większe spalanie. Po zgaszeniu silnika czasami ten wentylator jeszcze chodzi i czuc taki specyficzny zapach, Nie jestem pewny ale w trasie jak jechałem to przy wiekszęj predkości spalanie było okej(mozliwe ze naplywajace powietrze go chlodzilo). W srodku tez szybko sie nagrzewa wszystko nawet jak mam na 1 stopniu nawiew i w polowie czerwonego pola temperatury. Dodam ze nie dawno byla przekladka silnika na ten sam.
Twój problem nie ma nic wspólnego z awarią chłodzenia silnika, a jest jedynie normalną procedurą wypalania filtra cząstek stałych (FAP). W czasie wypalania wzrasta spalanie i podnoszona jest temperatura w układzie wydechowym, żeby wypalić FAP. Wiatrak jest automatycznie włączany podczas procedury i pracuje nawet po wyłączeniu silnika (jeśli musi) bo ma na celu wychłodzenie wcześniej rozgrzanego układu wydechowego i silnika. Twój filtr jest przypuszczalnie zapchany i procedura wypalania jest wznawiana przy każdym lub prawie przy każdym uruchomieniu, ale niestety nie może się zakończyć bo nie jest w stanie wypalić go do końca. Za jakiś czas zapali Ci się kontrolka na desce dotycząca zapchanego filtra i wtedy wypalanie serwisowe, które może rozwiązać sprawę ale na bardzo krótki czas. Ostatecznie zostaje Ci wymiana filtra za grubą kasę lub pozbycie się dziada mechanicznie i elektronicznie za mniejszą kasę, ale mając świadomość pewnych ograniczeń.
W takim razie może być faktycznie wycięty mechanicznie ale ktoś mógł skopać kwestie zmian w oprogramowaniu lub w ogóle ich nie zrobił, stąd takie, a nie inne zachowanie samochodu. Twoje objawy wskazują na to, że albo filtr jest zamontowany albo tylko sterownik myśli, że jest zamontowany. Musisz to dobrze zdiagnozować.
umówiłem sie na srode do chlopakow od chiptuningu i nie tylko w trojmiescie. Na hamownie i zeby to sprawdzili mam nadzieje ze do tego dojdą. bylem u mechanika tez ale podlaczyl pod kompa widzial jakis blad ale nie mogl w niego wejsc .mam nadzieje ze jak oni sie tym zajmuja to do tego dojda. A nawiasem mowiąc moze tez troche panikuje i byc moze wiesz/wiecie o ile wiecej powininn ten silnik palic, przy mrozach i szerszych oponach 225/50/17, z ew. wgrana mapa silnika dodatkowo
Auto mam trochę inne,silnik trochę słabszy (1.6 tdci 66 kw/90 km),opony węższe (195/65r15),spalanie przy mrozach jakie obecnie panują (i panowały) na poziomie 6-6.2 l/100 km. Jazda tylko miejska.
-
rav 75
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość