check engine- moduł FACM

Postprzez ajni » 5 lip 2018, 20:53

Wtam

Cześć wszystkim.

Mam problem z kolegi Mazdą 3 z 2009 roku, silnik 1.6 Y6. Zapaliła mu się kontrolka check engine- pojechał do jakiegoś mechanika, on stwierdził że kończy się płyn katalityczny i dolał do pełna i chciał skasować błędy i tu problem, nie da się skasować błędów. Na tym pległ. Teraz auto trafiło do mnie błędy jakie są to w silniku P2584 (fuel additive control module MIL request), do tego w module FACM P1927 (fuel additive level too low/empty), P1932 (fuel additive level low), P1922 (fuel additive level circuit). Próbując kasować błędy P2584 wraca po około 2 minutach pracy silnika, tak samo P1932. Reszta nie daje się kasować. Płyn sprawdzałem jest full. Próbowałem resetować licznik płynu (fuel additive tank refill) poszło ok. Przy włączeniu trybu "fuel additive system prime" pompka startuje i podaje płyn (po ściągnięciu wężyka pluje płynem). Czujnik przy klapce wlewu paliwa działa.

Do zbiornika z płynem dochodzi wtyczka 4 pin z kolorami kabli:
1. niebieski z żółtym paskiem- plus na pompę 5V
2. czerwony- masa
3. żółty- czujnik?
4. fioletowy – czujnik?

Na pompie piny:
1-2 opór 8 ohm
3-4 przerwa

Wg części opinii w zbiorniku nie ma czujnika poziomu płynu, wg innych jest tam czujnik. Wg autodaty jest tylko kolory kabli inne. Po podpięciu rezystora 2kOhm pod piny 3-4 zero poprawy.

Gdzie szukać dalej?
wymiana zbiornika, wiązka uszkodzona, uszkodzony FACM?


Auto jeździ normalnie, jednak ciągle pali się check engine i to jest główny problem. Na forach polskich rozwiązanie to wycięcie FAP EGR, na angielskich auto idzie do serwisu i nikt nie chce napisać co było nie tak.
Może wy poratujecie
Początkujący
 
Od: 5 lip 2018, 20:32
Posty: 2
Auto: Mazda 3 BL Y6

Postprzez ajni » 11 lip 2018, 21:32

OK

odpowiem sam sobie, może komuś pomogę.

Nowy zbiornik na płyn kosztuje w UK 260 funtów- nie mało.
Odwiedziłem szroty i wydarłem zbiornik i moduł FACM (jest pod tylną kanapą z prawej strony) z focusa 2008rok za całe 20 funtów.
Najpierw przełożyłem moduł i udało mi się skasować błędy P1927 i P1932.
Pojawiał się tylko ten P1922 i niespodzianka, nie check engine a ikona trybika.
Po wymianie zbiornika (nie jest to takie proste) wszystkie błędy zniknęły i się nie pojawiają nawet podczas jazdy.

Sprawdzałem miernikiem oba zbiorniki. Opornościowo nie różnią się niczym. tylko piny pompki mają 15 Ohm, reszta nic.

Jeszce muszę na czasie zrobić sekcję zwłok starego zbiornika czy tak na prawdę jest pływak jak niektórzy twierdzą (autodata też) czy też nie ma.

Pozdrawiam wszystkich
Kuba
Początkujący
 
Od: 5 lip 2018, 20:32
Posty: 2
Auto: Mazda 3 BL Y6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323