Witajcie
Od dwóch dni zaobserwowałem problem polegający na tym, że kiedy silnik jest ciepły baaardzo długo kręci rozrusznikiem przy próbie uruchomienia. Problem nie występuje przy rozruchu na zimnym silniku, kiedy auto odpala praktycznie natychmiast.
Scenariusz: odpalam auto rano – żadnego problemu. Jadę trasą – 2-3 godz, po czym zatrzymuję się na postój. Ruszając z postoju, po ok. 1 godz. auto bardzo długo kręci. Ostatecznie odpala, ale boję się, że w końcu nie da rady.
Macie jakieś sugestie? Auto świeżo po przeglądzie (przebieg ok. 77 tys. km), wymienione świece, filtry również OK.
Dodam, że jestem obecnie na wakacjach, więc nie mam jak podjechać do zaprzyjaźnionych serwisów.
Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam,
Maciek
Rozrusznik długo kręci przy rozgrzanym silniku
Strona 1 z 1
Problem nadal nie został rozwiązany. W międzyczasie auto przejechało w wakacje ok. 3500 km i spektrum objawów nieco się rozszerzyło. Poza kłopotami z odpaleniem na rozgrzanym silniku, doszło odczuwalne drżenie silnika oraz spadki obrotów, kiedy np. staję na światłach.
W międzyczasie auto było diagnozowane w serwisie w Austrii przez 2 dni i nic nie znaleźli – wpadli na pomysł, że może to świece, ale po zmianie na nowe nic się nie zmieniło, więc wróciły stare. Teraz, auto już w Warszawie stoi w Auto Zakręt, ale właśnie dostałem od nich telefon, że również nie udało im się przez 2 dni namierzyć źródła problemu.
Komputer ponoć nie pokazuje żadnych kodów błędów, odczytane parametry zgodne z normami.
Macie koledzy jakieś sugestie? Gdzie szukać?
W międzyczasie auto było diagnozowane w serwisie w Austrii przez 2 dni i nic nie znaleźli – wpadli na pomysł, że może to świece, ale po zmianie na nowe nic się nie zmieniło, więc wróciły stare. Teraz, auto już w Warszawie stoi w Auto Zakręt, ale właśnie dostałem od nich telefon, że również nie udało im się przez 2 dni namierzyć źródła problemu.
Komputer ponoć nie pokazuje żadnych kodów błędów, odczytane parametry zgodne z normami.
Macie koledzy jakieś sugestie? Gdzie szukać?
- Od: 17 sty 2011, 22:51
- Posty: 16
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 2.0 MZR DISI 2010r. HB E+
rozumiem że auto jest jednopaliwowe? Tzn bez LPG. Może jakiś czujnik zdechł, albo może zwyczajnie nie ma gdzieś elektrycznego przejścia. Drgania na jałowym wskazywałyby też na silniczek krokowy
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
http://www.4kolkaszczescia.pl
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości