Witam,
od dość długiego czasu mam problem, mianowicie przy odpalaniu silnika pojawia się dźwięk – świst/pisk. Ten sam dźwięk pojawia się np. przy maksymalnym wciśnięciu gazu na 1-3 biegu (czasem na 4). Dźwięk natomiast znika przy wyłączonej klimatyzacji. Rozumiem że jest to problem związany z paskiem napinacza alternatora? Czytając kilka wątków wywnioskowałem że trzeba wymienić na początek pasek klinowy wielorowkowy i zobaczyć czy to pomoże – dobrze myślę? Może ktoś podpowiedzieć jaki pasek kupić? Widziałem że są dwa warianty 1330mm i 1310mm.
Dopisano 26 kwi 2017, 09:06:
Serio nikt nic?
Dopisano 26 kwi 2017, 09:56:
Dobra, chyba sam znalazłem. 1310 jest w przypadku automatycznej skrzyni biegów, 1330 w przypadku manualnej. Może komuś przyda się to w przyszłości
Mazda 3 2.0 i-Stop – Pasek klinowu wielorowkowy (?)
Strona 1 z 1
Siemka.
Odgrzewam.
Ja kupiłem następujące modele (są 2 paski, jeden taki jak w każdym samochodzie i drugi od klimy):
Gates 6PK1328 – główny
Gates 5PK716SF – do klimy
(Mi z przesyłką na allegro wyszło 100 zł bez grosza )
Bardzo podobne są również od Contitech, czyli:
Conti 6PK1330 – główny
Conti 5PK716 ELAST – do klimy
Powyższe są do 2.0 151KM z i-stop.
Pozdrawiam
Odgrzewam.
Ja kupiłem następujące modele (są 2 paski, jeden taki jak w każdym samochodzie i drugi od klimy):
Gates 6PK1328 – główny
Gates 5PK716SF – do klimy
(Mi z przesyłką na allegro wyszło 100 zł bez grosza )
Bardzo podobne są również od Contitech, czyli:
Conti 6PK1330 – główny
Conti 5PK716 ELAST – do klimy
Powyższe są do 2.0 151KM z i-stop.
Pozdrawiam
Powody mogą być dwa – wymagana sprawna diagnoza!
1. Napinacz paska
2. Uszkodzone (zacierające się sprzęgło kompresora od klimatyzacji)
Ja u siebie miałem podobny problem. Wszyscy mówili, że to sprzęgło kompresora klimy, jednak fachowy warsztat zdemontował na początek napinacz paska głównego – okazało się, że nie zawsze "odbija".
Po wymianie napinacza i pasków (koniecznie wymieńcie jako komplet czyli napinacz + 2 paski) cisza kompletna.
1. Napinacz paska
2. Uszkodzone (zacierające się sprzęgło kompresora od klimatyzacji)
Ja u siebie miałem podobny problem. Wszyscy mówili, że to sprzęgło kompresora klimy, jednak fachowy warsztat zdemontował na początek napinacz paska głównego – okazało się, że nie zawsze "odbija".
Po wymianie napinacza i pasków (koniecznie wymieńcie jako komplet czyli napinacz + 2 paski) cisza kompletna.
- Od: 10 lis 2012, 16:38
- Posty: 18
- Auto: Mazda 3 2.0 Sport
Mam podobny problem, nie będę zakładał nowego tematu.
Mazda 3 BL 2010 2.0MZR DISI – Na wysokich obrotach klima wydaje dokładnie ten dźwięk upuszczanego powietrza, przy uruchamianiu silnika również. Pasek napinacza i sam napinacz wymieniony przez poprzedniego właściciela. Czy komuś się udało zdiagnozować problem? To sprzęgło nie do końca mi tu pasuje.
Mazda 3 BL 2010 2.0MZR DISI – Na wysokich obrotach klima wydaje dokładnie ten dźwięk upuszczanego powietrza, przy uruchamianiu silnika również. Pasek napinacza i sam napinacz wymieniony przez poprzedniego właściciela. Czy komuś się udało zdiagnozować problem? To sprzęgło nie do końca mi tu pasuje.
- Od: 23 maja 2023, 02:32
- Posty: 1
- Auto: Mazda 3 BL 2010 2.0 MZR DISI
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości