Witam, mam pytanie nt. akumulatora do iSTOPu. Czy bierze on w jakikolwiek sposób udział w rozruchu auta wyłączonego? Tzn. czy jeśli akumulator pomocniczy nie podtrzymuje prawidłowo to ma to wpływ na odpalanie auta zwłaszcza w zimę?
Z góry dziękuję za pomoc.
MAZDA 3 2.0 DISI 2010 – akumulator iSTOP
Strona 1 z 1
Lekko rozwinę post petros99 powyżej.
Z tego co ogarnąłem w internecie i na tym forum (zaznaczam, że nie jestem ani mechanikiem ani elektrykiem) to akumulatory są w pewnym stopniu od siebie zależne i z informacji od użytkowników wymiana tylko jednego powoduje, że drugi (jeśli nadaje się do wymiany) skraca temu pierwszemu życie.
Wnioskuję z tego, że jeśli ktoś nie korzysta z i-stopu i nie przeszkadza mu migająca dioda, to powinien jeździć tylko na głównym, a pomocniczy wyjąć.
Ja osobiście wymieniłem oba, wiąże się to niestety z dodatkowym kosztem, oba akumulatory kosztują razem około 425 zł (175 zł pomocniczy + 250 zł główny + ew. przesyłka oraz montaż). Modele, które kupiłem to Yuasa YBX5053 (główny) oraz YBX3009 (pomocniczy – i-stop).
Z tego co pamiętam, sama wymiana akumulatora nie usuwa błędu migającej diody i-stop, należy ją usunąć poprzez komputer (dodatkowy koszt) i przy następnym momencie, który spełnia warunki, i-stop się uruchomi.
Z tego co ogarnąłem w internecie i na tym forum (zaznaczam, że nie jestem ani mechanikiem ani elektrykiem) to akumulatory są w pewnym stopniu od siebie zależne i z informacji od użytkowników wymiana tylko jednego powoduje, że drugi (jeśli nadaje się do wymiany) skraca temu pierwszemu życie.
Wnioskuję z tego, że jeśli ktoś nie korzysta z i-stopu i nie przeszkadza mu migająca dioda, to powinien jeździć tylko na głównym, a pomocniczy wyjąć.
Ja osobiście wymieniłem oba, wiąże się to niestety z dodatkowym kosztem, oba akumulatory kosztują razem około 425 zł (175 zł pomocniczy + 250 zł główny + ew. przesyłka oraz montaż). Modele, które kupiłem to Yuasa YBX5053 (główny) oraz YBX3009 (pomocniczy – i-stop).
Z tego co pamiętam, sama wymiana akumulatora nie usuwa błędu migającej diody i-stop, należy ją usunąć poprzez komputer (dodatkowy koszt) i przy następnym momencie, który spełnia warunki, i-stop się uruchomi.
Z tego co pamiętam, sama wymiana akumulatora nie usuwa błędu migającej diody i-stop, należy ją usunąć poprzez komputer (dodatkowy koszt) i przy następnym momencie, który spełnia warunki, i-stop się uruchomi
Co ciekawe u mnie to się nie sprawdziło. Po skasowaniu błędu, polecam program FORScan, i-stop mi nie działał. Zaczął działać po przejechaniu 200Km
- Od: 10 lut 2015, 17:52
- Posty: 78
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 3 BM 2.0 120 KM SkyPassion
Mazda 3 BL 2.0 151KM
Mazda 3 BK 1.6 CD 109 KM
Winning Blue 27B
Doszliscie jak to jest z tym naszym istopem? Powiem walczę już dłuższy czas, i nadal coś nie tak.
Wymieniłem Aku, zrobiłem adaptacje w salonie a istop działa w sumie jak chce, raz dwa dni spokój, kolejnego dnia rano mruga. W ASO stwierdzili że nie działa, bo padł przekaźnik, bagatela 2,5 k, ale po powrocie od nich istop zadziałał.
Możecie mi zmierzyc ile ładuje Wam alternator duży i mały aju, na włączonym silniku i światłach?
Wymieniłem Aku, zrobiłem adaptacje w salonie a istop działa w sumie jak chce, raz dwa dni spokój, kolejnego dnia rano mruga. W ASO stwierdzili że nie działa, bo padł przekaźnik, bagatela 2,5 k, ale po powrocie od nich istop zadziałał.
Możecie mi zmierzyc ile ładuje Wam alternator duży i mały aju, na włączonym silniku i światłach?
Chciałabym poradzić się w sprawie akumulatora.
1. Czy główny akumulator powinien być dedykowany do samochodów z systemem start-stop? Jeśli tak, to jakie polecacie? Zastanawiam się nad Varta Blue Dynamic EFB JIS 565 501 065 oraz EXIDE START&STOP EFB 60Ah 520A P+
2. Po czym poznać, że akumulator od i-stop wymaga wymiany?
1. Czy główny akumulator powinien być dedykowany do samochodów z systemem start-stop? Jeśli tak, to jakie polecacie? Zastanawiam się nad Varta Blue Dynamic EFB JIS 565 501 065 oraz EXIDE START&STOP EFB 60Ah 520A P+
2. Po czym poznać, że akumulator od i-stop wymaga wymiany?
- Od: 15 sie 2022, 16:59
- Posty: 1
- Auto: Mazda3, 2.0, 151KM, 2010
Najlepiej zajrzeć do kompendium wiedzy o Maździe 3BL
viewtopic.php?f=113&t=159602
1. Nie,
2. I-stop nie działa
viewtopic.php?f=113&t=159602
1. Nie,
2. I-stop nie działa
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość