Mazda3 BK – pompa wspomagania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez t0ma5h » 1 cze 2014, 01:47

Z tego co kojarzę to elektryki w okolicach pompy. Elektryk powinien wiedzieć gdzie. Jeśli chcesz samemu szukać to po prostu sprawdź styki (warto przeczyscic) i jakość przewodów. Od czegoś trzeba zacząć ;–)

Samsungnięte z Tapatalka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2013, 20:11
Posty: 98 (16/4)
Skąd: Poznań
Auto: Nissan 370Z
Mazda3 BK SP23 Zoom-Zoom sedan | 2.3 166KM | 2005r | ASB |

Postprzez tomek-waw » 2 cze 2014, 11:21

Stan płynu wspomagania sprawdzałeś ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez jacek7801 » 3 cze 2014, 11:59

Wydaje mi sie ze na 99% bedzie jednak cos z ta elektryka bo jak pada deszcz i jest chlodniej to wspomaganie wlacza sie po kilku sekundach po odpaleniu

Dopisano 3 cze 2014, 16:41:

tomek-waw napisał(a):Stan płynu wspomagania sprawdzałeś ?

Plyn jest.Sprawdzam regularnie bo gdzies mi delikatnie wycieka i nie umie znalesc skąd
Początkujący
 
Od: 8 gru 2013, 20:15
Posty: 29
Skąd: Żory
Auto: Mazda 3 2.0 16v automat 2007r.Modelowy 2008 USA

Postprzez jacek7801 » 12 cze 2014, 08:40

Panowie powiedzcie mi czy zasilanie pompy idzie z komputera.Dzis przy 20stopniach pompa zaczyna pracowac zaraz po odpaleniu silnika
Początkujący
 
Od: 8 gru 2013, 20:15
Posty: 29
Skąd: Żory
Auto: Mazda 3 2.0 16v automat 2007r.Modelowy 2008 USA

Postprzez gik » 12 cze 2014, 09:23

A ładowanie i akumulator ok? W corsach jak to szwankowało to wspomagania nie było

Wysłane z mojego NEXT
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez Mazdzia3 » 7 lip 2014, 17:10

Po uderzeniu lewym kołem w krawężnik przy prędkości max 10-15km/h przy ponownym odpaleniu silnika pojawiła się ikonka wspomagania i oczywiście przestało działać.
Odczytane kody błędów za pomoca aplikacji TORQUE:
U0073
U0416
U0131
Pierwsze dwa kody przewijają się w wielu wątkach począwszy od tych o DPF poprzez uszkodzenie pierścienia ABS. W moim przypadku ABS działa, po gwałtownym naciśnięciu hamulca, czuję pod pedałem terkotanie.
Aplikacja umożliwia skasowanie błędów, ale po ponownym odpaleniu silnika, błędy pojawiają się ponownie. Najczęściej U0131. Wspomaganie cały czas nie działa.
Niestety o U131 najmniej informacji w sieci

Jeśli dobrze kojarzę tamta sytuację to udało się dkończyć manewr parkowania z działającym wspomaganiem i dopiero przy ponownym przekręceniu kluczyka przestało działać.

Na początek przydałoby się sprawdzić czy bezpiecznik nie przepalił się, ale nie wiem który to od wspomagania
Początkujący
 
Od: 10 paź 2011, 14:51
Posty: 23
Auto: Mazdzia 3 1.6 ON BK HB '07

Postprzez widmo82 » 8 lip 2014, 20:49

Skrzynka bezpieczników w komorze silnika
pozycja 25 – 10A Wspomaganie kierownicy
Załączniki
bezpieczniki.jpg
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez jacek7801 » 16 lip 2014, 16:04

Witam ponownie
Bylem mierzyc akumulator i mam wydruk
Test akumulatora
napiecie 12,64
zmierz.418A
wart.znam 540A

Test rozrusznika
napiecie 10,74

Test ładowania
napiecie 14,06

Na wydruku wyskoczyl napis wymien akumulator,ja jakos nie widze zeby cos sie dzialo z tym akumulatorem.Samochod normalnie odpala tylko pompa wlacza sie po jakis 2-3 minutach.
Co o tym sadzicie
Początkujący
 
Od: 8 gru 2013, 20:15
Posty: 29
Skąd: Żory
Auto: Mazda 3 2.0 16v automat 2007r.Modelowy 2008 USA

Postprzez gik » 16 lip 2014, 21:00

do wymiany (wg. norm) jest dopiero gdy wartość rozruchowa zmierzona pod obciążeniem jest o 50% mniejsza od znamionowej, u Ciebie ok
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez jacek7801 » 17 lip 2014, 14:52

mnie tez wydaje sie ze jest w miare ok,tylko ze urzadzenie MIDTRONICS zadawalo dziwne pytania przyklad:czy temperatura jest powyżej zera a bylo ponad 25 stopni.
Zastanawia mnie fakt czy akumulator pod wplywem wysokiej temperatury nie dostaje jakiegos zawarcia?czy jest taka mozliwosc?
Początkujący
 
Od: 8 gru 2013, 20:15
Posty: 29
Skąd: Żory
Auto: Mazda 3 2.0 16v automat 2007r.Modelowy 2008 USA

Postprzez gik » 17 lip 2014, 19:34

Te urządzenia zawsze zadaja takie pytanie, poniżej zera nie ma sensu takiego badania robic

Wysłane z mojego NEXT
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez jacek7801 » 17 lip 2014, 19:51

[quote="gik"]Te urządzenia zawsze zadaja takie pytanie, poniżej zera nie ma sensu takiego badania robic

widze ze znasz te urzadzenia,to powiedz mi co z tym akumulatorem zrobic jak na wydruku jest napis: WYMIEN AKUMULATOR
Początkujący
 
Od: 8 gru 2013, 20:15
Posty: 29
Skąd: Żory
Auto: Mazda 3 2.0 16v automat 2007r.Modelowy 2008 USA

Postprzez gik » 18 lip 2014, 20:35

Znam bo na kursie kiedyś ich używałem, ale to było jakiś czas temu, moim zdaniem jak akumulator kręci dobrze, to nie ma sensu kupować nowego, najlepiej znajdź kogoś z podobnym i zamieńcie je, wtedy na 100% wykluczysz akumulator jako źródło niedziałania wspomagania
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez VPM » 18 lip 2014, 21:21

jeżeli jest elektryczna pompa to można wyjąć przekaźnik i zrobić mostek pompa po sekundzie powinna działać cała mocą kilka razy tak sprawdzić jeżeli będzie ok to sprawdzić czy napięcie do cewki przekaźnika dochodzi zawsze po takim samym czasie od odpalenia silnika jeżeli tak a problem jest nadal trzeba wymienić przekaźnik
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 21:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez jacek7801 » 28 lip 2014, 07:06

pompa elektryczna,ktory ro przekaznik od tej pompy??
Początkujący
 
Od: 8 gru 2013, 20:15
Posty: 29
Skąd: Żory
Auto: Mazda 3 2.0 16v automat 2007r.Modelowy 2008 USA

Postprzez jacek7801 » 26 sie 2014, 15:44

Witam
Gdzies kiedys wyczytalem,ze jest roznica w pompach trzy wtyczowych,dokladnie chodzi mi o wtyczke szara i czarna.Jesli ktos moze mi pomoc i wyjasnic czy jest wogole jakas roznica to prosze o wyjasnienie.
Jestem zmuszony kupic pompe wspomagania i mam teraz dylemat.U mnie jest pompa z szara wtyczka a jest ich malo do sprzedazy
Początkujący
 
Od: 8 gru 2013, 20:15
Posty: 29
Skąd: Żory
Auto: Mazda 3 2.0 16v automat 2007r.Modelowy 2008 USA

Postprzez widmo82 » 27 sie 2014, 14:46

Pisząc wtyczki masz chyba na myśli gniazda wtykowe wychodzące z pompy a nie wtyczki z wiązki, która idzie dalej za silnik?
Jak masz wersje na 3 gniazda wtykowe to kupujesz pompę wyłącznie na trzy. Kolory gniazd też są istotne! Gdzieś wyczytałem, że jeśli będą różniły się kolorami to wspomaganie będzie działało, ale ikonka na desce nadal będzie się świeciła a na dodatek przy wzroście prędkości nie będzie "tępiała" kierownica.
Czeka cię mocna przeprawa... ściąganie osłon dolnych, zderzaka, lampy, zbiornika na wodę. Przyda się kanał. Pocieszę: szukaj też w pompach od Mazdy CX-5 bo na 99% będzie pasowała.

PS: Padła bo padła czy przywaliłeś w coś? Spr. w ASO czy nie łapiesz się na akcje serwisową, ale chyba auta z USA w EU ... ;/
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez jacek7801 » 27 sie 2014, 15:32

Nie uderzylem w nic po ok 30 min.jazdy zaczyna przestawac dzialac pompa czyli jadac na wprost pompa dziala ale schody zaczynaja sie jak zaczynam krecic kierownica.Po ok 1/4 obrotu juz ja zacina gdy ja przyczymam wylacza sie calkowicie i wtedy wywala blad C1099 czyli za wolne obroty silnika pompy wspomagania.
Co do akcji serwisowej to napewno moj numer VIN jest w tych co powinny pojechac do serwisu ale nie wiem czy po takim czasie wymienili by mi ta pompe.Mazde mam od lutego tego roku a nie wiem czy poprzedni wlasciciel byl sciagany do serwisu a byl wlascicielem od 05.2008 r
Nie wiem czy serwis udzieli mi takiej informacji czy poprzedni wlasciciel byl na wymianie pompy
PS
Jaka kontrolka bedzie sie swiecic nie mam chyba DSC
Początkujący
 
Od: 8 gru 2013, 20:15
Posty: 29
Skąd: Żory
Auto: Mazda 3 2.0 16v automat 2007r.Modelowy 2008 USA

Postprzez widmo82 » 27 sie 2014, 21:06

jacek7801 napisał(a):Jaka kontrolka bedzie sie swiecic nie mam chyba DSC

Na 99% masz DSC a świecić się ma podobno ikona kierownicy z wykrzyknikiem:

https://www.youtube.com/watch?v=YRUMvFHNHbY#t=106
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez jacek7801 » 28 sie 2014, 20:10

nie mam tych dwoch kontrolek auta w poslizgu i DSC off
Początkujący
 
Od: 8 gru 2013, 20:15
Posty: 29
Skąd: Żory
Auto: Mazda 3 2.0 16v automat 2007r.Modelowy 2008 USA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323