Mazda3 BK – pompa wspomagania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez widmo82 » 29 sie 2014, 00:10

Masz po lewej stronie kierownicy obok sterowania podświetleniem deski... przycisk DSC OFF? Jesli nie to zapewne w USA było w poliftach inaczej niż w UE :)
Co do Twojej usterki to nietypowe jak na wspomaganie jest jej powtarzalność przy danej czynności. Przeważnie ludzie piszą o awariach przy różnych okolicznościach. U Ciebie może wystarczy zmienić płyn? A ten bez fizycznego wyjęcia pompy, zlejesz z układu max połowę, poprzez rozpięcie przewodów. Jeszcze jedno przyszło mi na myśl, może masz zbyt wiele tego płynu?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez jacek7801 » 29 sie 2014, 09:38

Nie mam przycisku obok podswietlenia.Oleju jest pomiedzy stanem min/max.
Tez myslalem nad wymiana oleju w wspomaganiu,mozliwe ze cos zapycha pompe i zwalnia silnik
Początkujący
 
Od: 8 gru 2013, 20:15
Posty: 29
Skąd: Żory
Auto: Mazda 3 2.0 16v automat 2007r.Modelowy 2008 USA

Postprzez some1 » 29 sie 2014, 09:41

Niektóre wersje w USA nie miały nawet ABS a co dopiero DSC ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez jacek7801 » 29 sie 2014, 12:41

some1 napisał(a):Niektóre wersje w USA nie miały nawet ABS a co dopiero DSC ;)


Dokladnie u mnie tez nie ma
Panowie jaki olej zastosowac do wymiany???
Początkujący
 
Od: 8 gru 2013, 20:15
Posty: 29
Skąd: Żory
Auto: Mazda 3 2.0 16v automat 2007r.Modelowy 2008 USA

Postprzez widmo82 » 30 sie 2014, 01:38

Ja zalałem elf Matic G3. Kropek go też kupił i serwisanci też go polecają. Są tez innego, ale ten tez jest dobry. Koszt ok 20-25zł.
Literek wystarczy. Chyba, ze chcesz coś wylać :)
Pamiętaj o kręceniu kierownicą do momentu aż przestanie bulgotać w układzie powietrze. Po pierwszym odpaleniu i przekręceniu kierownicą przygotuj się na szybkie wyłączenie silnika bo zapewne ubędzie Ci w zbiorniczku znacznie ponizej minimum. A przy dobijaniu kierownicą na maxa może się przelać ponad stan.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez jacek7801 » 31 sie 2014, 17:55

wymienilem olej na elf G3 ale niestety pompa po 20-30min zaczyna blokowac kierownice
Początkujący
 
Od: 8 gru 2013, 20:15
Posty: 29
Skąd: Żory
Auto: Mazda 3 2.0 16v automat 2007r.Modelowy 2008 USA

Postprzez widmo82 » 2 wrz 2014, 07:26

Może masz zardzewiałe przewody od wspomagania ;/ To przez nie ASO wzywało na akce serwisową, ale od dostającej się wody do układu też padały pompy.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez jacek7801 » 3 wrz 2014, 09:12

Pompa jedzie kolo Bydgoszczy.Najpierw wycena telefon do mnie i decyduje czy naprawiac czy nie.Maksymalny koszt naprawy do 600 zl.
Pompa juz jedzie do mnie koszt 500zl.Pracuje super

Co do koloru wtykow przy pompie szare wtyki sa bez DSC a czarne z DSC
Początkujący
 
Od: 8 gru 2013, 20:15
Posty: 29
Skąd: Żory
Auto: Mazda 3 2.0 16v automat 2007r.Modelowy 2008 USA

Postprzez mad_memphis » 5 wrz 2014, 17:50

Cześć,
Posiadam mazde 3 2.0 benzyna, rok 2005 i mam z nią mały problem – gdy uruchamiam auto po dluższej przerwie, wszystko jest ok, wspomaganie działa – problem pojawia się gdy auto zgaszę i włączę ponownie – zapala się kontrolka wspomagania oraz wspomaganie nie działa. Gdy auto zgaszę i uruchomię ponownie, czasem uda się rozwiązać problem, lampka gaśnie, wspomaganie działa poprawnie. Błąd na kompie jest następujący:
B1317 third row power fold seat output
Po małych poszukiwaniach znalazłem następujące:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 00200.html
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 11500.html

W związku z tym sprawdziłem baterie, wydaje się być ok – niestety nie znam jej historii, kupilem wraz z autem. Dodatkowo przeczyściłem styki od skrzynki z bezpiecznikami do pompy ABS – pomogło to teoretycznie na jakieś 2-3 tygodnie, jednak po tym czasie problem znów wrócił. Czy macie może jakiś pomysł co to może być – szukałem podobnego problemu na forum, jednak żaden z których już wystąpiły nie wydawał mi się podobny. Z góry dzięki za pomoc.
Początkujący
 
Od: 5 cze 2011, 22:32
Posty: 29 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 2.0 150KM

Postprzez mad_memphis » 27 wrz 2014, 22:55

Cześć,
Błąd związany ze złym napięciem przerodził się w błąd związany z przegrzewaniem silnika pompy – pompa oddana do regeneracji, w środku było sporo syfu – po ponownyn założeniu wszystko wróciło do normy, na razie działa od 3 dni bez problemu. Oby starczyło na dłużej.
Pozdrawiam :–)
Początkujący
 
Od: 5 cze 2011, 22:32
Posty: 29 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 2.0 150KM

Postprzez widmo82 » 2 paź 2014, 22:39

Kolego duży plus za to, że napisałeś jak się zakończył Twój problem i co było przyczyną usterki.
Ciekawe czy zwykłe przepłukanie układu we własnym zakresie, też pomogłoby :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez wirek3 » 4 lis 2014, 10:32

Hej, mam podobny problem, dwa razy po zrobieniu ponad 250 km wspomaganie przestało działać. Już miałem jechać do serwisu ale gdy odpaliłem auto następnego dnia wszystko działo do wczoraj. Wczoraj po zrobieniu 260 km wspomaganie się wyłączyło i mimo odczekania do następnego dnia nie działa. W czwartek jadę do serwisu w celu usunięcia usterki jednak boję się że zechcą pompę wymieniać a koszt jej znacznie przewyższa mój budżet. Proszę o radę co powinienem zrobić/sprawdzić, czy na początku wymienić płyn, sprawdzić elektrykę czy jakoś da się sprawdzić czy pompa jest dobra ?
Proszę o podpowiedź.

Mazda 2.0 benzyna rok produkcji 2011. wersja kanadyjska ( bardzo uboga)

PS. Może znacie jakiego dobrego mechanika w Warszawie co zajmuję się Mazdami ???
Początkujący
 
Od: 20 lip 2014, 14:10
Posty: 8
Auto: Mazda 3 2.0 benzyna rok produkcji 2011 sprowadzona z Kanady

Postprzez Gamboa » 5 lis 2014, 14:40

wirek3 napisał(a):
PS. Może znacie jakiego dobrego mechanika w Warszawie co zajmuję się Mazdami ???


podobno jest auto jaksa, taki salon co od 20 lat robi mazdy. wiecej info uzyskasz na forum w innym dziale
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez mad_memphis » 1 gru 2014, 16:08

Hej,
Sorry za późną odpowiedź, ale może jeszcze się przyda. Ja swój problem rozwiązałem poprzez regenerację pompy u tego człowieka, na Twoje szczęscie jest właśnie z Wawy.\

RONIN Lubomir Szymoniuk
03-256 Warszawa
Brzeziny 25 d
tel.: +48 500600836
Początkujący
 
Od: 5 cze 2011, 22:32
Posty: 29 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 2.0 150KM

Postprzez benio42 » 15 sty 2015, 12:31

Witam od tygodnia mam problem ze wspomaganiem układu kierowniczego,kilka razy w trakcie jazdy odcięło mi wspomaganie co dodatkowo zaznaczyło kontrolką w kształcie kierownicy z wykrzyknikiem po czym samoczynnie(po około 1 min) wracało do normy.A zaczęło się od głośnego tak jakby "trzeszczenia" słyszalnego z komory silnika w trakcie kręcenia kierownicą na włączonym silniku tak samo na postoju jak i w czasie jazdy,co może być przyczyną ?wspomnę ,że płyn wspomagania był latem wymieniany.Poza tym zauważyłem,że w trakcie jazdy około 2000tyś rpm zaczyna szarpać silnikiem i tak na przemian traci i odzyskuje moc.Sprawdzałem przepływke i jest ok,paliwa pod korek sprawdzane OBD i cały czas tylko błąd P138B ale to raczej świece żarowe.Może ma ktoś pomysł gdzie szukać przyczyny tych dwóch problemów?
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2013, 19:01
Posty: 60
Skąd: Jabłonna
Auto: Mazda 3 BK 1.6 CiTD.
109KM
2005r.

PostTen post został usunięty przez widmo82 29 sty 2015, 14:34.

PostTen post został usunięty przez widmo82 29 sty 2015, 14:34.

PostTen post został usunięty przez widmo82 29 sty 2015, 14:34.

Postprzez widmo82 » 29 sty 2015, 14:38

viewtopic.php?f=471&t=171480
Mazda3 BK 1.6 Y6 wymiana płynu wspomagania
Używaj wyszukiwarkę. Czytaj podobne wątki. Znajdziesz rozwiązanie na większość swoich pytań.
Co do ilości płynu to mozesz albo sciągnąć pompę i wtedy przechylając wylejesz resztę, albo zlać 0.5l->wlac 0.5. Pokręcić kierownicą aż się wymiesza i odpowietrzy a później jeszcze raz zlać i zalać. Żeby wyjąć pompę teoretycznie powinieneś sobie poradzić sciągając dolną osłonę, ale jest bardzo trudno. Najlepiej zdjąć lampę, zbiornik spryskiwaczy (najpierw zderzak) i widzisz ładnie pompę. Dobrze jest mieć kanał.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez benio42 » 29 sty 2015, 23:25

Ok! dzięki wielkie, każda dobra rada w cenie. .Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2013, 19:01
Posty: 60
Skąd: Jabłonna
Auto: Mazda 3 BK 1.6 CiTD.
109KM
2005r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323