Mazda3 BK – pompa wspomagania
Nie jestem ekspertem, ale wydaje mi się, że chodzi o wspomaganie kierownicy – mogła paść pompa, mógł "wyparować" płyn... Sprawdź jaki masz stan płynu wspomagania w zbiorniku wyrównawczym.
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
Dokladnie. Pytanie podstawowe: działa wspomaganie?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
jak zapali sie kontrolka to wspomagania brak, ciezko kreci sie kierownica. Płyn jest. Pierwsze co zrobie to wymienie płyn, uzyje tez moze prestone stop leak. W internecie dostepne sa zestawy naprawcze pompy za ok 250 zł, jak sadzicie czy pomoze taki zestaw, bo boje sie ze to moze byc usterka elektryczna tej pompy?
- Od: 29 sty 2015, 00:09
- Posty: 21
- Auto: Mazda 3, 1.6 citd 109km, 2005 r
Doomster napisał(a):jak zapali sie kontrolka to wspomagania brak, ciezko kreci sie kierownica. Płyn jest. Pierwsze co zrobie to wymienie płyn, uzyje tez moze prestone stop leak. W internecie dostepne sa zestawy naprawcze pompy za ok 250 zł, jak sadzicie czy pomoze taki zestaw, bo boje sie ze to moze byc usterka elektryczna tej pompy?
Skoro płyn nie uciekł, to znaczy, że układ jest szczelny, a więc pozostaje pompa.
Co do zestawu to... ciężka sprawa – lepiej byłoby wyjąć pompę i upewnić się czy jest elektrycznie sprawna, bez tego to będzie "działanie na chybił-trafił".
Jak padła to lipa – nowa kosztuje swoje...
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
Doomster napisał(a):usterka jest jak na razie sporadyczna, kontrolka włacza sie tylko przy manewrowaniu parkingowym. ceny sa masakryczne...
Czyli wtedy, kiedy wspomaganie musi dużo "dołożyć" od siebie, bo podczas jazdy masz mniejsze opory niż przy "kręceniu" po parkingu – skoro nie padło całkiem to i tak "czepiałbym" się pompy, ale elektrycznie powinna być sprawna – tylko może – "nie domaga"...
Myślę, że ten tzw. zestaw naprawczy pomoże – jakiś syf mógł, gdzieś w obiegu wspomagania "zaleźć" i czynnik nie krąży swobodnie.
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
Pompy są drogie, ale pomysl sobie, że jedziesz z 80-100 i trzeba ominąć przeszkodę a pompa mówi: offfff
Dobrze poszperasz to kupisz regenerowaną używkę, mozesz też zdać swojąw rozliczeniu lub zregenerowac swoją. Wyciągnięcie pompy to jedno z rozsądniejszych rozwiazań. Przy okazji wymienisz cały płyn w układzie a nie tylko to co w wężykach stoi czyli połowa. Na regenerowaną dostaniesz dłuższą gwarancję niż na jakąś z rozbiórki auta.
Dobrze poszperasz to kupisz regenerowaną używkę, mozesz też zdać swojąw rozliczeniu lub zregenerowac swoją. Wyciągnięcie pompy to jedno z rozsądniejszych rozwiazań. Przy okazji wymienisz cały płyn w układzie a nie tylko to co w wężykach stoi czyli połowa. Na regenerowaną dostaniesz dłuższą gwarancję niż na jakąś z rozbiórki auta.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Hej,
Miałem ten sam problem, oddałem pompę do regeneracji i już od kilku miesięcy mam spokój. Nie warto czekać aż padnie do końca, to tylko zwiększa koszt naprawy. A co do jazdy 80-100, przy takiej prędkości rzadko wchodzi się w ostrzejsze zakręty, wystarczy 30-40, nagła utrata wspomagania i możemy mieć problem. Nie ma na co czekać, samo się nie naprawi.
Miałem ten sam problem, oddałem pompę do regeneracji i już od kilku miesięcy mam spokój. Nie warto czekać aż padnie do końca, to tylko zwiększa koszt naprawy. A co do jazdy 80-100, przy takiej prędkości rzadko wchodzi się w ostrzejsze zakręty, wystarczy 30-40, nagła utrata wspomagania i możemy mieć problem. Nie ma na co czekać, samo się nie naprawi.
Witam,
Do mad_memphis
Gdzie była regenerowana Twoja pompa.Moja właśnie padła...
Dopisano 15 lutego 2015, o 20:00:
Panowie i Panie, może ktoś zna dobrego fachowca od regeneracji pomp?
Proszę o jakieś namiary. i z góry dziękuję
Do mad_memphis
Gdzie była regenerowana Twoja pompa.Moja właśnie padła...
Dopisano 15 lutego 2015, o 20:00:
Panowie i Panie, może ktoś zna dobrego fachowca od regeneracji pomp?
Proszę o jakieś namiary. i z góry dziękuję
- Od: 5 paź 2014, 21:52
- Posty: 11
- Auto: Mazda 3 sedan aut. 2l Pb 2007 USA
Mazda Cx-5 aut. 2,5l 2016 Canada
Chrysler T&C 3,8l USA 2003
Honda VTX 1300 USA
Hyundai 2l aut. USA 2002
Hej,
Już chyba pisałem w tym temacie namiary, ale podaję jeszcze raz.
Warto poszukać też w ogłoszeniach na allegro/olx
RONIN Lubomir Szymoniuk
03-256 Warszawa
Brzeziny 25 d
tel.: +48 500600836
Regeneracji podlega zarówno silnik jak i elektronika. Akurat w moim wypadku, elektronika pływała w błotku, silnik bardzo głośno chodził, więc regenerację przeszły oba te elementy. Co do wymiany pompy na nową/regenerowaną sprawdź w jaki sposób tą pompę się adaptuję, bo niestety nie działa plug&play. Gdy oddasz swoją do regeneracji, zazwyczaj nie ma potrzeby adaptować, jeśli obędzie się bez dużej ingerencji w elektronikę. Jak to się robi nie wiem, mojej nie musiałem adaptować.
Już chyba pisałem w tym temacie namiary, ale podaję jeszcze raz.
Warto poszukać też w ogłoszeniach na allegro/olx
RONIN Lubomir Szymoniuk
03-256 Warszawa
Brzeziny 25 d
tel.: +48 500600836
Doomster napisał(a):Tylko obawiam się że to może być usterka silnika bądź elektroniki. Sama wymiana pompy może nie pomoc. Chyba że regeneracji podlega też silnik.
Regeneracji podlega zarówno silnik jak i elektronika. Akurat w moim wypadku, elektronika pływała w błotku, silnik bardzo głośno chodził, więc regenerację przeszły oba te elementy. Co do wymiany pompy na nową/regenerowaną sprawdź w jaki sposób tą pompę się adaptuję, bo niestety nie działa plug&play. Gdy oddasz swoją do regeneracji, zazwyczaj nie ma potrzeby adaptować, jeśli obędzie się bez dużej ingerencji w elektronikę. Jak to się robi nie wiem, mojej nie musiałem adaptować.
Cześć,
Czy wiecie jaki jest związek pomiędzy czujnikiem kąta skrętu kierwonicy a pompą wspomagania ?
Padł mi wspomniany czujnik, ale na razie tak jeżdżę gdyż nie mam czasu się za niego zabrać, a dodatkowo, od czasu do czasu zapala mi się kontrolka wspomagania – głównie w trakcie manewrów parkingowych – wspomaganie jest cały czas. Czy może być to spowodowane czujnikiem ?
Z góry dzięki, Michał
Czy wiecie jaki jest związek pomiędzy czujnikiem kąta skrętu kierwonicy a pompą wspomagania ?
Padł mi wspomniany czujnik, ale na razie tak jeżdżę gdyż nie mam czasu się za niego zabrać, a dodatkowo, od czasu do czasu zapala mi się kontrolka wspomagania – głównie w trakcie manewrów parkingowych – wspomaganie jest cały czas. Czy może być to spowodowane czujnikiem ?
Z góry dzięki, Michał
Ostatnio edytowano 16 lip 2015, 23:05 przez mad_memphis, łącznie edytowano 1 raz
Więc znów odpowiem sobie sam na pytanie – czujnik skrętu kierownicy ma związek z działaniem pompy układu wspomagania. Jazda z uszkodzonym czujnikiem, powodowała że przy manewrach parkingowych, pompa stawiała opór i wywalała kontrolkę na desce. Przy normalnej jeździe nie było problemu.
Wymiana czujnika na sprawny, naprawiła problem, wszystko wróciło do normy – kontrolka auta w poślizgu już się nie swieci, pompa wspomagania działa normalnie przy manewrach parkingowych.
Numer części 3M5T-3F818-AC.
Czujnik znajduję się na kolumnie kierowniczej, aby się do niego dostać należy:
– otworzyć wcześniej schłodzone piwko i wziąć łyka,
– zdjąć dolny plastik, pod kierownicą, nie ten mały który przylega do kierownicy, tylko ten nad nogami kierowcy. Należy najpierw odkręcić śrubę która kryję się pod linką do otwierania maski. Potem delikatnie ciągniemy ten element od dołu do siebie.
– Odkręcamy dolny plastik przylegający do kierownicy, trzyma się na trzech śrubach. Warto odblokować kierownicę i wysunąć ja na maksa do przodu.
– bierzemy łyk piwa,
– teraz można odkręcić kierownicę, w związku z tym, dobieramy się do dwóch śrub które są po bokach i odkręcamy – ja dodatkowo odłączyłem akumulator, żeby auto podczas odkręcania tych śrub nie trąbiło, oraz po to, żebym, gdyby coś poszło nie tak, nie oberwał poduchą :–)
– gdy mamy już wyjętą poduszkę, można zauważyć że trzyma się na żółtym przewodzie – należy go ścisnąć i pociągnąć, wyjdzie bez problemu. Ten drugi nie wiem do czego służy, ale też można go bez problemu wyjąć, nie jest podłączony do poduszki.
– następnie kluczem 20 odkręcamy kierownicę.
– bierzemy łyk piwa, bo w gardle zasycha,
– odkręcamy 3 śruby którym jest przykręcona tzw. taśma, pod nią siedzi wspomniany czujnik.
– odpinamy kostkę oraz zatrzaski od taśmy i czujnik jest już wyjęty.
Wymiana czujnika na sprawny, naprawiła problem, wszystko wróciło do normy – kontrolka auta w poślizgu już się nie swieci, pompa wspomagania działa normalnie przy manewrach parkingowych.
Numer części 3M5T-3F818-AC.
Czujnik znajduję się na kolumnie kierowniczej, aby się do niego dostać należy:
– otworzyć wcześniej schłodzone piwko i wziąć łyka,
– zdjąć dolny plastik, pod kierownicą, nie ten mały który przylega do kierownicy, tylko ten nad nogami kierowcy. Należy najpierw odkręcić śrubę która kryję się pod linką do otwierania maski. Potem delikatnie ciągniemy ten element od dołu do siebie.
– Odkręcamy dolny plastik przylegający do kierownicy, trzyma się na trzech śrubach. Warto odblokować kierownicę i wysunąć ja na maksa do przodu.
– bierzemy łyk piwa,
– teraz można odkręcić kierownicę, w związku z tym, dobieramy się do dwóch śrub które są po bokach i odkręcamy – ja dodatkowo odłączyłem akumulator, żeby auto podczas odkręcania tych śrub nie trąbiło, oraz po to, żebym, gdyby coś poszło nie tak, nie oberwał poduchą :–)
– gdy mamy już wyjętą poduszkę, można zauważyć że trzyma się na żółtym przewodzie – należy go ścisnąć i pociągnąć, wyjdzie bez problemu. Ten drugi nie wiem do czego służy, ale też można go bez problemu wyjąć, nie jest podłączony do poduszki.
– następnie kluczem 20 odkręcamy kierownicę.
– bierzemy łyk piwa, bo w gardle zasycha,
– odkręcamy 3 śruby którym jest przykręcona tzw. taśma, pod nią siedzi wspomniany czujnik.
– odpinamy kostkę oraz zatrzaski od taśmy i czujnik jest już wyjęty.
Cześć,
Mi też padła pompa – od stłuczki czasem świeciła kontrolka, ale wspomaganie działało, mechanik stwierdził że taśma i by tego nie ruszać więc tak zrobiłem.
Tydzień temu straciłem wspomaganie i diagnoza u innego speca, że pompa padnięta – ponoć było sporo wody w pompie. Kupiłem używkę na allegro, mechanik już zamontował i dokonał adaptacji, ale cały czas świeci się kontrolka DCS (auto w poślizgu) i wspomagania (kierownoca z wykrzyknikiem). Moje auto ma DSC (2kable we wtyczce 4pin) zaś pompa prawdopodobnie od auta bez DSC (4kable) o czym dowiedziałem się teraz – po zamontowaniu pompy, zalaniu, itp.
Trochę nie uśmiecha mi się teraz znowu ją wyciągać, oddawać (nie wiadomo czy sprzedawca przyjmie) i płacić za dodatkową robotę.. Czy da sie zaadaptować taka pompę aby nie wywalało błędu czujnika skrętu??
Odczytałem kody błędów:
PCM DTC U0121-28
ABS DTC C1277-E0
EPS DTC C1278-FF
IC DTC U2516-FF
Pozdrawiam,
W.
Mi też padła pompa – od stłuczki czasem świeciła kontrolka, ale wspomaganie działało, mechanik stwierdził że taśma i by tego nie ruszać więc tak zrobiłem.
Tydzień temu straciłem wspomaganie i diagnoza u innego speca, że pompa padnięta – ponoć było sporo wody w pompie. Kupiłem używkę na allegro, mechanik już zamontował i dokonał adaptacji, ale cały czas świeci się kontrolka DCS (auto w poślizgu) i wspomagania (kierownoca z wykrzyknikiem). Moje auto ma DSC (2kable we wtyczce 4pin) zaś pompa prawdopodobnie od auta bez DSC (4kable) o czym dowiedziałem się teraz – po zamontowaniu pompy, zalaniu, itp.
Trochę nie uśmiecha mi się teraz znowu ją wyciągać, oddawać (nie wiadomo czy sprzedawca przyjmie) i płacić za dodatkową robotę.. Czy da sie zaadaptować taka pompę aby nie wywalało błędu czujnika skrętu??
Odczytałem kody błędów:
PCM DTC U0121-28
ABS DTC C1277-E0
EPS DTC C1278-FF
IC DTC U2516-FF
Pozdrawiam,
W.
Witam od tygodnia mam problem ze wspomaganiem układu kierowniczego,kilka razy w trakcie jazdy odcięło mi wspomaganie co dodatkowo zaznaczyło kontrolką w kształcie kierownicy z wykrzyknikiem po czym samoczynnie(po około 1 min) wracało do normy
Witam,
ja również mam podobny problem w swojej Mazdzie 3 1,6 w dieslu. Przy całkowitym skręceniu kierownicy pojawia się dziwne chrobotanie i miganie świateł a przy szybkim ruchu kierownicy brakuje wspomagania...
przy kręceniu kierownicą na postoju zapala się kontrolka od wspomagania.
Miał ktoś z Was podobne objawy?? szykować się na wymianę bądź regeneracje pompy czy może to być coś prostrzego??
Witam,
ja również mam podobny problem w swojej Mazdzie 3 1,6 w dieslu. Przy całkowitym skręceniu kierownicy pojawia się dziwne chrobotanie i miganie świateł a przy szybkim ruchu kierownicy brakuje wspomagania...
przy kręceniu kierownicą na postoju zapala się kontrolka od wspomagania.
Miał ktoś z Was podobne objawy?? szykować się na wymianę bądź regeneracje pompy czy może to być coś prostrzego??
- Od: 16 lut 2018, 14:07
- Posty: 1
- Auto: Mazda 3 1,6 diesel,110KM, 2005r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości