Mazda 3 – AUTOMAT 2.0 – Opinie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez MIRITMO » 14 mar 2010, 23:00

cześć mam pytanie do użytkowników takiego auta?
automat jest 4 czy 5 biegowy? czy overdrive ( ten niby 5 bieg) sam się włączą? jeżeli tak przy jakiej prędkości?
Początkujący
 
Od: 14 mar 2010, 22:57
Posty: 16

Postprzez Krisek » 15 mar 2010, 04:10

sa 4 I 5 biegowe ... zalezy od rocznika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez MIRITMO » 15 mar 2010, 18:54

ROK 2005
Początkujący
 
Od: 14 mar 2010, 22:57
Posty: 16

Postprzez Kuti83 » 15 mar 2010, 22:23

To raczej nasz 4 biegi, co do overdrive to jak to działa??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2009, 15:22
Posty: 62
Auto: była Mazda 3 2.0 16V 2007 tiptronic
jest Mercedes C SportCoupe 200 kompresor

Postprzez emilioestewez » 16 mar 2010, 00:08

Kuti83 napisał(a):To raczej nasz 4 biegi, co do overdrive to jak to działa??

Overdrive OFF blokuje Ci nadbieg. W ten sposób nie pozwalasz skrzyni wrzucić np.4. Często się zdarza że skrzynia pod większym zaciążeniem(np.przyczepa) wachluje 3-4-3-4 itd. Wtedy klarujesz sytuację i wyłączasz overdrive.
emilio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 18:16
Posty: 317
Skąd: łorsoł
Auto: speed3 '08

Postprzez Kuti83 » 17 mar 2010, 00:49

Dzięki za wyjaśnienie, to chyba czegoś takiego w M3 niema ?? można jedynie ustalić bieg przerzucajac na tiptronic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2009, 15:22
Posty: 62
Auto: była Mazda 3 2.0 16V 2007 tiptronic
jest Mercedes C SportCoupe 200 kompresor

Postprzez Orson » 20 mar 2010, 10:38

Ostatnio robiłem z automatem i mechanik powiedział, że jest to skrzynia 4-biegowa, ale faktycznie posiada 5 biegów (śmiesznie napisałem). Piąte przełożenie, to właśnie ten nadbieg, o którym ktoś tu wspominał. Ja mam "trójkę" z 2005 więc pewnie we wszystkich z tego rocznika to samo jest.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 09:26
Posty: 100
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 3 2.0 150KM 2005r. USA

Postprzez MIRITMO » 21 mar 2010, 13:39

jak działa ten nadbieg?
czy to znaczy ze np w trybie tiptronic nie mozesz go wrzucic ale pow.140 i tak sie załączy o obroty spadną ?
Początkujący
 
Od: 14 mar 2010, 22:57
Posty: 16

Postprzez Orson » 21 mar 2010, 20:34

Dokładnie tak to u mnie wygląda.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 09:26
Posty: 100
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 3 2.0 150KM 2005r. USA

Postprzez MIRITMO » 22 mar 2010, 18:27

PRZY JAKIEJ PRĘDKOŚCI SIĘ TO ZAŁĄCZA?
Początkujący
 
Od: 14 mar 2010, 22:57
Posty: 16

Postprzez Młody » 4 kwi 2010, 20:42

Na moje oko i bardzo krótkie doświadczenie to dość duże "skoki" obrotów są już między 80 a 100 km/h. Zdejmując lekko nogę z "gazu" obroty spadają o kilkaset a miazga toczy się z tą samą prędkością. Nie wiem czy po prostu tak działa automat bo to mój pierwszy posiadany ( jeździłem tylko kilka razy ), czy to jest właśnie ten nadbieg o którym piszecie. Jedno wiem na pewno moje poprzednie auto było ostatnim z trzepaczką do masła-automat forever :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2005, 07:52
Posty: 31
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF

Postprzez Lukaszgracz » 13 maja 2010, 21:55

U mnie jest to samo, lekko noga z gazu a na prostej jedzie tyle samo. Ja mam 3 z 2008 roku i mam 4 biegi. W silniku 2.3. jest 5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 00:52
Posty: 92
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda 3 2.0 A/T 150 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323