Łożyska kół tylnych

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez lukaszm » 9 sie 2012, 13:20

hmm ściągnąłem zacisk z prawego tylnego koła tak że tylko tarcza pozostała kręcę i słyszę taki dźwięk http://www.sendspace.pl/file/d5348d6e41ab7650d30062c czy to łożysko? Zadzwoniłem z ciekawości do ASO w Łodzi 613 zł po rabacie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez marcin255 » 9 sie 2012, 17:19

Ja płaciłem 360 zł za jedno , zdejmij zacisk , tarczę jak coś hałasuje przy kręceniu piastą – kołem z tyłu to tylko łożysko .
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez lukaszm » 9 sie 2012, 17:48

hm Aso i reszta sklepów twierdzi że u mnie jest razem z piasta i trzeba kupić całośc :–( znalazłem zamiennik tej piasty z łożyskiem za 300 zł jakiejś włoskiej firmy. Zaletą tego podobno jest taka że można samemu to sobie wymienić. Jak ściągnąć tarcze i dostać się do piasty?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez marcin255 » 9 sie 2012, 18:29

tył – cała piasta , przód można łożysko , piasta ciężko zdjąć od tyłu jest przykręcona do wahacza wzdłużnego na 4 śruby imbus

edit: tylna piasta jest taka sama od 2003 do teraz , może warto poszukać używki np. z 2009 ?
edit 2: z tego co wiem łożysko to na 100% nie ulega zużyciu przy takim przebiegu zawsze jest to uszkodzenie mech. dziura , krawężnik ,itd. ( u mnie dziura )
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez mtaranti » 12 sie 2012, 23:46

przed liftem wymieniamy całą piastę po lifcie tylko łożysko można.
idąc dalej będą też inne przeguby.
przed liftem z wkręcana śruba po lifcie duża nakrętka. pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2004, 00:15
Posty: 277
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Postprzez adino1 » 13 sie 2012, 22:38

lukaszm napisał(a):Zadzwoniłem z ciekawości do ASO w Łodzi 613 zł po rabacie.


marcin255 napisał(a):Ja płaciłem 360 zł za jedno


a mnie się udało kupić na allego za 240pln łożysko z piastą...oczywiście nowe <ok>
Początkujący
 
Od: 21 sie 2008, 08:16
Posty: 26
Skąd: Szczecin
Auto: MX5 NC

Postprzez LookR » 22 sie 2012, 12:36

a mnie się udało kupić na allego za 240pln łożysko z piastą...oczywiście nowe <ok>[/quote]

Jakaś konkretna firma czy "no name" za 240pln?
Si Deus pro nobis, quis contra nos? (łac.)
Skoro Bóg jest z nami, któż przeciwko nam?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 23:41
Posty: 679 (15/10)
Skąd: Warszawa-Natolin/Lublin
Auto: M3

Postprzez georg » 23 sie 2012, 22:02

ArturCz napisał(a):Wymiana łożyska – czy wymieniać z pistą ?


Co to jest ta pista ?
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 10:35
Posty: 36
Skąd: Pomorze
Auto: Mazda3 2006r.1.6CiTD BK Y6 109KM

Postprzez Mibay » 1 wrz 2012, 11:48

W moim przypadku, wymieniłem już dwie piasty z przodu. Niestety rocznik 2004 jest ostatnim gdzię wchodzą w grę piasty. Potem już tylko same łozyska. Wymiana nie jest dosyć prosta. Trzeba niestety wyciągać całą zwrotnicę, i wyprasowywać na konkretnej prasie. No a wyjęcie zwrotnicy ma to do siebie że musisz rozbierać połowę zawieszenia. U mnie było tak, że w lewym kole nie miałem żadnego luzu, ale strasznie huczało i dudniło. A zaś w prawym, zero dźwięków ale duży luz. Nie ma reguły...:) W drugiej Maździe Premacy ojciec miał to samo. Zero dźwięku, ale za to bardzo duży luz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2007, 15:06
Posty: 212 (0/1)
Skąd: Kolonia Łucka
Auto: M3 1.6 PB 04'BK
Premacy 1.8 PB 03'CP

Postprzez lukaszm » 1 wrz 2012, 12:47

Mibay napisał(a):W moim przypadku, wymieniłem już dwie piasty z przodu. Niestety rocznik 2004 jest ostatnim gdzię wchodzą w grę piasty. Potem już tylko same łozyska. Wymiana nie jest dosyć prosta. Trzeba niestety wyciągać całą zwrotnicę, i wyprasowywać na konkretnej prasie. No a wyjęcie zwrotnicy ma to do siebie że musisz rozbierać połowę zawieszenia. U mnie było tak, że w lewym kole nie miałem żadnego luzu, ale strasznie huczało i dudniło. A zaś w prawym, zero dźwięków ale duży luz. Nie ma reguły...:) W drugiej Maździe Premacy ojciec miał to samo. Zero dźwięku, ale za to bardzo duży luz.


a podobno wymiana łożyska z piastą jest taka prosta ale chyba tylko w przypadku tylnego zawieszenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez marcin255 » 1 wrz 2012, 15:16

Mibay napisał(a):U mnie było tak, że w lewym kole nie miałem żadnego luzu, ale strasznie huczało i dudniło

Często dźwięk tak przenosi po zawieszeniu ,że wydaje się że to drugie łożysko wyje .
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Mibay » 1 wrz 2012, 16:55

marcin255 napisał(a):Często dźwięk tak przenosi po zawieszeniu ,że wydaje się że to drugie łożysko wyje .


otóż to właśnie, wymieniłem to wszystko za nim trafiłem na to co trzeba, a wszystko to dzięki moim świetnym fachowcom w mojej okolicy..... :|

lukaszm napisał(a):a podobno wymiana łożyska z piastą jest taka prosta ale chyba tylko w przypadku tylnego zawieszenia.


prosta i łatwa dla człowieka który to już robił, trzeba naprawdę troche czasu na to poświęcić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2007, 15:06
Posty: 212 (0/1)
Skąd: Kolonia Łucka
Auto: M3 1.6 PB 04'BK
Premacy 1.8 PB 03'CP

Postprzez Dabi » 8 paź 2012, 12:04

Ostatnio borykam sie z kilkoma problemami a mam pytanie dotyczące łozyska. Czy musze kupować z całą piastą (tak mi w sklepie powiedziano że to jest jeden element) czy można osobno samo łożysko wymienić ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2012, 22:19
Posty: 52
Skąd: Pabianice
Auto: Mazda 3, 1.6 r.04

Postprzez akostarek » 8 paź 2012, 20:39

Z tego co pamiętam, to z tyłu trzeba kupić całą piastę. Sprawdź dokładnie czy to nie klocek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez SiN4don » 8 paź 2012, 21:06

Chyba byli też i tacy co wymieniali jednak samo łożysko – niby się da.
Musiałbyś przeszukać dokładnie forum.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez razzor » 8 paź 2012, 22:17

Tak można, ale z przodu od rocznika 2005.01 :D a z tyłu raczej wątpie, że idzie samo łożysko, wiadomo koszt to od 450zł z optimala kończąc na 1090zł z SKF. wiadomo jest ono ze zintegrowanym magnetycznym pierścieniem czujnika ABS i z czujnikiem, prędkości obrotowej koła, może dlatego taka cena. By wyelminować, że to nie klocki to zdejmij zacisk i klocki, i pokręć piastą mocno :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2012, 21:53
Posty: 79
Skąd: opolskie (Krapkowice)
Auto: Mazda3 BK '05 2.0 Top Sport

Postprzez marcin255 » 8 paź 2012, 22:19

np.

VKBA 6972Zestaw łożysk koła
Producent: SKF
Opis: Zestaw łożyska koła MAZDA 3 (BK14) 1.4,1.6,1.6 DI Turbo,2.0,2.0 MZR-CD,2.3 MPS,2.3 MZR Sport; 3 sedan (BK12) 1.6,1.6 DI Turbo,


Średnica wewnętrzna łożyska 1 [mm]: 42
Średnica zewnętrzna łożyska 1 [mm]: 80
Wysokość łożyska 1 [mm]: 45

od -2005.01
do roku prod.: 2008.11
Strona zabudowy: Oś przednia
Dynamika hamowania/jazdy: dla pojazdów z ABS
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Dabi » 8 paź 2012, 23:24

Dzięki za podpowiedzi jutro będę miał czas wiec odkręcę koło i się upewnię.
A dopiero co właśnie wymieniałem klocki hamulcowe.
Szykuje się wiec wydatek ostatnio mnie coś zawodzi samochodzik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2012, 22:19
Posty: 52
Skąd: Pabianice
Auto: Mazda 3, 1.6 r.04

Postprzez akostarek » 9 paź 2012, 07:21

jeśli klocek nie odbijał, to ciągłe nagrzewanie się tarczy i piasty mogło przyspieszyć zużycie łożyska.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Dabi » 12 paź 2012, 11:59

I tak było oryginalna piasta cała się nie przydała ( nie potrzebny wydatek) rzeczywiście nie odbijały klocki i było tarcie cały czas i dochodziły piski, dźwięki

Więc jak ktoś potrzebuje to odsprzedam ;D chyba że mi dzisiaj uznają zwrot i dostanę gotówkę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2012, 22:19
Posty: 52
Skąd: Pabianice
Auto: Mazda 3, 1.6 r.04

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323