Olej do skrzyni biegów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez widmo82 » 10 kwi 2015, 21:32

"wypłacono" bo 3lata na forum to już powinno się wiedzieć jak używa się wyszukiwarkę
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez marecki3 » 5 cze 2015, 16:23

Może mam dziwną skrzynię, ale u mnie weszło ok. 3,7 litra.
Dokładnie tyle samo spuściłem starego oleju. Nijak się to ma do tego co w instrukcji (3,04), nawet uwzględnienie błędu niewiele wnosi (3,4).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2012, 20:17
Posty: 128 (0/7)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 BK (HB), 1.6Pb, 2006

Postprzez wudz » 6 cze 2015, 22:26

Podbije temacik, ktoś może mi powiedzieć ze 100% pewnością ile oleju muszę mieć by wymienić olej w skrzyni? Od miesiąca jestem właścicielem jednej takiej M3. Niestety biegi wskakują trochę ciężkawo, nie wiem, czy wymiana oleju w skrzyni może coś pomóc, czy też po prostu jakieś wybieraki czy coś tam są już wytachane i tak po prostu już będzie, nie mniej jest to jedna z rzeczy jakie chce zrobić. W wątku padło kilka nazw różnych olejów, coś się zmieniło w tej kwestii? Ktoś któryś poleci? Z góry dzięki za info.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2015, 13:03
Posty: 44 (1/3)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 I BK14 Z6 (MZR 1.6 Pb) 2004

Postprzez marecki3 » 8 cze 2015, 14:29

Poczytaj to
viewtopic.php?f=471&t=89228
Ja ostatnio wymieniałem na MOTUL GEAR 300 75W90. Weszło mi 3,7l.
Musisz i tak kupić 4l, sprzedawane w butelkach 1l.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2012, 20:17
Posty: 128 (0/7)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 BK (HB), 1.6Pb, 2006

Postprzez wudz » 11 cze 2015, 22:40

Zdecydowałem się Valvoline DuraBlend GL-5 75W90, wymiana w sobotę, mam nadzieję, że poprawi to nieco pracę skrzyni. Zobaczymy, opowiem po operacji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2015, 13:03
Posty: 44 (1/3)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 I BK14 Z6 (MZR 1.6 Pb) 2004

Postprzez wudz » 22 cze 2015, 21:58

Jest lepiej, nie idealnie, ale lepiej, choć może to być subiektywne wrażenie. Przy następnej wizycie w warsztacie i wymianie świec dopytam mechanika jak mu się to widzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2015, 13:03
Posty: 44 (1/3)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 I BK14 Z6 (MZR 1.6 Pb) 2004

Postprzez yezior » 30 cze 2015, 08:49

A mi przy wymianie sprzęgła panowie dolali 1l oleju axenol semi syntetic. Co z tym teraz zrobić? Skrzynia powinna mieć full czy semi?

edit. wymieniłem w/w mieszankę na mannol'a. Nic innego pod ręką nie miałem. Skrzynia chodzi jak przed wymianą, czyli bdb. Nawet wydaje mi się że przy pr. pow. 100km/h jest jakoś ciszej. Może to tylko złudzenie. Nie wiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 23:35
Posty: 182 (14/2)
Skąd: wukazety
Auto: II BK'04 II Z6 II HB II
my target

Postprzez Bart77 » 23 lip 2015, 21:26

Hej dzis wymienialem zeszlo ok 3.7-3.8L tyle samo wlalem 4x0.946litra Red Line MT90 takze 3.04 to jakas bajka kupcie 4litry bo to musi byc jakis blad pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 8 lip 2015, 19:36
Posty: 4
Auto: Mazda 3 1.6 Z6

Postprzez tradeitdamn » 28 lip 2015, 10:15

u mnie weszło 3.8l Valvoline DuraBlend 75W/90 GL-4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2010, 22:39
Posty: 303 (8/1)
Skąd: Kraków/NH

Postprzez Sayaninssj » 11 paź 2015, 00:20

Który olej byście wybrali do skrzyni z LF:
Motul MotylGear- najtańszy z tych nad którymi się zastanawiam, 10,96 funta za litr
Red Line 75w90- podobno bardzo dobry ale najdroższy, 18,50 funta za litr
Motul Gear 300- podobno lepszy niż poprzedni Motul, ale w opisie jest że wykorzystywany jest do aut bioracych udział w wyscigach , 13,40 funta za litr

Ogólnie nie mam problemów ze skrzynią, czasami wsteczny trzeba wbić 2 razy, ale nie wiem czy olej w ogóle był w mojej Mazdzie wymieniany a na liczniku 97tys mil.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sie 2015, 19:41
Posty: 20
Auto: Mazda 3 BK 2004 2.0 Benzyna

Postprzez Gamboa » 11 paź 2015, 18:26

też mam problem z wbijaniem wstecznego, to chyba problem w każdym modelu, trzeba wcisnąć jeszcze raz sprzęgło.
w dodatku czasem mam większy opór przy zmianie na 2 bieg, czytałem że też mieli z tym problemy,
zmieniłem olej na motul gear 300, bo cena ta sama, różnicy brak a stary olej był po wylaniu ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez Thomsonicus » 9 lis 2015, 13:45

A ma ktoś coś godnego polecenia do Mazdy 3 1.6 diesel z 2005? Ew. jakiś poradnik którędy to wlać i ile? Bo raz że 1.9, a raz że 5 litrów :) W ASO jakieś kosmiczne ceny w Krakowie wyliczyli.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2014, 10:26
Posty: 72 (1/3)
Auto: 3 '05 1.6 MZ-CD

Postprzez Sizuk » 20 lis 2015, 20:55

a co myślicie o

Hochl.Getriebeoil GL4+ 75W-90 1L 4434 75W90 firmy Liqui Moly ??

czyli co ? 4 litry trzeba kupić ?
Początkujący
 
Od: 3 lis 2015, 18:58
Posty: 10

Postprzez scorseze » 13 lut 2016, 20:22

Odnośnie dyskusji czy jest czeski błąd w instrukcji czy nie (3,04l czy może 3,4l), tak to wygląda w Workshop manual Mazda 3 BK.
Osobiście nie wymieniałem jeszcze oleju. Biegi wchodzą poprawnie. Czasem wsteczny nie chce wskoczyć, trzeba wysprzęglać i próbować ponownie (ale o tym to zdaje się pisali nawet w podręczniku użytkownika). Drugi bieg czasem chrupie, ale to podobno też powszechna przypadłość.
Załączniki
skrzyniab.jpg
Z książki serwisowej Mazdy 3 1.6 benzyna (silnik Z6)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2011, 23:24
Posty: 53 (0/1)
Skąd: DJ, DW
Auto: Mazda 3 hatch 1.6 2007 benz.

Postprzez kolasa1 » 25 kwi 2016, 14:59

Panowie, może ktoś wymieniał olej w skrzyni 6-biegowej w BK 2.0 LF17(2007 polift). Ile dokładnie wchodzi tego oleju?
kolasa1
 

Postprzez jaketherake » 25 kwi 2016, 22:30

Wymieniony u mnie był w zeszłym roku olej w skrzynce 6b. Zawiezione 3l do serwisu i prawie 100% poszło, z tego co pamiętam.
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez kolasa1 » 26 kwi 2016, 07:32

Ok, dzięki. Czyli to co jest napisane w instrukcji obsługi może być prawdą czyli 2,87l.
kolasa1
 

Postprzez macvas » 26 kwi 2016, 08:37

To ja z takim pytankiem:
W sobotę w ASO wymienili mi olej w przekładni, twierdząc że po 100 tyś. km to rutynowy zabieg.
Wg faktury wlano syntetyk 75W90 (3,8l), ale nazwy nie podano, a ja głupi nie zapytałem. Ktoś się orientuje co oni dają za olej domyślnie? Od tego czasu (czyli w sumie jeden dzień obserwacji <glupek2> ) może nie ujechałem zbyt dużo kilosów, ale zauważalnie pogorszył mi się standard obsługi skrzynki, szczególnie jeśli mowa o wrzucaniu jedynki – idzie z zauważalnym oporem, do tego domaga się większej precyzji. Wcześniej pchnęło się od niechcenia i wskakiwało, teraz przy takim pchnięciu jest coś jakby metaliczny zgrzyt i generalnie trzeba tą "gałę" dociągnąć do końca. Zmienianie z jedynki na dwójkę też nieznacznie się pogorszyło. Reszta biegów wchodzi gładko, no może poza wstecznym, ale ten już tak miał od zawsze. Co ważne, opisywana sytuacja miała miejsce, gdy auto postało 8h pod chmurką (praca), bo na noc jest garażowane i jak wyjeżdżałem do roboty wszystko pracowało jak dawniej, a przy powrocie już nie. Dzisiaj ranek zaczął się analogicznie, było ok.

Konkluzja (bo to moja pierwsza podmianka płynu w przekładni w Y6): Czy ten cały olej w przekładni musi się jakoś ułożyć czy coś i pierwsze dni mogą dawać takie objawy nim olej zacznie dobrze pracować, czy może coś się spartoliło/zużyło (wybieraki), a wymiana oleju zwyczajnie odsłoniła tego skutki? <co?>
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez jaketherake » 26 kwi 2016, 21:27

Ja bym chwilę odczekał i pojeździł. U mnie poprawa natomiast była wyczuwalna od razu, tzn. skrzynia od zakupu chodziła bardzo dobrze, poza mazdowską 2-jką, czyli z rzadka problem z włożeniem drugiego biegu bezpośrednio po odpaleniu. Po wymianie okresowe problemy z włożeniem dwójki na zimnym silniku całkowicie ustąpiły, za to sporadycznie zdarza się niemożność włożenia 1 po zatrzymaniu (wkurzające na światłach wysprzeglanie lub ruszanie z 2, na szczęście rzadkie przypadki).
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez francesco_franco » 27 kwi 2016, 14:07

Potwierdzę, że u mnie też zatnie się czasem i jedynki nie wrzucę zaraz po zatrzymaniu. Pomaga ponowne wysprzęglenie. Natomiast reszta jak najbardziej ciasno i pewnie, z lekkim oporem. Olej wymieniany niedawno.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 20:41
Posty: 975 (17/34)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323