Tarcze hamulcowe – przetoczenie , wymiana ?
Strona 1 z 1
Hej
Podczas hamowania przy 70-80km/h czuć szarpanie na kierownicy oraz lekkie pulsowanie pedała hamulca. Im większa prędkość tym efekt się bardziej nasila.
Stawiam na tarcze hamulcowe. Nie wiem czy przód czy tył. Ktoś mi mówił że z reguły chodzi o przednie tarcze. Też myślę ze to przednie ponieważ czuje to na kierownicy. [jakie?] nie mają nic wspólnego z układem kierowniczym
Sprawdzałem grubość tych tarcz, można by było je przetoczyć. Słyszałem że niektóre warsztaty mają specjalne maszyny które przetaczają tarcze bez zdejmowania kół.
Pytanie czy warto ?
Jeśli miałbym wymieniać tarcze to jaką firmę tarcz i klocków hamulcowych polecacie ?
Czy do automatów tarczę hamulcowe czym się różnią w stosunku do manualów ?
Podczas hamowania przy 70-80km/h czuć szarpanie na kierownicy oraz lekkie pulsowanie pedała hamulca. Im większa prędkość tym efekt się bardziej nasila.
Stawiam na tarcze hamulcowe. Nie wiem czy przód czy tył. Ktoś mi mówił że z reguły chodzi o przednie tarcze. Też myślę ze to przednie ponieważ czuje to na kierownicy. [jakie?] nie mają nic wspólnego z układem kierowniczym
Sprawdzałem grubość tych tarcz, można by było je przetoczyć. Słyszałem że niektóre warsztaty mają specjalne maszyny które przetaczają tarcze bez zdejmowania kół.
Pytanie czy warto ?
Jeśli miałbym wymieniać tarcze to jaką firmę tarcz i klocków hamulcowych polecacie ?
Czy do automatów tarczę hamulcowe czym się różnią w stosunku do manualów ?
- Od: 10 mar 2009, 17:31
- Posty: 33
- Auto: Mazda 3 1.6
Jak kupiłem auto to też miałem jakieś zmęczone tarcze i przy hamowaniu czułem pulsowanie pod pedałem hamulca. Jak przejechałem palcem po tarczy to czuć było, że tarcza nie jest gładka tylko ma ryflowaną powierzchnię. Tarcze od razu poleciały na śmietnik razem z klockami (też już były słabe). Założyłem sprawdzony zestaw t. Brembo + klocki Ferodo Premier + nowy płyn hamulcowy + zestaw naprawczy zacisków. Parę gr kosztuje, a zapobiegnie zapieczeniu się tulei w zacisku.
U ciebie dochodzi bicie na kierownicy, więc mogą być już krzywe tarcze. Nie zastanawiaj się na jakimś przetaczaniem. Dla mnie to leczenie syfa pudrem. Hamulce to ta część samochodu dzięki której m.in jeszcze korzystasz z tego forum.
U ciebie dochodzi bicie na kierownicy, więc mogą być już krzywe tarcze. Nie zastanawiaj się na jakimś przetaczaniem. Dla mnie to leczenie syfa pudrem. Hamulce to ta część samochodu dzięki której m.in jeszcze korzystasz z tego forum.
alberceek dobrze pisze. tarcze moga byc przegrzane i wykrzywione takze przetaczasnie nic nie da. przetacza sie jak zarysujesz tarcze (np nie zmieniajac klockow na czas). jak nie bedzie sie to wiazalo z utrata gwarancji to mozesz sobie darowac serwis i kupic czesci na wlasna reke a wymiany dokonac w zwyklym warsztacie – teoretycznie powinno byc taniej. do mnie przod klocki kosztowaly cos kolo 110 -120 pln (ferrodo albo lukasa nie pamietam)
btw
kiedy zauwazyles to szarpanie? kiedys mialem taki przypadek po wizycie w serwisie – tarcze sie nagle powykrzywialy – ale zaznaczam ze nie bylo to w mazdzie.
edit:
u mnie sa wieksze tarcze i klocki takze twoje przypuszczalnie sa tansze
btw
kiedy zauwazyles to szarpanie? kiedys mialem taki przypadek po wizycie w serwisie – tarcze sie nagle powykrzywialy – ale zaznaczam ze nie bylo to w mazdzie.
edit:
u mnie sa wieksze tarcze i klocki takze twoje przypuszczalnie sa tansze
WINNING BLUE MICA
- Od: 8 kwi 2008, 11:35
- Posty: 552
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK LF było....
kupuj nowe ATE tarcza 150 zł za sztuke , klacki ATE 155 zł za komplet przód – nic nie tocz nie waro – ATE najwyższa pólka _ jestem po tym zabiegu WARTO !!!! , SZUKAJ ALLLEGRO , NET-CARS1 WARSZAWA PAROWCOWA 8A
- Od: 11 kwi 2009, 20:30
- Posty: 105
- Auto: mazda 3 – 1,6 benzyna ( 2004)
mazda 3 – 2,0 disi (2011)
[b]kiedy zauwazyles to szarpanie? kiedys mialem taki przypadek po wizycie w serwisie – tarcze sie nagle powykrzywialy ysz – ale zaznaczam ze nie bylo to w mazdzie. [/quote]
Hahaha no to witaj w klubie. Ja zostawiłem samochód w ASO Mazda celem naprawy nie związanej zupełnie z układem hamowania. Odbieram samochód , wracam o do domu i nagle czuje te szarpanie... Coz za zrządzenie losu. Czy podczas zdejmowania samych kół, można uszkodzić tarcze ???
Jak narazie to jedyne co biorę pod uwagę to tarcze i klocki ATE lub TRW.
Czy ktoś wie jak nazywają się tarcze i klocki które zakładają w ASO MAZDA ?
Hahaha no to witaj w klubie. Ja zostawiłem samochód w ASO Mazda celem naprawy nie związanej zupełnie z układem hamowania. Odbieram samochód , wracam o do domu i nagle czuje te szarpanie... Coz za zrządzenie losu. Czy podczas zdejmowania samych kół, można uszkodzić tarcze ???
Jak narazie to jedyne co biorę pod uwagę to tarcze i klocki ATE lub TRW.
Czy ktoś wie jak nazywają się tarcze i klocki które zakładają w ASO MAZDA ?
- Od: 10 mar 2009, 17:31
- Posty: 33
- Auto: Mazda 3 1.6
uszkodzic to nie sadze ale zmienic to bez problemu .... ja nikogo u siebie nie zlapalem i tylko wiele rzeczy na to swkazuje ale pewnosci nie mam. zawsze mozesz wrocic do serwisu i powiedziec ze cos jest nie halo bo nie trzeslo przed wizyta i to juz ich sprawa jak to zalatwia
WINNING BLUE MICA
- Od: 8 kwi 2008, 11:35
- Posty: 552
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK LF było....
Ja miałem podobnie w Maździe po wymianie klocków. Jakiś 1-2kkm po wyjechaniu z ASO pojawiło się duże bicie. Posprawdzałem śruby przy felgach – były ok, już się wkurzyłem że coś zrąbali i teraz tarcze polecą mi do wymiany. Zanim pojechałem do ASO przyhamowałem kilka razy wciskając hamulec na maxa od 150-160 do 0 i bicie przeszło. Od tamtej pory zrobiłem 8-9kkm i bicie nie pojawiło się ani razu. Nie mam pojęcia co było przyczyną bicia.
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
cześć jasne.
przerobiłem ten temat ostatnio u siebie.
tez tak małem, wymieniłem, tarcze i nawet piaste .
i nic nie pomagało
dalej przenosiło na kierownicę bicie tarczy zmisrzyłem mikrometrem i okazało się ze ma tylko 0,03 mm więc tarcze i piasta ok. norma to 0,05 – 0,15 mm
juz byłem zdesperowany az.... kolega doradził mi wymianę klocków choć te były jak nowe.
po wymianie klocków jest OK.
przerobiłem ten temat ostatnio u siebie.
tez tak małem, wymieniłem, tarcze i nawet piaste .
i nic nie pomagało
dalej przenosiło na kierownicę bicie tarczy zmisrzyłem mikrometrem i okazało się ze ma tylko 0,03 mm więc tarcze i piasta ok. norma to 0,05 – 0,15 mm
juz byłem zdesperowany az.... kolega doradził mi wymianę klocków choć te były jak nowe.
po wymianie klocków jest OK.
- Od: 8 lut 2004, 00:15
- Posty: 277
- Skąd: zamość
- Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km
hellow
ja ostatnio wymieniłem tarcze + klocki ( Brembo + Ferodo)
koszt 500zł z robocizną po znajomosci przy załatwieniu tarcz w dobrej cenie 190zł za sztukę
U mnie tarcze chyba są większe niż w 1,6 ( u mnie w 2,3l średnica 300mm)
to przez to też pewnie droższe
U mnie były skorodowane tarcze bo auto sało wczesniej długo i korozja nie zeszła
trzepało kierownicą przy hamowaniu
Żeby piasty były krzywe to rzadkość, jak coś to nierówno tarcza osadzona na piaście może być bo źle oczyszczona piasta przed założeniem.
Nalepiej wymienić tarcze i klocki i nie bawić sie w przetaczanie... szkoda nerwów i pieniędzy, a efekty mogą byc marne tak jak miałem przy moim starym golfie...
Hamulce to bezpieczenstwo – tu nie warto oszczędzać...
Pozdrawiam
ja ostatnio wymieniłem tarcze + klocki ( Brembo + Ferodo)
koszt 500zł z robocizną po znajomosci przy załatwieniu tarcz w dobrej cenie 190zł za sztukę
U mnie tarcze chyba są większe niż w 1,6 ( u mnie w 2,3l średnica 300mm)
to przez to też pewnie droższe
U mnie były skorodowane tarcze bo auto sało wczesniej długo i korozja nie zeszła
trzepało kierownicą przy hamowaniu
Żeby piasty były krzywe to rzadkość, jak coś to nierówno tarcza osadzona na piaście może być bo źle oczyszczona piasta przed założeniem.
Nalepiej wymienić tarcze i klocki i nie bawić sie w przetaczanie... szkoda nerwów i pieniędzy, a efekty mogą byc marne tak jak miałem przy moim starym golfie...
Hamulce to bezpieczenstwo – tu nie warto oszczędzać...
Pozdrawiam
- Od: 5 cze 2008, 10:29
- Posty: 109
- Auto: Mazda 3 2,3l
Kurcze a ja w ASO za wymianę tarcz i klcków dałem 1050 czy to dobrze? Czy ktos zna jakiś dobry serwis z wrocławia znający się na mazdzie (3 BO ON 1,6 rok produkcji 2004). Raz zaoszczędzieł nie w serwisie i miałem wielkie problemy
-
Radek Bielecki
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości