Strona 1 z 4

Automatyczna skrzynia biegów. Problemy?

PostNapisane: 24 mar 2009, 10:30
przez jasne
Witam wszystkich.

Posiadam mazdę 3 2004 1.6 automat (4 biegowa). Przyznaje ze jest to mój pierwszy automat i dopiero uczę się jeździć automatem. Przeczytałem już trochę w necie na ten temat ale w dalszym ciągu nie znalazłem odpowiedzi na poniższe pytania:

1. Czy jest to normalne że 4 bieg wrzuca się przy 50-60 km/h (+–). Jazda przy wciskaniu spokojnie pedału gazu ?

2. Czy jest to normalne że wytracając prędkość do 30km/h (+–), na parkingu np. skrzynia redukuje się do biegu 3 ? Jazda przy wciskaniu spokojnie pedału gazu ?

3. Czy jest to normalne że przy starcie samochodu z P i dociskając delikatnie pedał gazu, przechodzenie biegu 1->2 i czasami 2->3 jest lekko odczuwalne ? Efekt wygląda jak by samochód lekko dostał więcej gazu niż ja wcisnąłem. Natomiast 3->4 jest to nie obecne.

4. Czy automat 1,6 benzyna przy spokojnej jeździe może w mieście spalić 9 – 9,5 L ? Natomiast poza miastem w trasie (też spokojna jazda 120-130) 7 – 7,5 L ??

Proszę o pomoc i z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi.

PostNapisane: 24 mar 2009, 11:23
przez tomekr
4xTAK

PostNapisane: 24 mar 2009, 11:40
przez maliniak14
potwierdzam :–)

PostNapisane: 24 mar 2009, 14:07
przez Globy
jasne napisał(a):3. Czy jest to normalne że przy starcie samochodu z P i dociskając delikatnie pedał gazu, przechodzenie biegu 1->2 i czasami 2->3 jest lekko odczuwalne ? Efekt wygląda jak by samochód lekko dostał więcej gazu niż ja wcisnąłem. Natomiast 3->4 jest to nie obecne.

Jeśli piszesz o bardzo delikatnym wciśnięciu pedału gazu, to faktycznie samochód może zaliczyć hopka. Powyżej 2 tys. obrotów w czasie jazdy powinien jednak biegi zmieniać w miarę płynnie i w żadnym wypadku nie mogę podnosić się w czasie zmiany biegów obroty – spójrz na wskazówkę obrotomierza.

PostNapisane: 24 mar 2009, 14:37
przez jasne
Zaobserwowałem dokładniej sytuację zmiany biegów 1 – >2 –>3 przy delikatnym wciskaniu gazu.
Wygląda tak

Lekko powyżej 2000rpm wyświetla że wrzucił 2 bieg, po niecałej sekundzie czuć te lekkie przyśpieszenie (o którym pisałem wcześniej) i obroty na liczniku też spadają. Podobnie sytuacja wygląda z 2->3 lecz te przyśpieszenie jest o połowę mniej odczuwalne w stosunku do 1->2. Natomiast z 3->4 prawie nic nie czuć.

Jeśli natomiast wciskam trochę więcej w pedał gazu, nie czuć nic a nic.

PostNapisane: 24 mar 2009, 14:51
przez Globy
To okej <usmiech>

PostNapisane: 8 kwi 2009, 10:21
przez webaster
czy zostawianie auta tylko na "P" (bez zaciagania hamulca recznego) na bardzo małej pochyłości terenu wpływa w jakikolwiek sposób ujemnie na skrzynię automatyczną ?

PostNapisane: 8 kwi 2009, 16:30
przez Karwoś
W taki przypadku samochód opiera się o "skrzynię" – nawet przy małym spadku, co prawda do uszkodzenia skrzeni to nie dopraowadzi ale lepiej zaciągać ręczny dla świętego spokoju i wyrobienia sobie tego odruchu. Po co potem szarpać się z drążkiem :) na którym oparte jest ponad 1000kg :)

PostNapisane: 8 kwi 2009, 19:54
przez travisowski
ja rowniez sie przylaczam wszystko co napisales w poscie to normalne objawy.co do recznego to na P lepiej zostawiac gdy jest naprawde rowne podloze tak jak napisal ci karwos.

ps.pamietaj ze zima zanim wrzucisz D lub R musisz rozgrzewac uklad kilka minut na wolnych obrotach az obroty spadna do minimum 1200.to jest podstawa.wplynie bardzo korzystnie na transmisje.latem przyslowiowa minutka takze nie zawadzi.

PostNapisane: 8 kwi 2009, 21:37
przez jasne
Czytałem kilka postów odnośnie wymiany oleju w skrzyni AT, lecz nie mam nadal koncepcji jaki olej powinien być wlany do Mazdy 3 1.6 AT z 2004. Dzwoniłem do ASO Mazda, tam powiedzieli że oni wlewają Detrox III .
Za wymianę oleju + filtr zaśpiewali 600 zł . Co o tym sądzicie ?

PostNapisane: 8 kwi 2009, 22:22
przez travisowski
hehehehe za 600zł to ja im moge olej wymienic.dobry frajer <faja> w cenie
nie masz instrukcji?w instrukcji jest wyraznie jaki ATF zalac.instrukcja to podstawa

http://www.finishlineperformance.com/pd ... 8-1928.pdf

PostNapisane: 9 kwi 2009, 03:49
przez Krisek
olej sobie sciagnij z zagranicy ... wydatek ... ale cuz ... na skrzyni sie oszczedza raz ....
Polecam Amsoil .. jak chcesz moge ci w cenie Delerskiej zalatwic ..

skrzynia na Amsoil pracuje duzo luzniej

PostNapisane: 9 kwi 2009, 11:11
przez travisowski
krisek a moglbys podac specyfikacje tego ATF-u Amsoil? zakladam ze to jest grupa bodaj że 4 i 5 tak jak kiedys pisales.

ps.a tak konkretnie to 600zł za wymianę statyczną oleju w ASO bo i mi kiedys tez tyle proponowali (i szybko podziekowalem) to jakas istna paranoja.owszem trzeba uwzglednic w tej cenie olej M-V 75zł za litr x 4l bo wiecej nie zejdzie oraz filtr ktory w ASO kosztuje minimum 150zł do tego potem jeszcze robia jakies sprawdzanie komputerowe (pic na wode) do niczego nie potrzebne wszystko tylko po to zeby zdoic jak najwiecej.w przypadku dexrona III to juz wogole obled.w Ksiezynie do starszych modeli z AT leją M-III ale litr kosztuje 35 zł.nie wiem skandal. jeszcze w przypadku M-V to mozna przełknąc ale za dexron III tyle hajsu? ja za robocizne wymiany ATF-u płace 50zl (do tego moj olej i filtr który widziałem w midpartsie za 27zł).Niewiem płacić tyle kasy za zdjęcie i oczyszczenie miski + silikon+nalanie oleju.

PostNapisane: 9 kwi 2009, 14:36
przez jasne
Więc dzisiaj podzwoniłem po innych ASO Mazda. Dowiedziałem się od dwóch ASO MAZDA że się w Mazdach (bynajmniej mojej 3 AT) nie wymienia oleju !!!. Jedynie ewentualnie uzupełnia jego stan. Sprawdziłem to też w instrukcji samochodu i wyraźnie jest napisane że jedynie sprawdza się stan i uzupełnia co 60k km. Reszta ASO Mazda i inne serwisy jeśli usłyszy że klient chce wymienić olej w AT wcale go nie informuje iż nie wymienia się oleju w mazdach tylko podają cenę i zapraszają. Kasa jest kasa.

PostNapisane: 9 kwi 2009, 14:56
przez travisowski
a czym sie różni twoja mazda od innych że w twojej sie nie wymienia?to jakies bzdury.u mnie w instrukcji takze nie ma mowy o wymianie ATF tylko o ewentualnym dolaniu.daj mi telefony do tych ASO ktorzy twierdzili ze sie nie wymiania i osobiscie sie z nimi skontaktuje.to jakies brednie!i brak wiedzy z materialoznawstwa.kazdy szanowany sie serwis mazdy w Polsce informuje wlasciciela o koniecznosci wymiany ATF.tak robi m.in ASO ksiezyno i to im sie chwali.to jakie maja ceny to juz inna sprawa.gwarantuje ze w twojej instrukcji nie ma zadnej informacji ze sie nie wymiania poprostu fakt jest nie poruszony.w kazdym aucie z AT wymiana oleju to obowiazek.w niektorych autach wymiana sprawia problemy np:nie ma korków spustowych ale pomimo tego wymiane da sie wykonac.podaj co to za ASO bedzie przynajmniej wiadomo z czyich usług nie korzystać. a po 60 tys km to co olej wyparuje?to jakies brednie

PostNapisane: 9 kwi 2009, 15:32
przez jasne
Informacje o tym iż oleju w AT mazdy nie wymienia się a jedynie dolewa otrzymałem od ASO Księzyno Warszawa i Białystok. Z tym że w ASO Księżyno Białystok zaproponowali ewentualnie w przypadku dolewki, olej Dextron III a w ASO Księzyno Warszawie Dexelia ATF M-V (również w przypadku dolewki).

PostNapisane: 9 kwi 2009, 15:56
przez Grucha
no to fajno bo ja wlasnie w ASO Ksiezyno Warszawa za pare dni zmieniam olej :D

PostNapisane: 9 kwi 2009, 16:19
przez Karwoś
Mi w USA powiedzieli że po 100 000 może się zastanowić nad zmianą. To samo powiedzieli w ASO Księżyno – znaczy że sie nie wymienia tylko dolewa. No chyba że się chce na siłe albo jest jakiś problem ze skrzynią – wtedy się wymienia, jeździ i sprawdza czy pomogło – jak nie to 15 000 się płaci i pakuje nową skrzynię .

PostNapisane: 9 kwi 2009, 17:46
przez Krisek
Olej sie wymienia ... 100 tys troszke duzo, zalezy jak kto jezdzi w jakim stanie jest olej ...
skrzynia nie kosztuje 15 tys ... wiem bo wymieniana mialem w swojej 3 :) ( Na gwarancji )

ASO ... technicznie tak mazda zaleca wymiane oleju jesli cos sie dzjeje ...
praktycznie kazdy ze zdrowym rozsadkiem wie ze nic nie jest wieczne ... a Automat trzeba szczegulnie dbac

http://www.amsoil.com/storefront/atf.aspx ATF Amsoila ...

Jak chcesz moge ci podeslac wewnetrzne TSB ... gdzie Amsoil kazal nie uzywac ich ATF jako zamiennik MV
pozniej po zmianie dodatkow nowy TSB ze jest Okej do uzywania ...


Pozdrawiam

PostNapisane: 9 kwi 2009, 18:20
przez travisowski
"jasne" niewiem z kim tam rozmawiales.w Białymstoku ASO proponuje i zaprasza użytkowników na wymianę po 60tys.km kosztuje to u nich ponad 600zł(robocizna, olej, filtr ,komputerowa diagnoza po wymianie)
pierwszo slysze o tym co piszesz chyba ze zmienili polityke.po 100tyskm to mozna skrzynke wymienic a nie olej.niewiem skad ty takie ceny biezesz 15tys.zł skrzynka ?chyba twoja karwos.skrzynka nowa np moja FNR5 5sp. to koszt 20 tys zł albo i lepiej.ludzie nie ma takich olejów jak longlife dożywotnich.skad wy takie informacje czerpiecie?pisalem juz na tym forum wielokrotnie ze wymiana ATF w skrzyni to podstawa.trzeba to robic regularnie w przedziale max 30-40tys.wszystko także zależy od sposobu jazdy od warunków w jakich pracuje skrzynka.kazdy decyduje sam.ale potem niech nie placze i nie pisze topików w stylu ze skrzynia szarpie albo padla.podstawowe zasady chemi i fizyki oraz materiałoznastwa PAnowie!!!olej w skrzyni pracuje w bardzo ciezkich warunkach.