dodatkowa chłodnica oleju w automacie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez travisowski » 24 paź 2008, 12:08

Witam!
Przewaliłem archiwum i nic konkretnego na ten temat nie znalazłem dlatego chciałbym tą kwestię poruszyć na forum. Czy jest sens w ogóle montować takie cudo? Proszę o cenne uwagi na ten temat. Informacje od doświadczonych w tej materii użytkowników będą dla mnie cenne.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez hteb » 25 paź 2008, 01:34

Jak najbardziej jest sens i nie kosztuje to nie wiadomo ile. Im chłodniej w upał/korki/ostra jazda/cokoleiwk tym zdrowiej. Najlepiej było by zamontować zestaw z termostatem co pomagało by w zimę za bardzo nie chłodzić oliwy.
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2008, 09:25
Posty: 74
Auto: Audi S4

Postprzez travisowski » 25 paź 2008, 17:48

montowales w swojej skrzynce taka chlodnice?
na czym to polega? gdzies wyczytalem ze ponoc samemu tez mozna zamontowac takie cudo.chodzi mi o opinnie uzytkownikow ktorzy montowali cos takiego oraz jak sie to sprawuje i jak przeklada na funkcjonowanie skrzynki w praktyce.pozdro
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez LemJohny » 25 paź 2008, 23:08

Dodatkowa chłodnica to ciekawa sprawa

Czy ktoś wie jak to się odbywa w V6... czyli czy chłodnica jest zamontowana po drodze płynu chłodniczego z bloku silnika do skrzyni czy się to odbywa w innej drodze

Problem z zamontowaniem takiej skrzyni dodatkowej może się pojawić przy wydajności pompy wody... ponieważ chłodnica po drodze przepływu do skrzyni będzie stawiać opór... więc rodzi się pytanie czy wtedy nie trzeba by zamontować dodatkowej pompy wody – takiej elektrycznej (tak jak jest to w np. VW Bora – Jetta , Opel Omega) i czy trzeba by jakiś system dodatkowego odpowietrzenia robić do dołożonej chłodnicy (przy zastosowaniu dodatkowej pompy problem z odpowietrzeniem powinien zniknąć – pompka miałaby na tyle mocy aby swobodnie odpowietrzyć i przepchać powietrze z dołożonej chłodnicy...) Termostat prawdopodobnie nie mógłby być zastosowany bo obieg wody byłby tylko bezpośrednio po przez chłodnice więc nie można by go było odcinać (na zimę wrzuciłoby się kawałek tektury i załatwione :D ) Dobrą sprawą byłoby zainstalowanie dodatkowego wentylatora spiętego z czujnikiem temperatury (takim dołożonym na naszej nowej instalacji – na wężu... lub spiąć załączenie wentylatora z obwodem wentylatora głównego chłodnicy)

Najprostszym rozwiązaniem dodatkowego chłodzenia byłby wyprofilowanie jakiegoś kanału powietrznego idącego od wlotu powietrza w zderzaku i skierowanego swym wylotem na skrzynie... (kiedyś tak robili turbo w Polonezie wtłaczając więcej powietrza do układu dolotowego :D )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2008, 10:29
Posty: 109
Auto: Mazda 3 2,3l

Postprzez Karwoś » 26 paź 2008, 00:18

Może to co napisze wyda się smieszne ale na Youtube kiedyś wpisywałem HOW TO .... mazda 6 – dokładnie nie pamietam co to wył cały filmik jak to zrobić – i było to na przykładzie V6 – bylo też jak z wkładu filtru oleju zrobić przystawkę na normalny filtr.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez hteb » 26 paź 2008, 00:27

travisowski napisał(a):montowales w swojej skrzynce taka chlodnice?
na czym to polega? gdzies wyczytalem ze ponoc samemu tez mozna zamontowac takie cudo.chodzi mi o opinnie uzytkownikow ktorzy montowali cos takiego oraz jak sie to sprawuje i jak przeklada na funkcjonowanie skrzynki w praktyce.pozdro


...moja a/t ma seryjna chłodnicę oleju.
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2008, 09:25
Posty: 74
Auto: Audi S4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323