Stukanie w kolumnie kierownicy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez zio » 8 paź 2008, 17:42

Mam problem z kolumną kierownicy. Nie wiem gdzie, ale na pewno gdzieś w kolumnie przy pokonywaniu nierówności przez samochód w kolumnie kierownicy słychać pukanie. Nie potrafie za badzo namierzyć tego draństwa, pukanie jest dość ciche – słyszalne dopiero przy jezdzie bez radia. Macie podobne problemy?
Nowy zoom zoom,stare uczucia :)
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2005, 12:11
Posty: 137
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 sport 2.0

Postprzez dymins » 11 paź 2008, 18:26

Witam.

Ja mam u siebie prawdopodobnie podobny problem. Od paru miesięcy słysze stukanie, już myślałem, że to: nadkole kolumna kierownic, jakiś plastik z obudowy silnika itp itd... i do tej pory nie wiem co to.... Taki odgłos jakby bardziej tępy, taki głuchy, na nierównościach przy niższych obrotach jakby drgania, lekko "plastikowy" i już nie mam na to siły, nie wiem już gdzie zaglądać. Dodam, że 2 tygodnie jazdy po drogach Słowacji, Słowenii, Chorwacji i Węgier i nie było nic słychać. Po powrocie do Polski po 3 dniech znów to samo.... Zawieszenie jest podobno w świetnym stanie wg któregoś już z kolei mechaniora. Ja uważam, że to musi być coś niedokręcone albo pukające o siebie obudowy, plastiki itd.
Jakby coś Ci się udało ustalić to mam nadzieję, że się podzielisz uwagami ;–)

Pozdrawiam, Dymins
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 cze 2008, 07:17
Posty: 26
Skąd: Lublin
Auto: mazda3 1,6 benzyna hb (2005) + mazda3 1,6 benzyna hb (2010)

Postprzez zio » 11 paź 2008, 18:35

Hej, u mnie to stukanie jest slyszalne tez na postoju, ale tylko jak je wywolam :).
Po prostu jezeli walne piescia w kierownice na samym dole to slychac dokladnie ten sam dzwiek. Na pewno problem jest gdzies przy kolumnie – probowalem namierzyc problem, ale po sciaggnieciu dolnej oslony pod kierownica niewiele widac...a plastik w kierownicy mozna sciagnac chyba dopiero po demontazu kola kierwonicy – a tego nie podejme sie sam :)
Nowy zoom zoom,stare uczucia :)
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2005, 12:11
Posty: 137
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 sport 2.0

Postprzez magicadm » 11 paź 2008, 19:04

zio
Skoro zakładasz nowy temat to rozumiem, że wielowypust masz nasmarowany prawidłowo?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez zio » 11 paź 2008, 23:51

To na pewno nie to – hałas dobiega z grnej czesci kolumny kierownicy – tak jakby za zegarami...
Nowy zoom zoom,stare uczucia :)
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2005, 12:11
Posty: 137
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 sport 2.0

Postprzez dymins » 12 paź 2008, 15:05

Ja byłem z tym wielowypustem w serwisie i usłyszałem "to tylko w szóstkach" – nie jestem mechanikiem nie będę się upierać. Aktualnie to ja już nie mam pojęcia skąd to dobiega, wiem tylko, że lewa strona, ale czy z kolumny kierownicy czy ze słupka czy zegarów czy spod maski, nadkola, nawiewów..... po prostu zgłupiałem.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 cze 2008, 07:17
Posty: 26
Skąd: Lublin
Auto: mazda3 1,6 benzyna hb (2005) + mazda3 1,6 benzyna hb (2010)

Postprzez Haszcz » 12 paź 2008, 22:27

Panowie – a nie macie tego szczegolnie na kostce brukowej? jadac tak np 20-40 km/h takie stuku-puku?
Pozdro
Haszczu

car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 11:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez Haszcz » 12 paź 2008, 22:28

Panowie – a nie macie tego szczegolnie na kostce brukowej? jadac tak np 20-40 km/h takie stuku-puku?
Ostatnio edytowano 30 kwi 2013, 14:44 przez lukaszm, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Porządki - dubel poprzedniego postu.
Pozdro
Haszczu

car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 11:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez mr_t » 13 paź 2008, 10:47

Nie wiem czy to jest to, ale... u mnie zawieszenie się tłucze od nowości. Podobnie jak u dymins za granicą się nie trzaska :). Na początku zaczęło się głośniej trzaskać z tyłu- był luz, dokręcili i jest ok, tzn. trzaska się mniej, ale przód ciągle tam samo. Po bez mała 30 tys. km nic się z głośnością nie zmieniło.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Bob_DG » 1 cze 2010, 10:28

witam, wszystkich u mnie też występuje opisywane tutaj głuche stukania. Czy mógłby ktoś z forumowiczów sprawdzić u siebie czy na wyłączonym silniku (nie pracuje wspomaganie) robiąc krótkie szybkie ruchy kierownica lewo – prawo słychać pukanie w okolicach drążków kierowniczych. Byłem właśnie u dwóch mechaników jeden stwierdził, że to drążek kierowniczy natomiast drugi ,że przekładnia kierownicza ma luz i trzeba ją podregulować. Dodam, że posiadam Mazde 3 rok 2007 z silnikiem 2.0 w dieslu przebieg 122 tys km. Wcześniej jeździłem astra 3 i zawieszenie pracowało ciszej.
Początkujący
 
Od: 5 maja 2010, 11:18
Posty: 28
Auto: MAZDA 3 2.0 MZR-CD 2007 rok

Postprzez bobo_ssj » 7 cze 2010, 10:37

Bob_DG napisał(a):witam, wszystkich u mnie też występuje opisywane tutaj głuche stukania. Czy mógłby ktoś z forumowiczów sprawdzić u siebie czy na wyłączonym silniku (nie pracuje wspomaganie) robiąc krótkie szybkie ruchy kierownica lewo – prawo słychać pukanie w okolicach drążków kierowniczych. Byłem właśnie u dwóch mechaników jeden stwierdził, że to drążek kierowniczy natomiast drugi ,że przekładnia kierownicza ma luz i trzeba ją podregulować. Dodam, że posiadam Mazde 3 rok 2007 z silnikiem 2.0 w dieslu przebieg 122 tys km. Wcześniej jeździłem astra 3 i zawieszenie pracowało ciszej.

u mnie to samo... wydaje mi się że to jakiś luz na wahaczu jadę nie długo na jakąś diagnostykę jak coś się wyjaśni dam znać
Ford Escort FanKlub Polska
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 sty 2009, 21:29
Posty: 17
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 3 2006 1.6 BK

Postprzez baastek » 7 cze 2010, 20:10

jednym z powodow moze byc luz na krzyżaku,i stad te stuki.nie wiem czy można tylko to naprawic,czy trzeba cała maglownice regenerowac,a to juz troszke zabawy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2009, 11:02
Posty: 52
Skąd: wadowice
Auto: mazda 3 1.6CiTD 2005r

Postprzez Bob_DG » 7 cze 2010, 23:02

No tak tylko czy możliwe żeby w 3- letnim samochodzie na dodatek tej klasy co Mazda po 120 tys pojawił sie juz luz na krzyżaku. Na dodatek auto sprowadzone z Niemiec wiec nie jezdzilo po naszych dziurawych polskich drogach. Chyba że to tylko moje subiektywne odczucie co do zawieszenia. Czytałem ostatnio na zagranicznych stronach że mazda 3 z dieslem 2.0 posiada dodatkowo wzmocnione zawieszenie – bardziej sztywne (ponoć większe stabilizatory itp). Byłem 2 dni temu na przeglądzie rejestracyjnym i diagnosta stwierdził że nie ma żadnych luzów. Na wykresie wyszło że charakterysytka amortyzatorów jest bardzo twarda.
Posiada może ktoś z forum Mazde 3 z dieslem 2.0 143 km ? Ewentualnie z innym silnikiem ale z okolic Dąbrowy Górniczej ? Można by wtedy się spotkac i porównac prace zawieszenia
Początkujący
 
Od: 5 maja 2010, 11:18
Posty: 28
Auto: MAZDA 3 2.0 MZR-CD 2007 rok

Postprzez mr_t » 8 cze 2010, 09:35

Ja mam 3 z 2.0 Diesel – Będzin. Mam teraz 93 tys. km, na stukanie, pukanie jestem raczej wyczulony, ale nic takiego u siebie nie zauważyłem. Sprawdzę jeszcze dziś u siebie czy przy szybkich ruchach L-P coś stuka i Ci napiszę.
Ze stukami w zawieszeniu – na SKP to Ci raczej nie znajdą. Musi być coś konkretnie rozwalonego, żeby wyszło w trakcie przeglądu.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez bobo_ssj » 8 cze 2010, 15:38

haaaa ja mam z 2006 roku benzynę z udokumentowanym powtórzę jeszcze raz UDOKUMENTOWANYM przebiegiem w tym momencie 34 tys przebiegu i stuka z tym że zimą pieprzyłem kołem w krawężnik i skrzywiło wahacz wymienili w serwisie ten wahacz... wczoraj dzwoniłem że coś puka i jutro jadę na diagnostykę do serwisu zobaczymy co powiedzą...
Ford Escort FanKlub Polska
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 sty 2009, 21:29
Posty: 17
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 3 2006 1.6 BK

Postprzez mr_t » 8 cze 2010, 23:30

Moje 93 kkm też "udokumentowane", bo jeżdżę samochodem od nowości. Jeśli chodzi o stukanie to szybkie ruchu kierownicą L-P i jakieś stukanie jest – ale racze nie jest to coś nienormalnego. A w czasie jazdy – generalnie narzekałem na tym forum na stukanie zawieszenia Mazdy od samego początku. Samochód nie miał wypadku, po krawężnikach nie jeżdżę. Dziś raczej nie stuka nic głośniej, częściej co by znaczyło że zawieszenie się trzyma. Przy chyba 60kkm miałem wymieniane "elementy gumowe", poza tym nic nie było robione. Przeglądy okresowe robię regularnie, ale nie wiem czy i co ewentualnie robią tam przy zawieszeniu, układzie kierowniczym.

Bob_DG z tego co pamiętam, to luzy na wielowypuście to "standardowa" wada Mazdy 6, a nie wiem, czy nasze 2.0 dieselki nie będą miały takiego samego układu kierowniczego jak 6. W sumie to mamy te same silniki, skrzynie biegów, więc i układ kierowniczy byłoby logicznie żeby był taki sam.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez bobo_ssj » 9 cze 2010, 15:13

Ja dzisiaj po diagnostyce w serwisie usłyszałem łożysko przód lewe do wymiany i "niegroźne luzy w kolumnie kierowniczej którymi rzekomo mam się nie przejmować. i teraz moje pytanie czy to łożysko podejdzie do

mazdy 3 2006 rok 1.6 benzyna
[url]
http://www.allegro.pl/item1059802396_lo ... 3_abs.html[/url]
Ford Escort FanKlub Polska
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 sty 2009, 21:29
Posty: 17
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 3 2006 1.6 BK

Postprzez emilioestewez » 9 cze 2010, 18:38

Łożysko przy 34 tyś przelotu ? A ono przez przypadek też nie dostało w dupsko jak zaliczyłeś krawężnik ?
emilio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 18:16
Posty: 317
Skąd: łorsoł
Auto: speed3 '08

Postprzez bobo_ssj » 9 cze 2010, 19:14

no wlasnie najprawdopodobniej ale już( za późno żeby naprawili szkodę z ac :/ powiedzcie mi koledzy czy to łożysko może być ?
Ford Escort FanKlub Polska
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 sty 2009, 21:29
Posty: 17
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 3 2006 1.6 BK

Postprzez Dario1212 » 8 lut 2016, 13:07

Odkopię trochę temat...

Proszę o podpowiedz, bo mam podobne stuki na przekładni jak koledzy wyżej, przy szybkich ruchach kierownicą i dociśnięciu drążka przy maglownicy(strona kierowcy) w dół stukanie ustaje (podejrzewam luz w samej maglownicy lub na "jabłku” mocowania drążka z maglownicą).

Czy w Mazdzie 3 ,2006, silnik 1,6 da się wyciągnąć maglownicę bez zbędnego odkręcania innych rzeczy np. sanek ?.
Oraz jak najszybciej sprawdzić krzyżak w tejże Mazdzie
Ps
pytam tutaj bo nie znalazłem podobnego tematu tyczącego się mazdy 3 –około rocznika 2007.
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2015, 14:58
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3, silnik 1.6,

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323