Panowie mam do Was pytanie.
Po obejrzeniu filmiku i wsłuchaniu się w dzwieki, czy mozna jednoznacznie stwierdzić że to krzywa tarcza hamulcowe.
Od jakiegos czasu zaczelo trzepotać kierownicą podczas hamowania tj. w poczatkowej fazie, bo po mocniejszym wciśnieciu hamulca kierownica nie drży. Proszę o sugestie.
https://youtube.com/shorts/S4nLHPMjITo?feature=shared
Pytanie o tarczę hamulcową.
Strona 1 z 1
Ja na podstawie takiego testu nie stwierdziłbym czy to krzywa tarcza.
Szybciej to stwierdzisz jak zdejmiesz koło i zakręcisz tarczą obserwując ją od czoła.
Oko ludzkie jest dość czułym przyrządem i wiele potrafi zauważyć?
To przód czy tył bo sądząc po prędkości obrotowej koła to tył?
Większy wpływ na hamowanie mają raczej tarcze przednie.
Szybciej to stwierdzisz jak zdejmiesz koło i zakręcisz tarczą obserwując ją od czoła.
Oko ludzkie jest dość czułym przyrządem i wiele potrafi zauważyć?
To przód czy tył bo sądząc po prędkości obrotowej koła to tył?
Większy wpływ na hamowanie mają raczej tarcze przednie.
Panowie dziękuję za sugestie.
Otoz jest to przód a dokladnie prawy przód. Zdejmowalem kolo i obserwoawałem tarczę ale niestety moje oko jest chyba za słabe aby zauważyc tą nierówność.
Hamowalem już kilkukrotnie z duzych prędkosci i to też nic.
Najciekawsze, iż przy delikatnym dotknieciu pedalu hamulca kierownica wpada w wibracje, natomiast jak stopniowo dociskam pedał hamulca wibracja ustaje.
Koła byly wyważane, drązki kierownicze sztywne tak jak i gumy na wahaczu. Pedał hamulca nie przenosi wibracji.
Pozdrawiam
Otoz jest to przód a dokladnie prawy przód. Zdejmowalem kolo i obserwoawałem tarczę ale niestety moje oko jest chyba za słabe aby zauważyc tą nierówność.
Hamowalem już kilkukrotnie z duzych prędkosci i to też nic.
Najciekawsze, iż przy delikatnym dotknieciu pedalu hamulca kierownica wpada w wibracje, natomiast jak stopniowo dociskam pedał hamulca wibracja ustaje.
Koła byly wyważane, drązki kierownicze sztywne tak jak i gumy na wahaczu. Pedał hamulca nie przenosi wibracji.
Pozdrawiam
Wg mnie to na bank krzywa tarcza. Nie zobaczysz tego nigdy gołym okiem bo tarcza jest bardzo gruba i nie wygina się jak blacha od konserwy . Takie objawy daje własnie zwichrowana tarcza. Mozna przetoczyc obie na tokarce lub nowe kupić.
JacekM napisał(a):Wg mnie to na bank krzywa tarcza. Nie zobaczysz tego nigdy gołym okiem bo tarcza jest bardzo gruba i nie wygina się jak blacha od konserwy . Takie objawy daje własnie zwichrowana tarcza. Mozna przetoczyc obie na tokarce lub nowe kupić.
Dziękuję Ci Jacku za informację. Nie będę przetaczał, raczej kupię nowe tylko jakie najlepsze bo na tych nie zrobiłem 30 tys i biją.
cisiel1981 napisał(a):JacekM napisał(a):Wg mnie to na bank krzywa tarcza. Nie zobaczysz tego nigdy gołym okiem bo tarcza jest bardzo gruba i nie wygina się jak blacha od konserwy . Takie objawy daje własnie zwichrowana tarcza. Mozna przetoczyc obie na tokarce lub nowe kupić.
Dziękuję Ci Jacku za informację. Nie będę przetaczał, raczej kupię nowe tylko jakie najlepsze bo na tych nie zrobiłem 30 tys i biją.
Polecam tarcze z tego sklepu, wszystkie są dobre. Ale pamietaj że jesli szybko wjedziesz z mocno rozgrzanymi tarczami w głęboką kałuże wody to raczej żadna tarcza tego nie wytrzyma i się odkształci.
https://auto.brakeparts.pl/162640-20#/w ... _2015_2020
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość