Lewy zacisk utrzymuje ciśnienie i nie odbija – nagrzewanie tarczy i felgi.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Nicarim » 14 lis 2017, 21:38

No mam taki problem – i na warszawskich mechaników nie mam co liczyć bo wszyscy powtarzają jedno "regenerować zacisk"

Sytuacja rysuje się tak że kupiłem ostatnio właśnie tą mazdę i przed zakupem na stacji diag. wyszło że pokrzywione hamulce – no spoko, myśle sobie – to wymienie i tak warto mieć dobre komponenty tam a nie wiem co poprzedni właściciel zamontował. Od właściciela dowiaduje się tylko że wymienił je 2 miesiące przed moim zakupem – ta, pewnie oszczędził i teraz efekty....

No i przyszło co do czego i wymieniłem tarcze i klocki co by mieć gwarancje ze wszystko będzie okej...

I tu się zaczeły problemy – lewy zacisk jakby minimalnie pozostaje w pozycji dociskającej tarcze i przez to tarcza się nagrzewa – myśle sobie – pewnie muszą się dotrzeć albo coś. Mija kilka dni – podczas dłuższej jazdy (10-20 km) tarcza nagrzewa się na tyle że przy skręcaniu w lewo (tak – przy skręcaniu) zacisk jeszcze mocniej hamuje – a że tarcza się nagrzała to zaczyna się przeraźliwy pisk jakby zacisk był zapieczały.

Regenerowany był zacisk – mechanik mówił że stary zacisk był w perfekcyjnym stanie no ale skoro miał robić to zrobił – bo jak do niego przyjechałem to słyszał problem.

Nie pomogło

Wymiana przewodu elastycznego – może gdzieś tam się płyn nie cofa?

Nie pomogło

No to własnymi siłami próbuje – mierze ciśnienie na pompie vacum – wszystko perfekcyjnie według wskazań miernika.

Jedyna wskazówka to fakt że jak podniesie się bok i pokręci kołem na luzie – to widać że lekko hamuje ALE jak odkręci się wężyk tak by ciśnienie ubywało z układu – jak ręką odjął! (no ale chyba nie bede jechał z odkręconym wężykiem...)

Tarcze które kupiłem TRW – wydałem 500 zł
Klocki Breck – 160 zł.
Regeneracja – 100 zł
Przewód lewy – 50 zł

I dalej bez zmian – co robić? Może piasta uszkodzona? (jest troche pordzewiała ale nikt nie mówi by były luzy).

Zastanawiam się nad serwomechanizmem (ale to by był problem przynajmniej na dwóch kołach na moją logikę – skoro od serwo odchodzą dwie rurki) albo nad pompą ABS (tam się zaczynają 4 rurki więc tutaj może być problem na jednym kanale...) – czy coś między pompą ABS a zaciskiem jest jeszcze warte uwagi?
Nicarim
 

Postprzez korniszon » 16 lis 2017, 08:46

Żeby było śmiesznie to mam dokładnie to samo, ale z prawej strony. Zregenerowany zacisk i wymieniony przewód. Nowe tarcze i klocki. Tak jakby się płyn nie cofał.
Może ktoś coś podpowie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2014, 10:56
Posty: 73 (10/14)
Auto: M6 RF7J Liftback 32G Active Plus 2006r.
M3 BK Y6 sedan 36C Series 2 NEO Sport 2008r.

Postprzez Denar44 » 16 lis 2017, 12:06

Moja sugestia to dokładnie odpowietrzyć układ, cały. Druga sprawa to przeczyści prowadnice zacisków, wyskrobać rdzę spod blaszek, przeszlifować i przesmarować smarem wysokotemperaturowym. Który z klocków się bardziej zdziera, ten od tłoczka czy drugi?
Początkujący
 
Od: 22 paź 2017, 11:51
Posty: 4 (0/1)
Auto: Mazda 3(BK) 1.6 benzyna 2005,
Volvo S80 2.5

Postprzez korniszon » 17 lis 2017, 18:29

Cały układ jest bardzo dokładnie odpowietrzony. Zacisk zregenerowany wszystkie bebechy nowe. Nowy wężyk hamulcowy. Żadnych błędów na kompie. Klocki zdarte równomiernie. Dalej blokuje się w czasie jazdy.
Pozostają dwie możliwości:
1). Czujnik ABS na kole szwankuje i układ TCS "myśli", że koło ma poślizg i permanentnie je hamuje.
Wyłączę TCS, pojeżdżę i zobaczę czy dalej blokuje.
2). Pompa ABS do wymiany bo jeden z obwodów pada.

Co Wy na to?

Edyta:
Pojeździłem z wyłączonym TCS i koło się dalej grzeje. Zostało jedno. Pompa ABS do wymiany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2014, 10:56
Posty: 73 (10/14)
Auto: M6 RF7J Liftback 32G Active Plus 2006r.
M3 BK Y6 sedan 36C Series 2 NEO Sport 2008r.

Postprzez Denar44 » 18 lis 2017, 21:48

Zanim wymienisz pompę, wyjmij od niej bezpiecznik i wtedy zobacz co się będzie działo.
Początkujący
 
Od: 22 paź 2017, 11:51
Posty: 4 (0/1)
Auto: Mazda 3(BK) 1.6 benzyna 2005,
Volvo S80 2.5

Postprzez Gamboa » 19 lis 2017, 12:15

na forum civica czytałem o jakimś przewodzie, że uchwyg go trzymający przez rdze spuchł czy coś i czynnik nie dochodził
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez korniszon » 21 lis 2017, 13:16

Podjechałem do speca z dziwnym komputerem i ten stwierdził, że w układzie hamulcowym jest ciągle ciśnienie. Przy hamowaniu jest ponad 100kpa po puszczeniu hamulców rzędu 23 kpa. I teraz zagwozdka.
Czy zablokowany jest w pompie hamulcowej jeden obwód? Tylne lewe koło nie jest wyrażnie blokowane ale dlatego, że jest za niskie ciśnienie? Wiadomo na tył idzie mniej siły hamowania. Nie wiem, tak tylko filozofuję.
Czy może zablokowany jest jeden kanał w pompie ABS.
Takich szczegółów to już kompy nie pokazują.
Pomału mnie szlag trafia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2014, 10:56
Posty: 73 (10/14)
Auto: M6 RF7J Liftback 32G Active Plus 2006r.
M3 BK Y6 sedan 36C Series 2 NEO Sport 2008r.

Postprzez max » 2 gru 2017, 23:25

Odkręć pompę hamulcową od serwa zobacz czy jest regulacja na popychaczu jak jest to wkręć o pół obrotu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 21:56
Posty: 470
Skąd: wlodawa
Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600

Postprzez korniszon » 7 gru 2017, 17:13

Jednak to była uwalona pompa. Zablokowany kanał powodował utrzymywanie ciśnienia w hamulcu co powodowało zdzieranie klocków w jednym kole. Udało mi się kupić pompę i nie zadziałała. Okazało się, że pompa jest od benzyny a oznaczenia ma identyczne jak ta od diesla. Trzeba przełożyć sterownik. Mój sterownik jest w jakiś sposób uwalony. Szukam kolejnej pompy. Szlag mnie jasny nagły trafił. <killer>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2014, 10:56
Posty: 73 (10/14)
Auto: M6 RF7J Liftback 32G Active Plus 2006r.
M3 BK Y6 sedan 36C Series 2 NEO Sport 2008r.

Postprzez Nicarim » 13 gru 2017, 15:06

Ja kupiłem jedną pompe która była przeznaczona do 1.6DI Turbo i nie pasowała, teraz drugą kupiłem i na weekendzie będe wymieniał jeszcze raz. Ale dobrze wiedzieć że w dobrym kierunku ide :D
Nicarim
 

Postprzez Marcis » 8 sty 2018, 18:58

A czemu nie pasuje? Inne wtyki? Próbowaliście wyjąć bezpiecznik abs i wyłączyć kontrolę trakcji? Może tu też być problem tak jak ktoś pisał, że winny może być czujnik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323