MAZDA 3BK 2004 SEDAN 2.0 ZARZUCNIE TYŁEM.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Kali47 » 22 wrz 2017, 13:32

Witam.Mam dziwny problem który trudno mi zdiagnozować może ktoś już to przerabiał.
Problem polega na tym iż podczas jazdy zarzucało tyłem auta (lewo,prawo) niezależnie od stanu drogi.
Wizyta u mechanika okazało się ze zawieszenie stało na Amortyzatorach Bilstein i takich samych sprężynach -30 mm.
Po diagnozie okazało się że lewa przednia sprężyna pęknięta (pół zwoja)
Lewy tylny amortyzator wylany
Lewa tylna sprężyna pęknięta.
Wymiana na sprężyny Eibach (-30mm) i nowe amory przód i tył KYB
Zawieszenie sprawdzone luzów brak , a rzucanie tyłem zostało.
Brak pomysłów co to może być jakiś pomysł? <co?> <co?> <co?>
Początkujący
 
Od: 18 cze 2017, 13:53
Posty: 26 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: MAZDA 3 BM, 2.0 BENZYNA (175KM) ,2014.

Postprzez xRafalx » 22 wrz 2017, 14:22

Geometrie sprawdzałeś ?
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Kali47 » 22 wrz 2017, 15:17

Geometria jest sprawdzona i wszystko ok
Rama prosta auto nie spawane
Wszystkie stabilizatory sztywne
Opony git i ciśnienie też .
a jednak dupką <dupa> rzuca
Początkujący
 
Od: 18 cze 2017, 13:53
Posty: 26 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: MAZDA 3 BM, 2.0 BENZYNA (175KM) ,2014.

Postprzez macvas » 22 wrz 2017, 15:29

Kali47 napisał(a):Opony git i ciśnienie też .

Skoro wszystko inne w normie, nie budzi podejrzeń mechanika to może załóż wcześniej zimowy komplet i zobacz czy jest zmiana.

Kali47 napisał(a):Wszystkie stabilizatory sztywne

Rozwiń. Piszesz o łącznikach czy o przednim i tylnym stabilizatorze? Stabilizator uchodzi za dosyć trwały element w tym zawieszeniu, ale bywały przypadki, że "strzelał" pod gumami, w sposób dający się zdiagnozować dopiero po demontażu. Jeżeli auto było jeżdżone jakiś czas z tymi usterkami o których wyżej wspominałeś, to nawet przy prawidłowej geometrii ja bym się pokusił o wymianę łączników staba na nowe, bo te mogły dostać po pupie i chociaż w ręku mechanika nie wykazują luzów, to jako połączony mechanizm na trasie mogą zwyczajnie pracować w złym zakresie.

Ten mechanik to ogarnięty koleś czy pierwszy z łapanki?
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Paweł_Radom » 22 wrz 2017, 15:59

Przerabiałem to kiedyś w M3.
Pojechałem na jedną stację diagnostyczną i wszystko wyszło OK.
Następnie pojechałem na inną stację diagnostyczną. Okazało się że była zbieżność +3 stopnie
I gościo mówi że te urządzenia też powinny przechodzić kalibrację.
Na tylnej belce coś tam podregulował i jest teraz OK.
Jakaś tam jest śruba z podkładką, dzięki której reguluje się ustawienie zbieżności.
Zobacz tutaj:
viewtopic.php?f=60&t=29824
Paweł_Radom
 

Postprzez Kali47 » 22 wrz 2017, 17:01

Mechanik ogarnięty. On stawiał by na tuleje ale po cichu liczę że to łączniki staba z tyłu.
Z pękniętą sprężyną latała jakiś miesiąc w niewiedzy. Reakcją łańcuchową wszystko po pupie mogło dostać.
Kołysanie tyłkiem szczególnie odczuwalne na dziurach :( czuć wtedy mocną podsterowność.
Początkujący
 
Od: 18 cze 2017, 13:53
Posty: 26 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: MAZDA 3 BM, 2.0 BENZYNA (175KM) ,2014.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323