Lekkie skręcenie kierownicy w prawo
Strona 1 z 1
Witam. Mam taki nietypowy problem. Podczas ruszania i w czasie jazdy kierownica lekko skręca się o kilka stopni w prawo. Zjawisko to nie występuje podczas hamowania, a kierunek to tylko prawa strona. Zawieszenie sprawdziłem na szarpakach, oglądał je mechanik i ustawiłem geometrię. Dodam jeszcze, że opony zmienione na nowe zimówki na stalowych felgach i problem dalej występuje. Podpowiecie co z tym fantem zrobić?
Sprawdź dokładnie jeszcze raz tylna tuleja wahacza jak jest wywalona zawieszenie pływie.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Dzięki za podpowiedź. Na gumie widać już ślady zużycia więc może je profilaktycznie wymienię.
Lub same opony bo potrafią ściągać jak są "uszkodzone"
Zamień stronami i zobacz czy ściąganie nadal występuje lub ściąga w drugą stronę – kiedyś tak miałem i opony do wymiany
Zamień stronami i zobacz czy ściąganie nadal występuje lub ściąga w drugą stronę – kiedyś tak miałem i opony do wymiany
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Witajcie, mam podobny problem w mojej Mazdzie 3 BK 2007 hatchback.
Auto ściąga mi w prawo podczas jazdy, musze lekko kontrować kierownicą w lewo. Gdy wyprostuję tor jazdy i puszczę kierownicę to ją prostuje i auto zaczyna lekko zjeżdżać w prawo.
Auto było na trzech diagnozach, wymieniłem przednie tuleje gumowo-metalowe, z tyłu drążki wahacza takie poprzeczne krótkie (około 85 za sztuke), auto było na szarpakach, na rolkach, jeden diagnosta powiedział że niby krzywe felgi, wulkanizator sprawdzał dwa razy i felgi proste. Dopiero co założyłem nowiutkie zimowe opony, wszystko pięknie wyważone. Wczoraj robiona zbieżność (tył był ustawiony idealnie, przód lekka korekta).
Auto nadal ściąga w prawo, choć po zbieżności ciut lżej jakby. Ciśnienie poprawne i identyczne we wszystkich kołach.
Na rozwiązanie problemu ze ściąganiem auta wydałem już prawie 800zł na części, mechanika, dojazdy i diagnozy i zbieżność a efekty mizerne... Proszę o jakąś pomoc i wskazówki co to może być.
Pozdrawiam!
Auto ściąga mi w prawo podczas jazdy, musze lekko kontrować kierownicą w lewo. Gdy wyprostuję tor jazdy i puszczę kierownicę to ją prostuje i auto zaczyna lekko zjeżdżać w prawo.
Auto było na trzech diagnozach, wymieniłem przednie tuleje gumowo-metalowe, z tyłu drążki wahacza takie poprzeczne krótkie (około 85 za sztuke), auto było na szarpakach, na rolkach, jeden diagnosta powiedział że niby krzywe felgi, wulkanizator sprawdzał dwa razy i felgi proste. Dopiero co założyłem nowiutkie zimowe opony, wszystko pięknie wyważone. Wczoraj robiona zbieżność (tył był ustawiony idealnie, przód lekka korekta).
Auto nadal ściąga w prawo, choć po zbieżności ciut lżej jakby. Ciśnienie poprawne i identyczne we wszystkich kołach.
Na rozwiązanie problemu ze ściąganiem auta wydałem już prawie 800zł na części, mechanika, dojazdy i diagnozy i zbieżność a efekty mizerne... Proszę o jakąś pomoc i wskazówki co to może być.
Pozdrawiam!
- Od: 3 lip 2017, 20:55
- Posty: 33
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 150 hp, 2007
Cześć, sprawdzona była cała geometria łącznie z tyłem (było ustawione idealnie). Jedynie przód podlegał lekkiej korekcji. Chyba że mylę geometrię ze zbieżnością... Geomatria (tył i przód) a zbieżność (sam przód) ?
Auto mam od końca czerwca. Wcześniej było jeżdżone u zachodnich sąsiadów. Posiadam historię ASO z wielu lat, brakuje jedynie 1 roku. Auto również posiada oryginalny lakier, ma sporo rys. Wszystkie elementy są dobrze spasowane. Miernik lakieru rownież nic nie wykazał. Wizualnie auto wydaje się być bezwypadkowe. Podwozie jest bez korozji i nie są widoczne żadne elementy uszkodzone.
Zaobserwowałem także pewną rzecz, otóż przy gwałtownym ruszaniu (np. z gazem wciśniętym w dechę) po prostej drodze, auto zdecydowanie mocniej i gwałtowniej skręca w prawo, skręcając sobie też kierownicę w prawo.
Auto mam od końca czerwca. Wcześniej było jeżdżone u zachodnich sąsiadów. Posiadam historię ASO z wielu lat, brakuje jedynie 1 roku. Auto również posiada oryginalny lakier, ma sporo rys. Wszystkie elementy są dobrze spasowane. Miernik lakieru rownież nic nie wykazał. Wizualnie auto wydaje się być bezwypadkowe. Podwozie jest bez korozji i nie są widoczne żadne elementy uszkodzone.
Zaobserwowałem także pewną rzecz, otóż przy gwałtownym ruszaniu (np. z gazem wciśniętym w dechę) po prostej drodze, auto zdecydowanie mocniej i gwałtowniej skręca w prawo, skręcając sobie też kierownicę w prawo.
- Od: 3 lip 2017, 20:55
- Posty: 33
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 150 hp, 2007
Zbieżność jest to wartość określająca położenie kół przednich lub tylnych względem siebie. Na geometrie kół składa siw zbieżność kół, kąt ich pochylenia, kąt pochylenia osi sworznia zwrotnicy, a także kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy.
- Od: 5 lip 2017, 12:18
- Posty: 119 (1/2)
- Skąd: Pomorskie
- Auto: Carbon Grey by Seba
Hmm... To skoro wydaje mi się, że wykonanie zbieżności przyniosło lekką poprawę względem tego co było wcześniej, to może jednak warto wykonać geometrię kół... W zasadzie to mówiłem, że chcę geometrię ale zrobili mi zbieżność. Nie jestem pewien czy nie dlatego że mechanik wziął mnie na ostatni moment i skończył i tak 10 minut po tym jak chciał zamykać
A co do skręcania kierownicy przy gwałtownym i szybkim ruszaniu to w równoległym wątku w którym również się udzieliłem kolega z forum powiedział mi iż to wina różnej długości półosi i momentu obrotowego przenoszonego na koła i nie mam się tym przejmować, ot fizyka.
Podjadę do tego gamonia wulkanizatora i powiem mu że trochę poprawiło, ale nie jest idealnie. Niech mi zrobi tę geometrię może... muszę go jakoś tylko uświadomić, że chciałem wcześniej geometrię cała a nie tylko zbieżność i że nie mam zamiaru płacić drugi raz większej kwoty a mogę mu dopłacić różnicę w cenie
A co do skręcania kierownicy przy gwałtownym i szybkim ruszaniu to w równoległym wątku w którym również się udzieliłem kolega z forum powiedział mi iż to wina różnej długości półosi i momentu obrotowego przenoszonego na koła i nie mam się tym przejmować, ot fizyka.
Podjadę do tego gamonia wulkanizatora i powiem mu że trochę poprawiło, ale nie jest idealnie. Niech mi zrobi tę geometrię może... muszę go jakoś tylko uświadomić, że chciałem wcześniej geometrię cała a nie tylko zbieżność i że nie mam zamiaru płacić drugi raz większej kwoty a mogę mu dopłacić różnicę w cenie
- Od: 3 lip 2017, 20:55
- Posty: 33
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 150 hp, 2007
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości