Zmiana tarcz po raz trzeci , o co chodzi?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez czucherek1985 » 30 kwi 2016, 15:08

Witam.Posiadam mazdę 3 z 2005.Po 4 miesiącach zaczoł się problem z hamulcami.W momencie hamowania zaczeło trząść kierownica.Wymieniłem już 3 komplet tarcz różnych marek , zregenerowałem zaciski(wszystko u mechanika)Ostatnio zrobiłem trasę 1000 kilometrów po zmianie tarcz , i tarcze znowu się pokrzywiły.Ręce mi już opadają .Miał ktoś już taki problem?moze piasty krzywe?Proszę o porade ?
Nie chcę wymieniać połowę auta .
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2015, 11:03
Posty: 32 (0/1)
Auto: Mazda 3 , 2005 2.0 benzna

Postprzez widmo82 » 30 kwi 2016, 18:12

Kiedyś widziałem jak jakis młody pozer podjechał ostro na myjkę, wrzucił monetę i siup wodą na rozgrzane tarcze <glupek2>
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez czucherek1985 » 30 kwi 2016, 19:01

Wiem o co chodzi , ale powiem szczerze że nie myje samochodu na myjce , i nigdy od razu po jezdzie gdy tarcze są nagrzane.Przez te bicia to staram się oszczędzać hamulce jak się tylko da.Kupuje tarcze nie najtańsze.Ręce mi opadają.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2015, 11:03
Posty: 32 (0/1)
Auto: Mazda 3 , 2005 2.0 benzna

Postprzez darrecki » 1 maja 2016, 12:26

Musi być delikatne bicie na piaście, przez to krzywi tarcze. Problem masz z 1 strony? Ja swego czasu przez rok zmieniłem 2 tarcze bo zaczynało kierownicą walić na lewo i prawo. Zmieniłem piastę i już 4 albo 5 rok bez problemu. Tak mi fachowcy łożysko w starej zmienili...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Gamboa » 1 maja 2016, 15:32

może być przyczyna:
najeżdzasz na krawęznik,
masz żle wyważone koła
jeśli to piasta to po zmianie tarcz na nowe od razu by ci biło.
koła są feralne.
wszystkie te czynniki wpływaja na bicie kierownicy.
jedyny plus to taki, że da się z tym życ :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez kropek101 » 2 maja 2016, 14:40

Nie koniecznie to tarcze u mnie np. jak coś robiłem przy aucie na podnośniku to po robocie nic nie drgało.
Pojeździłem jakiś czas drgania wracały i nadal je mam. Przedtem to była tuleja wahacza przedniego tylna teraz przednia padła. Dodatkowo w między czasie zmieniłem łożyska amortyzatora. Auto wyleczone na jakiś czas i znowu powraca, pada najsłabsze ogniwo i znowu je robię i tak chyba będzie aż wymienię całość zawieszenia na nowe. tarcze proste a kierownicą telepie podczas hamowania i przyśpieszania do 120km/h
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Gamboa » 3 maja 2016, 15:38

a wyważałeś koła? masz aluski czy stalowe felgi? na zimówkach jest tak samo?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez czucherek1985 » 4 maja 2016, 16:20

U mnie na stalówkach i aluminiowych jest tak samo.Czasami jak mu sie odwidzi to nie bije.Im dłużej jade tym jest gorzej (nagrzewa sie czy coś) Jak hamuje delikatnie to masakra , ale za to jak hamuje bardziej to jest lepiej.Może jeszcze zmienię te piasty i przetoczę tarcze bo czwartego kompletu nie mam zamiaru kupywać.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2015, 11:03
Posty: 32 (0/1)
Auto: Mazda 3 , 2005 2.0 benzna

Postprzez Gamboa » 4 maja 2016, 17:51

przetoczenie tarcz to koszt 20 zł, tk możesz zrobić, ale powiem szczerze że takie tarcze ciężko jest pokrzywić.
wystarczy że jedna piasta bije i już jest bicue na kierownicy.
może być też tak,że biją te z tyłu.
jeszcze jest opcja, że zaciski nie odbijają i trzymają hamulce, po czym tarcza się nagrzewa i krzywi.
także jak widzisz możliwosci jest wiele.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez darrecki » 4 maja 2016, 18:40

Wystarczy gdzieś do warsztatu z zegarem sprawdzić, jak mocno biją to i bez tego można zobaczyć. Wystarczy zdjąć koła i 5/6 bieg wrzucić. Jak biją, to piastę też sprawdzić, ale tam wychylenia będą mniejsze więc bez zegara się nie obejdzie
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez fux » 4 maja 2016, 19:06

Czy bije od razu po wymianie/przetoczeniu?
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2016, 19:41
Posty: 331 (4/5)
Auto: 3 BP

Postprzez czucherek1985 » 4 maja 2016, 19:12

Własnie nie.Ostatnio zrobiłem trasę Niemcy-Polska tak koło 1200 kilometrów i zaczeło delikatnie bić a teraz to masakra.Na ostatnich tarczach zrobiłem jakieś 4 tysiące.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2015, 11:03
Posty: 32 (0/1)
Auto: Mazda 3 , 2005 2.0 benzna

Postprzez fux » 4 maja 2016, 20:10

To raczej wina kierownika.
Wystarczy jedno gwałtowne hamowanie z większej prędkości i po ptokach.

Znajomy także psy wieszał na swoim samochodzie. Wyszło, że kierownik nie ogarniał.
Gwałtowne hamowania i postój bez schłodzenia tarcz. Wystarczy, że wolniej stygnie ta część tarczy schowana za klockami i masz krzywe tarcze.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2016, 19:41
Posty: 331 (4/5)
Auto: 3 BP

Postprzez czucherek1985 » 4 maja 2016, 20:44

Niemożliwe!!!!Miałem już chyba z 10 aut i pierwszy raz mam takie przejscia z samochodem. A przez to że mam takie problemy z tarczami to hamuje od świeta.I nie będe stawał raz na 100 kilometrów po to żeby schłodzić tarcze(bez przesady).Mazda słynie z trwałosci a nie z tego że sie krzywią tarcze więc jakaś przyczyna jest i na pewno nie jest to moja wina .Od tego są hamulce żeby ich raz na czas użyć.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2015, 11:03
Posty: 32 (0/1)
Auto: Mazda 3 , 2005 2.0 benzna

Postprzez fux » 4 maja 2016, 21:11

czucherek1985 napisał(a):I nie będe stawał raz na 100 kilometrów po to żeby schłodzić tarcze(bez przesady)


A kto Tobie karze?

Chodzi o to, aby po gwałtownym hamowaniu nie zostawiać auta na postoju bez schłodzenia.

+/– to tak, jak z turbiną. <oczko>

Ale pewnie nie mam racji.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2016, 19:41
Posty: 331 (4/5)
Auto: 3 BP

Postprzez cisman » 4 maja 2016, 23:22

myślę że zrób to co koledzy napisali wyżej najpierw bo wróżyć to nie ta strona a do pana macieja z telewizji :) A co masz na myśli mówiąc tarcze nie najtańsze? tzn jakie i skąd je masz?
Właśnie podoba mi się to stwierdzenie "Mazda słynie z trwałosci a nie z tego że sie krzywią tarcze" ja proponuje więcej dystansu do siebie i niezarzekanie się że nic napewno nie jest ze swojej winy bo dużo osób tak mówi a potem okazuje sie ze zapomnieli o jakimś szczególe np że jechał trasą rozgrzał tarcze po mocniejszym do hamowaniu a wjechał w dużą kałuże i klops gotowy. Najlepiej byly by sprawdzić jak możesz po przetoczeniu tych tarcz na innym autku którym oczywiscie Ty bys jeżdził. Wtedy wszystko by było wiadomo jeśli się nie pokrzywią wina mazdy a jak tak Twoja.

Polecam jednak najpierw spróbować tego co mówią koledzy bo sprawa wydaje się dziwna no i trzymam kciuki by problem się szybko rozwiązał <spoko>
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2015, 18:03
Posty: 121 (5/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Jest: Mazda 6 GH 147km 2.0 GH 2008
Było/jest: Mazda 3 150km 2.0 BK 2003

Postprzez Gamboa » 5 maja 2016, 18:44

panowie wy widzieliście te tercze w mazdzie 2.0? przecież one są potężne i żeby taką tarcze rozgrzać to trzeba byłoby z 200km/h hamować do zera to owszem, pognie się, przy normalnej jeździe nie ma szans żeby sie pokrzywiła. ewentualnie klocki nie odbijają i trą o tarcze, co powoduje grzanie się tarczy i w konsekwencji krzywienie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez fux » 5 maja 2016, 19:21

Rendż 3 tonowy ma większe i Koledze sie to udało.
:P
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2016, 19:41
Posty: 331 (4/5)
Auto: 3 BP

Postprzez czucherek1985 » 5 maja 2016, 20:24

Coś z tymi zaciskami może być.Czasami ledwo co nacisne i już hamuje a czasami trzeba więcej nacisnąć.Ręce mi opadają.Obecnie jestem zagranicą ale jak będę w Polsce to się biorę za rozkręcanie.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2015, 11:03
Posty: 32 (0/1)
Auto: Mazda 3 , 2005 2.0 benzna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323