Wymiana koncowki drazka kierowniczego, ustawienie zbieznoci.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez todi » 15 kwi 2016, 16:52

Witam. Mam pytanie bo oddalem mazde na wymiane wachacza z przodu od pasazera,podczas wymiany okazalo sie ze uszkodzona jest koncowka drazka tylko nie wiem jakom cudem skoro na szarpakach bylo ok. Wytlumaczy moze mi to ktos?
Serwis mi ogarnal wszystko wymiwnil itp lecz jak wiadomo po zmianie drazka nalezy ustawic zbieznosc (oczywiscie udalem ze ja to sie nie znam nic) dzis pojechalem ustawic zbieznosc to w ogole sie okazalo ze nakretka kontrujaca nie byla ruszana przez co nie ustawilem jek.dzwonoac do serwisu uslyszalem ze nie mozliwe ze oni ruszali i zebym zmienil serwis alenie istotne. Moje pytanie brzmi bo wkechalem na plyty takie i na ekranie wyswietlila sie cyfra 6; to bardzo zjechana zbierznosc? Moge to dopiero ogarnac za tydzoen a boje sie ze zniszcze nowe opony. Czekam na odpowoedz. Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez kropek101 » 17 kwi 2016, 17:17

Rób kiedy chcesz wszystko zależy ile km chcesz w ten tydzień zrobić jak po aucie nie czuć że je mocno rzuca na zakrętach czy pływie po drodze to spokojnie objedziesz.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez todi » 19 kwi 2016, 19:37

Auto prowadzi się w miarę normalnie, po puszczeniu kierownicy jedzie krótko prosto a następnie ściąga w prawo. Jakiś sprawdzony sposób na odkręcenie nakrętki kontrującej?
Myślę nad Wd40 następnie nagrzać palnikiem i próbować odkręcać, przejdzie taki paten? Czy macie jakieś swoje sposoby? Nie muszę końcówki odkręcać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez kropek101 » 19 kwi 2016, 21:22

Każdy sposób dobry byle odkręcisz. Jak nie puści pod palnikiem a zjedziesz nakrętkę możesz ją wiercić tak żeby nie uszkodzić gwintu na drążku z 2 stron a potem majzel i przeciąć na pół czasem się uda a innym razem no niestety gwint uszkodzony poprawiam lub do wymiany drążek.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez todi » 21 kwi 2016, 20:30

W Sobotę będę się bawił z palnikiem ;) Mam nadzieje że się ogarnie. Końcówki nie muszę zdejmować?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez kropek101 » 21 kwi 2016, 20:57

Zostaw ją na swoim miejscu jak ją wybijesz to drążek będzie ci latał i gorzej ci będzie odkręcić kontrę. Końcówkę drążka jak jest potrzeba zawsze jest lepiej zdemontować już po odkreceniu kontry.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez todi » 22 kwi 2016, 13:38

Dobra ok, czyli ogarniam to z założoną końcówka drążka, może się uda. A wiesz może czy gwint tam jest normalny? Chodzi mi że się odkręca w przeciwną stronę wskazówek zegara?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez kropek101 » 22 kwi 2016, 18:14

Będziesz pod autem to chyba poznasz jak gwint leci.
To zwykła śruba na kontrę więc po co ma być lewy gwint?!
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez dzux » 23 kwi 2016, 21:54

li
todi napisał(a):Dobra ok, czyli ogarniam to z założoną końcówka drążka, może się uda. A wiesz może czy gwint tam jest normalny? Chodzi mi że się odkręca w przeciwną stronę wskazówek zegara?

ngwint jest normalny może ci się kręcić gwint z końcówką, wtedy brzeszczot lub szlifierka i trza ciąć. później nowy w starym policz ile zostało gwintów i tyle samo wkręć potem na zbieżność,
zastanawiam się kto z takimi bzdurami jeździ do serwisu , koszt kompletnego wahacza to ok 140 zł +robocizna 100zł, a jeżeli masz smykałkę do mechaniki to sam to wymienisz, tylko czasem ciężko schodzi sworzeń przy zwrotnicy ale da rade.
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323