Skrzypiący i stukający amortyzator tył

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Luka5z88 » 12 paź 2014, 20:17

Wymieniłem łączniki stabilizatora i odboje. Niestety nie pomogło...

Dżangobajana Team
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2011, 13:02
Posty: 59
Skąd: Mielec

Postprzez dawid.9s » 19 paź 2014, 14:04

U mnie laczniki i poduszki amora wymienione i nic nie pomoglo.
Zaczynam bac sie ze t faktycznie moga byc wahacze..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2013, 16:23
Posty: 150
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 (BK) 2005
2.0 MZR Top Sport

Postprzez Luka5z88 » 19 paź 2014, 19:33

A wymieniłeś może łożyska?

Dżangobajana Team
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2011, 13:02
Posty: 59
Skąd: Mielec

Postprzez kropek101 » 19 paź 2014, 20:06

Co niby mają mieć wspólnego łożyska z skrzypiącym zawieszeniem <glupek2>
dawid.9s podnieś auto zdejmij koło wsadz głowę w stronę tulei wahacza i poszarp wahaczem albo podłóż drugi lewarek pod wahacz,podnieś i opuść zawieszenie bankowo wadliwy element się odezwie.
W innym wątku pisałem jaki było u mnie z jednym z wahaczy wyglądał ok coś tak czasami delikatnie stukło a jak go rozebrałem to się rozpadł.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Luka5z88 » 19 paź 2014, 20:09

Nie chodzi mi o skrzypienie tylko o stukanie. Myślę że stuka jedno a skrzypi drugie.

Dżangobajana Team
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2011, 13:02
Posty: 59
Skąd: Mielec

Postprzez kropek101 » 19 paź 2014, 20:30

Łożysko nie będzie stukać tylko huczeć musiało by być totalnie wywalone i być zmielone w środku żeby stukało w sumie to można łatwo wyelminować ten element z objawów wystarczy zdjąć koło i pokręcić za piastę jeśli będzie cicho nic nie tyknie, chrobotnie obrót płynny bez żadnych skoków różnic oporu jest ono sprawne w innym przypadku $$$ w zęby i wymiana.

Nie wiem jak ale może w końcu dacie się jakoś przekonać że skrzypi wam to
Załączniki
4674639522.jpg
4673920628.jpg
To stuka gdy koło wyskakuje z dziury lub wyjeżdza z nierówności
4673969662.jpg
a to gdy koło wpada w dziurę
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Luka5z88 » 20 paź 2014, 00:05

Które konkretnie? Tuleje czy wahacze? I czy to powoduje też stuki czy tylko skrzypienie?

Dżangobajana Team
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2011, 13:02
Posty: 59
Skąd: Mielec

Postprzez kropek101 » 20 paź 2014, 18:02

Ile razy wam tłumaczyć że za skrzypienie głównie odpowiada tuleja "cukierek" a za stuki wahacze.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Luka5z88 » 20 paź 2014, 18:41

Ok ale które te wahacze? Podasz konkretny link z jakiegoś sklepu? I czy musze wymienić obie strony czy tylko jedna?

Dżangobajana Team
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2011, 13:02
Posty: 59
Skąd: Mielec

Postprzez dawid.9s » 20 paź 2014, 19:34

Ja się dam przekonać :D
ale chyba koszta sprawią że poczekam do wiosny...
Trudna wymiana?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2013, 16:23
Posty: 150
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 (BK) 2005
2.0 MZR Top Sport

Postprzez kropek101 » 20 paź 2014, 20:47

Luka5z88
Możesz wymienić jedną stronę ale co to ma za sens za chwilę padnie ci druga strona i znowu będziesz kombinował chyba że nie masz kasy ale mała w tym oszczędność. Jak u mnie zaczyna coś nawalać robię systematycznie i nie zostawiam nic starego szczególnie że wielowahacz ma to do siebie że ustawia się mu zbieżność i nie chce płacić co pół roku za ustawianie. Linów ci nie będę podawał każdy kupuje to co uważa za słuszne dla jego portfela na allegro lub IC znajdziesz wszystko co potrzebne bez najmniejszego problemu.

dawid.9s

Wymiana nie jest trudna o ile śruby nie są zarąbane tak jak miałem ostatnio z jedną chyba 2h męczenia żeby jej nie zniszczyć w końcu nie wytrzymałem i poszedł w ruch palnik.
Do wymiany wystarczy lewarek do podniesienia auta, Jest ciasno ale odkręcisz.
Problematyczna może być tuleja wahacza "cukierek" jeszcze jej nie zmieniłem (brak czasu) co do reszty można kupić w całości i nie ma potrzeby przebijania tulei nawet widziałem za coś ponad 200zł wahacz poprzeczny długi dolny ten na którym leży sprężyna.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Luka5z88 » 20 paź 2014, 23:19

Ok skoro nie chcesz podać linków to napisz co wpisać na allegro lub w Google. Albo co powiedzieć w sklepie, bo jak pójdę do sklepu i powiem wahacz do Mazdy 3 2006 rok a sprzedający zada pytanie "który" to nie będę wiedział co odpowiedzieć

Dżangobajana Team
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2011, 13:02
Posty: 59
Skąd: Mielec

Postprzez dawid.9s » 21 paź 2014, 00:12

kropek101
czyli tak naprawdę musiałbym wymienić wszystko...
Wahacz poprzeczny dolny na którym jest sprężyna?
Wahacz poprzeczny dolny prosty
Wahacz poprzeczny górny? (ten zaokrąglony?)

Jak się tego nigdy nie robiło to trochę ciężki temat rozróżnić co za co odpowiada.
Byłem na stacji diagnostycznej i usłyszałem :"wszystko sztywne, jeździć"
Mechanik stwierdził: musiałbym wszytko rozebrać...

I bądź tu mądry :D A stuka na każdej nierówności w dodatku mam wrażenie że na tych nierównościach jakoś rzuca tyłem. Tak jakby skakał na boki mi tył auta na nierównościach. No i to skrzypienie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2013, 16:23
Posty: 150
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 (BK) 2005
2.0 MZR Top Sport

Postprzez kropek101 » 21 paź 2014, 18:39

Luka5z88 kolega dawid.9s już ci podał elementy zawieszenia jakie siedzą w maździe.

dawid.9s
U mnie też stukało wymieniłem Wahacz poprzeczny dolny prosty i przestało. Na dzień dzisiejszy wiem że muszę jeszcze zrobić tuleje więc padła decyzja że nie będę się bawił tylko robię po kolei całość.
Nie widziałem twojego auta więc ciężko ci doradzić co konkretnie masz zrobić.
Byłeś na diagnostyce i powiedzieli że jest ok to może jedz autem gdzieś gdzie ci stuka zawieszenie i zaciągnij ręczny lekko na 1-2 ząbki być może masz tylko tuleje do wymiany a stukać mogą ci klocki. Wykluczysz klocki to jeśli cię stać a naprawdę uważasz że ci auto pływa i chcesz nim pojeździć parę lat rób całość w innym przypadku tylko to co jest padnięte
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Luka5z88 » 21 paź 2014, 21:46

Wygląda na to że klocki siedzą dobrze. Wymienię na razie te tuleje.

Dżangobajana Team
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2011, 13:02
Posty: 59
Skąd: Mielec

Postprzez Luka5z88 » 24 paź 2014, 06:01

Jeszcze raz bym sprawdził te klocki, tylko w jaki sposób?

Dżangobajana Team
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2011, 13:02
Posty: 59
Skąd: Mielec

Postprzez rafik256 » 24 paź 2014, 22:46

u mnie też stukało. Tak jak czasem słychać łącznik stabilizatora czy mocowanie amortyzatora. Jednak to nie było to... Okazało się się że pękła sprężyna. Pękła ale się nie złamała sama końcówka. Zobaczyłem to dopiero po jej wyjęciu. Najgorsze w diagnozowaniu tej usterki że nic nie strzelało tylko głucho waliło i to tylko przy większych nierównościach. Tylko niepotrzebnie wymieniłem mocowanie amortyzatora.
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2013, 18:39
Posty: 149 (1/12)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3 BK – 2.0 LF
sedan, 2008 rok

Postprzez Luka5z88 » 17 lis 2014, 06:51

Witam ponownie, wymieniłem juz łączniki stabilizatora, odboje i wahacze, sprawdziłem klocki i stuka dalej na dużych nierownosciach. Ma ktoś jeszcze pomysł co to może być? Mam wrażenie ze od czasu do czasu coś tam chrabocze. Myślicie że to amortyzator albo łożysko? To drugie raczej by nie stukało na dołkach, a amortyzatory to nie wiem...

Dżangobajana Team
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2011, 13:02
Posty: 59
Skąd: Mielec

Postprzez zdzisław » 20 lut 2015, 19:41

jak rzuca tyłem sprawdź zbieżność
zdzisław
 

Postprzez dawid.9s » 22 lut 2015, 14:10

w Trójkach ustawia się zbieżność na tyle, mam racje?
Mechanik stwierdził że jak rzuca tyłem to nie zbieżność tylko amor.

Tłumacze mu że zaczęło po wymianie wahaczy poprzecznych prostych to twierdzi że to nie ma nic do rzeczy ?!

Co wy na to ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2013, 16:23
Posty: 150
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 (BK) 2005
2.0 MZR Top Sport

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323