Mazda3 BK – sprzęgło i różne problemy
yezior ale masz pecha ciężko cokolwiek powiedzieć, robota ewidentnie spierdolona (klient zapłacił nich się martwi) wróć do typa powiedz że spierdolili i że jak tego nie naprawią to opiszesz ich w internecie jacy są zajebiści a nawet zgłosisz to do tvn turbo
. Piszesz że nawet śrub nie ruszyli, takich niestety mamy specjalistów, napisz jeszcze ile Cię to kosztowało, czeka Cię też znalezienie porządnego fachmana. z tych punktów które napisałeś to moim zdaniem każdy jest na źle, jeżeli masz możliwość bierz rzeczoznawce, jak masz paragon to nawet śmiało możesz założyć sprawę w sądzie.
. Piszesz że nawet śrub nie ruszyli, takich niestety mamy specjalistów, napisz jeszcze ile Cię to kosztowało, czeka Cię też znalezienie porządnego fachmana. z tych punktów które napisałeś to moim zdaniem każdy jest na źle, jeżeli masz możliwość bierz rzeczoznawce, jak masz paragon to nawet śmiało możesz założyć sprawę w sądzie.
1. U mnie nowe sprzęgło bierze wysoko praktycznie bez zmian w stosunku do starego i innym osobom też tak bierze. 1cm to za wcześnie!
2. od kiedy wciska się sprzęgło do połowy? Zawsze się wciska do dechy
3. sprecyzuj miękki twardy! ogólnie w porównaniu z innymi autami mazda ma taki średnio twardy pedał.
Co do nie ruszania śrub. Kolega mechanik (na co dzień pracuje z autami) i ja samouk mechanik oboje oglądaliśmy auto niby poprzedni właściciel twierdził że zmieniał sprzęgło my patrzymy na wszystkie str. twierdzimy że nic nie było ruszane i robi nas w balona ponieważ w aucie ślizgało sprzęgło.
Musiał byś widzieć nasze zdziwienie jak zdjeliśmy skrzynię a tam ukazał się nowiutki komplet-winny był wysprzęglik.. Więc jest duża szansa że u ciebie też śruby odkręcał ktoś kumaty i nie zostawił śladów.
W mojej M3 to np. mordowaliśmy się cały dzień z jedną śrubą tak trzymał a nie chciałem nic urwać, w rezultacie puściła ale główka była zmasakrowana.
2. od kiedy wciska się sprzęgło do połowy? Zawsze się wciska do dechy
3. sprecyzuj miękki twardy! ogólnie w porównaniu z innymi autami mazda ma taki średnio twardy pedał.
Co do nie ruszania śrub. Kolega mechanik (na co dzień pracuje z autami) i ja samouk mechanik oboje oglądaliśmy auto niby poprzedni właściciel twierdził że zmieniał sprzęgło my patrzymy na wszystkie str. twierdzimy że nic nie było ruszane i robi nas w balona ponieważ w aucie ślizgało sprzęgło.
Musiał byś widzieć nasze zdziwienie jak zdjeliśmy skrzynię a tam ukazał się nowiutki komplet-winny był wysprzęglik.. Więc jest duża szansa że u ciebie też śruby odkręcał ktoś kumaty i nie zostawił śladów.
W mojej M3 to np. mordowaliśmy się cały dzień z jedną śrubą tak trzymał a nie chciałem nic urwać, w rezultacie puściła ale główka była zmasakrowana.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
440 luk, robota 300.
Po przejechaniu ok. 200km twardość sprzęgła wróciła do normy. Podniosło się też trochę jakieś 5-6cm od podłogi. Na zimnym rusza bez szarpnięć 1. i wsteczny bez gazu. Na ciepłym trzeba dodawać gazu bo dławi się. Dzisiaj podjeżdżałem pod górkę, jakieś 8% nachylenia na 3. biegu bez dławienia. Przed naprawą musiała być 2. Na 3 nie szła.
Komplet, który mi oddał jest wątpliwy według mojego znajomego, emerytowanego mechanika. Ślad na łożysku jest węższy niż ślady na membranie (wąsach) docisku. Mi się wydaje, że to normalne. Poza tym, tarcza cała, nawet grubsza niż na zdjęciu powyżej.
Byłem u rzeczoznawcy. 250 bez rozkręcania skrzyni, 500 z rozkręcaniem. Paranoja. BTW, okazuje się, że panowie się znają. Nie wiem czy z sądów, czy tak po prostu. Mój błąd polegał na tym, że nie wziąłem Faktury za robociznę. O ja głupi, myślałem, że będzie taniej .
Mam tylko paragon z jego sklepu za sprzęgło. To mi nic nie daje. Powie, że wziąłem sprzęgło, a teraz strugam wariata. O litości. Ręce do góry i poddaję się na tę chwilę. Dzięki za komentarze Panowie.
Kropek, ten wysprzęglik, to to ten gadżet z odpowietrznikiem co go widać z góry przy otwartej masce?
Po przejechaniu ok. 200km twardość sprzęgła wróciła do normy. Podniosło się też trochę jakieś 5-6cm od podłogi. Na zimnym rusza bez szarpnięć 1. i wsteczny bez gazu. Na ciepłym trzeba dodawać gazu bo dławi się. Dzisiaj podjeżdżałem pod górkę, jakieś 8% nachylenia na 3. biegu bez dławienia. Przed naprawą musiała być 2. Na 3 nie szła.
Komplet, który mi oddał jest wątpliwy według mojego znajomego, emerytowanego mechanika. Ślad na łożysku jest węższy niż ślady na membranie (wąsach) docisku. Mi się wydaje, że to normalne. Poza tym, tarcza cała, nawet grubsza niż na zdjęciu powyżej.
Byłem u rzeczoznawcy. 250 bez rozkręcania skrzyni, 500 z rozkręcaniem. Paranoja. BTW, okazuje się, że panowie się znają. Nie wiem czy z sądów, czy tak po prostu. Mój błąd polegał na tym, że nie wziąłem Faktury za robociznę. O ja głupi, myślałem, że będzie taniej .
Mam tylko paragon z jego sklepu za sprzęgło. To mi nic nie daje. Powie, że wziąłem sprzęgło, a teraz strugam wariata. O litości. Ręce do góry i poddaję się na tę chwilę. Dzięki za komentarze Panowie.
Kropek, ten wysprzęglik, to to ten gadżet z odpowietrznikiem co go widać z góry przy otwartej masce?
Tak wysprzeglik to gadzet z odpowietrznikiem.
Jeśli twardość wróciła do normy to jest git tarcza dotarła się tak jak miala
Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
Jeśli twardość wróciła do normy to jest git tarcza dotarła się tak jak miala
Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Pytanie lajka – czy u was też tak jest, że podczas ruszania bez gazu, obroty spadają lekko (z tych 800 na 600) samochód lekko zadrży i rusza (obroty wzrastają)? Sprzęgło bierze dobrze tak 4-5cm muszę odpuścić. Tak się ma sytuacja na ciepłym silniku, na zimnym czegoś takiego niema.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 1 maja 2015, 16:15
- Posty: 46
- Skąd: Tarnów
- Auto: Mazda 3 BK 05 r.
1.6 Pb 105km
Dojeżdżam do świateł:
1. Redukcja do 1
2. Gdy chcę ruszyć, jedynka wyskakuje
3. Twarde sprzęgło, nie dopuszcza żadnego biegu, chwilę je pompuje
4. Wrzucam wsteczny, działa
5. Wrzucam jedynkę, wchodzi, tyle, że obroty powyżej 4000 i coś gdzieś gruchnęło (tak samo jak przy próbie wrzucenia biegu, bez wciśniętego sprzęgła, identyczny dźwięk)
6. Auto idzie dalej, każdy bieg wchodzi bez problemu, prędkość nie większa niż 80km/h, wyższej nie osiągam, obroty wysokie na każdym biegu, w granicy 4000 i 5000 obrotów, ale muszę dojechać do domu te 30km
7. Następne światła, muszę ruszyć, w granicy 4000 obrotów powoli się rozpędza
Na miejscu, w domu sprawdzam skrzynię, wchodzi każdy bieg bez problemu. Sprzęgło również nie śmierdziało. Podłączam OBD2, programy pokazują błąd P0661. Myślę jednak, że ten błąd nie ma nic wspólnego z zachowaniem sprzęgła, gdyż jeżdżę od kilku miesięcy na cewce o delikatnie słabszych parametrach na 4 cylindrze. SSV chyba nie ma nic wspólnego ze sprzęgłem.
To więc tak, co może być powodem:
-tarcza?
-wysprzęglik
-pompa?
Widzę, że moje sprzęgło ma jakieś pompy, zawory, więc jest hydrauliczne. Czy zapowietrzenie sprzęgła może dawać takie objawy? Bardzo chciałbym uniknąć wymiany elementów sprzęgła.
1. Redukcja do 1
2. Gdy chcę ruszyć, jedynka wyskakuje
3. Twarde sprzęgło, nie dopuszcza żadnego biegu, chwilę je pompuje
4. Wrzucam wsteczny, działa
5. Wrzucam jedynkę, wchodzi, tyle, że obroty powyżej 4000 i coś gdzieś gruchnęło (tak samo jak przy próbie wrzucenia biegu, bez wciśniętego sprzęgła, identyczny dźwięk)
6. Auto idzie dalej, każdy bieg wchodzi bez problemu, prędkość nie większa niż 80km/h, wyższej nie osiągam, obroty wysokie na każdym biegu, w granicy 4000 i 5000 obrotów, ale muszę dojechać do domu te 30km
7. Następne światła, muszę ruszyć, w granicy 4000 obrotów powoli się rozpędza
Na miejscu, w domu sprawdzam skrzynię, wchodzi każdy bieg bez problemu. Sprzęgło również nie śmierdziało. Podłączam OBD2, programy pokazują błąd P0661. Myślę jednak, że ten błąd nie ma nic wspólnego z zachowaniem sprzęgła, gdyż jeżdżę od kilku miesięcy na cewce o delikatnie słabszych parametrach na 4 cylindrze. SSV chyba nie ma nic wspólnego ze sprzęgłem.
To więc tak, co może być powodem:
-tarcza?
-wysprzęglik
-pompa?
Widzę, że moje sprzęgło ma jakieś pompy, zawory, więc jest hydrauliczne. Czy zapowietrzenie sprzęgła może dawać takie objawy? Bardzo chciałbym uniknąć wymiany elementów sprzęgła.
Nie obejdzie się bez rozbierania. Jak ci auto zostaje na obrotach to niestety 99% tarcza do wymiany.
Wysprzęglik jak by padł miał byś pedał w podłodze i musiał byś go pompować aby był twardszy.
Jak gruchło to mogła pęknąć sprężyna na tarczy (tłumik drgań) albo na docisku dźwigienki.
Znajomemu padł tłumik drgań to wchodziły ciężko biegi miał problemy z ruszaniem, wrzucaniem biegów.
Zdejmowałem w jego aucie skrzynię, taki niefart że musiała być robiona i skrzynia biegów, pęknięta sprężyna zrobiła w niej dziurę.
Wysprzęglik jak by padł miał byś pedał w podłodze i musiał byś go pompować aby był twardszy.
Jak gruchło to mogła pęknąć sprężyna na tarczy (tłumik drgań) albo na docisku dźwigienki.
Znajomemu padł tłumik drgań to wchodziły ciężko biegi miał problemy z ruszaniem, wrzucaniem biegów.
Zdejmowałem w jego aucie skrzynię, taki niefart że musiała być robiona i skrzynia biegów, pęknięta sprężyna zrobiła w niej dziurę.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
W mojej okolicy mając własne podzespoły wyjęcie skrzyni i założenie nowego sprzęgła to koszt 250-350zł więc nie jest to aż tak straszny wydatek gorzej z kosztami części
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Olej możesz zlać do czystego pojemnika i z powrotem do skrzyni. jak nigdy nie zmieniałeś to warto kupić i zalać nowym.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Witam,
Mam pytanko, w mojej Madzi 1.6 benzyna, 105KM... sprzeglo przy ruszaniu ("1") działa normalnie , jedynie przy redukcji i dodaniu (mocniej) gazu ślizga, np. przy wyprzedzaniu.
PS. Na początku, ślizgało tylko na "4", teraz zdarza się na "2" i "3" (przy gwałtownym wciśnięciu gazu)
1. sprzęgło do wymiany (155.000km) czy to tylko jakiś drobiazg
2. jeśli sprzęgło jakie polecacie
Z góry dziękuje za odpowiedz
https://www.facebook.com/quattrosgarage/
Gesendet von iPhone mit Tapatalk Pro
Mam pytanko, w mojej Madzi 1.6 benzyna, 105KM... sprzeglo przy ruszaniu ("1") działa normalnie , jedynie przy redukcji i dodaniu (mocniej) gazu ślizga, np. przy wyprzedzaniu.
PS. Na początku, ślizgało tylko na "4", teraz zdarza się na "2" i "3" (przy gwałtownym wciśnięciu gazu)
1. sprzęgło do wymiany (155.000km) czy to tylko jakiś drobiazg
2. jeśli sprzęgło jakie polecacie
Z góry dziękuje za odpowiedz
https://www.facebook.com/quattrosgarage/
Gesendet von iPhone mit Tapatalk Pro
- Od: 24 sie 2014, 23:10
- Posty: 497 (15/1)
- Skąd: Wiedeń
- Auto: Obecnie:Mazda3 BK Z6 '07 Sport Galaxy Grey by Daniel
Poprzednio:
Mazda6 Sport GH L5 '08 Cristal White Pearl by Daniel
Na sprzęgło nie ma reguły jedna osoba zrobi milion km i będzie miała oryginał a druga wyjedzie z salonu i do wymiany. Wszystko zależy jak jeździsz jeśli w trasach to mniej się zużywa tarcza im więcej miasta i ruszań tym szybciej. Dodatkowy wpływ ma na to jak puszczasz czy ktoś nie ślizga sprzęgłem.
Załóż sachs to zakładała fabryka nie warto kupować tanich zamienników.
Dopisano 11 kwi 2017, 21:47:
Na sprzęgło nie ma reguły jedna osoba zrobi milion km i będzie miała oryginał a druga wyjedzie z salonu i do wymiany. Wszystko zależy jak jeździsz jeśli w trasach to mniej się zużywa tarcza im więcej miasta i ruszań tym szybciej. Dodatkowy wpływ ma na to jak puszczasz czy ktoś nie ślizga sprzęgłem.
Załóż sachs to zakładała fabryka nie warto kupować tanich zamienników.
Załóż sachs to zakładała fabryka nie warto kupować tanich zamienników.
Dopisano 11 kwi 2017, 21:47:
Na sprzęgło nie ma reguły jedna osoba zrobi milion km i będzie miała oryginał a druga wyjedzie z salonu i do wymiany. Wszystko zależy jak jeździsz jeśli w trasach to mniej się zużywa tarcza im więcej miasta i ruszań tym szybciej. Dodatkowy wpływ ma na to jak puszczasz czy ktoś nie ślizga sprzęgłem.
Załóż sachs to zakładała fabryka nie warto kupować tanich zamienników.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
kropek101 napisał(a):Na sprzęgło nie ma reguły jedna osoba zrobi milion km i będzie miała oryginał a druga wyjedzie z salonu i do wymiany. Wszystko zależy jak jeździsz jeśli w trasach to mniej się zużywa tarcza im więcej miasta i ruszań tym szybciej. Dodatkowy wpływ ma na to jak puszczasz czy ktoś nie ślizga sprzęgłem.
Załóż sachs to zakładała fabryka nie warto kupować tanich zamienników.
Dzięki, czyli nie ma co liczyć, ze to jakaś bzdura, tylko po prostu wymienić komplet sprzęgła W sumie tez tak myślałem, jedynie co mnie dziwiło, to fakt, ze w sumie przy ruszaniu w ogóle nie ślizga, tylko (jak pisałem) przy wciśnięciu do deski, tak od 3000 obr.
Co do firmy, zapamiętane – Sachs
https://www.facebook.com/quattrosgarage/
Gesendet von iPhone mit Tapatalk Pro
- Od: 24 sie 2014, 23:10
- Posty: 497 (15/1)
- Skąd: Wiedeń
- Auto: Obecnie:Mazda3 BK Z6 '07 Sport Galaxy Grey by Daniel
Poprzednio:
Mazda6 Sport GH L5 '08 Cristal White Pearl by Daniel
Weź pod uwagę że masz moment obrotowy w benzynie przy wyższych obrotach i zjechana tarcza nie potrafi go "poskromić" do tego dochodzi przełożenie skrzyni biegów. Najprostszy test dla sprzęgła to 5 bieg około 80km/h gaz do dechy jeśli ślizga sprzęgło do wymiany.
Koszt nie jest tak duży całości jak do diesla żebyś musiał oszczędzać więc najlepiej komplet. Jeśli chcesz to oczywiście można dać samą tarczę do ponownego okucia.
Koszt nie jest tak duży całości jak do diesla żebyś musiał oszczędzać więc najlepiej komplet. Jeśli chcesz to oczywiście można dać samą tarczę do ponownego okucia.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości