Mazda3 BK – sprzęgło i różne problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez dzux » 30 cze 2015, 22:00

yezior ale masz pecha ciężko cokolwiek powiedzieć, robota ewidentnie spierdolona (klient zapłacił nich się martwi) wróć do typa powiedz że spierdolili i że jak tego nie naprawią to opiszesz ich w internecie jacy są zajebiści a nawet zgłosisz to do tvn turbo
. Piszesz że nawet śrub nie ruszyli, takich niestety mamy specjalistów, napisz jeszcze ile Cię to kosztowało, czeka Cię też znalezienie porządnego fachmana. z tych punktów które napisałeś to moim zdaniem każdy jest na źle, jeżeli masz możliwość bierz rzeczoznawce, jak masz paragon to nawet śmiało możesz założyć sprawę w sądzie.
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez kropek101 » 30 cze 2015, 22:21

1. U mnie nowe sprzęgło bierze wysoko praktycznie bez zmian w stosunku do starego i innym osobom też tak bierze. 1cm to za wcześnie!
2. od kiedy wciska się sprzęgło do połowy? Zawsze się wciska do dechy
3. sprecyzuj miękki twardy! ogólnie w porównaniu z innymi autami mazda ma taki średnio twardy pedał.


Co do nie ruszania śrub. Kolega mechanik (na co dzień pracuje z autami) i ja samouk mechanik oboje oglądaliśmy auto niby poprzedni właściciel twierdził że zmieniał sprzęgło my patrzymy na wszystkie str. twierdzimy że nic nie było ruszane i robi nas w balona ponieważ w aucie ślizgało sprzęgło.
Musiał byś widzieć nasze zdziwienie jak zdjeliśmy skrzynię a tam ukazał się nowiutki komplet-winny był wysprzęglik.. Więc jest duża szansa że u ciebie też śruby odkręcał ktoś kumaty i nie zostawił śladów.

W mojej M3 to np. mordowaliśmy się cały dzień z jedną śrubą tak trzymał a nie chciałem nic urwać, w rezultacie puściła ale główka była zmasakrowana.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez yezior » 1 lip 2015, 11:12

440 luk, robota 300.
Po przejechaniu ok. 200km twardość sprzęgła wróciła do normy. Podniosło się też trochę jakieś 5-6cm od podłogi. Na zimnym rusza bez szarpnięć 1. i wsteczny bez gazu. Na ciepłym trzeba dodawać gazu bo dławi się. Dzisiaj podjeżdżałem pod górkę, jakieś 8% nachylenia na 3. biegu bez dławienia. Przed naprawą musiała być 2. Na 3 nie szła.
Komplet, który mi oddał jest wątpliwy według mojego znajomego, emerytowanego mechanika. Ślad na łożysku jest węższy niż ślady na membranie (wąsach) docisku. Mi się wydaje, że to normalne. Poza tym, tarcza cała, nawet grubsza niż na zdjęciu powyżej.
Byłem u rzeczoznawcy. 250 bez rozkręcania skrzyni, 500 z rozkręcaniem. Paranoja. BTW, okazuje się, że panowie się znają. Nie wiem czy z sądów, czy tak po prostu. Mój błąd polegał na tym, że nie wziąłem Faktury za robociznę. O ja głupi, myślałem, że będzie taniej <glupek2> <glupek2> <glupek2> .
Mam tylko paragon z jego sklepu za sprzęgło. To mi nic nie daje. Powie, że wziąłem sprzęgło, a teraz strugam wariata. O litości. Ręce do góry i poddaję się na tę chwilę. Dzięki za komentarze Panowie.
Kropek, ten wysprzęglik, to to ten gadżet z odpowietrznikiem co go widać z góry przy otwartej masce?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 23:35
Posty: 182 (14/2)
Skąd: wukazety
Auto: II BK'04 II Z6 II HB II
my target

Postprzez kropek101 » 3 lip 2015, 09:26

Tak wysprzeglik to gadzet z odpowietrznikiem.
Jeśli twardość wróciła do normy to jest git tarcza dotarła się tak jak miala

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez MarKul » 3 sie 2015, 15:07

Pytanie lajka – czy u was też tak jest, że podczas ruszania bez gazu, obroty spadają lekko (z tych 800 na 600) samochód lekko zadrży i rusza (obroty wzrastają)? Sprzęgło bierze dobrze tak 4-5cm muszę odpuścić. Tak się ma sytuacja na ciepłym silniku, na zimnym czegoś takiego niema.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2015, 16:15
Posty: 46
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3 BK 05 r.
1.6 Pb 105km

Postprzez jabi666 » 4 sie 2015, 01:11

Mam identycznie. Różnica na zimnym polega na tym ze masz wyższe obroty i bogatszą mieszankę dla dogrzania silnika.
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2014, 23:32
Posty: 45
Auto: Jest:
Mazda 6 GH 2.5 PB 2008 Sedan
Były:
Mazda 3 BK 1.4 PB 2004 Hatchback
Mazda 3 BM 2.2 ON 2014 Sedan

Postprzez MarKul » 4 sie 2015, 11:32

Będę musiał nauczyć się ruszać idealnie pod górkę bo w starym aucie lubiłem trzymać się "na samym sprzęgle" :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2015, 16:15
Posty: 46
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3 BK 05 r.
1.6 Pb 105km

Postprzez MarKul » 9 sie 2015, 19:47

Panowie czy u Was też pedał sprzęgła i gazu (podczas dodwanaia) leciutko drży? Ledwo wyczuwalne stopą.

Edit: przepraszam za post pod postem, nie zauważyłem że wypowiadałem się tu jako ostatni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2015, 16:15
Posty: 46
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3 BK 05 r.
1.6 Pb 105km

Postprzez Remster » 16 sie 2015, 08:29

Ja u siebie nic takiego nie czuję. A może to noga drży <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2015, 08:00
Posty: 60 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BK Sedan
Silnik 1.6 2004 r.

Postprzez MarKul » 16 sie 2015, 13:40

Haha :D może i noga. Np jak przy większej prędkości odpuszczę lekko gaz to czuję takie jakby drżenie, ale może to tylko złudzenie ;)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2015, 16:15
Posty: 46
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3 BK 05 r.
1.6 Pb 105km

Postprzez ramzixp » 26 wrz 2015, 21:33

Dojeżdżam do świateł:
1. Redukcja do 1
2. Gdy chcę ruszyć, jedynka wyskakuje
3. Twarde sprzęgło, nie dopuszcza żadnego biegu, chwilę je pompuje
4. Wrzucam wsteczny, działa
5. Wrzucam jedynkę, wchodzi, tyle, że obroty powyżej 4000 i coś gdzieś gruchnęło (tak samo jak przy próbie wrzucenia biegu, bez wciśniętego sprzęgła, identyczny dźwięk)
6. Auto idzie dalej, każdy bieg wchodzi bez problemu, prędkość nie większa niż 80km/h, wyższej nie osiągam, obroty wysokie na każdym biegu, w granicy 4000 i 5000 obrotów, ale muszę dojechać do domu te 30km
7. Następne światła, muszę ruszyć, w granicy 4000 obrotów powoli się rozpędza

Na miejscu, w domu sprawdzam skrzynię, wchodzi każdy bieg bez problemu. Sprzęgło również nie śmierdziało. Podłączam OBD2, programy pokazują błąd P0661. Myślę jednak, że ten błąd nie ma nic wspólnego z zachowaniem sprzęgła, gdyż jeżdżę od kilku miesięcy na cewce o delikatnie słabszych parametrach na 4 cylindrze. SSV chyba nie ma nic wspólnego ze sprzęgłem.

To więc tak, co może być powodem:
-tarcza?
-wysprzęglik
-pompa?

Widzę, że moje sprzęgło ma jakieś pompy, zawory, więc jest hydrauliczne. Czy zapowietrzenie sprzęgła może dawać takie objawy? Bardzo chciałbym uniknąć wymiany elementów sprzęgła.
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2013, 18:28
Posty: 56 (2/0)
Auto: Mazda 3 BK / 150KM 2.0 / 2004

Postprzez kropek101 » 27 wrz 2015, 13:24

Nie obejdzie się bez rozbierania. Jak ci auto zostaje na obrotach to niestety 99% tarcza do wymiany.
Wysprzęglik jak by padł miał byś pedał w podłodze i musiał byś go pompować aby był twardszy.
Jak gruchło to mogła pęknąć sprężyna na tarczy (tłumik drgań) albo na docisku dźwigienki.
Znajomemu padł tłumik drgań to wchodziły ciężko biegi miał problemy z ruszaniem, wrzucaniem biegów.
Zdejmowałem w jego aucie skrzynię, taki niefart że musiała być robiona i skrzynia biegów, pęknięta sprężyna zrobiła w niej dziurę.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez ramzixp » 27 wrz 2015, 20:15

Niestety masz rację, również samochód nie gaśnie na biegu przy puszczaniu sprzęgła, więc 99% tarcza.
Troszkę się wykosztuję, jako, że nie mam miejsca do podwieszenia silnika czy zdjęcia półosiek.
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2013, 18:28
Posty: 56 (2/0)
Auto: Mazda 3 BK / 150KM 2.0 / 2004

Postprzez kropek101 » 27 wrz 2015, 20:54

W mojej okolicy mając własne podzespoły wyjęcie skrzyni i założenie nowego sprzęgła to koszt 250-350zł więc nie jest to aż tak straszny wydatek gorzej z kosztami części
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez ramzixp » 15 paź 2015, 13:02

Kupiłem dziś zestaw sprzęgła do mojej benzynki, firmy LUK (sachsa już ciężko dostać).

Jutro jadę na wymianę, potrzebuję jeszcze coś kupić?
-olej do skrzyni?
-hmmm?
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2013, 18:28
Posty: 56 (2/0)
Auto: Mazda 3 BK / 150KM 2.0 / 2004

Postprzez kropek101 » 15 paź 2015, 20:38

Olej możesz zlać do czystego pojemnika i z powrotem do skrzyni. jak nigdy nie zmieniałeś to warto kupić i zalać nowym.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez DanielQuattro » 11 kwi 2017, 10:37

Witam,
Mam pytanko, w mojej Madzi 1.6 benzyna, 105KM... sprzeglo przy ruszaniu ("1") działa normalnie , jedynie przy redukcji i dodaniu (mocniej) gazu ślizga, np. przy wyprzedzaniu.

PS. Na początku, ślizgało tylko na "4", teraz zdarza się na "2" i "3" (przy gwałtownym wciśnięciu gazu)

1. sprzęgło do wymiany (155.000km) czy to tylko jakiś drobiazg ??
2. jeśli sprzęgło jakie polecacie ??


Z góry dziękuje za odpowiedz


https://www.facebook.com/quattrosgarage/

Gesendet von iPhone mit Tapatalk Pro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2014, 23:10
Posty: 497 (15/1)
Skąd: Wiedeń
Auto: Obecnie:Mazda3 BK Z6 '07 Sport Galaxy Grey by Daniel
Poprzednio:
Mazda6 Sport GH L5 '08 Cristal White Pearl by Daniel

Postprzez kropek101 » 11 kwi 2017, 21:32

Na sprzęgło nie ma reguły jedna osoba zrobi milion km i będzie miała oryginał a druga wyjedzie z salonu i do wymiany. Wszystko zależy jak jeździsz jeśli w trasach to mniej się zużywa tarcza im więcej miasta i ruszań tym szybciej. Dodatkowy wpływ ma na to jak puszczasz czy ktoś nie ślizga sprzęgłem.

Załóż sachs to zakładała fabryka nie warto kupować tanich zamienników.

Dopisano 11 kwi 2017, 21:47:

Na sprzęgło nie ma reguły jedna osoba zrobi milion km i będzie miała oryginał a druga wyjedzie z salonu i do wymiany. Wszystko zależy jak jeździsz jeśli w trasach to mniej się zużywa tarcza im więcej miasta i ruszań tym szybciej. Dodatkowy wpływ ma na to jak puszczasz czy ktoś nie ślizga sprzęgłem.

Załóż sachs to zakładała fabryka nie warto kupować tanich zamienników.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez DanielQuattro » 13 kwi 2017, 18:25

kropek101 napisał(a):Na sprzęgło nie ma reguły jedna osoba zrobi milion km i będzie miała oryginał a druga wyjedzie z salonu i do wymiany. Wszystko zależy jak jeździsz jeśli w trasach to mniej się zużywa tarcza im więcej miasta i ruszań tym szybciej. Dodatkowy wpływ ma na to jak puszczasz czy ktoś nie ślizga sprzęgłem.

Załóż sachs to zakładała fabryka nie warto kupować tanich zamienników.

Dzięki, czyli nie ma co liczyć, ze to jakaś bzdura, tylko po prostu wymienić komplet sprzęgła ?? W sumie tez tak myślałem, jedynie co mnie dziwiło, to fakt, ze w sumie przy ruszaniu w ogóle nie ślizga, tylko (jak pisałem) przy wciśnięciu do deski, tak od 3000 obr.

Co do firmy, zapamiętane – Sachs ;)


https://www.facebook.com/quattrosgarage/

Gesendet von iPhone mit Tapatalk Pro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2014, 23:10
Posty: 497 (15/1)
Skąd: Wiedeń
Auto: Obecnie:Mazda3 BK Z6 '07 Sport Galaxy Grey by Daniel
Poprzednio:
Mazda6 Sport GH L5 '08 Cristal White Pearl by Daniel

Postprzez kropek101 » 13 kwi 2017, 22:59

Weź pod uwagę że masz moment obrotowy w benzynie przy wyższych obrotach i zjechana tarcza nie potrafi go "poskromić" do tego dochodzi przełożenie skrzyni biegów. Najprostszy test dla sprzęgła to 5 bieg około 80km/h gaz do dechy jeśli ślizga sprzęgło do wymiany.
Koszt nie jest tak duży całości jak do diesla żebyś musiał oszczędzać więc najlepiej komplet. Jeśli chcesz to oczywiście można dać samą tarczę do ponownego okucia.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323