Panowie jest temat wymiany płynu w benzynie i sprawa wygląda banalnie natomiast jak ma się to do diesla. W planach mam jutro wymianę i tu problem diesel ma inny zbiorniczek i już tak łatwo nie da się przepompować oleju jak to w benzynie tylko musi być spuszczony.
Może ktoś już zmieniał i wie co i jak żeby za dużo nie kombinować?
Olej już mam elf Matic G3 45zł za 2l
Dopisano 14 cze 2014, 13:46:
No więc wymieniłem olej w wspomaganiu.
Samo wypompowanie starego oleju z układu zrobimy tak samo jak w benzynie problem polega na miejscu jego spuszczania. Potrzebny jest kanał.
Nie wiem dlaczego weszło mi tylko 0,5l oleju. Wydawało mi się że spuściłem wszystko nic nie kapało ani też nie leciało podczas kręcenia kierownicą więc uznałem że już jest sucho.
Najwyżej powtórzę jeszcze raz wymianę jak będę zmieniał olej silnikowy.
Mazda3 BK 1.6 Y6 wymiana płynu wspomagania
Strona 1 z 1
- Załączniki
-
- Chyba tutaj mamy najlepsze dojście do spuszczania oleju. Wystarczy zwykłymi kleszczami (kombinierki) zdjąć zacisk przewód bezproblemowo nam zejdzie.
Najlepiej założyć na metalowy przewód kawałek wężyka gumowego i w tedy kręcić kierownicą. Ja tego nie robiłem (nie muszę się przejmować gdzie leci olej byle nie do rękawa albo buta.
Ostatnio edytowano 29 sty 2015, 14:18 przez widmo82, łącznie edytowano 3 razy
Powód: temat
Powód: temat
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Uzupełniając temat... do pustego układu mieści sie 1l, ale to wymaga demontażu pompy dlatego w Twoim przypadku udało się wlać jedynie 0.5l
Co do ilości płynu to możemy, albo ściągnąć pompę i wtedy przechylając wylać resztę, albo zlać 0.5l->wlac 0.5l. Pokręcić kierownicą, aż się wymiesza i odpowietrzy a później jeszcze raz zlać i zalać. Żeby wyjąć pompę niektórym udaje sie tylko dzięki zdjętym nadkolu , ale chyba to mega trudne wiec najlepiej zdjać dolną osłonę, lampę, zbiornik spryskiwaczy (najpierw zderzak) i widzisz ładnie pompę. Dobrze jest mieć kanał.
Po wymianie należy uważać by pompa nie działała bez płynu. Kręcimy kierownicą tak długo, aż przestanie bulgotać w przewodach tzn. odpowietrzymy układ – przez odkręcony zbiorniczek będą ulatywały bąbelki powietrza. Dopiero wtedy po pierwszym przekręceniu zapłonu i kierownicy sprawdzamy poziom, który może błyskawicznie opaść. Nie wiem jak w wersjach przedliftowych, ale w poliftach zbiorniczek może być odkręcony bez obawy, że gwałtownie tryśnie nam na całą komorę silnika płynem przez otwór zbiornika – ewentualnie może nam się przelać w sytuacji kiedy zaczynamy dobijać kierownicą na max skręt.
Co do ilości płynu to możemy, albo ściągnąć pompę i wtedy przechylając wylać resztę, albo zlać 0.5l->wlac 0.5l. Pokręcić kierownicą, aż się wymiesza i odpowietrzy a później jeszcze raz zlać i zalać. Żeby wyjąć pompę niektórym udaje sie tylko dzięki zdjętym nadkolu , ale chyba to mega trudne wiec najlepiej zdjać dolną osłonę, lampę, zbiornik spryskiwaczy (najpierw zderzak) i widzisz ładnie pompę. Dobrze jest mieć kanał.
Po wymianie należy uważać by pompa nie działała bez płynu. Kręcimy kierownicą tak długo, aż przestanie bulgotać w przewodach tzn. odpowietrzymy układ – przez odkręcony zbiorniczek będą ulatywały bąbelki powietrza. Dopiero wtedy po pierwszym przekręceniu zapłonu i kierownicy sprawdzamy poziom, który może błyskawicznie opaść. Nie wiem jak w wersjach przedliftowych, ale w poliftach zbiorniczek może być odkręcony bez obawy, że gwałtownie tryśnie nam na całą komorę silnika płynem przez otwór zbiornika – ewentualnie może nam się przelać w sytuacji kiedy zaczynamy dobijać kierownicą na max skręt.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości