Wymiana przedniej piasty / łożyska

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mazdajacek » 21 lip 2015, 21:42

miałem założone stalowe i problem był ten sam, jak zmieniłem na alusy nawet się pogłębił,
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2015, 10:46
Posty: 49 (0/1)
Skąd: Śrem
Auto: mazda 3 BK Y6 1.6 citd 2007

Postprzez tradeitdamn » 31 lip 2015, 23:28

mazdajacek napisał(a):i wymieniłem łożysko , ale nadal coś hałasuje podczas jazdy – słychać taki pulsujący szum narastający i malejący w zależności od prędkości obracania się kół (mam też wrażenie, że podczas hamowania czuję na kierownicy jakby delikatne drżenie, tarcie kół. :(


z ciekawosci sprawdz czy nie masz zapieczonych prowadnic w zaciskach hamulcowych. moze po prostu zatarte i nie odbija do konca.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2010, 22:39
Posty: 303 (8/1)
Skąd: Kraków/NH

Postprzez piotrx » 3 paź 2015, 22:53

U mnie huczało z lewej przedniej strony, myślałem, że to łożysko w lewym przednim kole.
Gdy skręcałem na rondzie w lewo hałas narastał co sugerowało prawe przednie łożysko.
Wymieniona prawa piasta <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2013, 01:12
Posty: 46 (0/2)
Auto: Mazda 3 BK Z6 1,6 2004

Postprzez Podkopnik » 12 paź 2015, 12:11

Tak dla jasności mazdy 3 miały łożysko zespolone z piastą do grudnia 2004 roku. Wymienne łozysko w piaście przedniej było kładzione od stycznia. Sam właśnie dziś odebrałem piastę i zastanawiam się czy samemu to wymienię ale widzę, że chyba raczej średnio bo nie mam żadnych ściągaczy nawet.... Ile mechanicy średnio kasują za taką wymianę???
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 00:12
Posty: 30 (2/0)
Skąd: Opoczno
Auto: Mazda 3 BP 2020 2.0 150 KM
Mazda 3 '04 1.6 105 kM MZR
Fiat Marea 2.0 20v R5 150 kM HLX

Postprzez piotrx » 13 paź 2015, 23:16

Ja zapłaciłem 123 zł za wymianę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2013, 01:12
Posty: 46 (0/2)
Auto: Mazda 3 BK Z6 1,6 2004

Postprzez pondik » 19 paź 2015, 18:54

Koledzy dosięgnął mnie nietypowy problem. W sobotę zaparkowałem auto w garażu, wszystko było OK! Dziś wyjeżdżam, przyspieszam i słyszę że wraz ze wzrostem prędkości rośnie dziwne huczenie. Przy delikatnym ruchu kierownicą w prawą czy to lewą stronę słychać dodatkowo szuranie/obcieranie. Wróciłem do garażu podniosłem lewą stronę na lewarku i zakręciłem kołem – HUK! dodatkowo koło ma luz.. Zastanawiam się czy to oby na pewno łożysko? Uszkodziło by się do tego stopnia na odcinku 150 metrów? Auto zakupiłem z przebiegiem 155.000km teraz ma 205.000km. I do tej pory nic nie wymieniałem. Jakieś 1000km temu wymieniane były sworznie wahacza po obydwu stronach. Co o tym myślicie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2008, 23:50
Posty: 220 (1/0)
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda RX 8 High Power // Mazda 323F BA

Postprzez Morgus1991 » 11 mar 2016, 20:25

Jak huczy to pewnie łożysko ale jak wymieniałeś sworznie to jest jeszcze inna opcja. Przyspawaj sworznie do wahacza. Niestety to jedyna opcja. Przy skręcie kół sworzeń wyskakuje i spadając trzaska :D przy kolejnej wymianie cały wahacz niestety.
Morgus1991
 

Postprzez kropek101 » 12 mar 2016, 10:24

Chłopie co ty za brednie piszesz jak by sworzeń wyskakiwał to się rozdu...na pierwszym drzewie.
Żadnego spawania sworznie się wciska prasą, jak je przyspawie to może od razu kupować wahacz. Od temperatury wytapia się smar dodatkowo w środku sworzeń siedzi w plastikowym koszyczku który też dostaje po tiiit od temperatury.

Co do do huczenia łożysko mogło już mieć luz tylko nie zwracałeś na to uwagi a po ostatniej robocie pewnie aby wybić sworzeń poszedł młotek w ruch zazwyczaj jak nic nie było ruszane są problemy z jego wybiciem i łożysko się odzywa.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Marcis » 15 mar 2016, 22:47

Podnieś koło i złap je rękoma, machaj na boki, ręce góra-dol, potem boki i ukos, jak w każdej tej pozycji jest luz to łożysko,jeżeli TYLKO góra dół to sworzeń, a boki to końcówka drążka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez kropek101 » 25 mar 2016, 20:48

Mam takie pytanie jak się ma wymiana piasty z łożyskiem a samego łożyska patrząc na sposób dokręcania przegubu. Wiem że jest to zależne od wersji przed czy po lift.
natomiast nikt nie zwrócił uwagi na sposób dokrecenia przegubu.
Akurat w mazdach nie miałem okazji robić przodu a zauważyłem że jedne mają tylko włożony przegub do piasty podkładka i śruba chyba klucz 13mm. Te młodsze w których robiłem zawias miały na przegubie nakrętki które się zabija. Można się tym sugerować czy była to zależność od wersji sport
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Marcis » 25 mar 2016, 22:17

Ja mam top sport i jest ta mała śruba. Jest twarda więc dokręciłem ile się dało tak z rozsądkiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez kropek101 » 25 mar 2016, 23:33

Kolega ma top sport 05r i u niego siedzi nakrętka u ciebie śruba dziwne te same roczniki może inny miesiąc i już dawali co innego
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Marcis » 26 mar 2016, 12:19

Ja mam z mają chyba 25. Wymieniałem same łożysko i niepotrzebnie bo szum był od opon. Wymienia się łatwo. Robiłem to bez prasy bo nie miałem. Czyli stare wybiłem, a nowe wbijałem przez młotek i deseczke. A końcówka była dobijana przez stare łożysko. No i też nałożyłem smar do nowego łożyska bo prawie nic nie było i na Piaste by miało lżej. Weszło bez żadnego problemu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez cisman » 13 kwi 2016, 17:41

No to mnie ta przyjemność też czeka. Po przeczytaniu tego całego wątku zastanawiam się co wybrać więc doradzcie :)

Piasta przód bo razem z łożyskiem. Która z tych firm będzie najlepsza?
SKF, Optimal, Zinnger, SnR bo po zniżce będzie wszystko koło 250-260
Są mniej więcej w tej samej cenie i jeszcze może NTN na aledrogo znalazłem za 280 a z linka kolegi z pierwszej strony jest za 255 :)

Czekam na opinie :) A u czy mogę to zrobić u znajomego dobrego mechanika z warsztacikiem (bez jakiejkolwiek prasy) czy lepiej poszukać z prasą?
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2015, 18:03
Posty: 121 (5/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Jest: Mazda 6 GH 147km 2.0 GH 2008
Było/jest: Mazda 3 150km 2.0 BK 2003

Postprzez Marcis » 14 kwi 2016, 22:21

na allegro jest od 100 wyżej. Nie wiem czemu masz takie ceny. Sprawdziłeś wszystko i jesteś pewny że padło Ci łożysko? Da się bez użycia prasy. Sam tak robiłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez iwon44 » 15 kwi 2016, 21:28

Cisman, jeżeli masz zamiar jeździć autem przez kolejne paręnaście tysięcy km, to bierz SKF i kolejne
150 kkm zapominasz o łożysku koła. Mówię tutaj o wymianie całej piasty.
Nie kupowałbym gównień po 100zł na allegro.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez cisman » 16 kwi 2016, 12:30

No chyba tak zrobię bo znalazłem skf za 220 zł ze zniżką więc wychodzi taniej niż reszta a noname nie chciałem brać :) dzięki za doradzenie.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2015, 18:03
Posty: 121 (5/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Jest: Mazda 6 GH 147km 2.0 GH 2008
Było/jest: Mazda 3 150km 2.0 BK 2003

Postprzez DariusBtm » 19 kwi 2016, 01:06

Również wymieniałem teraz łożyska na przodzie i zakupiłem OEM Mazda NTN/foMoCo w MAZPARTS w cenie 269zł także polecam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2013, 19:01
Posty: 184 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 BK
Benzyna 1.6 105KM Z6
2004r.
"blacked"

Postprzez sFieSu » 1 lip 2016, 19:21

Witam Panów.

W zasadzie to dalej nie wiem, czy w roczniku 2004 2.0 LF wymienia się tylko łożysko koła, czy piasty. Niektórzy piszą, że można same łożyska, inni, że całe piasty. Oczywiście, mówimy o przednich kołach.

Jak to jest?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2012, 03:06
Posty: 47 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 BK LF '04 2.0l 150KM

Postprzez Gamboa » 2 lip 2016, 11:56

same łożyska :) ja nie wymieniałem ale ktoś z forum mi powiedział :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323