Wymiana przedniej piasty / łożyska
Witam,
Nie znalazłem informacji na ten temat – czy można w prosty sposób wymienić samo łożysko w piaście w przednim kole? Czy nie jest ono przypadkiem wprasowywane?
Samych łożysk jest niewiele, głownie na allegro coś znalazłem – ale nic znanych mi firm
Pytanie czy warto bawić się w wymianę samego łożyska czy lepiej zainwestować więcej i wymienić całą piastę. Jeśli tak jakiej firmy kupić piastę i czy wymiana we własnym zakresie jest możliwa bez jakichś specjalnych narzędzi ?
Nie znalazłem informacji na ten temat – czy można w prosty sposób wymienić samo łożysko w piaście w przednim kole? Czy nie jest ono przypadkiem wprasowywane?
Samych łożysk jest niewiele, głownie na allegro coś znalazłem – ale nic znanych mi firm
Pytanie czy warto bawić się w wymianę samego łożyska czy lepiej zainwestować więcej i wymienić całą piastę. Jeśli tak jakiej firmy kupić piastę i czy wymiana we własnym zakresie jest możliwa bez jakichś specjalnych narzędzi ?
Ja też muszę wymienić łożysko u siebie bo mi huczy. Powiem Ci tak. Cena łożyska 160zł dla mojego brata mechanika. Cena za gotową piastę 220zł. Więc jeśli Ty miałbyś kupić łożysko i zapłacić komuś za wprasowanie i montaż wyjdzie Cię trochę dużo. Lepiej kupić piastę założyć samemu bo nie jest to trudne ale trzeba mieć narzędzia i mieć problem z głowy.
Jutro Ci dam ale to do sklepu w Łomży i cena 220zł jest dla brata który od nich tylko bierze części. Albo sprawdź Auto Partner Łomża ul.Sybiraków w google. To ich sklep Wątpie zeby Ci wysłali. Wtedy masz tą sama cenę.
aingeru napisał(a):Podaj mi namiary na tą piastę za 200 zł,bo średnie ceny to około 250..300zł.
Zastanawiam się nad tą piastą:
http://www.rufus.pl/1037-mazda-3-piasta ... przod.html
Piasta z łozyskiem NTN to dobry wybór. NTN to japońska firma produkujaca lożyska. Łożyska tej firmy stosuje w swoich silnikach trójfazowych znany Japoński producent SUMITOMO.
- Od: 20 kwi 2009, 12:36
- Posty: 75
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF17 TOP SPORT Aero '04
była: Mazda323F BJ 1.5 ZL-DE '99
No właśnie mi takie dał, ale niestety za 240zł bo 220 za innej firmy i gorszej i polecił mi to więc wolałem te 20zł dać więcej.
Good choice
- Od: 20 kwi 2009, 12:36
- Posty: 75
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF17 TOP SPORT Aero '04
była: Mazda323F BJ 1.5 ZL-DE '99
Witam,
Mam do wymiany łożysko w tylnym kole, pytanie czy muszę wymienić całą piastę czy tylko wystarczy łożysko. Byłbym wdzięczny za polecenie albo 1 albo 2 wariantu jakie będzie najbardziej odpowiedNIE.
Dziękuje za sugestie:)
Mam do wymiany łożysko w tylnym kole, pytanie czy muszę wymienić całą piastę czy tylko wystarczy łożysko. Byłbym wdzięczny za polecenie albo 1 albo 2 wariantu jakie będzie najbardziej odpowiedNIE.
Dziękuje za sugestie:)
- Od: 3 cze 2012, 20:13
- Posty: 94
- Skąd: Kraków
- Auto: 1. Mazda CX-3 2018 USA ver.TOURING Engine: 2.0L SKYACTIV-G DOHC 16-Valve
2.M3 BK 1,6benz 2008r. Inclusive
ja nie wiem czy w tyle jest możliwa wymiana samego łożyska. Chyba piasta cała. Poszukaj na forum bo wiem że było. Skorzystaj z opcji szukam na w dziale BK
wrzuce przy okazji bo miałem mały problem przy wymianie piasty u siebie. próba wydłubania czujnika abs z piasty to dosc skomplikowana czynnosc i miej to na uwadze ze możesz go rozwalić.
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
Witam,
Dopiero ogarnąłem jeden temat a już pojawił się nowy. Zbliżam się do 200 tysi.
Już wiem, że samych łożysk nie wymienię. Wiem, ile kosztują piasty i nie ukrywam, że wmurowało mnie. Po zmianie samochodu miałem jeździć oszczędniej – lipa. Dowiedziałem się, że trzeba kupić jak najlepsze bo potem spodziewać się powinienem na przykład problemów z ABS'em. W tym momencie zaczynają się pytania:
– Jakie to są jak najlepsze piasty (part number: BP4K3315)?
– Może się okazać, że jak sam sobie załatwię w dobrej cenie piasty to mechanik jak nie zarobi na marży to weźmie więcej za usługę – to nawet pewne. Jeśli okaże się, że na jednej stronie nie ugram ani grosza wykonując naprawę u mechanika to wezmę pod uwagę zrobienie tego samemu. Czy do tej roboty potrzebne są jakieś specjalne narzędzia? Czy trzeba używać jakiś tajemnych metod warsztatowych, żeby to wymienić samemu? Na co muszę zwrócić szczególną uwagę? Wygląda, że nawet kanał nie jest potrzebny bo jednak dostęp z boku jest dobry. Proszę forumowiczów o wskazówki.
Dopiero ogarnąłem jeden temat a już pojawił się nowy. Zbliżam się do 200 tysi.
Już wiem, że samych łożysk nie wymienię. Wiem, ile kosztują piasty i nie ukrywam, że wmurowało mnie. Po zmianie samochodu miałem jeździć oszczędniej – lipa. Dowiedziałem się, że trzeba kupić jak najlepsze bo potem spodziewać się powinienem na przykład problemów z ABS'em. W tym momencie zaczynają się pytania:
– Jakie to są jak najlepsze piasty (part number: BP4K3315)?
– Może się okazać, że jak sam sobie załatwię w dobrej cenie piasty to mechanik jak nie zarobi na marży to weźmie więcej za usługę – to nawet pewne. Jeśli okaże się, że na jednej stronie nie ugram ani grosza wykonując naprawę u mechanika to wezmę pod uwagę zrobienie tego samemu. Czy do tej roboty potrzebne są jakieś specjalne narzędzia? Czy trzeba używać jakiś tajemnych metod warsztatowych, żeby to wymienić samemu? Na co muszę zwrócić szczególną uwagę? Wygląda, że nawet kanał nie jest potrzebny bo jednak dostęp z boku jest dobry. Proszę forumowiczów o wskazówki.
- Od: 9 wrz 2013, 13:21
- Posty: 10
- Skąd: Nowe Miasto/Warszawa
- Auto: Mazda 3
Rok: 2005
Silnik: BK 1.6 Y6
Przebieg: 182k
mam ten sam rocznik i wymieniłem łożyska na pewno masz do wymiany całe piasty ?
@miki
Jeśli da się to przeniosę ale dokąd?
@marcin255
Mechanik pogrzebał w komputerze, skrzywił się i powiedział "nie będzie tanio" – piasty. Dzwoniłem do Mazdy i podałem VIN, podali nr części i cenę, powiedzieli że piasty i że 700pln. Reszta kontaktów podtrzymuje i zaprzecza. Czegoś więcej dowiem się w poniedziałek.
Zakładam, że prawdopodobieństwo, że to piasty sięga 99%.
Dopisano 15 lut 2014, 22:10:
@miki
Faktycznie! Trzeba z tym do podwozia. Bardzo przepraszam.
Do Administratora
Wniosek
Zwracam się z uprzejmą prośbą o przeniesienie niniejszego wątku do działu podwozie.
Obiecuję, że taka pomyłka już więcej się nie powtórzy.
Z wyrazami szacunku do ciężkiej pracy Admina,
R
Jeśli da się to przeniosę ale dokąd?
@marcin255
Mechanik pogrzebał w komputerze, skrzywił się i powiedział "nie będzie tanio" – piasty. Dzwoniłem do Mazdy i podałem VIN, podali nr części i cenę, powiedzieli że piasty i że 700pln. Reszta kontaktów podtrzymuje i zaprzecza. Czegoś więcej dowiem się w poniedziałek.
Zakładam, że prawdopodobieństwo, że to piasty sięga 99%.
Dopisano 15 lut 2014, 22:10:
@miki
Faktycznie! Trzeba z tym do podwozia. Bardzo przepraszam.
Do Administratora
Wniosek
Zwracam się z uprzejmą prośbą o przeniesienie niniejszego wątku do działu podwozie.
Obiecuję, że taka pomyłka już więcej się nie powtórzy.
Z wyrazami szacunku do ciężkiej pracy Admina,
R
- Od: 9 wrz 2013, 13:21
- Posty: 10
- Skąd: Nowe Miasto/Warszawa
- Auto: Mazda 3
Rok: 2005
Silnik: BK 1.6 Y6
Przebieg: 182k
Naprawione. Jednak była piasta, podobno taka sama jak w M5. Zainteresowanym podaję nr części firmy FAG: 713 6157 60. Przy wymianie trzeba zwracać uwagę na rozstaw szpilek. W moim przypadku zdarzyły się rozstawione po dłuższym promieniu – wyglądały prawie identycznie.
- Od: 9 wrz 2013, 13:21
- Posty: 10
- Skąd: Nowe Miasto/Warszawa
- Auto: Mazda 3
Rok: 2005
Silnik: BK 1.6 Y6
Przebieg: 182k
Gdybyście mieli cienki portfel , polecam piasty GSP
Wiem co mówię.
Mechanik będzie sie śmiał, śmiej sie razem z nim i zamontuj je.
Wiem co mówię.
Mechanik będzie sie śmiał, śmiej sie razem z nim i zamontuj je.
- Od: 9 lis 2013, 08:51
- Posty: 58
- Auto: mazda 3 1,6 benzyna 08r
wymienione:
– łożysko z piastą tył – FAG za 310 PLN
– łożysko z piastą przód – NTN za 255 PLN
tył zamawiał kolega mechanik, przód kupiony na rufus.pl
łożysko z piastą przód NTN przyszło w opakowaniu SNR z malutkim napisem NTN inside ;–) na opakowaniu
na piaście znaczek NTN był wymazany ( może bardziej zgrawerowany) czytałem na necie że tak producenci robią, sprzedając swoje wyroby pod innymi markami
– łożysko z piastą tył – FAG za 310 PLN
– łożysko z piastą przód – NTN za 255 PLN
tył zamawiał kolega mechanik, przód kupiony na rufus.pl
łożysko z piastą przód NTN przyszło w opakowaniu SNR z malutkim napisem NTN inside ;–) na opakowaniu
na piaście znaczek NTN był wymazany ( może bardziej zgrawerowany) czytałem na necie że tak producenci robią, sprzedając swoje wyroby pod innymi markami
- Od: 3 maja 2012, 12:08
- Posty: 46
- Skąd: Kraków
- Auto: mazda 3 1,6 benz 2004
Panowie stało się zaczęło huczeć, podniosłem autko na lewar i mam luz na lewym przednim kole.
No i tu mam pytanko, bo nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi :
Czy mogę wymienić samo łożysko, czy muszę całą piastę ?
No i tu mam pytanko, bo nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi :
Czy mogę wymienić samo łożysko, czy muszę całą piastę ?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości