Strona 3 z 12

PostNapisane: 6 sty 2009, 21:31
przez uzin2
dokladnie to zgrzytanie i podnoszenia pedalu hamulca to wlasnie abs, a co do kontrolki dsc to u mnie jak np na sniegu przy mocnym ruszaniu gdy kola sie kreca ta kontrolka sie zapala, takze podczas poslizgu np na zakrecie, w prawdzie ja nie mam mazdy 3 ale zasada dzialania tych systemow jest taka sama

PostNapisane: 6 sty 2009, 21:32
przez zeusik
tak to ABS czuc na pedale hamulca chrupotanie i wyciskanie pedału do góry.

co do kontroli trakcji rowniez czuc chrupotanie tlyko w zaleznosci od tego jaki to poslizg to chrupocza tez [jakie?] koła.

PostNapisane: 6 sty 2009, 21:45
przez andrzej 08
dzieki za uspokojenie Wszystkim bo rozumiem ze to tak ma dzialac?
normalnie mozna hamulec cisnac ile wlezie?

tylko dlaczego tylko na sniegu a na suchym dziala normalnie



no ale wazne ze wszystko jest OKI :D

PostNapisane: 6 sty 2009, 21:47
przez Beny
bo tracisz przyczepnosc na sniegu a ABS wlasnie ma to zredukowac.Rozpedz sie wiecej na suchym tez sie wlaczy jak sie postarasz

PostNapisane: 6 sty 2009, 21:56
przez andrzej 08
Beny napisał(a):bo tracisz przyczepnosc na sniegu a ABS wlasnie ma to zredukowac.Rozpedz sie wiecej na suchym tez sie wlaczy jak sie postarasz
to mnie kolego pocieszyles.czyli zawsze w momencie gdy uruchamia sie ABS to on tak chrubocze?
tego nie wiedzialem, jakos nikt o tym nie pisze.
zaraz poszukam zasade dzialania i opis tegoz

PostNapisane: 6 sty 2009, 22:11
przez uzin2
andrzej 08 napisał(a):
Beny napisał(a):bo tracisz przyczepnosc na sniegu a ABS wlasnie ma to zredukowac.Rozpedz sie wiecej na suchym tez sie wlaczy jak sie postarasz
to mnie kolego pocieszyles.czyli zawsze w momencie gdy uruchamia sie ABS to on tak chrubocze?
tego nie wiedzialem, jakos nikt o tym nie pisze.
zaraz poszukam zasade dzialania i opis tegoz



http://pl.wikipedia.org/wiki/ABS_(motoryzacja)

tutaj masz opisane

PostNapisane: 7 sty 2009, 13:46
przez radost
I jeszcze jedno. Jako że na pierwsze masz uprzedzenia do tego terkotu i skakania pedału pamiętaj o tym by nie odpuszczać nogi. W sytuacjach awarujnych poprostu dusimy pedał ile się da, wtedy na śliskim hamujemy najskuteczniej. Piszę o tym dlatego, że kiedyś (gdy przesiadłem się z auta bez ABS do tego które miało) miałem odruch puszczania pedału w momęcie gdy coś się dzieję.

ABS – Różne problemy i pytania

PostNapisane: 25 sie 2009, 13:49
przez violinek
Co jakiś czas włącza mi się kontrolka ABS. Zazwyczaj gaśnie gdy pozostawie samochód zgaszony dłuższą chwilę – np. jeżdżę, zostawiam na noc i na drugi dzień już się nie świeci, czasem gdy mocniej przyhamuję też zgaśnie. W zasadzie nie przyuważyłem czy ABS nie działa, gdy kontrolka się świeci. Miał ktoś coś takiego?


Łączę z tematem: Świecące kontrolki Trakcji (DSC, TCS) i ABS – Różne zagadnienia.
Pozdrawiam lukaszm

PostNapisane: 24 wrz 2009, 23:29
przez Brodiii
więcej jak pewne ze problem tkwi w przewodach abs-u przy którymś z kół

PostNapisane: 25 wrz 2009, 11:28
przez kocio
Mi się zaświeciła raz kontrolka podczas jazdy po zakurzonym bezdrożu. Po kilkuset metrach zgasła sama. Przypuszczam więc, że powodem był jakiś paproch w czujniku.

PostNapisane: 25 wrz 2009, 13:58
przez Brodiii
Taki sam efekt byś otrzymał kręcąc bączki na polnej drodze. Mi się poprzyklejały jakies cholerstwa i też wywaliło błąd ABS-u. Po chwili jazdy na mormalnej drodze przeszło mu.

PostNapisane: 22 gru 2009, 13:42
przez Lsky
Mam rozumieć, że jeżeli nie mam po lewej stronie kierownicy stosownego przełącznika (bo nie mam), to raczej na 100% nie mam DCS i TCS?
Zapalonej kontrolki w trakcie użytkowania też nie dostrzegłem...

PostNapisane: 22 gru 2009, 20:24
przez Mazd Max
A u mnie pewnego razu po kilkukrotnym mrygnięciu omawianej kontrolki DSC ta postanowiła zaświecić się na stałe :| Gdy dojechałem na miejsce ona nadal świeciła. Dopiero po dniu pracy gdy wrzuciłem wsteczny raczyła zgasnąć :]

PostNapisane: 22 gru 2009, 20:36
przez CezaR83
Lsky napisał(a):Mam rozumieć, że jeżeli nie mam po lewej stronie kierownicy stosownego przełącznika (bo nie mam), to raczej na 100% nie mam DCS i TCS?

tak, czyli masz podstawową wersje Comfort?
Tutaj: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=53533 było podobne pytanie.

PostNapisane: 24 gru 2009, 00:56
przez Lsky
CezaR83 napisał(a):
Lsky napisał(a):Mam rozumieć, że jeżeli nie mam po lewej stronie kierownicy stosownego przełącznika (bo nie mam), to raczej na 100% nie mam DCS i TCS?

tak, czyli masz podstawową wersje Comfort?

Właśnie nie wiem, która to wersja (pojazd jest świeżo nabyty). Mam jeszcze komputer, klimatronik, wskaźnik temp. zewnętrznej, skórę na kierownicy, lusterka w kolorze nadwozia (czyli nie Comfort) i co najdziwniejsze tempomat – czyli tak jak w Active. No ale przełącznika na dole po lewej nie ma...

Sprawdzając tutaj http://www.mazda.reda.pl/pdf/WYPOSAZENIE_MAZDA_3.pdf odpowiedź na to jaka to wersja wydaje mi się nieco niejasna.

PostNapisane: 25 gru 2009, 13:57
przez bartex
u mnie jest podnibnie jest dwu stopniowe wyłączanie najpierw naciskam przycisk DSC i wtedy można szybciej ruszać bez elektronicznego odejmowania mocy na koła napędowe a wciąsnięty przycisk DSC+ zapłon wyłącza kontrolę trakcji i świecą dwie żółte kontrolki DSC i samochodzik z poślizgiem.

PostNapisane: 25 gru 2009, 14:49
przez radzi89
Moze to jest tak jak w niektorych innych markach? Mianowicie wylaczenie samym przyciskiem odlacza DSC np w 70%, a wylaczenie z przyciskiem i zaplonem odlacza kontrole w 100 %? Zdecydowanie bardziej na stracie kola boksuja gdy wylacze trkacje przyciskiem i zaplonem. Wniosek z tego taki, ze sa zdjete wszelkie ogaraniczenia...

PostNapisane: 30 gru 2009, 23:20
przez widmo82
2) jesli chodzi o uzytecznosc DSC ( rozpoznawanego powszechnie poprzez posiadanie przycisku ) i zawartego z nim TSC itd. – to niestety musze stwierdzic ze w mazdzie te systemy dzialaja z wyjatkowym opoznieniem i ten kto ich nie ma niech sie wybitnie nie zamartwia jesli dopiero co sie dowiedzial ze jednak czegos mu brakuje czegos co teoretycznie powinno pomagac mu w jezdzie, pisze teoretycznie bo wg mnie praktycznej pracy domowej japonczycy niestety nie odrobili we wlasciwy sposob.

1) Co do rozpoznawania wersji jaka posiadamy czy to Comfort czy Active to niestety musze wielu rozczarowac bo z tego co ja sie dowiedzialem to wersje te moga sie znaczaco roznic w zaleznosci od rynku docelowego co sie ma rowniez miejsca produkcji.

PostNapisane: 30 gru 2009, 23:26
przez DISItune
apropos DSC... Taka mała dygresja – obserwując niektóre przypadki na forach internetowych i ulice naszego kraju mam niejasne wrażenie, że niektórym załącza się nieśmiertelność w momencie kiedy dowiedzą się że na liście wyposażenia ich samochodu znajduje się ESP/DSC czy jak tam zwał ten system kontroli stabilności pojazdu. A np. w Maździe 3 MPS z w pełni aktywnym DSC da się chodzić po śniegu bokami, albo z boka w jedna stronę w bok w drugą stronę a ten śmieszny system miga sobie lampeczką i kompletnie nie nadąża <lol> <zeby> Niestety nic nie zastąpi umiejętnosci a przede wszystkim myślenia :|

Zresztą już kiedyś zdarzyło mi się na ledwo lekko wilgotnej nawierzchni zawinąć na ręcznym a ten super system nawet nie zdąrzył mignąć lampką <glupek2>

PostNapisane: 31 gru 2009, 20:12
przez RobertPi
Zgadzam się z widmo82, że system DSC działa z dużym opóźnieniem. Z moich doświadczeń wynika,że gdy stwierdzi on, że trzeba zareagować to działają już tylko prawa fizyki i żadna elektronika nie pomoże ( oczywiście w ekstremalnych sytuacjach ).
Lsky jeśli możesz to podaj VIN. Sprawdzę czy Twoje auto fabrycznie ma ten system, chociaż sądząc z wieku pojazdu i reszty wyposażenia powinien być.