Strona 1 z 12

Czy świeci kontrolka przy zadziałaniu układu DSC? Tak powinn

PostNapisane: 5 wrz 2008, 18:08
przez kocio
Gdy zadziała układ antypoślizgowy np przy gwałtownym ruszaniu kontrolka się zapala. Czy przy zadziałaniu układu stabilizacji toru jazdy również powinna? Czyżby jeszcze nie udało mi się doprowadzić Madzi do ostateczności? ;)

Łączę z tematem: Świecące kontrolki Trakcji (DSC, TCS) i ABS – Różne zagadnienia.
Pozdrawiam lukaszm

PostNapisane: 5 wrz 2008, 18:33
przez gryzoon
mi na OS'ach na zlocie w Borsku się nie zapalała :) a jeździłem na włączonym DSC i na wyłączonym – różnice w jeździe czuć i to bardzo – ale nic mi się nie zapalało (poza informacją DSC OFF jak wyłączyłem) :)

PostNapisane: 5 wrz 2008, 19:05
przez magicadm
W mojej M6 kontrolka miga przy zerwaniu przyczepności podczas ruszania i przy poślizgach bocznych

PostNapisane: 5 wrz 2008, 19:21
przez gryzoon
:) no to może ja mam uszkodzoną bo mi nie miga przy ostrym ruszaniu i próbach jazdy poślizgami w cztery napędzie :D

PostNapisane: 6 wrz 2008, 21:27
przez pabl0
zapala,zapala.... u mnie stabilizacja miga jak dziala

PostNapisane: 10 wrz 2008, 12:31
przez Tolek
Mam 3 od niedawna. Ma też układ ESP. Czy powinien być przycisk umożliwiający wyłączanie tego układu? U mnie takiego nie ma.

PostNapisane: 10 wrz 2008, 12:39
przez kocio
DSC – Dynamic Stability Control – ESP w BMW, Jaguar, Mazda.

DSC – można wyłączać dwustopniowo (było gdzieś na forum)

PostNapisane: 10 wrz 2008, 12:55
przez CezaR83
Witam,
Ja do tej pory raz zauważyłem mruganie kontrolki DSC – przy nawrotce na skrzyżowaniu... wiec chyba działa! ;)

PostNapisane: 10 wrz 2008, 13:51
przez Tolek
kocio napisał(a):DSC – można wyłączać dwustopniowo (było gdzieś na forum)

Ok. Ale gdzie jest ten przycisk? Przynajmniej gdzie powinien być? Ja u siebie takiego nie znalazłem. A mam ESP.

PostNapisane: 10 wrz 2008, 14:32
przez Feat
Przycisk powinien byc ulokowany po lewej stronie pod kierownica. Jezeli go nie ma, to znaczy ze jednak nie masz DSC.

PostNapisane: 10 wrz 2008, 14:53
przez andrzej 08
Obrazek

PostNapisane: 10 wrz 2008, 15:30
przez Tolek
Feat napisał(a):Przycisk powinien byc ulokowany po lewej stronie pod kierownica. Jezeli go nie ma, to znaczy ze jednak nie masz DSC.

Tu czytałem http://moto.money.pl/go/28__Ocen_swoje_ ... _1__9.html że mazdy układ ESP mają w standarcie. Jak można jeszcze inaczej sprawdzić, aby być 100% pewnym? Tego przycisku rzeczywiście u mnie nie ma.

PostNapisane: 10 wrz 2008, 15:58
przez kocio
http://japancars.ru/cat/mazda/
tu wprowadź swój VIN

PostNapisane: 10 wrz 2008, 16:42
przez Feat
Tolek napisał(a):
Feat napisał(a):Przycisk powinien byc ulokowany po lewej stronie pod kierownica. Jezeli go nie ma, to znaczy ze jednak nie masz DSC.

Tu czytałem http://moto.money.pl/go/28__Ocen_swoje_ ... _1__9.html że mazdy układ ESP mają w standarcie. Jak można jeszcze inaczej sprawdzić, aby być 100% pewnym? Tego przycisku rzeczywiście u mnie nie ma.


Nie uwzgledniles tego, ze ta opinie napisal jakis uzytkownik mazdy, ktory widac najwyrazniej nie do konca wiedzial jak to jest z tym DSC. Niestety jezeli nie masz tego wylacznika, to na 100% nie masz kontroli trakcji.

PostNapisane: 11 wrz 2008, 11:00
przez Tolek
Jeszcze jedno pytanie. Spotkałem się z określeniami "kontrola trakcji TCS" i "kontrola toru jazdy DSC". Jakie są różnice?

PostNapisane: 11 wrz 2008, 11:05
przez kocio

PostNapisane: 11 wrz 2008, 11:55
przez Tolek
Tolek napisał(a):Jeszcze jedno pytanie. Spotkałem się z określeniami "kontrola trakcji TCS" i "kontrola toru jazdy DSC". Jakie są różnice?

Czy w związku z tym Mazdy 3 mają kontrolę trakcji TCS w standardzie i czy jest temu systemowi przypożądkowany jakiś przycisk na konsoli?

PostNapisane: 11 wrz 2008, 12:24
przez CezaR83
Mnie się wydaje ze kontrolka od TCS i DSC to jest ta sama, a przycisk DSC po lewej stronie wyłącza oba systemy.... ale nie jestem pewien na 100%

PostNapisane: 11 wrz 2008, 13:01
przez Tolek
CezaR83 napisał(a):Mnie się wydaje ze kontrolka od TCS i DSC to jest ta sama, a przycisk DSC po lewej stronie wyłącza oba systemy.... ale nie jestem pewien na 100%

Przeglądając ogłoszenia sprzedaży aut można zauważyć, że sprzedający podają te systemy jako osobne czyli TCS(ASR) i DSC(ESP). Czyli wg mnie chyba jest różnica, gdyż auto które ma TCS nie posiada DSC. Już sam nie wiem.

PostNapisane: 11 wrz 2008, 13:25
przez CezaR83
Owszem to sa osobne systemy jak najbardziej :) ale nie wyklucza to tego ze moga byc w jednym aucie zainstalowane prawda?
Chodzi mi tylko o sygnalizacje tych systemów w Aucie.
Ja u siebie na wyposażeniu jak kupowałem miałem taki zapis: "System Stabilizacji Toru Jazdy DSC + System Kontroli Trakcji TCS" wiec mam oba systemy ale przycisk jeden (DSC) dlatego myślę ze wyłączając tym przyciskiem DCS wyłączam również TC

Jesli nadal nie znasz różnic:
(ź) wiki

System kontroli trakcji (TCS) – system zaliczany do grupy systemów Advanced Vehicle Control Systems (albo Automated Highway Systems), którego głównym zadaniem jest niedopuszczenie do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania (objawiającego się ich buksowaniem). Pośrednio systemy takie mogą wpływać również na polepszenie właściwości trakcyjnych pojazdu podczas ruchu w zakręcie. Większość systemów działa jedynie w zakresie niskich prędkości pojazdu (do 40 km/h) aczkolwiek budowane są też wersje działające dla całego zakresu prędkości. Jest kolejnym po ABSie systemem podwyższającym bezpieczeństwo czynne. Działanie systemu wpływa także na zmniejszenie zużycia opon i paliwa. System ten wykorzystuje elementy systemu ABS. Może również wykorzystywać inne elementy, jak jednostkę sterującą pracą silnika.

ESP (u nas w Mazdach DSC) – (ang. Electronic Stability Program elektroniczny program stabilizacji) – układ elektroniczny stabilizujący tor jazdy samochodu podczas pokonywania zakrętu przejmujący kontrolę nad połączonymi układami ABS i ASR. System ten uaktywnia się samoczynnie, przyhamowując jedno lub kilka kół, z chwilą, gdy odpowiedni czujnik wykryje tendencję do wyślizgnięcia się samochodu z zakrętu. Niektórzy producenci nazywają go inaczej, np. VSC, DSTC itp.

System ten działa na bardzo prostej zasadzie – zablokowane koło można poruszyć w każdą stronę (czyli także na boki) używając podobnej siły. W efekcie, na zakręcie koło jest wynoszone tam, gdzie działa siła odśrodkowa, czyli na zewnątrz zakrętu. Wykorzystując tę zasadę, gdy przód pojazdu traci przyczepność (zachodzi podsterowność), to blokowane są koła tylne, by te pozwoliły na obrót pojazdu wokół własnej osi celem skierowania przodu we właściwą stronę. Analogicznie, gdy mamy do czynienia z nadsterownością, kiedy to pojazd zbyt szybko obraca się wokół własnej osi (szybciej, niż pokonuje zakręt) blokowane są koła przednie, by spowolnić ten ruch poprzez wytworzenie niwelującej go podsterowności. Wszystkie te korekty zachodzą wielokrotnie w ciągu sekundy i tworzą w rzeczywistości kontrolowany uślizg wszystkich czterech kół.

Wielu kierowców mylnie uważa, iż system ESP pozwala na przejechanie dowolnego zakrętu z nieograniczoną prędkością. Jest to oczywiście błędne stwierdzenie. Stabilizacja toru jazdy faktycznie w pewnym stopniu zwiększa dopuszczalną prędkość początkową podczas wejścia w zakręt, gdyż umożliwia optymalne wykorzystanie przyczepności wszystkich kół, oraz, jako że do korygowania toru jazdy używane są hamulce, spowalnia pojazd w trakcie pokonywania zakrętu, jednak nie zwiększa przyczepności kół do podłoża, tak więc wypadnięcie z zakrętu jest jak najbardziej możliwe.
System ESP został po raz pierwszy stworzony i zastosowany w 1995 roku przez firmę Bosch dla Mercedesa Klasy S. Skrót ESP jest zarejestrowaną nazwą handlową firmy Daimler AG. Dlatego też inni producenci pojazdów nazywają ten system własnymi skrótami, jak np. STC, DSTC, PSM (Porsche Stability Managment), VSC, CDC, ASMS, DSA, ICM, IVD, VDC. W kręgach fachowych przyjął się "neutralny" skrót ESC (Electronic Stability Control).