Świecące kontrolki Trakcji (DSC, TCS) i ABS – Różne zagadnienia.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez uzin2 » 6 sty 2009, 20:31

dokladnie to zgrzytanie i podnoszenia pedalu hamulca to wlasnie abs, a co do kontrolki dsc to u mnie jak np na sniegu przy mocnym ruszaniu gdy kola sie kreca ta kontrolka sie zapala, takze podczas poslizgu np na zakrecie, w prawdzie ja nie mam mazdy 3 ale zasada dzialania tych systemow jest taka sama
Początkujący
 
Od: 16 gru 2008, 20:54
Posty: 9
Skąd: Tarnow
Auto: M6'04 Kombi, 2.0 TD, 136KM

Postprzez zeusik » 6 sty 2009, 20:32

tak to ABS czuc na pedale hamulca chrupotanie i wyciskanie pedału do góry.

co do kontroli trakcji rowniez czuc chrupotanie tlyko w zaleznosci od tego jaki to poslizg to chrupocza tez [jakie?] koła.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 21:34
Posty: 271
Skąd: Łapy
Auto: 323f 96' :)

Postprzez andrzej 08 » 6 sty 2009, 20:45

dzieki za uspokojenie Wszystkim bo rozumiem ze to tak ma dzialac?
normalnie mozna hamulec cisnac ile wlezie?

tylko dlaczego tylko na sniegu a na suchym dziala normalnie



no ale wazne ze wszystko jest OKI :D
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2008, 21:45
Posty: 77 (6/0)
Auto: M3 BK 1.6 MZ-CD diesel

Postprzez Beny » 6 sty 2009, 20:47

bo tracisz przyczepnosc na sniegu a ABS wlasnie ma to zredukowac.Rozpedz sie wiecej na suchym tez sie wlaczy jak sie postarasz
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (83/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez andrzej 08 » 6 sty 2009, 20:56

Beny napisał(a):bo tracisz przyczepnosc na sniegu a ABS wlasnie ma to zredukowac.Rozpedz sie wiecej na suchym tez sie wlaczy jak sie postarasz
to mnie kolego pocieszyles.czyli zawsze w momencie gdy uruchamia sie ABS to on tak chrubocze?
tego nie wiedzialem, jakos nikt o tym nie pisze.
zaraz poszukam zasade dzialania i opis tegoz
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2008, 21:45
Posty: 77 (6/0)
Auto: M3 BK 1.6 MZ-CD diesel

Postprzez uzin2 » 6 sty 2009, 21:11

andrzej 08 napisał(a):
Beny napisał(a):bo tracisz przyczepnosc na sniegu a ABS wlasnie ma to zredukowac.Rozpedz sie wiecej na suchym tez sie wlaczy jak sie postarasz
to mnie kolego pocieszyles.czyli zawsze w momencie gdy uruchamia sie ABS to on tak chrubocze?
tego nie wiedzialem, jakos nikt o tym nie pisze.
zaraz poszukam zasade dzialania i opis tegoz



http://pl.wikipedia.org/wiki/ABS_(motoryzacja)

tutaj masz opisane
Początkujący
 
Od: 16 gru 2008, 20:54
Posty: 9
Skąd: Tarnow
Auto: M6'04 Kombi, 2.0 TD, 136KM

Postprzez radost » 7 sty 2009, 12:46

I jeszcze jedno. Jako że na pierwsze masz uprzedzenia do tego terkotu i skakania pedału pamiętaj o tym by nie odpuszczać nogi. W sytuacjach awarujnych poprostu dusimy pedał ile się da, wtedy na śliskim hamujemy najskuteczniej. Piszę o tym dlatego, że kiedyś (gdy przesiadłem się z auta bez ABS do tego które miało) miałem odruch puszczania pedału w momęcie gdy coś się dzieję.
626 GE KL --> 626 GE FS --> Xedos 6 CA KF --> Grandeur 3.3
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2006, 20:23
Posty: 182 (0/1)
Skąd: koło
Auto: xedos 6 CA KF

Postprzez violinek » 25 sie 2009, 12:49

Co jakiś czas włącza mi się kontrolka ABS. Zazwyczaj gaśnie gdy pozostawie samochód zgaszony dłuższą chwilę – np. jeżdżę, zostawiam na noc i na drugi dzień już się nie świeci, czasem gdy mocniej przyhamuję też zgaśnie. W zasadzie nie przyuważyłem czy ABS nie działa, gdy kontrolka się świeci. Miał ktoś coś takiego?


Łączę z tematem: Świecące kontrolki Trakcji (DSC, TCS) i ABS – Różne zagadnienia.
Pozdrawiam lukaszm
Wszyscy jesteśmy po trosze kłamcami. To zdanie też jest kłamstwem. I to poprzednie również.
Początkujący
 
Od: 31 mar 2009, 13:17
Posty: 7
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 3 1.6-diesel sedan

Postprzez Brodiii » 24 wrz 2009, 22:29

więcej jak pewne ze problem tkwi w przewodach abs-u przy którymś z kół
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2009, 21:27
Posty: 32
Skąd: Ryki
Auto: Mazda 3 1.6 sedan 2006r

Postprzez kocio » 25 wrz 2009, 10:28

Mi się zaświeciła raz kontrolka podczas jazdy po zakurzonym bezdrożu. Po kilkuset metrach zgasła sama. Przypuszczam więc, że powodem był jakiś paproch w czujniku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 08:45
Posty: 123 (0/1)
Skąd: Pogórze Śląskie
Auto: Mazda 3 BL, 2009

Postprzez Brodiii » 25 wrz 2009, 12:58

Taki sam efekt byś otrzymał kręcąc bączki na polnej drodze. Mi się poprzyklejały jakies cholerstwa i też wywaliło błąd ABS-u. Po chwili jazdy na mormalnej drodze przeszło mu.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2009, 21:27
Posty: 32
Skąd: Ryki
Auto: Mazda 3 1.6 sedan 2006r

Postprzez Lsky » 22 gru 2009, 12:42

Mam rozumieć, że jeżeli nie mam po lewej stronie kierownicy stosownego przełącznika (bo nie mam), to raczej na 100% nie mam DCS i TCS?
Zapalonej kontrolki w trakcie użytkowania też nie dostrzegłem...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 gru 2009, 23:47
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda3 1.6 MZ-CD 2008

Postprzez Mazd Max » 22 gru 2009, 19:24

A u mnie pewnego razu po kilkukrotnym mrygnięciu omawianej kontrolki DSC ta postanowiła zaświecić się na stałe :| Gdy dojechałem na miejsce ona nadal świeciła. Dopiero po dniu pracy gdy wrzuciłem wsteczny raczyła zgasnąć :]
Wysłane z poczty w Radzyminie
To ja http://www.youtube.com/watch?v=58549ffQXKY

Jeśli się obudziłeś w poniedziałek i nie boli Cię głowa oznacza to że jest środa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2008, 10:47
Posty: 1927 (101/61)
Skąd: Radzymin/Wa-wa
Auto: Biała Dama GH
wcześniej BJ, GY oraz GG

Postprzez CezaR83 » 22 gru 2009, 19:36

Lsky napisał(a):Mam rozumieć, że jeżeli nie mam po lewej stronie kierownicy stosownego przełącznika (bo nie mam), to raczej na 100% nie mam DCS i TCS?

tak, czyli masz podstawową wersje Comfort?
Tutaj: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=53533 było podobne pytanie.
Kiedy wszystko układa się naprawdę źle, aby zyskać spokój ducha, należy
odnaleźć w swym sercu Najwyższą Formę Akceptacji Stanu Rzeczy, która
brzmi "Pies To Je*ał"
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 16:47
Posty: 2095 (46/9)
Skąd: 100lica
Auto: Jest: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Bedzie: BP eSkyX AT FWD

Postprzez Lsky » 23 gru 2009, 23:56

CezaR83 napisał(a):
Lsky napisał(a):Mam rozumieć, że jeżeli nie mam po lewej stronie kierownicy stosownego przełącznika (bo nie mam), to raczej na 100% nie mam DCS i TCS?

tak, czyli masz podstawową wersje Comfort?

Właśnie nie wiem, która to wersja (pojazd jest świeżo nabyty). Mam jeszcze komputer, klimatronik, wskaźnik temp. zewnętrznej, skórę na kierownicy, lusterka w kolorze nadwozia (czyli nie Comfort) i co najdziwniejsze tempomat – czyli tak jak w Active. No ale przełącznika na dole po lewej nie ma...

Sprawdzając tutaj http://www.mazda.reda.pl/pdf/WYPOSAZENIE_MAZDA_3.pdf odpowiedź na to jaka to wersja wydaje mi się nieco niejasna.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 gru 2009, 23:47
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda3 1.6 MZ-CD 2008

Postprzez bartex » 25 gru 2009, 12:57

u mnie jest podnibnie jest dwu stopniowe wyłączanie najpierw naciskam przycisk DSC i wtedy można szybciej ruszać bez elektronicznego odejmowania mocy na koła napędowe a wciąsnięty przycisk DSC+ zapłon wyłącza kontrolę trakcji i świecą dwie żółte kontrolki DSC i samochodzik z poślizgiem.
-----------------------------------------------
pozdrawiam:
Bartex
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2013, 20:39
Posty: 62
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 3 BK
1.6 16v
2004
wersja :Active

Postprzez radzi89 » 25 gru 2009, 13:49

Moze to jest tak jak w niektorych innych markach? Mianowicie wylaczenie samym przyciskiem odlacza DSC np w 70%, a wylaczenie z przyciskiem i zaplonem odlacza kontrole w 100 %? Zdecydowanie bardziej na stracie kola boksuja gdy wylacze trkacje przyciskiem i zaplonem. Wniosek z tego taki, ze sa zdjete wszelkie ogaraniczenia...
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 10:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez widmo82 » 30 gru 2009, 22:20

2) jesli chodzi o uzytecznosc DSC ( rozpoznawanego powszechnie poprzez posiadanie przycisku ) i zawartego z nim TSC itd. – to niestety musze stwierdzic ze w mazdzie te systemy dzialaja z wyjatkowym opoznieniem i ten kto ich nie ma niech sie wybitnie nie zamartwia jesli dopiero co sie dowiedzial ze jednak czegos mu brakuje czegos co teoretycznie powinno pomagac mu w jezdzie, pisze teoretycznie bo wg mnie praktycznej pracy domowej japonczycy niestety nie odrobili we wlasciwy sposob.

1) Co do rozpoznawania wersji jaka posiadamy czy to Comfort czy Active to niestety musze wielu rozczarowac bo z tego co ja sie dowiedzialem to wersje te moga sie znaczaco roznic w zaleznosci od rynku docelowego co sie ma rowniez miejsca produkcji.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 09:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez DISItune » 30 gru 2009, 22:26

apropos DSC... Taka mała dygresja – obserwując niektóre przypadki na forach internetowych i ulice naszego kraju mam niejasne wrażenie, że niektórym załącza się nieśmiertelność w momencie kiedy dowiedzą się że na liście wyposażenia ich samochodu znajduje się ESP/DSC czy jak tam zwał ten system kontroli stabilności pojazdu. A np. w Maździe 3 MPS z w pełni aktywnym DSC da się chodzić po śniegu bokami, albo z boka w jedna stronę w bok w drugą stronę a ten śmieszny system miga sobie lampeczką i kompletnie nie nadąża <lol> <zeby> Niestety nic nie zastąpi umiejętnosci a przede wszystkim myślenia :|

Zresztą już kiedyś zdarzyło mi się na ledwo lekko wilgotnej nawierzchni zawinąć na ręcznym a ten super system nawet nie zdąrzył mignąć lampką <glupek2>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez RobertPi » 31 gru 2009, 19:12

Zgadzam się z widmo82, że system DSC działa z dużym opóźnieniem. Z moich doświadczeń wynika,że gdy stwierdzi on, że trzeba zareagować to działają już tylko prawa fizyki i żadna elektronika nie pomoże ( oczywiście w ekstremalnych sytuacjach ).
Lsky jeśli możesz to podaj VIN. Sprawdzę czy Twoje auto fabrycznie ma ten system, chociaż sądząc z wieku pojazdu i reszty wyposażenia powinien być.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:12
Posty: 1082 (14/37)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323