Usterka DSC – DTC C1288 – Rozwiązanie: Naprawa czujnika ESP/DSC umieszczonego w pompie ABS.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez D0minik » 20 kwi 2014, 18:26

Jak robiłem moją to w Ozorkowie za naprawę z demontażem i montażem pompy zawołali 1000 zł, we Wrocławiu robią tylko naprawę pompy i tam wysłałem moją, razem z wysyłką i demontażem/montażem u mojego mechanika wyszło 750 zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2013, 11:45
Posty: 89
Skąd: Poznań
Auto: MAZDA 3 BK 1,6 MZR, Velocity Red Mica 2004

Postprzez Maverick07 » 27 maja 2014, 17:29

Prawdopodobnie dziś u mnie pojawiała się ta usterka. Zastanawiam się nad kupnem używanej pompy ABS i tutaj moje pytanie czy pompy z innych wersji silnikowych są takie same czy są różnice ?

Przeglądałem katalog części i nie dotarłem do informacji, że różne wersje mają różne pompy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2012, 21:50
Posty: 77 (0/3)
Skąd: Mikołów
Auto: M3 BP 2,5 Turbo 2022.
M3 BL 2011r. 2.0 DISI

Postprzez fiesq » 28 maja 2014, 06:37

Witam wszystkich!

Jest to mój pierwszy post, więc proszę o wyroumiałość :D

Nie jestem leniem <oczko> szukałem, lecz mojego przypadku nie znalazłem.

Wczoraj przez Wrocław przeszły nawałnice, podczas których wracałem do domu i niestety przejechałem w sumie przez 3-4 "jeziora". Wszystko było ok do momentu, kiedy wszedłem dzisiaj rano do auta, odpaliłem i.. na stałe świeci się kontrolka kontroli trakcji i za cholerę nie chce zgasnąć <płacze> . Dodatkowo brak reakcji na DSC OFF, do tej pory działało..

Mam się martwić czy może wystarczy jak wyschnie?

Z góry dzięki za podpowiedzi.

Miłego dnia!

Dawid
fiesq
 

Postprzez some1 » 28 maja 2014, 09:59

Najlepiej podłączyć do komputera i odczytać błędy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez StabiloBoss » 28 maja 2014, 13:14

Maverick07 napisał(a):Prawdopodobnie dziś u mnie pojawiała się ta usterka. Zastanawiam się nad kupnem używanej pompy ABS i tutaj moje pytanie czy pompy z innych wersji silnikowych są takie same czy są różnice ?

Przeglądałem katalog części i nie dotarłem do informacji, że różne wersje mają różne pompy.


Nic Ci nie da kupno używanej pompy ABS, bo nie będziesz mógł jej zaprogramować pod swojego kompa. Jeśli wywaliło Ci błąd C1288, to są dwa rozwiązania:
– nowa pompa ABS- możliwe do zrobienia tylko w serwisie, koszt 9000zł,
-regeneracja istniejącej w Ozorkowie- koszt 1000zł ( ja wybrałem opcje drugą).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2008, 14:06
Posty: 100 (1/1)
Skąd: Śrem
Auto: była Mazda 323F BJ, 2.0 DITD,
jest M3 BK sedan, 1,6 Z6, 06r.

Postprzez StabiloBoss » 28 maja 2014, 13:22

Oby ten deszcz był przyczyną, a nie zbiegiem okoliczności. Trzymam kciuki żeby to nie było C1288 (jak u mnie).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2008, 14:06
Posty: 100 (1/1)
Skąd: Śrem
Auto: była Mazda 323F BJ, 2.0 DITD,
jest M3 BK sedan, 1,6 Z6, 06r.

Postprzez fiesq » 28 maja 2014, 16:40

Co oznacza ten blad?
fiesq
 

Postprzez some1 » 28 maja 2014, 17:41

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez Maverick07 » 28 maja 2014, 21:34

Jutro jadę do Pana Tadzia podpiąć auto pod kompa zobaczymy co wyjdzie... nadzieje umiera ostatnia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2012, 21:50
Posty: 77 (0/3)
Skąd: Mikołów
Auto: M3 BP 2,5 Turbo 2022.
M3 BL 2011r. 2.0 DISI

Postprzez tadziol » 29 maja 2014, 22:13

StabiloBoss napisał(a):Nic Ci nie da kupno używanej pompy ABS, bo nie będziesz mógł jej zaprogramować pod swojego kompa.

Dlatego trzeba wymienić tylko HU,potem zaledwie inicjacja BFPS i powinno wszystko śmigać.
W poniedziałek mam dostać takie MK 60 do badań i testów.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez lukaszm » 17 cze 2014, 20:32

update
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez miednal » 21 sie 2014, 12:54

fiesq napisał(a):Witam wszystkich!

Jest to mój pierwszy post, więc proszę o wyroumiałość :D

Nie jestem leniem <oczko> szukałem, lecz mojego przypadku nie znalazłem.

Wczoraj przez Wrocław przeszły nawałnice, podczas których wracałem do domu i niestety przejechałem w sumie przez 3-4 "jeziora". Wszystko było ok do momentu, kiedy wszedłem dzisiaj rano do auta, odpaliłem i.. na stałe świeci się kontrolka kontroli trakcji i za cholerę nie chce zgasnąć <płacze> . Dodatkowo brak reakcji na DSC OFF, do tej pory działało..

Mam się martwić czy może wystarczy jak wyschnie?

Z góry dzięki za podpowiedzi.

Miłego dnia!

Dawid


jak była przyczyna tego błędu i jak/czy sobie z nim poradziłeś, bo mam to samo.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 gru 2009, 10:21
Posty: 12
Skąd: Poznan
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD

PostTen post został usunięty przez majner 18 gru 2014, 23:05.

Postprzez tomi911 » 6 mar 2015, 19:32

Troszkę odgrzebuje temat – co prawda ten problem u mnie nie występuje, ale pytam z czystej ciekawości:
– czy poza palącą się kontrolką były jakieś inne objawy
– jakie były koszta usunięcia awarii?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez StabiloBoss » 9 mar 2015, 13:14

Poza kontrolką żadnych dodatkowych objawów nie było. Zakładam, że wówczas nie działała kontrola trakcji. Po naprawie przycisk jest aktywny i wszystko śmiga jak powinno.
Koszt: 1 tys. zł., gwarancja 5lat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2008, 14:06
Posty: 100 (1/1)
Skąd: Śrem
Auto: była Mazda 323F BJ, 2.0 DITD,
jest M3 BK sedan, 1,6 Z6, 06r.

Postprzez teti77 » 14 mar 2015, 00:26

StabiloBoss napisał(a):Koszt: 1 tys. zł., gwarancja 5lat.


Lub 600zł i 3 lata (Wrocław)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2012, 10:13
Posty: 156 (0/3)
Skąd: Szczecin
Auto: M3'06 sedan 1.6_PB

Postprzez graphium » 12 cze 2015, 17:16

Wojtek napisał(a):
stonoga napisał(a):Zamierzam sam wymontować i wysłać pompę do naprawy a potem ja zamontować. Czy po naprawie trzeba podpinać po komputer i kasować błędy?

jak Twoja wroci z regeneracji, to tylko zamontowac, odpowietrzyc i jezdzic...
Czasem, ale tylko czasem, przy regeneracji trzeba wgrac soft... wtedy nalezy uzyc kompa :)


stonoga napisał(a):Zamierzam sam wymontować i wysłać pompę do naprawy a potem ja zamontować. Czy po naprawie trzeba podpinać po komputer i kasować błędy? Pompę trzeba osobno odpowietrzać na włączonym zapłonie? Czy "sucha" nie ulegnie przegrzaniu.


Witam,
Problem a z pompą również dotknął mnie. Zamierzam wysłąć pompę do regenercji/naprawy – mieszkam w Anglii (jest tutaj firma którą się tym zajmuje, ale trzeba im ją przysłać). Mam za to trudności ze znalezieniam machanika w okolicy który podjął by się demontażu i montażu pompy, stąd zastanawiam się czy nie zrobić tego samu – będę wdzięczny za wskazówki...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2009, 22:10
Posty: 7
Auto: Mazda 3 BK 2.0 SPORT (uk version)

Postprzez mc44 » 10 lip 2017, 11:16

Witam wszystkich,

Chciałbym odświeżyć ten temat, ponieważ dotknął mnie ten sam problem tj. kontrolka DSC nie gaśnie a podpięcie do komputera pokazało przerwany układ ABS.

Czy uszkodzoną pompę można w miarę łatwo wymontować i ponownie zamontować samemu?

Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 9 lis 2013, 14:56
Posty: 6
Auto: Mazda 2 2005

Postprzez ErniX » 14 wrz 2017, 11:49

mc44 napisał(a):Witam wszystkich,

Chciałbym odświeżyć ten temat, ponieważ dotknął mnie ten sam problem tj. kontrolka DSC nie gaśnie a podpięcie do komputera pokazało przerwany układ ABS.

Czy uszkodzoną pompę można w miarę łatwo wymontować i ponownie zamontować samemu?

Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam


Witaj, tutaj użytkownik z tym samym problemem z Mazda 3 1.6 2006r.

Generalnie sprawa wygląda tak, że elektronika pompy jest zaprogramowana odpowiednio pod twoje auto i wymiana tejże na nic się zda, jeśli nie wykonasz programowania. No chyba, że przelutujesz pamięć eeprom, ale głowy nie daję.

W moim przypadku awarii uległ czujnik ciśnienia w pompie.

Wszyscy oddają takowe pompy do regeneracji, ale ja wpadłem na inny pomysł (nie wiem czy mi się uda). Znajdę identyczną pompę, zostawię elektronikę w spokoju, a wymienię sam blok hydrauliczny. Komputerowi nie zrobi to różnicy, a czujnik z tego co się orientuje znajduje się właśnie w tym bloku.
Gorzej jeśli awarii uległ przetwornik czujnika na płytce, ale tym będę się martwił później.

Niestety sam nie rozkręcałem jeszcze tej pompy, więc ci nie pomogę, ale będę się orientował w temacie w najbliższych dniach.

Jeśli ktoś to ustrojstwo rozbierał, to będę również wdzięczny za jakieś informacje.

Edit: Sprawdź poziom płynu hamulcowego, czasami tutaj tkwi cała magia. Może nie był długo wymieniany?
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2017, 19:26
Posty: 7
Auto: Mazda 3, 1.6 Benzyna, 2006r.

Postprzez mc44 » 14 wrz 2017, 12:06

Dzięki za odpowiedź.

Jak już się uporasz z wymianą to może wszystko opisz.

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 9 lis 2013, 14:56
Posty: 6
Auto: Mazda 2 2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323