Usterka DSC – DTC C1288 – Rozwiązanie: Naprawa czujnika ESP/DSC umieszczonego w pompie ABS.
Jak robiłem moją to w Ozorkowie za naprawę z demontażem i montażem pompy zawołali 1000 zł, we Wrocławiu robią tylko naprawę pompy i tam wysłałem moją, razem z wysyłką i demontażem/montażem u mojego mechanika wyszło 750 zł.
- Od: 1 gru 2013, 11:45
- Posty: 89
- Skąd: Poznań
- Auto: MAZDA 3 BK 1,6 MZR, Velocity Red Mica 2004
Prawdopodobnie dziś u mnie pojawiała się ta usterka. Zastanawiam się nad kupnem używanej pompy ABS i tutaj moje pytanie czy pompy z innych wersji silnikowych są takie same czy są różnice ?
Przeglądałem katalog części i nie dotarłem do informacji, że różne wersje mają różne pompy.
Przeglądałem katalog części i nie dotarłem do informacji, że różne wersje mają różne pompy.
Witam wszystkich!
Jest to mój pierwszy post, więc proszę o wyroumiałość
Nie jestem leniem szukałem, lecz mojego przypadku nie znalazłem.
Wczoraj przez Wrocław przeszły nawałnice, podczas których wracałem do domu i niestety przejechałem w sumie przez 3-4 "jeziora". Wszystko było ok do momentu, kiedy wszedłem dzisiaj rano do auta, odpaliłem i.. na stałe świeci się kontrolka kontroli trakcji i za cholerę nie chce zgasnąć . Dodatkowo brak reakcji na DSC OFF, do tej pory działało..
Mam się martwić czy może wystarczy jak wyschnie?
Z góry dzięki za podpowiedzi.
Miłego dnia!
Dawid
Jest to mój pierwszy post, więc proszę o wyroumiałość
Nie jestem leniem szukałem, lecz mojego przypadku nie znalazłem.
Wczoraj przez Wrocław przeszły nawałnice, podczas których wracałem do domu i niestety przejechałem w sumie przez 3-4 "jeziora". Wszystko było ok do momentu, kiedy wszedłem dzisiaj rano do auta, odpaliłem i.. na stałe świeci się kontrolka kontroli trakcji i za cholerę nie chce zgasnąć . Dodatkowo brak reakcji na DSC OFF, do tej pory działało..
Mam się martwić czy może wystarczy jak wyschnie?
Z góry dzięki za podpowiedzi.
Miłego dnia!
Dawid
-
fiesq
Maverick07 napisał(a):Prawdopodobnie dziś u mnie pojawiała się ta usterka. Zastanawiam się nad kupnem używanej pompy ABS i tutaj moje pytanie czy pompy z innych wersji silnikowych są takie same czy są różnice ?
Przeglądałem katalog części i nie dotarłem do informacji, że różne wersje mają różne pompy.
Nic Ci nie da kupno używanej pompy ABS, bo nie będziesz mógł jej zaprogramować pod swojego kompa. Jeśli wywaliło Ci błąd C1288, to są dwa rozwiązania:
– nowa pompa ABS- możliwe do zrobienia tylko w serwisie, koszt 9000zł,
-regeneracja istniejącej w Ozorkowie- koszt 1000zł ( ja wybrałem opcje drugą).
Oby ten deszcz był przyczyną, a nie zbiegiem okoliczności. Trzymam kciuki żeby to nie było C1288 (jak u mnie).
Jutro jadę do Pana Tadzia podpiąć auto pod kompa zobaczymy co wyjdzie... nadzieje umiera ostatnia
StabiloBoss napisał(a):Nic Ci nie da kupno używanej pompy ABS, bo nie będziesz mógł jej zaprogramować pod swojego kompa.
Dlatego trzeba wymienić tylko HU,potem zaledwie inicjacja BFPS i powinno wszystko śmigać.
W poniedziałek mam dostać takie MK 60 do badań i testów.
update
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
fiesq napisał(a):Witam wszystkich!
Jest to mój pierwszy post, więc proszę o wyroumiałość
Nie jestem leniem szukałem, lecz mojego przypadku nie znalazłem.
Wczoraj przez Wrocław przeszły nawałnice, podczas których wracałem do domu i niestety przejechałem w sumie przez 3-4 "jeziora". Wszystko było ok do momentu, kiedy wszedłem dzisiaj rano do auta, odpaliłem i.. na stałe świeci się kontrolka kontroli trakcji i za cholerę nie chce zgasnąć . Dodatkowo brak reakcji na DSC OFF, do tej pory działało..
Mam się martwić czy może wystarczy jak wyschnie?
Z góry dzięki za podpowiedzi.
Miłego dnia!
Dawid
jak była przyczyna tego błędu i jak/czy sobie z nim poradziłeś, bo mam to samo.
- Od: 9 gru 2009, 10:21
- Posty: 12
- Skąd: Poznan
- Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD
Troszkę odgrzebuje temat – co prawda ten problem u mnie nie występuje, ale pytam z czystej ciekawości:
– czy poza palącą się kontrolką były jakieś inne objawy
– jakie były koszta usunięcia awarii?
– czy poza palącą się kontrolką były jakieś inne objawy
– jakie były koszta usunięcia awarii?
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
Poza kontrolką żadnych dodatkowych objawów nie było. Zakładam, że wówczas nie działała kontrola trakcji. Po naprawie przycisk jest aktywny i wszystko śmiga jak powinno.
Koszt: 1 tys. zł., gwarancja 5lat.
Koszt: 1 tys. zł., gwarancja 5lat.
Wojtek napisał(a):stonoga napisał(a):Zamierzam sam wymontować i wysłać pompę do naprawy a potem ja zamontować. Czy po naprawie trzeba podpinać po komputer i kasować błędy?
jak Twoja wroci z regeneracji, to tylko zamontowac, odpowietrzyc i jezdzic...
Czasem, ale tylko czasem, przy regeneracji trzeba wgrac soft... wtedy nalezy uzyc kompa
stonoga napisał(a):Zamierzam sam wymontować i wysłać pompę do naprawy a potem ja zamontować. Czy po naprawie trzeba podpinać po komputer i kasować błędy? Pompę trzeba osobno odpowietrzać na włączonym zapłonie? Czy "sucha" nie ulegnie przegrzaniu.
Witam,
Problem a z pompą również dotknął mnie. Zamierzam wysłąć pompę do regenercji/naprawy – mieszkam w Anglii (jest tutaj firma którą się tym zajmuje, ale trzeba im ją przysłać). Mam za to trudności ze znalezieniam machanika w okolicy który podjął by się demontażu i montażu pompy, stąd zastanawiam się czy nie zrobić tego samu – będę wdzięczny za wskazówki...
- Od: 1 kwi 2009, 22:10
- Posty: 7
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 SPORT (uk version)
Witam wszystkich,
Chciałbym odświeżyć ten temat, ponieważ dotknął mnie ten sam problem tj. kontrolka DSC nie gaśnie a podpięcie do komputera pokazało przerwany układ ABS.
Czy uszkodzoną pompę można w miarę łatwo wymontować i ponownie zamontować samemu?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam
Chciałbym odświeżyć ten temat, ponieważ dotknął mnie ten sam problem tj. kontrolka DSC nie gaśnie a podpięcie do komputera pokazało przerwany układ ABS.
Czy uszkodzoną pompę można w miarę łatwo wymontować i ponownie zamontować samemu?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam
- Od: 9 lis 2013, 14:56
- Posty: 6
- Auto: Mazda 2 2005
mc44 napisał(a):Witam wszystkich,
Chciałbym odświeżyć ten temat, ponieważ dotknął mnie ten sam problem tj. kontrolka DSC nie gaśnie a podpięcie do komputera pokazało przerwany układ ABS.
Czy uszkodzoną pompę można w miarę łatwo wymontować i ponownie zamontować samemu?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam
Witaj, tutaj użytkownik z tym samym problemem z Mazda 3 1.6 2006r.
Generalnie sprawa wygląda tak, że elektronika pompy jest zaprogramowana odpowiednio pod twoje auto i wymiana tejże na nic się zda, jeśli nie wykonasz programowania. No chyba, że przelutujesz pamięć eeprom, ale głowy nie daję.
W moim przypadku awarii uległ czujnik ciśnienia w pompie.
Wszyscy oddają takowe pompy do regeneracji, ale ja wpadłem na inny pomysł (nie wiem czy mi się uda). Znajdę identyczną pompę, zostawię elektronikę w spokoju, a wymienię sam blok hydrauliczny. Komputerowi nie zrobi to różnicy, a czujnik z tego co się orientuje znajduje się właśnie w tym bloku.
Gorzej jeśli awarii uległ przetwornik czujnika na płytce, ale tym będę się martwił później.
Niestety sam nie rozkręcałem jeszcze tej pompy, więc ci nie pomogę, ale będę się orientował w temacie w najbliższych dniach.
Jeśli ktoś to ustrojstwo rozbierał, to będę również wdzięczny za jakieś informacje.
Edit: Sprawdź poziom płynu hamulcowego, czasami tutaj tkwi cała magia. Może nie był długo wymieniany?
- Od: 6 wrz 2017, 19:26
- Posty: 7
- Auto: Mazda 3, 1.6 Benzyna, 2006r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości