Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Sebet » 15 sie 2017, 14:37

270zl zapłaciłem za ten wahacz. Docelowo miał być Delphi ale z powodu braku stanu na magazynie wysłano mi ten
Więc jeśli to szrot za 5tys km będę musiał wymieniać?
Załączniki
20170808_074501.jpg
Wahacz starka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2017, 11:18
Posty: 119 (1/2)
Skąd: Pomorskie
Auto: Carbon Grey by Seba

Postprzez CLAU » 15 sie 2017, 15:29

Czyli nie 200 a prawie 300 i to jeszcze za chinczyka.

przyzwoitej jakosci wahacz to wydatek od 350-400zł w góre za Meyle, Lemfordera etc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 07:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Sebet » 15 sie 2017, 15:33

To ile wytrzyma taki wahacz za 350-400zl?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2017, 11:18
Posty: 119 (1/2)
Skąd: Pomorskie
Auto: Carbon Grey by Seba

Postprzez CLAU » 15 sie 2017, 16:05

Chcesz odpowiedź w dniach, godzinach czy minutach?

Wszystko zależy od warunków użytkowania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 07:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Sebet » 15 sie 2017, 19:00

To w sekundach poproszę.

A tak na poważnie to będę informował ile wytrzyma ten chiński. Jego cena to 450zl ale został mi wysłany tylko dlatego ,że nie było tego ,który zamówiłem – w cenie 270zl.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2017, 11:18
Posty: 119 (1/2)
Skąd: Pomorskie
Auto: Carbon Grey by Seba

Postprzez widmo82 » 16 sie 2017, 08:34

Coś mi skrzypi, trzeszczy z komory silnika przy dodawaniu gazu ew. przy niektorych nierównosciach. Czy to może być któraś z poduszek? Zerknąłem na ich ceny oraz ilość to trochę spory wydatek a mechanik u ktorego byłem powiedział, że ciężko poznać się która nawala bo jeszcze nie ma głośnych stuków. Mnie to jednak irytuje i chce się pozbyć tego odgłosu.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 09:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Arrie » 27 wrz 2017, 16:28

Cześć. Czy po wymianie tylnych łożysk/poduszek amortyzatorów m3 bk (sedan) konieczne jest ustawianie zbieżności? Z jednej strony taka wymiana to oczywiście ingerencja w układ zawieszenia, z drugiej – czy może się zmienić coś więcej niż kąt pochylenia koła(jeśli w ogóle?)?
Będę wdzięczny za odpowiedź ;) .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 lip 2015, 15:39
Posty: 9 (2/0)
Auto: Mazda 3 BK Z6 sedan

Postprzez Waszka » 27 wrz 2017, 19:16

Arrie napisał(a):Cześć. Czy po wymianie tylnych łożysk/poduszek amortyzatorów m3 bk (sedan) konieczne jest ustawianie zbieżności? Z jednej strony taka wymiana to oczywiście ingerencja w układ zawieszenia, z drugiej – czy może się zmienić coś więcej niż kąt pochylenia koła(jeśli w ogóle?)?
Będę wdzięczny za odpowiedź ;) .

Nie trzeba ustawiać zbieżności.
W sumie masz 3 śruby do odkręcenia, a zawieszenia nie rozpinasz w żaden sposób.
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2016, 10:30
Posty: 18 (1/2)
Auto: Mazda 3 BK hatchback 1.6 Pb 2006 r. prod.

Postprzez Arrie » 27 wrz 2017, 19:20

Teoretycznie wypadałoby odkręcić amortyzator i to ta kwestia mnie martwiła jeśli chodzi o zbieżność/geometrię, aczkolwiek tak myślałem właśnie, że jeśli się uda bez zdejmowania amora to tak się pomęczę. Generalnie będę obserwował opony. Dzięki!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 lip 2015, 15:39
Posty: 9 (2/0)
Auto: Mazda 3 BK Z6 sedan

Postprzez Waszka » 28 wrz 2017, 06:13

Arrie napisał(a):Teoretycznie wypadałoby odkręcić amortyzator i to ta kwestia mnie martwiła jeśli chodzi o zbieżność/geometrię, aczkolwiek tak myślałem właśnie, że jeśli się uda bez zdejmowania amora to tak się pomęczę. Generalnie będę obserwował opony. Dzięki!

Musisz wyjąć cały amortyzator, żeby wymienić poduszkę.
Od góry masz dwie śruby (przyda się przedłużony klucz nasadowy (nie pamiętam rozmiaru, chyba 11 lub 12)) i przy kole masz jedną. Wyciągasz całego amorka i dopiero demontujesz łożysko. Składasz w odwrotnej kolejności.
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2016, 10:30
Posty: 18 (1/2)
Auto: Mazda 3 BK hatchback 1.6 Pb 2006 r. prod.

Postprzez Mercier » 15 sty 2018, 18:08

Witam,

Chwilę temu uderzyłem w dziurę tak, że uszkodził się rzekomo tylny prawy amortyzator. Powiedziano mi w randomowym serwisie (tylko do najbliższego moglem dojechać bezpiecznie), że ten amortyzator się wygiął i trzeba wymienić oba tylne. Części 540zł (firmy magnum) + robocizna 130 zł co daje 670 zł, ma sens? Wydaje mi się za dużo jak na tylne, nie sądzicie? Prosiłbym o szybką odpowiedź, czy cena ma sens bo samochód odbieram jutro rano.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 00:28
Posty: 40 (1/0)
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2006

Postprzez CLAU » 15 sty 2018, 20:58

Ceny to chyba sobie jesteś w stanie sprawdzić w internecie zamiast czekać na odpowiedź na tak proste pytanie.

Do warsztatu i to nie najbliższego dojedziesz spokojnie i z wymontowanymi amortyzatorami. Buja jak na łódce.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 07:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Mercier » 15 sty 2018, 22:19

Ceny samych amortyzatorów oczywiście – mogę sobie sprawdzić natomiast nie znam się na mechanice samochodowej i nie wiem, co jeszcze trzeba do tego doliczyć. Wiem, że są tam jakieś poduszki, tuleje itd. stąd moje pytanie.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 00:28
Posty: 40 (1/0)
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2006

Postprzez Waszka » 16 sty 2018, 04:54

Ja dla spokoju ducha wymieniłem u siebie również poduszki. Za obie zapłaciłem jakieś 150 zł. Amortyzatory kupiłem Monroe. Nic tam więcej z części nie ma do wymiany, a sama wymiana jest banalna, o ile potrafi się zdjąć koło oraz odkręcić i przykręcić w sumie 3 śruby.
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2016, 10:30
Posty: 18 (1/2)
Auto: Mazda 3 BK hatchback 1.6 Pb 2006 r. prod.

Postprzez kropek101 » 16 sty 2018, 18:16

Waszka wymiana jest banalna pod warunkiem że śruby nie są zapaćkane jakimś środkiem do konserwacji albo skorodowane. Już miałem u siebie taką sztukę gdzie trzeba było spawać nowe śruby bo te co były nie odważył bym się na nich dokręcać amortyzatora.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2011, 23:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Marcis » 22 sty 2018, 17:45

Wie ktoś jak wymienić drążek kierowniczy? Jak on tam siedzi? Mam podejrzenie że to one sutkaja, bo końcówki dobre.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 09:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez kropek101 » 22 sty 2018, 20:03

Odkreć gałkę i wybij, potem musisz zdjąć tą osłonę gumową z maglownicy poruszaj drążkiem pod tą gumą jest przegub może być wybity jeśli tak to odkręcasz go od maglownicy i nowy.

Tylko tak potrzebujesz duży klucz gięty chyba 32 tam był lub klucz/ściągacz do drążków bez tego ani rusz. Jeśli będziesz próbował odkręcić czy zakręcić drążek za jego przegub to go zniszczysz. Po wyjęciu drążka z gałką przymierz dokładnie stary drążek do nowego i zaznacz ile masz zakręcona gałkę, możesz policzyć ilość obrotów lub dobrze przymierzyć długości zaoszczędzisz na ustawianiu zbieżności. Cała reszta odwrotnie do odkręcania
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2011, 23:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Mercier » 23 sty 2018, 18:47

Okazało się, że mechanik wymienił mi tylne amortyzatory na Magnum i są to 'gazowe'. Czy w skrócie one są lepsze/gorsze od olejowych? Moim zdaniem samochód jedzie dużo gorzej (wymienił do tego osłony).
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 00:28
Posty: 40 (1/0)
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2006

Postprzez Waszka » 23 sty 2018, 20:36

Olejowych już chyba nie produkują. Teraz są albo olejowo-gazowe, albo gazowe. Te drugie cechują się zwiększoną twardością przez co może spaść komfort podróżowania (wszystkie nierówności są bardziej odczuwalne na budzie).
Magnum to w ogóle jakiś dziwny twór. Ja założyłem Monroe na tył i jestem zadowolony.
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2016, 10:30
Posty: 18 (1/2)
Auto: Mazda 3 BK hatchback 1.6 Pb 2006 r. prod.

Postprzez Mercier » 23 sty 2018, 20:53

No niestety czuje aktualnie każdą nierówność do tego stopnia, że jazda autem stała się nieprzyjemna. Myślisz, że można tego typu usługę reklamować i żądać wymiany na inne?
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 00:28
Posty: 40 (1/0)
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323